Jos olisit työnantaja, millaista henkilöä et ottaisi töihin?
Jos hän vaikuttaisi aivan pätevältä kyseiseen työhön, olisiko kuitenkin jokin seikka, jonka perusteella et häntä ottaisi työhön?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Ikuisesti lääkikseen hakevia haihattelijoita, joille työ on vain keino elättää pääsykoerumbansa. Palkkaisin töihin mieluiten sitoutuneita ja motivoituneita työntekijöitä. Vastineeksi maksan TES mukaista palkkaa ja henkilökohtaisia lisiä hyvästä työsuoritteesta + laaja työterveyshuolto.
Fiksu työkaveri aloittaa lääkiksessä. Eikö olekin harmi, ettei meillä kummallakaan ole mitään mahdollisuutta tulla valituksi?
Vierailija kirjoitti:
Sellaista jonka ulkonäöstä näkee että kult-ttu-uristaan aiheutuu monenlaisia harmeja
Järkevää, koska valtaosa suomalaisista (miehistä) on alkoholiongelmaisia.
Löysä kättely. Tuntuu epämukavalta ja kiusalliselta ja henkilöstä tulee heti tehoton ja hidas vaikutelma.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti en palkkaisi julkisen puolen paperinpyörittelijöitä, koska heiltä vaadittava työmäärä on niin mitätön. Tulostavotteita ei käytännössä ole lainkaan. Tämä siis yksityisessä asiantuntijaorganisaatiossa.
Kelpaanko, kun olen ollut sekä julkisella että yksityisellä?
En muuten huomannut mitään eroa työtahdissa. Yksityisellä oli ihan yhtä lailla niitä, joilla on aikaa jäädä ovenpieleen roikkumaan kertomaan jotain omia juttujaan, jotka eivät kiinnosta pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Työtöntä, ei se kumminkaan jaksaisi pitemmänpäälle töitä tehdä.
Fiksua. Minä jäin työttömäksi viiden vuoden syöpähoitojen jälkeen.
Harmi, etten päässyt eliminoitavaksi turhana ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
En ota tupakoimattomia töihin, enkä raittiita.
Siis teidän firmassa ei haittaa pitkät tupakkatauot ja krapulapäivät?
Vierailija kirjoitti:
Ujoja, hiljaisia ja muita sosiaalisilta taidoilta heikkoja, joista ei saa mitään irti.
T. rekrytoiva
Nyt meni taas puurot ja vellit sekaisin. Suosittelen ammattitaidon kasvattamista esimerkiksi kirjallisuutta lukemalla ja omia sosiaalisia taitoja parantamalla. Toisaalta toivon ujojen ja hiljaisten pääsevän paikkaan, jossa on töissä asiansa osaavia, fiksuja ja sivistyneitä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi joku toinen vielä pätevämpi hakija. Tai jos työnhakijaksi sattuisi sellainen henkilö, joka olisi joskus aikaisemmin esim. varastanut minulta ison rahasumman.
Varastanut ison rahasumman? Huh.
Järkevää, koska valtaosa suomalaisista (miehistä) on alkoholiongelmaisia.[/quote]
Todista tuo väitteesi. Ellet pysty siihen, olet pelkkä paskanpuhuja.
White trash -tyyppiä, tatuointeja jokapuolella, siniset/vihreät hiukset, räikeät kynsilakat, nenäkorut, kielikorut, korvat täynnä hiluja roikkumassa, puseroita, joissa olkapäissä aukot, pitkät irtoripset, haisee tupakalle etc.
Rintavakoansa esittelevää naista, kyllä sen puseron pystyy paremminkin valitsemaan.
Liian puheliasta... Käyttäisi työaikaa turhista asioistakin jaaritteluun ja puhelut olisivat liian pitkiä. Asiat on osattava sanoa lyhyesti.
Sellaista joka selittelee asioita tunteillaan ja pakenee temperamenttinsä ja hormonien taakse vastuuta omasta käytöksestä. Pilaavat koko työyhteisön ilmapiirin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista jonka ulkonäöstä näkee että kult-ttu-uristaan aiheutuu monenlaisia harmeja
Järkevää, koska valtaosa suomalaisista (miehistä) on alkoholiongelmaisia.
Ja sitten se lähde? Samalla logiikalla valtaosa suomalaisista naisista on sairasmielisiä. Naiset ovat enemmän sairaslomalla, tämä tukeekin tätä väitettä.
En palkkaisi muita kuin kantasuomalaisia.
asiantuntijaorganisaation HR-Manager kirjoitti:
Piipahtajat jätän rannalle. Tarkoittaa niitä, joilla on (omasta tahdostaan) alle 3-kymppisenä esim. kymmenen 3kk-1v lyhyttä työsuhdetta. Todennäköisyys sille, että pysyisivät meillä yhtään pitempään on liian pieni. Perehdyttäminen kuormittaa perehdyttäjiä ja ensimmäisenä vuonna uusi työntekijä tuottaa usein enemmän kustannuksia kuin hyötyjä.
Itse olen miettinyt samaa esim. henkilöiden LinkedIn-profiilien perusteella. Tehtävänimikkeestä / tittelistä jo pystyy päättelemään paljon. Ei kukaan palkkaa vaikkapa viestintäpäällikkö mihinkään 6kk pestiin.
Työsuhde voi tietysti olla lyhyt monesta eri syystä ja alun perinkin määräaikainen. Mutta se voi olla lyhyt myös työnantajan päätöksellä (koeaikapurku) tai työntekijästä itsestään johtuen (koeaikapurku, irtisanoutuminen). Silloin hälytyskellot alkavat soida.
Homoa naismaista miestä trans naista Mies joka luulee olevan nainen.
Vierailija kirjoitti:
Löysä kättely. Tuntuu epämukavalta ja kiusalliselta ja henkilöstä tulee heti tehoton ja hidas vaikutelma.
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Miehet yleensä yrittävät murskata käteni ja naiset kättelevät hyvin kevyesti. Jälkimmäinen on minusta paljon mukavampi tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumaa tai lihavaa ihmistä en ottaisi.
Olen sekä ruma että lihava. Töitä on riittänyt, ja kahteen viimeiseen työhön minut on pyydetty. Viimeksi alle vuosi sitten minulle tarjottiin töitä, kieltäydyin. Olen hyvä työssäni. Onneksi minut on otettu töihin ja oletettavasti sinuun en ole koskaan törmännyt 😁
Kyllä ihmisten olisi hyvä erottaa mikä on vitsinä laitettu ja mikä ei.
Varmistan uteliaana, miltä sinä näytät?
Uskotko olevasi hoikka ja hyvännäköinen, kuten valtaosa miehistä? Vain 72 % teistä on ylipainoisia. :D