Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

40+ nainen oletko kokeillut tapailla nuorekkaita miehiä ikäluokassa 55 - 60v, tuntuuko nämä miehet sinulle sopivimmilta?

Vierailija
04.08.2019 |

Mutta pelkäät sosiaalista painetta kun mies "vanhempi"

Kommentit (519)

Vierailija
261/519 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olen ainoa joka tarvitsee miehiä vain seksiin. Silloin on loogista ottaa nuorempi FWB. Ei haittaa vaikka ikäeroa on se 15 - 20 v.

Olin suhteessa pari vuotta vanhemman kanssa: seksi ei kiinnostanut kuin kerran, kaksi viikossa, ehdotti että katsottaisiin mieluummin telkkaa (!!!). Sitä sai passittaa lääkäriin ja hammaslääkäriin kun ei pitänyt huolta itsestään niinkuin luulisi ja odottaisi aikuisen pitävän. Vaikka s* oli hyvää, laukeamisen kanssa oli ongelmaa.

Hyvin äkkiä sain siivota ym kämpillään. Kas kas.

En kaipaa tuollaista. Säännöllisesti hyvää seksiä ja hellyyttä, sitten suukko poskelle ja heippa.

Tämäkään ei vanhemman miehen kanssa onnistu kun takertuvat kuin iilimadot ja sopimuksesta huolimatta luulevatkin olevansa suhteessa, kyttäävät mustasukkaisina, viestittelevät ja vaativat. Ovat epätoivoisia.

Ap haluaa meidän huolivan mitä tahansa jämiä. Vanhoja tai vihaisia ja katkeria. Kiitos ei!

Vierailija
262/519 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppinen mies ja oman ikäiset naiset tuntuvat väsähtäneiltä ja rupsahtaneilta. Paljon pakkomielteitä liikunnasta tai baareissa juoksemisesta. Parhaat taitavat olla parisuhteissa. Tuo 40-50 on naiselle hankala ikä, ei olla vielä hedelmättömiä joten kuvitellaan oma markkina-arvo korkeammaksi kuin mitä se on. Ja noita nuori mies - vanha nainen pareja löytyy lähinnä naistenlehtien sivuilta ja nekin jotka ovat oikeita parisuhteita perustuvat siihen ettei nuori mies pysty saamaan oman ikäistään naista tasostaan johtuen.

Joten joo, haluan nuoremman naisen. Naisten kannattaa suosiolla etsiä jonkin verran vanhempaa miestä itselleen niin voi intressit kohdata paremmin.

Miehille yhtä hankala ikä ja miehet ne vasta kuvittelevatkin markkina-arvonsa suuremmaksi kuin se on. Työpaikalla on 3 nelikymppistä poikamiestä, jotka etsivät hiukan nuorempaa naista perustaakseen perheen. Akateemisia ja hyvätuloisia miehiä. Eipä tunnu onnistuvan. Itse olisin mieluummin yksin kuin ottaisin vanhemman miehen, jonka kanssa elämänlaatuni laskisi. Tiedän moniakin pareja, joissa mies 7-10 vuotta nuorempi. Oma mies minua 3 vuotta nuorempi.

Tuon on muuten totta, että on yllättävänkin paljon pariskuntia, jo nuorena pariutuneita, joissa mies onkin muutaman vuoden naista nuorempi. Parit ei näistä yleisesti huutele, koska miehelle se on kai jotenkin noloa (?), mutta kun on läheisempi ystävä pariskunnan naisen kanssa, niin sitten jossain vaiheessa tulee ilmi. Siis ei tuo 'nuorempi mies/vanhempi nainen-kombinaatio' varmasti enemmistönä ole, mutta jonkin asteinen "salailu" vielä vääristää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/519 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin olen ainoa joka tarvitsee miehiä vain seksiin. Silloin on loogista ottaa nuorempi FWB. Ei haittaa vaikka ikäeroa on se 15 - 20 v.

Olin suhteessa pari vuotta vanhemman kanssa: seksi ei kiinnostanut kuin kerran, kaksi viikossa, ehdotti että katsottaisiin mieluummin telkkaa (!!!). Sitä sai passittaa lääkäriin ja hammaslääkäriin kun ei pitänyt huolta itsestään niinkuin luulisi ja odottaisi aikuisen pitävän. Vaikka s* oli hyvää, laukeamisen kanssa oli ongelmaa.

En kaipaa tuollaista. Säännöllisesti hyvää seksiä ja hellyyttä, sitten suukko poskelle ja heippa.

