Milläköhän perusteella pettäminen olisi mukamas väärin?
Pettäminen ei ole laitonta ja kumppanilla on täys oikeus omaan kehoon sekä omaan seksuaalisuuteen. Joten perustelkaas että miten pettäminen olisi muka väärin? Mielipide, arvot, uskonto tai tunteet eivät kelpaa perusteluina koska niillä vois perustella vääräks ihan mitä tahansa. Aika jännää että kumppanin OIKEUDET tuntuvat unohtuman kun mennään parisuhteeseen. Ei parisuhde saa riistää mitään oikeuksia. Minulla on parisuhteen aikana täysi oikeus omaan seksuaalisuuteen ja jos haluan panna muita nii mulla on siihen oikeus.
Kommentit (37)
Miksi pitää olla suhteessa, jos haluaa pettää? Elä yksityistä elämääsi ilman sitoumuksia, jos niin haluat. Älä sotke siihen ihmistä, joka haluaa jakaa elämänsä jonkun toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle on siis ok käyttää kondomia koko ajan, koska kumppanisi makaa jatkuvasti muidenkin kanssa?
On täysin ok, mitä vikaa siinä olis?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla suhteessa, jos haluaa pettää? Elä yksityistä elämääsi ilman sitoumuksia, jos niin haluat. Älä sotke siihen ihmistä, joka haluaa jakaa elämänsä jonkun toisen kanssa.
Ihan kuule vaikka huvin vuoks. :D Itselleni parisuhde on hauska harrastus ja yksiavioisuus on mulle todella iso vitsi. Halveksun yksiavioisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olet arvopohjasi myös tämän osalta kumppanilleni selväksi tuonut, jos hän on sen hyväksynyt, niin senkun kynnät menemään.
Ja miksi mun pitäis sitä erikseen esille tuoda?
Mikäli suhteenne ei ole täysin platoninen, panemisesi vaikuttaa hänenkin seksuaaliterveyteensä.
Jos en väärin arvaa niin olet tainnut avata aivan samanlaisen inttoketjun aiemminkin, tai sitten teitä on useampi vänkääjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olet arvopohjasi myös tämän osalta kumppanilleni selväksi tuonut, jos hän on sen hyväksynyt, niin senkun kynnät menemään.
Mikäli suhteenne ei ole täysin platoninen, panemisesi vaikuttaa hänenkin seksuaaliterveyteensä.
Jos en väärin arvaa niin olet tainnut avata aivan samanlaisen inttoketjun aiemminkin, tai sitten teitä on useampi vänkääjä.
Miten se muka hänen terveyteensä vaikuttais? Perusteles nyt vähän.
Tämä on se lapsellinen ”jätkien kanssa Thaimaaseen”-jankkaaja. Kannattaa ohittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran kaikki on mielestäsi sallittu mitä ei ole erikseen lailla kielletty, on aika vaikea selittää. Mutta perustelepa miksi sinulla olisi oikeus seksuaalisuuteen? Mielipide, arvot, uskonto tai tunteet eivät kelpaa perusteluina koska niillä vois perustella vääräks ihan mitä tahansa.
Ihan siksi koska se on laissa ja ihmisoikeuksissa määritelty asia että mulla on oikeus omaan seksuaalisuuteen. Onko seksuaalioikeudet ihan vieras käsite?
Laki kuvastaa vain ihmisten arvoja ja totesit tuossa jo että arvot eivät käy perusteluna. Ja kyllä, "seksuaalioikeudet" on vieras käsite. Mutta tosiaan, sinulla ei mitään tuollaisia oikeuksia ole koska kielsit arvojen olemassaolon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se muka hänen terveyteensä vaikuttais? Perusteles nyt vähän.
Jos ei sp-tautien leviäminen suojaseksistä huolimatta ole tullut tutuksi niin opettele.
Kuten seuraava kirjoittaja totesikin, olet joko vakijankkaaja tai sitten samanlainen kopio. Hirveä tarve saada jostain huomiota.
Ei tarvetta haaskata aikaa tällaiseen enempää.
Seksitaudit on ehkä tärkein syy. Helposti vaarantaa kumppanin seksuaaliterveyden jos panee muita, kun jotkut taudit tarttuu ilman kumia ja kumi voi pettää. Siksi niiden ketkä ei halua olla vain yhden kanssa, pitäisi hakeutua rehellisiin ja avoimiin suhteisiin tai pysyä sinkkuna. Kumppanilla pitää olla oikeus tietää, jos on riski saada joku herpes. Valehtelu ja selän takana toimiminen nyt muutenkin on ihan spedeä hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkus petät. Kumppanilla on myös oikeus päättää parisuhde milloin tahtoo.
Väitinkö että eroaminen ois väärin?? En voi pakottaa toista olemaan suhteessa kanssani jos hän ei halua.
Juu et. Ei sinua kukaan tolkun ihminen kauan katselisikaan, saati huolisi parisuhteeseen. Jatka vaan fantasioitasi hikkykomerossasi.
Mä olen kuule kihloissa ja silti paneskelen muidenkin kanssa viikottain. :D
Kai sä täysin avoimesti kerrot kihlatullesi muiden panemisesta?
Mikäli et niin eihän se sillon sun mielestä ole oikein kun kerran pitää salailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on väärin, koska petät kumppanisi luottamuksen. Niinhän tuo nimikin jo sanoo. Silloin muiden paneskelu ei ole väärin, jos se on sovittu juttu. En väännä tästä sen enempää, kun ilmeisesti et ymmärrä tunne-elämän päälle ollenkaan, etkä ole koskaan rakastanut. Luulisi silloin olevan ihan itsestään selvää.
Onko liiketoiminta kans väärin kun siinä ei tunteita ajatella. Mulla ei ole mitään velvollisuutta elää toisten tunteiden orjana.
Aivan. Ja tällaisen ihmisen ei kannatakaan ryhtyä parisuhteeseen. Yleensä pariskunta määrittelee ne suhteensa rajat. Esim. Onko suhde avoin ja millä ehdoin niitä muita hoitoja on? Voidaan myös sopia polyamorisesta suhteesta aivan yhtäläisesti. Yleensä se default valinta ja oletus on yksiavioinen suhde. Jos haluaa jotain muuta se on yhdessä sovittava. Pettäjä pettää sen kumppaninsa kanssa tehdyn sopimuksen. Mikäli suhde on avoin kumpikin voi kierrellä panemassa ketä tahansa muita ja tämä ei ole pettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puolison kanssa on sovittu että ei olla avoimessa suhteessa niin silloin se on sopimuksen pettämistä.
Mikä sopimus missä? En oo koskaan parisuhteessa sellasta dokumenttia allekirjottanu missä sanoisin noin.
Ei tarvitse allekirjoittaa, suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin. Tämän sopimuksen rikkomisesta ei tosin seuraa mitään lainopillisia sanktioita, sakkoja tms. mutta muita seurauksia voi parisuhteessa tulla jos asia paljastuu. Yhtäkaikki se on sopimuksen rikkomista ja siten väärin.
Eli ap tällä logiikalla et suutu kenellekään ihmiselle ikinä mistään tai koe heidän kohdelleen sinua huonosti? Jos joku valehtelee sinulle ja tämä selviää myöhemmin, kohautat vain olkiasi että ok ei se lakia rikkonut kaikki hyvin? Sinua voidaan nöyryyttää ja vetää kuin pässiä narussa ja kuittaat tämän kokematta mitään negatiivista?
Vaikka tämä onkin nyt provo, niin en ole ikinä ymmärtänyt pettäjien puolustelua teoistaan. Tai sitä miksi niin ylipäätään tehdään. Jos minä haluan jotain, kerron sen myös. Jos haluan muita kumppaneita, kerron sen ääneen. Miksi ne teot pitää pimittää jos ei koe tekevänsä mitään väärin? Pitää toisen uskossa, että ollaan vaan kahdestaan, miksi? Eihän sitä voi selittää mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on väärin, koska petät kumppanisi luottamuksen. Niinhän tuo nimikin jo sanoo. Silloin muiden paneskelu ei ole väärin, jos se on sovittu juttu. En väännä tästä sen enempää, kun ilmeisesti et ymmärrä tunne-elämän päälle ollenkaan, etkä ole koskaan rakastanut. Luulisi silloin olevan ihan itsestään selvää.
Onko liiketoiminta kans väärin kun siinä ei tunteita ajatella. Mulla ei ole mitään velvollisuutta elää toisten tunteiden orjana.
Sanotaanpa niinpäin että tuolla ajatusmaailmalla sinulla ei ole oikeutta olla parisuhteessa. Paitsi jos sovit kumppanisi kanssa avoimesta suhteesta, mikä onkin jo ihan eri asia. Sun ”oikeutes” kun ei mitenkään kumoa kumppanisi oikeutta elää yksiavioisessa suhteessa niin halutessaan. Ja useimmat haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanpa niinpäin että tuolla ajatusmaailmalla sinulla ei ole oikeutta olla parisuhteessa. Paitsi jos sovit kumppanisi kanssa avoimesta suhteesta, mikä onkin jo ihan eri asia. Sun ”oikeutes” kun ei mitenkään kumoa kumppanisi oikeutta elää yksiavioisessa suhteessa niin halutessaan. Ja useimmat haluaa.
Entä jos henkilö X haluaa yksiavioisen suhteen mutta kukaan ei halua olla hänen kanssaan yksiavoisessa suhteessa niin miten hänellä voisi olla siihen oikeus? Ei ketään voi pakottaa olemaan yksiavioinen jos ei halua. Jos kumppanini haluaa panna muita nii enhän mä voi sitä estää, onhan tää vapaa maa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pettämistä jos nuolee takaa päin.
Totta. Nenän työntäminen jonkun toisen ihmisen peräaukkoon on silkkaa typeryyttä.
Mä olen kuule kihloissa ja silti paneskelen muidenkin kanssa viikottain. :D