Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään kauppakeskyksessa yksi äiti menetti hermonsa

Vierailija
01.08.2019 |

Ja raahasi ulos n. 7-8v pojan. Poika huusi kauhistuneena ja pyysi äitiä lopettamaan. Äiti huusi ja sätti lasta vihaisena ja jatkoi kiukkuisena rähjäämistä, vaikka lapsi oli jo hiljaa pelokkaana paikoillaan. Harvemmin näkee noin pahaa ylilyöntiä keskellä vilkasta kauppakeskusta. Ymmärrän itsekin äitinä, että joskus hermo on tosi kireällä mutta kamalaa oli nähdä tuollainen tilanne.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Lidlissä oli varhaisteini, joka aukoi päätään koko kauppareissun äidilleen, joka huusi kuin sumusireeni. Tämä sota jatkui vielä ostarin käytävilläkin. Minä olisin temponut nulikkaa remmillä persauksille. 

Vierailija
22/58 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla joko a) hyväksytään ja ymmärretään täysin silmät leiskuen raivoavan äidin käytös tai b) kehoitetetaan tekemään lastensuojeluilmoitus hyvinkin pienestä asiasta.

Asialliseen keskusteluun ja tilanteen pohtimiseen kykenee vain hyvin harva, riipumatta siitä millainen aloitus on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla joko a) hyväksytään ja ymmärretään täysin silmät leiskuen raivoavan äidin käytös tai b) kehoitetetaan tekemään lastensuojeluilmoitus hyvinkin pienestä asiasta.

Asialliseen keskusteluun ja tilanteen pohtimiseen kykenee vain hyvin harva, riipumatta siitä millainen aloitus on.

Ei se ole pieni asia kun ei osaa/halua/viitsi kasvattaa lapsiaan. Onhan se selvä asia ettei osaa kun joutuu alkamaan huutamaan lapselleen julkisella paikalla. Merkki siitä että vanhempi on väsynyt ja ei hallitse tilannetta. 

Mistä on saatu päähän että lapselle saa esim. huutaa? Jos aikuiset huutaa kaupassa toisilleen niin joku soittaa poliisit. Ei eroa mitenkään siitä että lapsi ja vanhempi huutavat toisilleen kilpaa.

Vierailija
24/58 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään Lidlissä oli varhaisteini, joka aukoi päätään koko kauppareissun äidilleen, joka huusi kuin sumusireeni. Tämä sota jatkui vielä ostarin käytävilläkin. Minä olisin temponut nulikkaa remmillä persauksille. 

Vanhempi toimi väärin.Vanhemman olisi pitänyt ottaa tyyneesti haukut vastaan. Ehköä haukuissa oli perääkin ja äippä ansaitsi haukut.

Vierailija
25/58 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit pahoinpidellyt lapsen?

Huh huh.

Kyllä pitäisi olla jotain kursseja siitä että miten lapsia kasvatetaan.

Vierailija
26/58 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista että mammat täällä peukuttelee lapsen pahoinpitelyä puolustavia kommentteja. Sitten jos minä miehenä tekisin jonkun trollin teinityttöjen tuijottelusta setämiehenä, niin mammat olisi heti poistattamassa viestiä ja miinustamassa. Miten se, että setämies tuijottaa teinien rintoja, muttei tee mitään, on pahempi kuin se, että pikkulapsi pahoinpidellään? Jumalauta te naiset olette kaksinaismoralisteja.

Vierailija
27/58 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo. Itsekin joudun välillä poistumaan rimpuilevan ja huutavan lapsen kanssa pihalta/kaupasta/puistosta... Lapseni on tosin vasta 3 v, mutta silti. Yritän välttää provosoitumista itse kaikin keinoin. Ja tietenkin myös ennakoida niin hyvin, ettei itkupotkuraivareita tapahdu. Olen siinä mielessä tavallisen epätäydellinen äiti, että vähintään kerran pari viikossa epäonnistun noissa molemmissa tavotteissa.

Mielestäni raivoaminen lapselle on mennyt yli siinä vaiheessa, jos lapsen kasvoilla näkyy aito pelko. Silloin pitäisi aikuisen kyetä vaikka poistumaan paikalta itse, jos ei muuten osaa rauhottua. Hallittu suuttumus ei vielä lasta riko, on vain terve reaktio vanhemmilta, joita on koeteltu vähän liikaa :)

Vierailija
28/58 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista että mammat täällä peukuttelee lapsen pahoinpitelyä puolustavia kommentteja. Sitten jos minä miehenä tekisin jonkun trollin teinityttöjen tuijottelusta setämiehenä, niin mammat olisi heti poistattamassa viestiä ja miinustamassa. Miten se, että setämies tuijottaa teinien rintoja, muttei tee mitään, on pahempi kuin se, että pikkulapsi pahoinpidellään? Jumalauta te naiset olette kaksinaismoralisteja.