Tämäkään ei vanhemman miehen kanssa onnistu kun takertuvat kuin iilimadot ja sopimuksesta huolimatta luulevatkin olevansa suhteessa, kyttäävät mustasukkaisina, viestittelevät ja vaativat. Ovat epätoivoisia.

Ap haluaa meidän huolivan mitä tahansa jämiä. Vanhoja tai vihaisia ja katkeria. Kiitos ei!

Minkä ikäinen tuo esimerkkisi? Liikuntaa harrastava vai harrastamaton?

Vierailija
264/519 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat itse jämältä, ei kiitos.

Vierailija
265/519 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktaa:

"Suomalaisten aviopuolisoiden välinen ikäero on keskimäärin runsaat kolme vuotta. Kyse on useimmiten pareista, joissa mies on muutaman vuoden vaimoa vanhempi. Neljällä viidestä avioparista ikäeroa on enintään viisi vuotta. (Taulukko 1.)"

"Tilastokeskuksen mukaan 20 vuotta tai suurempi ikäero oli Suomessa vuonna 2012 runsaalla 4500 avioparilla, mikä on 0.46 prosenttia kaikista avioliitoista."

"Pariskuntien pieniä ikäeroja pidetään globaalissa mittakaavassa merkkinä tasa-arvosta. Suurten varallisuuserojen ja järjestettyjen avioliittojen maissa solmitaan enemmän sellaisia liittoja, joissa nuori nainen naitetaan paljon vanhemmalle miehelle. Tällöin liitto solmitaan usein vastoin naisten tahtoa tai tunteita, koska useimmat nuoret naiset ihastuvat vertaisryhmien poikiin."

"Vaikka länsimaissa suurten ikäerojen pariskunnat eivät enää kohtaa vastaavia ongelmia, heihin kohdistuu helposti sosiaalista paheksuntaa. Paheksuntaa esiintyy erityisen herkästi, mikäli nuoremman puolison ikä on pienempi kuin se luku joka syntyy, kun vanhemman puolison ikä jaetaan kahdella ja siihen lisätään seitsemän vuotta."

"Stereotypian mukaan menestynyt mies voi saada nuoria naisia vanhanakin. Tutkimukset kuitenkin todistavat, että suuret ikäerot ovat tavallisimpia alhaisissa tuloluokissa ainakin länsimaissa. Hieman keskimääräistä yleisempiä ne ovat myös yläluokissa."

"Tavallista suurempi ikäero ei ole tutkimusten mukaan selvä riski parisuhteen kestävyyden kannalta. Joidenkin tutkimustulosten mukaan niin sanotuissa ”May-December” liitoissa on hieman korkeampi eroriski, toiset eivät löytäneet mitään yhteyttä ikäeron ja avioeroriskin välillä. Vain liitot, joissa nainen on selvästi vanhempi, päätyvät tavallista useammin eroon. Joidenkin tutkimustietojen mukaan väkivaltaisuuden riski myös kasvaa hieman liitoissa, joissa mies on paljon vaimoaan vanhempi."

Ja lähteenä oli: https://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/til…

Vierailija
266/519 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten keski-ikäinen mies voi vielä tarvita siivoojan ja terveydestään/aikatauluistaan huolehtijan, vaikka on asunut yksin? Äitikö sillä toimittaa noita virkoja silloin kun naista ei ole? Ja tämä suhteessa, jossa erilliset asunnot?

Vierailija
267/519 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh mitä miesvihaa, tämä muuttaa kyllä näkemykseni naisista.

Vierailija
268/519 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh mitä miesvihaa, tämä muuttaa kyllä näkemykseni naisista.

Miesvihaa kun vanha mies ei kelpaa?

Vierailija
269/519 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktaa:

"Suomalaisten aviopuolisoiden välinen ikäero on keskimäärin runsaat kolme vuotta. Kyse on useimmiten pareista, joissa mies on muutaman vuoden vaimoa vanhempi. Neljällä viidestä avioparista ikäeroa on enintään viisi vuotta. (Taulukko 1.)"

"Tilastokeskuksen mukaan 20 vuotta tai suurempi ikäero oli Suomessa vuonna 2012 runsaalla 4500 avioparilla, mikä on 0.46 prosenttia kaikista avioliitoista."

