Tyttären ystävä saa vanhemmiltaan asunnon
Pitäisikö minunkin yrittää ottaa lainaa ja ostaa omalleni? Tosin joutuisin ostamaan paljon syrjemmästä...
Kommentit (124)
No, voisin kyllä selvitäkin lainasta, jotain pitäisi karsia menoista. Ap
Se ostaa, jolla on rahaa, se ei osta, jolla ei ole.
Eihän siinä mitään kummpempaa.
Vierailija kirjoitti:
No, voisin kyllä selvitäkin lainasta, jotain pitäisi karsia menoista. Ap
Haluaako lapsesi asunnon jostain kauempaa? Eikö nuo ensimmäiset asunnot kuitenkin olisi hyvä olla lähellä opiskelupaikkaa/kaupungin keskustaa, että pääsevät yöelämään yms.
Kuinka kova halu sinulla on saada lapsesi pois kotoa?
miksi kadehtia sellaista mihin ei itse pysty. Nuoreni kaverin vanhemmat ostivat myös asunnon lapselleen mutta ei se mua hetkauttanut suuntaan ei toiseen. Eikä mun nuortakaan ei sen puoleen. Eivätkä muutkaan vanhemmat alkaneet päteä tuolla asialla.
Nuori osti sitten ihan itse kun sai säästettyä alkupääoman.
Eikä mua vieläkään tee mieli kadehtia että miksen minä.
Kateus vie kalatkin vesistä,ihan on turhaa kadehtia.
Hanki elämä niilläkin rahoilla itsellesi. Kuinka typerältä kuulostaa pitäisikö minunkin..
Joskus sitä ihmettelee, ovatko aloitukset aitoja....
Se ostaa lapselleen asunnon, jolla on ylimääräistä rahaa ennakkoperinnöksi.
Jotkut auttavat lastaan alkuun maksamalla omarahoitusosuuden jne.
Useimmat keskiluokkaisten lapset ovat kuitenkin omillaan pientä rahallista jeesiä lukuunottamatta.
Suomalaisen elämäntehtävä yleen on maksaa oma asuntonsa.
No jos lapsesi on opiskelija hän hyötyy asunnosta vain jos maksat myös muut asumiskulut. Vanhempien omistamaan asuntoon ei makseta tukia.
Itse kyllä aikoinani kieltäydyin vanhempien ostamasta asunnosta. Ennen kaikkea siksi että vapautta oli enemmän kun ei ottanut mitään vastaan vanhemmiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Iskijä kateus?
Tai sitten tietää, että toinen tyttö voi keskittyä rauhassa opiskeluun. Oma luultavasti on töissä samalla kun opiskelee tms.
Miksi sinun pitäisi ostaa lapsellesi asunto? Lapsi hakemaan vuokra- tai opiskeluasuntoa ja säästämään aikanaan itse omaan asuntoon. Niin aika moni muukin tekee.
Vierailija kirjoitti:
No jos lapsesi on opiskelija hän hyötyy asunnosta vain jos maksat myös muut asumiskulut. Vanhempien omistamaan asuntoon ei makseta tukia.
Itse kyllä aikoinani kieltäydyin vanhempien ostamasta asunnosta. Ennen kaikkea siksi että vapautta oli enemmän kun ei ottanut mitään vastaan vanhemmiltaan.
Jos maksaa vuokraa, saa myös asumistukea vaikka asunto olisikin vanhempien omistama. Jos lapsi omistaa asunnon itse, hän toki vastaa vastikkeestaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes kuvitella jos ei varaa?
On kirjoitettava "jos ei ole varaa".
"Jos ei varaa" tarkoittaa, että ei tee varausta eli ei varaa asuntoa etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Pidän kyllä aika pimeänä tyyppiä, joka jättää ottamatta vastaan parinsadantonnin lahjaa vain koska ei saa siihen asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maksaa vuokraa, saa myös asumistukea vaikka asunto olisikin vanhempien omistama. Jos lapsi omistaa asunnon itse, hän toki vastaa vastikkeestaan.
Ei saa asumistukea. Ja vastike taas on poikkeuksetta suurempi kuin vuokra-asunnosta jäävä omavastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän kyllä aika pimeänä tyyppiä, joka jättää ottamatta vastaan parinsadantonnin lahjaa vain koska ei saa siihen asumistukea.
Ei se ollut syy. Vaan vapaus ja periaate että elää omillaan suhteessa vanhempiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosialistin maailmankuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa asumistukea. Ja vastike taas on poikkeuksetta suurempi kuin vuokra-asunnosta jäävä omavastuu.
Eli olet tuplatollo, jätit ison omaisuuden vastaanottamatta vielä puutteellisin tiedoin. Kyllä, vanhempien omistamaan asuntoon saa asumistukea, jos maksaa vuokraa, tsekkaa kelasta.
Miksi edes kuvitella jos ei varaa?