Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut viitisen vuotta naimisissa, enkä pidä mieheni sukunimestä

Vierailija
01.08.2019 |

Otin naimisiin mennessäni miehen sukunimen, sillä tyttönimeni oli yleinen tyyliin Nieminen, mutta sopi minulle tapaan "ihan hyvä", mutta etu- ja sukunimiyhditelmällä minulla oli pienemmissäkin kaupungeissa useampi.

Nyt olen sitten ollut viitisen vuotta miehen nimellä, enkä oikeastaan erityisemmin pidä hänen "harvinaisemmasta" nimestään, jota on alle 1000. Nimi on juntinkuuloinen, mutta ajattelin sitten kuitenkin ottaa sen. Nyt olen kuitenkin alkanut tulla katumapäälle.

En kuitenkaan haluaisi palata vanhaan erittäin yleiseen sukunimeen. Kaikki muut sukujeni nimet ovat tuota miehen nimeä harvinaisempia, mutta eivät "sovi" minulle. Yhdistelmänimiäkin mietin hetken, mutta kaikki tuntuu junaturmalta tuon miehen sukunimen kanssa. Miestä ei myöskään kiinnosta uusi sukunimi.

Onko nyt muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa miestä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin naimisissa 20 vuotta ja inhosin miehen nimeä. En koskaan tuntenut olevani sen niminen. Nimen vaihto olin erotessa ensimmäinen asia, minkä tein. Siis jo ennen kuin muutin omaan asuntoon.

Tyttönimeni oli ihan ok, tyyliin Ylänkö, mutta olin kyllästynyt olemaan aakkosten lopussa, ja se oli ulkomailla vaikea. Mieheni nimi oli tyyliin Nieminen. Eron jälkeen otin sukuni nimen, ja se on ihan huippu.

Vierailija
2/28 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa yhdessä sukunimenne johonkin kokonaan omaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin naimisissa 20 vuotta ja inhosin miehen nimeä. En koskaan tuntenut olevani sen niminen. Nimen vaihto olin erotessa ensimmäinen asia, minkä tein. Siis jo ennen kuin muutin omaan asuntoon.

Tyttönimeni oli ihan ok, tyyliin Ylänkö, mutta olin kyllästynyt olemaan aakkosten lopussa, ja se oli ulkomailla vaikea. Mieheni nimi oli tyyliin Nieminen. Eron jälkeen otin sukuni nimen, ja se on ihan huippu.

Otit sukusi nimen, mutta et tyttönimeäsi? Eikä tyttönimesi ole sukusi nimi myös?

Vierailija
4/28 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otit sukusi nimen, mutta et tyttönimeäsi? Eikä tyttönimesi ole sukusi nimi myös?

Tarkemmin sanottuna otin isoäitini tyttönimen. Isoäitini oli ollut sen niminen viimeksi 30-luvulla.

Vierailija
5/28 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei häntä tunnu kiinnostavan. Unohdin häiden alla tuon sukunimiasian ihan tyystin. Ajattelin automaattisesti, että tietenkin miehen nimi, mutta aloin epäröidä siinä vaiheessa, kun pappi alkoi nimeä kysellä. Mietittiin jo siinä yhteydessä todella vähän jotakin muuta nimeä, mutta ei se ajatus ottanut tulta alleen. Mutta kyllä tämä tuntuu minua edelleen kaivelevan. Ap

Vierailija
6/28 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkemmin sanottuna otin isoäitini tyttönimen. Isoäitini oli ollut sen niminen viimeksi 30-luvulla.

Jes. Tämä on hyvä ajatus. Jos nimi ei tunnu hyvältä, niin kaivelee sieltä suvusta tai puolison suvusta jonkun vanhemman haaran nimen. :)

Vierailija
7/28 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei häntä tunnu kiinnostavan. Unohdin häiden alla tuon sukunimiasian ihan tyystin. Ajattelin automaattisesti, että tietenkin miehen nimi, mutta aloin epäröidä siinä vaiheessa, kun pappi alkoi nimeä kysellä. Mietittiin jo siinä yhteydessä todella vähän jotakin muuta nimeä, mutta ei se ajatus ottanut tulta alleen. Mutta kyllä tämä tuntuu minua edelleen kaivelevan. Ap

Niin, ajattele, minua kaiveli 20 vuotta, en ikinä tottunut nimeen. Luulin, että tottuisin.