Tuo on juuri nykykasvatuksessa vikana. Eli kurinpito pyritään aina näkemään negatiivisessa valossa ja tekemällä yritetään tehdä siitä jotain haitallista. Esim. lapsen rankaiseminen nähdään traumoja aiheuttavana pahoinpitelynä.

Vierailija
29/58 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia hermostua lapselle ja joskus huutaakin. Tärkeää on, että yhteys palautuu näiden hetkien jälkeen, jutellaan, asia sovitaan ja pyydetään anteeksi. Tämä on normaalia elämää.

Normaalia on myös se, että raivoava ja rimpuileva lapsi täytyy kantaa pois paikalta.

Sen sijaan se, että vanhempi julkisella paikalla repeää täysin ja raivoaa, sättii lasta eikä lopeta, vaikka lapsi jo pelosta lamaantuu ja hiljenee, ei ole normaalia. Se on äärettömän vastenmielistä ja noloa. Vanhempi on silloin menettänyt pelin täysin.

Vierailija
30/58 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät mikä on tapahtunut ennen tuota tilannetta? Lapsi on voinut riehua ja hajottaa paikkoja, eikä ole kuunnellut mitään tunteiden sanotuksia. Vasta siinä vaiheessa on "rauhoittunut" kun äiti korottaa ääntänsä.

Vierailija
31/58 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näin viime kesänä, kun isä pysäytti auton kadun varteen, repi lapsen ulos autosta ja naama kiinni lapsen naamassa räyhäsi aurinkolasien hajoittamisesta. Vieläkin muistan tuon miehen äänen ja lapsen pelokkaan uikutuksen. Itselleni tuli kiire viedä omat (säikähtäneet) lapset pois tilanteesta, mutta jälkeenpäin tuli tosi huono ja syyllinen olo tuon lapsen puolesta, kun en tehnyt mitään. Toivottavasti isä sai itsensä rauhoittumaan ja käytyä asian lapsen kanssa myöhemmin läpi. Olen minäkin lapsilleni suuttunut ja korottanut ääntä, huutanutkin, mutta tuo oli potenssiin kymmenen. Se pelotti minuakin, aikuista.

Olisit ottanut rekkarin ylös ja lasu.

Ei tullut mieleen... :(

Vierailija
32/58 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein teki. Ainoastaan puuttui se että olis vedellyt kintuille ruoskalla, kuten entisaikoina tehtiin. Ja porukka oppi olemaan. Nykyään ei ole mitään rajoja ja mielenerveysongelmat rehoittaa. Kalu takapuoleen ja sitä rataa.

Siis saitko ensin ruoskaa vai kalua, en ihan ymmärtänyt tekstistäsi..?

Vierailija
33/58 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on juuri nykykasvatuksessa vikana. Eli kurinpito pyritään aina näkemään negatiivisessa valossa ja tekemällä yritetään tehdä siitä jotain haitallista. Esim. lapsen rankaiseminen nähdään traumoja aiheuttavana pahoinpitelynä.

Minä tulen rankaisemaan sinua? Ok?

Vierailija
34/58 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidit sättimässä toisia äitejä. Taas. En jaksa. M

No tämä on VAUVA-lehden palsta, missä keskustellaan lasten kasvatuksesta. Näistä keskusteluista voi joskus jopa joku oppia jotain (siis ei aina eikä hyvää, pitää osata suodattaa), ainakin ensimmäisissä vastauksissa hyvin pohdittiin mitä lapsi voi oppia äidin pitkäkestoisesta ja raivokkaasta huudosta kauppakeskuksessa. Hyvä, että tällaisistakin keskustellaan, niin moni kun täälläkin on kertonut omien vanhempiensa huonosta käytöksestä ollessaan lapsi.

Vierailija
35/58 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidl onkin köyhien kauppa jossa käy vain juntit, wt:t ja mann..romanit.

Vierailija
36/58 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tulen rankaisemaan sinua? Ok?

Tuo onkin hyvä periaate. Älä kohtele omaa lastasi sellaisella tavalla jolla et olisi myös valmis kohtelemaan vierasta aikuista ihmistä.

Vierailija
37/58 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/58 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidit sättimässä toisia äitejä. Taas. En jaksa. M

On täällä ainakin yksi isäkin.

Kasvatettu ja reilusti kohdeltu lapsi luonnostaan haluaa toimia vanhempien opettamalla tavalla. Perhe on joukkue joka puhaltaa yhteen hiileen. Vanhempi voi olla varma että lapsi ei turhaan valita ja protestoi. Joten on täysin poissuljettua että vanhemman tarvitsisi alkaa huutamaan kilpaa lapsensa kanssa yhtään missään ja mistään asiasta.

Vierailija
39/58 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/58 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näit vain jäävuoren huipun tilanteesta. Välillä ihan hyvä että lapsi vähän säikähtää, muistaa taas hetken mitä käyttäytymiseltä vaaditaan. Lasta pitää uskaltaa komentaa paikasta riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi