Soitin äidilleni
Äitini ei ymmärtänyt minua lapsena ja itse en ymmärtänyt, että hän ei ymmärrä minua ja että hän on sen takia joku, jolla ei ole oikeutta sanoa minulle mitään. Eli että en tee mitään väärin, jos en milläänlailla noteeraa mitä hän sanoo. Olin sen sijaan kiltti ja yhteistyöhaluinen lapsi, ja keräsin itseeni kaikki ymmärtämättömän äitini minusta sanomat pahat asiat uskoen, että niissä on jotakin perää.
Kun en tajunnut, että ei niissä ole mitään perää, koska äitini ei ymmärrtänyt minua.
Äitini esimerkiksi kuvitteli, että hänellä on oikeus määritellä minulle, mitä tunteita saan tuntea ja myös hän kuvitteli, että minulla tulee olla hänen lupansa tuntea jotain. (Tämä tekee hänestä narsistin). Jos siis minulla oli paha mieli jostain asiasta, niin hän kielsi minua tuntemasta pahaa mieltä, ja jos en totellut, koska eihän hän minun tunteistani päätä, niin hän syytti ja haukkui minua, vaikka hänellä ei ollut sellaista oikeutta. Ja haukkuminenja syyttely johtui siitä, että hän itse oli vajaaälyinen, eikä ymmärtänyt minun pahaa mieltäni.
En vaadi ymmärtämään, mutta ei hänellä ollut oikeutta vaatia, että minulla pitää olla hänen lupansa tuntea omia tunteitani.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joku tajuaa tehdä huoli-ilmoituksen äidistäsi. Vanhustensuojeluilmoituksen voi tehdä aivan samalla tavalla kuin lasunkin. Toivottavasti et henkisen väkivallan lisäksi käytä fyysistä väkivaltaa vanhaan äitiisi.
En tietenkään käytä fyysistä. Ja annan äidille "vapaapäiviä" raivostani, että jaksaa sitten taas seuraavalla kerralla kuunnella "hankalaa tytärtään". Se jita se kuvittelee kasvattavansa on se narsistin luomus omasta lapsestan. Se en ole minä. Hän on itse vastuussa siitä, muten paljon haluaa luomustaan kasvattaa.
Se, mitä mä siitä saan, on raivoaminen minua kiusanneelle ja satuttaneelle ihmiselle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hakeudu mielenterveyspolille omalla paikkakunnallasi. Anna äitisi olla rauhassa, jos olet täysi-ikäinen, olet itse vastuussa elämästäsi.
Niin olenkin ja hän on omastaan. Mitäs ottaa henkisestikään pataan jos se sattuu.
Ap
Äiti on täysin vastuussa itsestään ja valinnoistaan. Syy, miksi hän vastailee puheluihini on se, että hänestä minussa on vieläkin jotain kasvatettavaa ja hänen mielestään tulos on ok vain jos hän saa ylläpitää valtaa minuun. Sillä, miten paljon se sattuu minuun ei olemitään merkitystä. Sen takia katson oikeuekseni kiusata häntä. Samalla saan myös arvokasta tietoa siitä, millälailla väärin hän edelleen kohtelisi minua jota en lapsena nähnyt. Viimeksi näin siis sen, että hän uskoo hänellä olevan oikeus jakaa minulle lupia tunteisiini.
Ap
Vasta oli juttua lehdessä miten huonossa hoitotasapainossa oleva psyykeongelmainen kesku-ikäinen tytär oli pahoinpidellyt vanhan äitinsä kuoliaaksi. Veikkaan että äiti oli saanut kestää vuosikymmeniä ensin henkistä väkivaltaa ja solvaamista, joka sitten huipentui äidin kuoliaaksi hakkaamiseen. Jos on äitisi ollut sanojesi mukaan huono äiti niin sinä olet sitten ihmishirviö, koska olet aikuinen ja siten nyt vastuullinen tekemisistäsi. Säälin äitiäsi ja olisin toivonut hänelle rauhallisen vanhuuden. Vanhuksia pahoinpidellään Suomessa todella paljon. Usein pahoinpitelijöinä juuri omat lapset. Olet sadisti kun nautit äitisi kiusaamisesta.
Kaikenlisäksi hän itse ei tajua, että jos hän kerran käski minua tuntemaan vain niitä tunteita, jotka hän sallii, että minä olen tehnyt niin. Tai jos en ole kyennyt olemaan tuntematta, niin olen hänen syytöstensä mukaisesti tuntenut itseni vialliseksi ja vääräksi. Hän kuvittelee, että kaiken sen ajan kun hän on rajoittanut ja kiusannut minua ja HALUNNUT, että en tunne mitään sellaista, mihin hän ei anna lupaa, minä olen tehnyt erilailla ja ollut mukamas yhtä vahva kuin hän, syntymästäni saakka, vaikkei tunteitani ole oikeutettu.