Ylsi ylläolevista

Vierailija
8/28 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Nännimäinen se miehesi sukunimi? Jos on, niin sehän ei ole edes niin kovin harvinainen. Kyllä siihen korva tottuu. Jotkut nimet vaan ottaa enemmän aikaa kuin jotkut toiset.

Enkä mä nyt sitäkään Nieminen-Nännimäistä niin huonona pitäisi. Voisi se yhdistelmä hullumpikin olla!

Vierailija
9/28 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla tyttönimi ole "suvun nimi". Meidän suvussamme isoäiti otti erottuaan tyttönimensä käyttöön joskus 60-luvulla (olen syntynyt -72). Isäni veli vaihtoi siihen myös, oma isäni ei. Isän sisko otti miehensä nimen. Jos ottaisin sukuni nimen, niin se olisi isoäitini tyttönimi, koska se on ollut suvussa käytössä 60-luvulta saakka ja suvun yleisin sukunimi.

Itseasiassa minua houkuttelisikin ottaa kyseinen nimi, sitä on vain meidän sukumme jäsenillä tai sen haaroissa ja se on kaunis nimi.

Minulla on oma tyttönimeni vielä, koska en ole ollut koskaan naimisissa.

Vierailija
10/28 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei häntä tunnu kiinnostavan.

Jos asia on sinulle tärkeä ja teet sen hänelle selväksi, pitäisi alkaa kiinnostaa sen verran että lähtee mukaan maistraattiin.

Vierailija
11/28 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomake netistä ja ero vetämään. Tuolla syyllä pääsee top kymppiin.

Vierailija
12/28 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin top kymppiin?

Vierailija
13/28 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin top kymppiin?

Parhaat syyt avioeroon.

Vierailija
14/28 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hohhoijaa. Nimi ei pilaa aviomiestäsi, joten ei ole mitään syytä erota.

Vierailija
15/28 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei häntä tunnu kiinnostavan.

Jos asia on sinulle tärkeä ja teet sen hänelle selväksi, pitäisi alkaa kiinnostaa sen verran että lähtee mukaan maistraattiin.

Näin on. Varsinkin jos miehen nimi tosiaan on se Nännimäinen.

Vierailija
16/28 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppohan tuollaista on sivusta huudella. Sanoisin kuule että RIIPPUU IHAN NIMESTÄ!

Ja ihan turha on nyt alkaa utelemaan, minkä nimen itse sain avioliiton myötä. En tule sitä täällä paljastamaan.

Vierailija
17/28 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppohan tuollaista on sivusta huudella. Sanoisin kuule että RIIPPUU IHAN NIMESTÄ!

Ja ihan turha on nyt alkaa utelemaan, minkä nimen itse sain avioliiton myötä. En tule sitä täällä paljastamaan.

Eli olet sitä mieltä, että ihminen on arvottomampi, jos sukunimi ei ole niin mukava?

Vierailija
18/28 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla tyttönimi ole "suvun nimi". Meidän suvussamme isoäiti otti erottuaan tyttönimensä käyttöön joskus 60-luvulla (olen syntynyt -72). Isäni veli vaihtoi siihen myös, oma isäni ei. Isän sisko otti miehensä nimen. Jos ottaisin sukuni nimen, niin se olisi isoäitini tyttönimi, koska se on ollut suvussa käytössä 60-luvulta saakka ja suvun yleisin sukunimi.

Itseasiassa minua houkuttelisikin ottaa kyseinen nimi, sitä on vain meidän sukumme jäsenillä tai sen haaroissa ja se on kaunis nimi.

Minulla on oma tyttönimeni vielä, koska en ole ollut koskaan naimisissa.

Kyllä se tyttönimi nyt yleensä on suvun nimi. Ihmisillä on isovanhemmat joilta yleensä periytyy yksi nimi myös sille lapsenlapselle. Mutta ne kolme muutakin isovanhempien nimeä on myös tämän lapsenlapsen suvun nimiä. Tarkemmin lapsenlapsen sukujen nimiä, vaikka kantaakin vain yhtä kerrallaan.

Vierailija
19/28 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullahan on ihan valtavat murheet. Et sit keksi muita huolia,Huoh,,,

Vierailija
20/28 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.