"Pariskuntien pieniä ikäeroja pidetään globaalissa mittakaavassa merkkinä tasa-arvosta. Suurten varallisuuserojen ja järjestettyjen avioliittojen maissa solmitaan enemmän sellaisia liittoja, joissa nuori nainen naitetaan paljon vanhemmalle miehelle. Tällöin liitto solmitaan usein vastoin naisten tahtoa tai tunteita, koska useimmat nuoret naiset ihastuvat vertaisryhmien poikiin."

"Vaikka länsimaissa suurten ikäerojen pariskunnat eivät enää kohtaa vastaavia ongelmia, heihin kohdistuu helposti sosiaalista paheksuntaa. Paheksuntaa esiintyy erityisen herkästi, mikäli nuoremman puolison ikä on pienempi kuin se luku joka syntyy, kun vanhemman puolison ikä jaetaan kahdella ja siihen lisätään seitsemän vuotta."

"Stereotypian mukaan menestynyt mies voi saada nuoria naisia vanhanakin. Tutkimukset kuitenkin todistavat, että suuret ikäerot ovat tavallisimpia alhaisissa tuloluokissa ainakin länsimaissa. Hieman keskimääräistä yleisempiä ne ovat myös yläluokissa."

"Tavallista suurempi ikäero ei ole tutkimusten mukaan selvä riski parisuhteen kestävyyden kannalta. Joidenkin tutkimustulosten mukaan niin sanotuissa ”May-December” liitoissa on hieman korkeampi eroriski, toiset eivät löytäneet mitään yhteyttä ikäeron ja avioeroriskin välillä. Vain liitot, joissa nainen on selvästi vanhempi, päätyvät tavallista useammin eroon. Joidenkin tutkimustietojen mukaan väkivaltaisuuden riski myös kasvaa hieman liitoissa, joissa mies on paljon vaimoaan vanhempi."

Ja lähteenä oli: https://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/til…

Pakko tarttua jo toiseen sanaan: aviopuolisoiden. Moniko parisuhteessa asuva elää avioliitossa, ja moniko jossain muussa muodossa

Vierailija
270/519 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 45 ja miehet, joista kiinnostun, ovat suunnilleen siinä 40-45. Kuten aiemminkin on mainittu, yli 50-vuotiailla miehillä tuntuu olevan vielä ne tunkkaiset vanhan kansan odotukset naiselle. Pitäisi olla se, joka kotona siivoaa, pesee pyykit, käy kaupassa ja tekee ruuan. Minä taas en noita yksin halua tehdä, vaan yhdessä tasapuolisesti.

En usko, että monesta kuusikymppisestä saisi seuraa keikoille tai leffaan. Tosin niissä voisin käydä yksinkin, ja mennä yhdessä sitten taidenäyttelyihin ja kaupunkilomille. Silti pahoin pelkään, että sukupolvien välinen kuilu olisi melkoinen. Ja tietysti fakta on, että 60-vuotias mies ei elä enää kovin kauan, ja kaikenlaista kremppaa alkaa olla. Hoivavietti minulta puuttuu täysin.

Vierailija
271/519 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faktaa:

Pakko tarttua jo toiseen sanaan: aviopuolisoiden. Moniko parisuhteessa asuva elää avioliitossa, ja moniko jossain muussa muodossa

Varmaan monillakin on muita parisuhdemuotoja, mutta niistä ei virallisia tilastoja oikein saa ja kyselytutkimuksiinkin ihmiset saattavat laittaa omiaan, itselleen edullisia vastauksia, vaikka ne olisivat nimettömästi tehtyjäkin. Eli vain noista aviopuolisoiden (ja rekisteröityjen parisuhteiden) tilanteista voi saada faktaa. Kaikki muu on enemmänkin mutua tai tutkimustatuloksia, joissa sitten jonkinlaiset luottamusrajat.

Vierailija
272/519 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammassakin kommentissa todettu, että vanhempi mies on soveliaampi tai sopivampi. Kaikki oletettavasti miesten kirjoittamia. Niin millä tavalla se on sitä? Miksi se olisi sopivampi kuin samanikäinen tai nuorempi? Perusteluja?