Eli hän kuvittelee minun olleen niin paha että olisin ajatellut utseäni, kun hän kielsi. En käsitä, että hän kuvittelee minun tehneen sellaista, mitä hän nimenomaan kielsi. Eli jos se olikin oletusarvo, että teen, niin miksi hän KIELSI sen minulta sitten? Jos mulla on lapsilleni kieltoja, ne eivätolejitain mun mielipiteitäni ja hupikieltoja, joita lasten ei tarvitse noudattaa. Äitini on jitenkin akvan sairas luullessaan, että hän on sanonut vain asioista mutta että mä olen voinut tehdä silti toisin ja tubtea itseni oikein toimineeksi. Ihan sairas akka siis, kun ei tajua, että vanhemman valta lapseen on todella suuri.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vasta oli juttua lehdessä miten huonossa hoitotasapainossa oleva psyykeongelmainen kesku-ikäinen tytär oli pahoinpidellyt vanhan äitinsä kuoliaaksi. Veikkaan että äiti oli saanut kestää vuosikymmeniä ensin henkistä väkivaltaa ja solvaamista, joka sitten huipentui äidin kuoliaaksi hakkaamiseen. Jos on äitisi ollut sanojesi mukaan huono äiti niin sinä olet sitten ihmishirviö, koska olet aikuinen ja siten nyt vastuullinen tekemisistäsi. Säälin äitiäsi ja olisin toivonut hänelle rauhallisen vanhuuden. Vanhuksia pahoinpidellään Suomessa todella paljon. Usein pahoinpitelijöinä juuri omat lapset. Olet sadisti kun nautit äitisi kiusaamisesta.
En ole sadisti. Jos joku tytär tappaa vanhempansa, niin vanhempi on aivan takuulla syyllinen siihen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan olemikään sadisti. Vaan mitä mieltä olet siitä, että äitini kurkku suorana karjuu ja kieltää, että saan tuntea vain tunteita silloin, kun se hänelle sopii? Itse on nimenomaan sanonut, että tunteita muissa tapauksissa tuntiessani olisin hullu ja vaikka mitä.
Sitten, myöhemmin, kun mä syytän häntä, sanoo, että olen itse saanut valita muten toimin. Miten niin, nimenomaan en saanut, hän halusi sen kieltää. Ja että hän ei muka nyt ole vastuussa. On totta kai. Ja jos kerran mä sain valita, niin miksi aukaisi suunsa? Mitä mä sillä hänen mielipiteellään sitten tein? En yhtään mitään. Se vain ei ollut hänen mielipiteensä, vaan minua satutettiin, jos en totellut. Ja aivan pienestä alkaen, kun minulla ei ollut mitään mahdollisuutta tietää, että se on väärin.
Ap
Mä vielä mietin, että miten mä saan hänet "kiinni" siitä hänen utsepetoksestaan, että hän muka vanhempana salli mun valuta. Hänelle pitäisi hieroa suoraan naamaan, mitä tunteita pieni lapsi tuntee, kun isompi ja pelottava vihainen vanhempi huutaa ja karjuu "mielipiteitään" lapselle. Lapsiko siinä jotain voisi valita? Että KEHTAAKIN sanoa niin. Mä olen AINA valinnut itseni, olla MINUN puolellani tuota k*sipäätä vastaan, jos hänen toimensa vain ovatkin meinanneet satuttaa minua. Mutta ei lapsi VOI valita, jos vanhemman "mielipiteenkerronta" on väkivaltaista huutoa ja uhkailua pientä lasta kohtaan. Aion tehdä äidilleni tiettäväksi ennen kuin kuolee, että hän oli henkisesti väkivaltainen.
Ap
Aion saada hänet näkemään, että hän toimi mädän, vastenmielisen ihmisen lailla, eikä ole mitäön sen enempää, kuin se mätä, vastenmielinen ihminen, joka on satuttanut omaa lastaan.
Ap
Ja aion saadahänet näkemään, että siinä ei ole kyse mistään MUN MIELIPITEESTÄNI vaan faktoista.
Ap
Sitten kun hän faktatietona tajuaa, että
Hän on ihmisenä toiminut väkivaltaisesti ja väärin pientä lasta kohtaan, olen tehtäväni suorittanut. Se, mitä hän sille tekee, että on ihmisenä epäonnistunut paskaläjä, ei muuta enää mitään mun elämässäni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hakeudu mielenterveyspolille omalla paikkakunnallasi. Anna äitisi olla rauhassa, jos olet täysi-ikäinen, olet itse vastuussa elämästäsi.
Jos olet täysi-ikäinen...tää eukko on jotain 45-vuotias!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sadisti. Jos joku tytär tappaa vanhempansa, niin vanhempi on aivan takuulla syyllinen siihen.
Ap
Ja se tappaja tytär istuu nyt joko linnassa tai on määrätty tahdonvastaiseen pakkohoitoon, mihin sinutkin pitäisi määrätä. Olet ympäristömyrkky, vaarallinen toisten hengelle ja terveydelle eikä sinun pitäisi kulkea enää päivääkään vapaalla jalalla. No ehkä tilanteesi eskaloituu vielä siihen pisteeseen, että saamme lukea siitä lehtien lööpeistä ja pääset sitä kautta "hoitoon" eli lääkitys kuntoon. Ei sinua saa ruotuun muuten kun oikealla lääkityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJa se tappaja tytär istuu nyt joko linnassa tai on määrätty tahdonvastaiseen pakkohoitoon, mihin sinutkin pitäisi määrätä. Olet ympäristömyrkky, vaarallinen toisten hengelle ja terveydelle eikä sinun pitäisi kulkea enää päivääkään vapaalla jalalla. No ehkä tilanteesi eskaloituu vielä siihen pisteeseen, että saamme lukea siitä lehtien lööpeistä ja pääset sitä kautta "hoitoon" eli lääkitys kuntoon. Ei sinua saa ruotuun muuten kun oikealla lääkityksellä.
Jos syy on tyttären sairaudessa, miten se liittyy tähän?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJa se tappaja tytär istuu nyt joko linnassa tai on määrätty tahdonvastaiseen pakkohoitoon, mihin sinutkin pitäisi määrätä. Olet ympäristömyrkky, vaarallinen toisten hengelle ja terveydelle eikä sinun pitäisi kulkea enää päivääkään vapaalla jalalla. No ehkä tilanteesi eskaloituu vielä siihen pisteeseen, että saamme lukea siitä lehtien lööpeistä ja pääset sitä kautta "hoitoon" eli lääkitys kuntoon. Ei sinua saa ruotuun muuten kun oikealla lääkityksellä.
Millälailla olen ympäristömyrkky? Kiusaako ilkeyteni sinua? Vooooi beibiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olette vähän alkukantaisia, jos ette koe myötätuntoa ihmistä, jonka ei ole sallittu tuntea omia tunteitaan, kohtaan. Suorastaan tunnevammaisia.
Kaikkea ei kannata uskoa, mitä netissä lukee.
Nytkään äitini ei kestä tunteitani, jotka liittyvät siihen, että hän on vahvoilla "mieliputeillään" pilannut elämäni ja olen siitä häysin raivoissani. KAIKKI muut ihmiset hyväksyvät ja ymmärtävät vihani aivan häysin, toisinsanoen omista elämistään vastaavat vapaat ihmiset. Vain pari syntistä paskakasaa Vauvalla ja äitini eivät ymmärrä. Koska te ette ole vapaita. Te ette edes tiedä, mitä vapaa elämä on.
Äitini on nytkin yrittänyt kieltää minua käsittelemästä vihantunteitani, joita hänen oma viallisuutensa ihmisenä on aiheuttanut. Aivan kuin piittaisin. Nautin, että se ahdistaa häntä. Jos opettelisi sallimaan muille vapauden heidän omiin tunteisiinsa, niin paskaläjän ei tarttisi ahdistua siitä yhtään, että mä tunnen vihaa.
Tietää sisimmässään olevansa syyllinen.
Toki mua se ei lohduta yhtään. Mua lohduttaa eniten kaikki ne ihmiset, jotka ovat antaneet vihalleni tilaa ja pysyneet sen pelottamattomina rinnallani.
Ap
Itse tajusin ehkä vajaa vuosi sitten kun äiti vei minut terapiaan. Nuorempana kävin terapiassa, mutta kun rahaa alkoi tulemaan tilille, niin äiti aivopesi ja sanoi että nyt ei enää ajeluta minua sinne. Parisuhteeniki meinasi mennä pilalle kun äitini yritti ohjata että täytyy muuttaa kotiin asumaan. Koko elämänsä elänyt lompakkoloisena ja yhteiskunnan rasitteena ilman mitään aikomusta tehdä kenenkään hyväks mitään. Syyllistää muita, heittäytyy marttyyriksi, elää omassa kuplassaan, uhkailee ja kiristää ymsyms isä sokea hänen toimilleen, ehkä nyt alkanut tajuamaan tai sitten itse samanlainen. Sisarukseni samanlainen onnenonkija. Onneksi nyt elän omaa elämääni kaukana ja en ole suvun kanssa tekemisissä. Välillä edelleen tulee ahdistuskohtauksia, jos muistelee menneitä, mutta unohtaa vaan kaiken ja jatkaa elämäänsä..