Olen ollut viitisen vuotta naimisissa, enkä pidä mieheni sukunimestä
Otin naimisiin mennessäni miehen sukunimen, sillä tyttönimeni oli yleinen tyyliin Nieminen, mutta sopi minulle tapaan "ihan hyvä", mutta etu- ja sukunimiyhditelmällä minulla oli pienemmissäkin kaupungeissa useampi.
Nyt olen sitten ollut viitisen vuotta miehen nimellä, enkä oikeastaan erityisemmin pidä hänen "harvinaisemmasta" nimestään, jota on alle 1000. Nimi on juntinkuuloinen, mutta ajattelin sitten kuitenkin ottaa sen. Nyt olen kuitenkin alkanut tulla katumapäälle.
En kuitenkaan haluaisi palata vanhaan erittäin yleiseen sukunimeen. Kaikki muut sukujeni nimet ovat tuota miehen nimeä harvinaisempia, mutta eivät "sovi" minulle. Yhdistelmänimiäkin mietin hetken, mutta kaikki tuntuu junaturmalta tuon miehen sukunimen kanssa. Miestä ei myöskään kiinnosta uusi sukunimi.
Onko nyt muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa miestä?
Kommentit (28)
Entäpä jos on Eeva Kuusinen ja tapaa charmantin saksalainen Helmut Braunin. Sitten onkin yhtäkkiä sama nimi ku aatun tyttöystävällä ja saa heittpja että mites se aatu jaksaa kotona, onko Blondi viety ulos?
Kukaan ei sentään kysy pikkuhitlereiden perään, silloin tosiaan saattaisi olla väkivalta edessä. Lapsia ei kiusata edes epäsuorasti.
Joku muu nimi omasta suvusta, jos kuitenkin parempi akuin miehen nimi. Tai uusi yhteinen nimi, keksitty. Ei tartte pitää nimeä josta ei tykkää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hohhoijaa. Nimi ei pilaa aviomiestäsi, joten ei ole mitään syytä erota.
Helppohan tuollaista on sivusta huudella. Sanoisin kuule että RIIPPUU IHAN NIMESTÄ!
Ja ihan turha on nyt alkaa utelemaan, minkä nimen itse sain avioliiton myötä. En tule sitä täällä paljastamaan.
Eli olet sitä mieltä, että ihminen on arvottomampi, jos sukunimi ei ole niin mukava?
Ei ihminen ole sen arvottomampi tietenkään, mutta nimi voi olla niin hirveä, että melkein polvet pettää joka kerta kun sen joutuu ääneen sanomaan. Kyllä meidän sukunimistö valitettavasti kertoo siitä, ettei ole suomen kansa ollut mikään maailman kultivoitunein porukka.
Itse sain naimakaupassa sellaisen sukunimen, että sen ensimmäinen tavu yhdistettynä etunimeni viimeiseen tavuun muodostaa todella härskin sanan. Olin nuorena perinteinen enkä osannut muuta ajatellakaan kuin miehen nimen ottamista. Mutta kyllä on tuokin asia alkanut vuosien varrella jurppia. Oikeastaan ihan samaa tahtia kuin mieskin on alkanut tässä vuosien saatossa jurppia... Hänen takiaan minusta tulee tuo törkeä mielikuva joka kerta kun sanon nimeni.
"Onko nyt muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa miestä?"
Voit myös kysäistä josko kiinalaiset ottaisivat sinut mukaan, kun alkavat rakentaa sitä kuuasemaansa.
Ääh, just katsoin You tubesta sellaisen älyvapaan videon härskeistä nimistä usassa. Siellä oli mm. Ben Dover (bend over), Mike Litoris (my clitoris), F.You, Dixie Normous (Dick's enormous?) ja mitä muita... Tuli vain äskeisestä kommentoinnista mieleen... Sorry...
Ai tällainen versio sukunimihullulta tällä kertaa. Hohhoijaa...