Vierailija
273/519 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 44 ja ukko 54,nuorempana oli todella ihanaa kun oli ikäeroa mutta nyt se alkaa jo tuntua....Mies alkaa olla "papparainen" eli epäsosiaalinen,himassa kykkivä,ei lähde matkoille vaikka noi meidän junioritkin on jo viimestä lukuunottamatta aikuisia,käy töissä,syö,nukkuu,kusee  ja paskoo,turaa autotallissa jotain omia projektejaan. Meikä sitten hoitaa kodin,ja kaiken muun, käy töissä..Välillä ois ihan kiva tietää mitä miesten päässä liikkuu vai liikuuko oikeen mikään. Kun sairastaa niin on sitten niinku ihan vuoteenoma, meitsi saa olla pää irti niin siltikään ei tartu mihinkään hommaan kotona. Katotaan kauanko tää tarina vielä kestää, onhan se jo 23 vuotta kestäny mutta oikeesti haluunko mä olla joku kotipiika,sairaanhoitaja,pankkineiti,sihteeri, lopun elämää?@

Vierailija
274/519 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 45 ja miehet, joista kiinnostun, ovat suunnilleen siinä 40-45. Kuten aiemminkin on mainittu, yli 50-vuotiailla miehillä tuntuu olevan vielä ne tunkkaiset vanhan kansan odotukset naiselle. Pitäisi olla se, joka kotona siivoaa, pesee pyykit, käy kaupassa ja tekee ruuan. Minä taas en noita yksin halua tehdä, vaan yhdessä tasapuolisesti.

En usko, että monesta kuusikymppisestä saisi seuraa keikoille tai leffaan. Tosin niissä voisin käydä yksinkin, ja mennä yhdessä sitten taidenäyttelyihin ja kaupunkilomille. Silti pahoin pelkään, että sukupolvien välinen kuilu olisi melkoinen. Ja tietysti fakta on, että 60-vuotias mies ei elä enää kovin kauan, ja kaikenlaista kremppaa alkaa olla. Hoivavietti minulta puuttuu täysin.

Itse 48 vuotiaana miehenä kiinnostun eniten 18 - 22 vuotiaista. Eri asia sitten on mihin on sinulla ja minulla realistisest mahdollisuudet.

Vierailija
275/519 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hauskaa tietää, minkälaisen peilikuvan ke keski-ikäiset ja keski-iän jo ylittäneet miehet näkevät, kun katsovat peiliin ja kuvittelevat menevänsä 20 v nuorekkaammasta? Sen täytyy poiketa rajusti siitä, mitä muut ihmiset näkevät heitä katsoessaan?

Luulen että jos 50+ mies laittaa ikähaarukaksi 17-jotain niin kuin täällä on kerrottu, siinä on dementian ensimerkit näkyvillä.

Miksei saa kertoa että sen ikäiset kiinnostaa?

Vierailija
276/519 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse 48 vuotiaana miehenä kiinnostun eniten 18 - 22 vuotiaista. Eri asia sitten on mihin on sinulla ja minulla realistisest mahdollisuudet.

Toivottavasti kuitenkin kohdistat aktiivisuutesi noihin 18-22 -vuotiaisiin etkä välitä tasoteorioiden rimanlaskuhöpinöistä.

Vierailija
277/519 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla taitaa kyllä olla aika paljon realistisemmat. Seurustelen 40-vuotiaan miehen kanssa, eikä viiden vuoden ikäero ole paljon.

Vierailija
278/519 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt 41, mä olin parisuhteessa vuosia 6 vuotta nuoremman miehen kanssa ja pelkkää muuta kanssakäymistä on ollut 10 vuotta nuoremman kanssa

Avioliitossa olin 10 vuotta muutaman vuoden vanhemman kanssa, mut lähtökohtaisesti en hirveästi pidä itseäni paljonkaan vanhemmista miehistä, en kyllä edes tiedä tähän syytä

Vierailija
279/519 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei taida olla lapsia. Mä olen myös 48, ja pitkän liiton jälkeen törmäsin naiseen jolla ikää 53v. Mun lapset on ikäluokkaa 17-23. Treffasin mä muutamaa 40v naistakin, mutta toi viiskolmonen oli (on) hämmentävän upea ja siis nyt seurustellaan.

Ps. noi 18-22 ikäiset on vielä ihan lapsia, vaikka yhdellä jo armeijakin käytynä.

Vierailija
280/519 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hauskaa tietää, minkälaisen peilikuvan ke keski-ikäiset ja keski-iän jo ylittäneet miehet näkevät, kun katsovat peiliin ja kuvittelevat menevänsä 20 v nuorekkaammasta? Sen täytyy poiketa rajusti siitä, mitä muut ihmiset näkevät heitä katsoessaan?

Luulen että jos 50+ mies laittaa ikähaarukaksi 17-jotain niin kuin täällä on kerrottu, siinä on dementian ensimerkit näkyvillä.

Miksei saa kertoa että sen ikäiset kiinnostaa?

Tottakai saa ja pitääkin. Että naiset pystyy välttämään höperöitymässä olevat.