Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia työhöntulotarkastus + mielenterveysongelmat

Vierailija
04.08.2019 |

Olen opettaja ja mut on valittu virkaan, vielä pitäisi käydä työhöntulotarkastuksessa. Mulla on historiassani pari masennusjaksoa, niiden ajan olen kyllä ollut koko ajan töissä ja nyt pari vuotta oireeton. Alkoi jännittää, kuinka mun viran käy kun kerron tästä työhöntulotarkastuksessa. Kellään kokemuksia vastaavasta? Vissiin kertomatta jättäminenkin on laitonta.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön. Käyn terapiassa masennuksen takia. Nyt psykiatrian poliklinikalta yritetään saada minut pois. Lääkeresepti kirjoitettiin kahdeksi vuodeksi. Työpaikkaa ei edes ole, mutta hoitava lääkäri on sitä mieltä, että minun pitäisi ensimmäiseksi sellaisen joskus mahdollisesti löydettyäni löydettyäni selvittää voisiko työterveyslääkäri jatkossa laatia B-lausunnot Kelaa varten terapian jatkon hakemiseksi. Tuntuu aika oudolta toimintatavalta klinikan taholta. Työttömyys kun voi kestää vaikka kuinka pitkään ja tuskin työterveys tällaisia ylimääräisiä tehtäviä innosta kiljuen ottaa vastaan.

Vierailija
82/90 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön. Käyn terapiassa masennuksen takia. Nyt psykiatrian poliklinikalta yritetään saada minut pois. Lääkeresepti kirjoitettiin kahdeksi vuodeksi. Työpaikkaa ei edes ole, mutta hoitava lääkäri on sitä mieltä, että minun pitäisi ensimmäiseksi sellaisen joskus mahdollisesti löydettyäni löydettyäni selvittää voisiko työterveyslääkäri jatkossa laatia B-lausunnot Kelaa varten terapian jatkon hakemiseksi. Tuntuu aika oudolta toimintatavalta klinikan taholta. Työttömyys kun voi kestää vaikka kuinka pitkään ja tuskin työterveys tällaisia ylimääräisiä tehtäviä innosta kiljuen ottaa vastaan.

Olisin todellakin kuvitellut, että hoitava lääkäri vielä terapian lopussa kartoittaa tilanteeni ja silloin sovitaan joko hoitosuhteen päättymisestä tai jatkamisesta tarpeen mukaan. Olen luullut, että hoitosuhde päätetään yhdessä tuumin eikä niin, että lääkäri käytännössä lähes väkisin yrittää kirjoittaa potilasta ulos poliklinikalta, vaikka masennusta yhä on ja terapiakin on vielä kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla persoonallisuushäiriö ja toistuva masennus. En tietenkään aikanaan kertonut työhöntulotarkastuksessa niistä. Se on privaatti asia ja on mulla egosyntoninen eli persoonallisuuteen kuuluva. Born this way.

lentäjäksi et pääse

Vierailija
84/90 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa työhöntulotarkastuksessa en kertonut omasta mt-historiastani sillä koin ettei asia kuulunut heille. Olin käynyt yksityisellä terapiassa vuosia sitten ja minulla ei ollut mitään lääkityksiä.

Vierailija
85/90 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiöt tulkitsevat ihmisen olevan terve, jos hän ei ole ollut edellisten viiden vuoden aikana hoidossa vakavien sairauksien takia. Eli monta vuotta vanhoista jutuista tuskin on tällä periaatteella tarvetta työhöntulotarkastuksessa kertoa, jos kokee nykyisen psyykkisen terveytensä olevan hyvä.

Vierailija
86/90 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeet ja säännöt ovat sitä varten että ihmiset tietäisivät miten heidän kuuluu toimia, ohjeiden ja sääntöjen noudattamisen vastakohta on terveen järjen käyttö.

Vierailija
87/90 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tässä ketjussa ollut oikeaa tietoa siitä, mitä seurauksia tuolla salaamisella voi olla?

Vierailija
88/90 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään tässä ketjussa ollut oikeaa tietoa siitä, mitä seurauksia tuolla salaamisella voi olla?

Ei varmaankaan ole. Olet saanut viisi sivua vastauksia ja eri näkemyksiä, aikuisena sinun pitää itse tehdä päätös siitä miten menettelet.

Kai se ongelma voi aktualisoitua jos et selviä työstäsi, menet työterveyteen ja käy ilmi että on joku ongelma josta et ole kertonut. Terveydentilan perusteella ei saa syrjiä työelämässä, niin näkisin että mitään isompaa ongelmaa ei tulisi mutta ei sitä kukaan varmaksi tiedä.

Vierailija
89/90 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaankaan ole. Olet saanut viisi sivua vastauksia ja eri näkemyksiä, aikuisena sinun pitää itse tehdä päätös siitä miten menettelet.

Kai se ongelma voi aktualisoitua jos et selviä työstäsi, menet työterveyteen ja käy ilmi että on joku ongelma josta et ole kertonut. Terveydentilan perusteella ei saa syrjiä työelämässä, niin näkisin että mitään isompaa ongelmaa ei tulisi mutta ei sitä kukaan varmaksi tiedä.

Ap tässä. Päätöksen olen siis kyllä tehnyt jo ennen tämän keskustelun aloitusta eli aion kyllä kertoa. Kokemuksia kaipailinkin alun perin nimenomaan siitä, millaisia seurauksia sillä kertomisella on ollut.

Vierailija
90/90 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi