Soitin äidilleni
Äitini ei ymmärtänyt minua lapsena ja itse en ymmärtänyt, että hän ei ymmärrä minua ja että hän on sen takia joku, jolla ei ole oikeutta sanoa minulle mitään. Eli että en tee mitään väärin, jos en milläänlailla noteeraa mitä hän sanoo. Olin sen sijaan kiltti ja yhteistyöhaluinen lapsi, ja keräsin itseeni kaikki ymmärtämättömän äitini minusta sanomat pahat asiat uskoen, että niissä on jotakin perää.
Kun en tajunnut, että ei niissä ole mitään perää, koska äitini ei ymmärrtänyt minua.
Äitini esimerkiksi kuvitteli, että hänellä on oikeus määritellä minulle, mitä tunteita saan tuntea ja myös hän kuvitteli, että minulla tulee olla hänen lupansa tuntea jotain. (Tämä tekee hänestä narsistin). Jos siis minulla oli paha mieli jostain asiasta, niin hän kielsi minua tuntemasta pahaa mieltä, ja jos en totellut, koska eihän hän minun tunteistani päätä, niin hän syytti ja haukkui minua, vaikka hänellä ei ollut sellaista oikeutta. Ja haukkuminenja syyttely johtui siitä, että hän itse oli vajaaälyinen, eikä ymmärtänyt minun pahaa mieltäni.
En vaadi ymmärtämään, mutta ei hänellä ollut oikeutta vaatia, että minulla pitää olla hänen lupansa tuntea omia tunteitani.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette vähän alkukantaisia, jos ette koe myötätuntoa ihmistä, jonka ei ole sallittu tuntea omia tunteitaan, kohtaan. Suorastaan tunnevammaisia.
No painupa vidduun sitten täältä tunnevammaisten keskeltä. Heippa.
Eivät kaikki täällä palstalla ole tunnevammaisia, joten ei mitään tarvetta painua.
No niin. Keskustelet nytkin ainoastaan itsesi kanssa. Sehän sinulle onkin sitä ainoaa oikeaa ja parasta seuraa. Narsisteille tyypillistä.
Olisi hyvä joskus kuulla sinunkin sanovan jotain myötätuntoista narsistien uhreille. Tunnet kummallista lukkarinrakkautta narsististen ihmisten suuntaan. Ilmeisesti sinäkin olet joku pelle, joka luulee omaavansa oikeuden määrittää muille onko heillä luoa tuntea tunteitaan vaiko ei ja olet vielä etehtynyt menemään määräilemään siinä. Auts.
ApSinun lapsillesi, niille oikeeille narsistin uhreille olisin hyvinkin myötätuntoinen, jos heidät tapaisin. SINÄtaas olet mielenvikainen turhasta urputtava ääliö, jota kohtaan ei todellakaan empatiaa heru.
Sinunlaisesi olette vain liian tyhmiä tajuamaan, että olen äitini uhri. Näette pelkkää p*skaa ympärillänne toisissa, varsinkin uhreissa, koska olette itse p*skan tahrimia.
ApEnnemmin tyhmä kuin seinähullu jankuttaja ja uhriutuja kuten sinä. "Säälikää, säälikää! Äiti pakotti siivoamaan huoneeni, NYYYYYYYH!!!" Ja samaa virttä, vuodesta toiseen, uudelleen ja uudelleen. :D
Miksi ihmeessä edes otat kantaa aiheeseen, joka ei ole itsellesi millään lailla tuttu, josta sinulla ei ole omekohtaista kokemusta ja josta et ymmärrä yhtään mitään? Mikä sä oikein kuvittelet olevasi? Koita seurata ja katsoa, josko sä vaikka oppisit jotain ja kommentoi vasta sitten.
ApSinultako ottaisin oppia?!? No joo, jos haluaisin seinähulluksi narsistiksi, enpä muuten... :D
En ajatellutkaan, että sinusta tulisi kaltaiseni, vaan että opoisit miten sellaisia kokeneita kuin minä tulisi kohdella. Vinkki: Kiusaaminen on väärä tapa. Ja muutahan sä et osaa.
ApSellaiset kuin sinä tulisi lukita suljetulle osastolle. Se on kyllä käynyt selväksi näistä ulinoistasi.
Juu mutta sinunlaisesi sinne lopulta hakeutuvat. Eli heikot.
Ap
Jaa, että heikot. No en minä ole saanut äititraumoja siitä, että olen joutunut siivoamaan oman huoneeni kakarana :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin tyhmä, ettei tajua edes palstalla olla kiusaamasta niin kärsi seurauksista sitten, idi oottti. En lopeta täällä KOSKAAN niin kauan kuin mulla on asiasta (äitini vääristä teoista ja siitä, että sain tuntea tunteitani vain hänen luvallaan) paha mieli.
ApHaista paska ja mene siivoamaan huoneesi.
Ei kun mä olen ilkeä sulle täällä netissä, läskipää.
ApLähinnä säälittävä sä olet.
Selvä, oliko sulla jotain muuta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittäisi ja hävettäisi olla noin tyhmä ja inhottava ihminen, kuin te kiusaajani ihmisinä olette. Olette pelkkiä naruttavia pellejä, teillä ei ole mitään elämänarvoa eikä arvokkuutta sieluissanne. Olette pelkkää paskaa ja ihmismutaa. Säälin teitä.
Nyt tuntuu että säälit itseäsi, tunnet itsesi arvottomaksi ja projisoit sen palstalaisiin kuten kunnon narsistin kuuluukin. Ei tainnut äitisi haukkuminen parantaa mieltäsi vaikka niin yrität todistella, aika omillasi olet.
Kun narsistina tunnet vain tyhjyyttä, sitä ei voi valitettavasti kompensoida vaikka käyttäisit siihen elämäsi. Koska muuta sisälläsi ei ole.
Ja juuri noihin asioihin tarvitsen apua ja haluan saada apua. Siksi olen terapiassa ja olen käynyt niissä jo aika kauan. Jos ne terapeutit osaisivat jotain niin ei ois kestänyt näin kauan saada apua lähemmäs. Nykyinen on siis auttanut aika paljon, aiemmat eivät mitään.
ApNo hopi hopi sinne terapiaan. Mitäs täällä vingut?
Etkö tiedä, ettei siellä käydä minuuttitasolla? Vooooooi sua lapsellista lehmää.
ApEn, koska en ole mt-potilas, kuten sinä.
En minäkään ole, mutta käyn siellä elämänlaadun parantamiseksi. Sä et siihen pystykään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette vähän alkukantaisia, jos ette koe myötätuntoa ihmistä, jonka ei ole sallittu tuntea omia tunteitaan, kohtaan. Suorastaan tunnevammaisia.
No painupa vidduun sitten täältä tunnevammaisten keskeltä. Heippa.
Eivät kaikki täällä palstalla ole tunnevammaisia, joten ei mitään tarvetta painua.
No niin. Keskustelet nytkin ainoastaan itsesi kanssa. Sehän sinulle onkin sitä ainoaa oikeaa ja parasta seuraa. Narsisteille tyypillistä.
Olisi hyvä joskus kuulla sinunkin sanovan jotain myötätuntoista narsistien uhreille. Tunnet kummallista lukkarinrakkautta narsististen ihmisten suuntaan. Ilmeisesti sinäkin olet joku pelle, joka luulee omaavansa oikeuden määrittää muille onko heillä luoa tuntea tunteitaan vaiko ei ja olet vielä etehtynyt menemään määräilemään siinä. Auts.
ApSinun lapsillesi, niille oikeeille narsistin uhreille olisin hyvinkin myötätuntoinen, jos heidät tapaisin. SINÄtaas olet mielenvikainen turhasta urputtava ääliö, jota kohtaan ei todellakaan empatiaa heru.
Sinunlaisesi olette vain liian tyhmiä tajuamaan, että olen äitini uhri. Näette pelkkää p*skaa ympärillänne toisissa, varsinkin uhreissa, koska olette itse p*skan tahrimia.
ApEnnemmin tyhmä kuin seinähullu jankuttaja ja uhriutuja kuten sinä. "Säälikää, säälikää! Äiti pakotti siivoamaan huoneeni, NYYYYYYYH!!!" Ja samaa virttä, vuodesta toiseen, uudelleen ja uudelleen. :D
Miksi ihmeessä edes otat kantaa aiheeseen, joka ei ole itsellesi millään lailla tuttu, josta sinulla ei ole omekohtaista kokemusta ja josta et ymmärrä yhtään mitään? Mikä sä oikein kuvittelet olevasi? Koita seurata ja katsoa, josko sä vaikka oppisit jotain ja kommentoi vasta sitten.
ApSinultako ottaisin oppia?!? No joo, jos haluaisin seinähulluksi narsistiksi, enpä muuten... :D
En ajatellutkaan, että sinusta tulisi kaltaiseni, vaan että opoisit miten sellaisia kokeneita kuin minä tulisi kohdella. Vinkki: Kiusaaminen on väärä tapa. Ja muutahan sä et osaa.
ApSellaiset kuin sinä tulisi lukita suljetulle osastolle. Se on kyllä käynyt selväksi näistä ulinoistasi.
Juu mutta sinunlaisesi sinne lopulta hakeutuvat. Eli heikot.
ApJaa, että heikot. No en minä ole saanut äititraumoja siitä, että olen joutunut siivoamaan oman huoneeni kakarana :D
En minäkään :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittäisi ja hävettäisi olla noin tyhmä ja inhottava ihminen, kuin te kiusaajani ihmisinä olette. Olette pelkkiä naruttavia pellejä, teillä ei ole mitään elämänarvoa eikä arvokkuutta sieluissanne. Olette pelkkää paskaa ja ihmismutaa. Säälin teitä.
Nyt tuntuu että säälit itseäsi, tunnet itsesi arvottomaksi ja projisoit sen palstalaisiin kuten kunnon narsistin kuuluukin. Ei tainnut äitisi haukkuminen parantaa mieltäsi vaikka niin yrität todistella, aika omillasi olet.
Kun narsistina tunnet vain tyhjyyttä, sitä ei voi valitettavasti kompensoida vaikka käyttäisit siihen elämäsi. Koska muuta sisälläsi ei ole.
Ja juuri noihin asioihin tarvitsen apua ja haluan saada apua. Siksi olen terapiassa ja olen käynyt niissä jo aika kauan. Jos ne terapeutit osaisivat jotain niin ei ois kestänyt näin kauan saada apua lähemmäs. Nykyinen on siis auttanut aika paljon, aiemmat eivät mitään.
Etkö tiedä, ettei siellä käydä minuuttitasolla? Vooooooi sua lapsellista lehmää.
En minäkään ole, mutta käyn siellä elämänlaadun parantamiseksi. Sä et siihen pystykään.
Ap
Hyvin näyttää elämänlaatu parantuneen. Viisi vuotta palstalla samaa jankkausta. :D
Soitin kanssa hetki sitten äidilleni ja hän oli tuhannen tuubassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHyvin näyttää elämänlaatu parantuneen. Viisi vuotta palstalla samaa jankkausta. :D
Sun jankuttamisesta mun ketjuissani mä lähinnä sinuna olisin huolissani. Nää on sentään mun ketjuja, ei sun. Saan näistä siis takuulla sinua paljon enemmän irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHyvin näyttää elämänlaatu parantuneen. Viisi vuotta palstalla samaa jankkausta. :D
Sun jankuttamisesta mun ketjuissani mä lähinnä sinuna olisin huolissani. Nää on sentään mun ketjuja, ei sun. Saan näistä siis takuulla sinua paljon enemmän irti.
En usko. Sinähän et saa näistä ketjuista yhtään mitään. Et halua apua etkä neuvoja, eli mitä saat? Valittaa?Minullehan tämä on oivallista viihdettä. En katsos tunne ketään hullua irl. Mielenkiintoista lukea, kuinka jollain uniikilla lumihiutaleella voikin olla inkkarit kanootissa noin sekaisin.
Pitäisikö pikkuhiljaa ehdottaa sana "äiti" bannilistalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko. Sinähän et saa näistä ketjuista yhtään mitään. Et halua apua etkä neuvoja, eli mitä saat? Valittaa?Minullehan tämä on oivallista viihdettä. En katsos tunne ketään hullua irl. Mielenkiintoista lukea, kuinka jollain uniikilla lumihiutaleella voikin olla inkkarit kanootissa noin sekaisin.
Tää muuten tosiaan on ihan viihdyttävää. Saa myös mukavasti perspektiiviä omaan elämäänsä kun tajuaa ettei ole onneksi näin sekaisin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan minä, en kai mä näitä nyt muuten aloittaisi? En ole yhtään sekaisin, ongelmani on kielletty tunne-elämä ja se, etten tajunnut, että minulla piti käytännössä olla lupa omiin tunteisiini. Sellaisen poisprosessointi on pitkä tie, varsinkin kun terapeuteista ei ole mitään hyötyä siihen, että kertoisivat, mistä oireiluni kertoo. Mietipä itse kohdallesi, että jollain toisell olisi valta antaa sulle lupa toimia tietyllä tavalla ja kaikki muut tavat olisivat kiellettyjä tai jos toimisit siten niin kokisit sen olevan väärin ja pahaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää muuten tosiaan on ihan viihdyttävää. Saa myös mukavasti perspektiiviä omaan elämäänsä kun tajuaa ettei ole onneksi näin sekaisin :D
Kyseessä ei ole milläänlailla sekaisin oleminen, vaan vakavan henkisen väkivallan kokemukset lapseen. Ja kun ne on muodostettu lapsena, se on se kokemus maailmasta, johon aikuiseksikin kasvaa. Olen onnekas, että minulla oli jäljellä käsitys, ettei se ole ikinä ollut silti hyväksi minulle eikä suten oikein.
Ap
Äitinikin jollain tasolla kuvittelee tai siis huusi minulle eilen, että kuuluisin hoitoon. Sekin on hyleryttävä ajatus, koska hän rakastaa sitä kuvaa minusta eli lapsestaan, joka en ole, mutta joka on ainoa kuva, jonka hän näkee ja joka on se hänen luomuksensa.
Hauskaa ajatella hänen kuvittelevan, että voin pahoin ja tarvitsen apua mutta olen nyt siis sitä vailla :D Oikeasti hän ei välitä vähääkään siitä, etten voisi pahoin (oikea minä siis, se, jota hänelleei ole olemassakaan) joten miettiköön siellä nyt miten pahoin "mä" voin :D
Ap
Jos hän ei siis rakastaisi lastaan eli omaa luomustaan millään tasolla, tämä mun pahoinvointini ei liikauttaisi häntä hetkeäkään. Mutta on hauskaa, että hän välittää sen valheellisen lapsensa olenassaolosta ja se hänestä ilmeisesti kuuluisi hoitoon. Tietenkin, jotta sille palautettaisiin alamaisuus äitini vallalle. Ei tule tapahtumaan :D Jaoma minäni on pahoittanut mielensä ja minua on loukattu, mutta apu, tuki ja rakkaus riittävät avuksi, ei mikään hullujenhuone :D Sinne voivat mennä ne, jotka eivät osaa rakastaa.
Mun tavoitteeni elämässä on päästä vaihtamaan ammattia ja muutenkin eroon kaikesta, mitä elämääni tuli ollessani äitini vallassa. Uuden ammatin saaminen on erittäin vaikeaa, että se vetäisi vertoja kyvyilleni, joten toinen vaihtoehto on alkaa elellä omaisuustuloilla perittyäni isäni. Teilläpä ei olekaan sellaista mahdollisuutta hähä.
Ap
Narsisti ei kykene muuttumaan.
Voitko sinä ap päästää irti?
Vierailija kirjoitti:
Narsisti ei kykene muuttumaan.
Voitko sinä ap päästää irti?
Ikävä kyllä jos tietäisit mitä narsismi on tajuaisit, ettei siitä "päästetä irti".
Ap
Toivottavasti joku tajuaa tehdä huoli-ilmoituksen äidistäsi. Vanhustensuojeluilmoituksen voi tehdä aivan samalla tavalla kuin lasunkin. Toivottavasti et henkisen väkivallan lisäksi käytä fyysistä väkivaltaa vanhaan äitiisi.
Narsistilla nimenomaan on valtaa uhriinsa, siksi se onkin narsismia. Ja siksi on uhri. Ei kukaan, joka voi vain valita ole mikään uhri.
Ap
Ota äitihullu lääkkeesi ja lopeta vanhan äitimuorisi kiusaaminen. Tätiparka.