Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkoittaako tämä että olen heikkolahjainen?

Vierailija
01.08.2019 |

"Yleinen kognitiivinen kapasiteetti jäi selvästi alle keskitason". Eli olenko heikkolahjainen? Älykkyyteni ei ole edes keskitasoa?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
2/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoita. Vaan että se kapasiteetti jäi selvästi alle keskitason. Miten paljon on selvästi. Onkin sitten kysymys joka kannattaa esittää sille joka oli tasoasi tutkinut ja siitä tuloksia lausunut.

Vierailija
4/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä testi? Miten testattiin?

Vierailija
5/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä psykologiset tutkimukset.

AP

Vierailija
6/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata silti masentua. Puolet ihmisistä on keskitasoa vähemmän älykkäitä.

Vierailija
7/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut heikkolahjaisuudesta ja moni sellainen ihminen ei tunnu esim osaavan käyttää pyykinpesukonetta, sitoa kengännauhoja yms. Ei minulla ole tuollaisia ongelmia. Itsenäisestikin olen asunut jo 17vuotiaasta asti. Osaan tehdä ruokaa, käyttää ruohonleikkuria, vaihtaa autoon renkaat, luen sujuvasti kirjoja, osaan aika hyvin englantia yms. Mutta minulla on mm. hahmottamishäiriö ja masennus.

AP

Vierailija
8/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut heikkolahjaisuudesta ja moni sellainen ihminen ei tunnu esim osaavan käyttää pyykinpesukonetta, sitoa kengännauhoja yms. Ei minulla ole tuollaisia ongelmia. Itsenäisestikin olen asunut jo 17vuotiaasta asti. Osaan tehdä ruokaa, käyttää ruohonleikkuria, vaihtaa autoon renkaat, luen sujuvasti kirjoja, osaan aika hyvin englantia yms. Mutta minulla on mm. hahmottamishäiriö ja masennus.

AP

No tuollainen ihminen on jo kehitysvammainen. Sinä et ole.

On tietysti todella kurjaa saada itsestään moinen lausunto. Olet kuitenkin muutakin kuin älykkyysosamääräsi. Keskity vahvuuksiisi, joita sinulla selvästi on.

Älä vertaa itseäsi muihin. Maailmassa on paljon sinua vähälahjaisempiakin ihmisiä. Semmoista se on.

Vierailija
9/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään se, että kykenet kirjoittamaan kieliopillisesti oikein käyttäen isoja kirjaimia ja välimerkkejä antaa sinusta älykkäämmän vaikutelman, kuin 80% ihmisistä netissä. En siis olisi ihan hirveän huolissani.

Vierailija
10/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

11/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet testitulosten saamisen jälkeen sama ihminen kuin ennenkin. Etkä kirjoitustesi perusteella vaikuta heikkolahjaiselta.

Joskus Youtubessa olen törmännyt videoilla ihmisiin, jotka ovat tosi fiksuja ja hauskoja, ja jotka kertovat, että heillä on kognitiivisiin kykyihin vaikuttava hahmotushäiriö. Nykyään kaikkea tutkitaan enemmän ja tarkemmin, yhä useammat saavat yllättäviä lausuntoja.

Vierailija
12/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, jos on papereissa heikkolahjainen, jos ei kuitenkaan vaikuta siltä muiden silmiin? Eikä sun tarvi kertoa tuosta kenellekään, jos et halua.

Vierailija
13/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi alle keskitason kokonaissuoriutuminen tarkoittaa, että suoriutumisesi jää noin kahden keskihajonnan päähän keskiarvosta, eli kokonaisälykkyysosamääräsi on vaihteluvälillä 70-79. Tulos ei ole kuitenkaan niin yksiselitteisesti tulkittava, koska hahmottamishäiriö vaikuttaa tuohon kokonaislukuun.

T. Psykologi

Vierailija
14/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tuon saman tuloksen hakiessani työpaikkaa, psykologisissa testeissä jotka liittyivät hakuprosessiin. Oli kuitenkin tietojenkäsittelytieteen maisterin tutkinto suoritettuna joten en suostunut uskomaan että oikeasti olen tyhmä. Panin jännityksen piikkiin, en pystynyt yhtään keskittymään. Ei ole ollut kyllä työ- eikä muussakaan elämässä älyn puutteeseen liittyviä ongelmia koskaan, tuloksesta huolimatta.

Vierailija
15/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko töissä ap?

Vierailija
16/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Mielestäni vaikutat ihan normaaliälyiseltä - varmasti tuo hahmottamishäiriö ja masennus vaikuttivat tuohon testiin negatiivisesti.

Äläkä ota noita ollenkaan vakavasti - ne ovat vaan tuollaisia puutteellisten ihmisten keksimiä heikkoja testejä, jossa näkyy vaan joku suppea matemaattinen älykkyys, mutta maailma on täynnä niin monenlaista älykkyyttä ja osaavuutta.

Sitäpaitsi järjestelmälliset ihmiset ovat tylsiä - taiteelliset, mielikuvituksekkaat ihmiset ovat kaikkein rennoimpia ja ihanimpia ihmisiä, joiden kanssa elämä on hauskaa ja jännittävää.

Vierailija
17/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on hahmotushäiriö, se vaikuttaa selvästi tulokseen -> epätasainen kykyprofiili. Älä murehdi. Vaikutat ihan fiksulta kirjoitustesi perusteella.

Vierailija
18/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvästi eli varmaan ainakin yhden kokonaisen poikkeaman verran. Ellei kaksikin. Mutta joo varmaan sitä hyvääo 70-80 tasoa. Koeta pysyä erossa rikollisesta elämästä vaikka varmaan näyttää tosi houkuttelevalta.

tai siis.. melein kaikki ton tason väki ovat rikollisia ja heilläö menee täsät syystä melko huonosti.

..tosin se että tutkus tehtiin taitaa jo itsessään tarkoittaa vankilareissua...

Vierailija
19/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mielestäni vaikutat ihan normaaliälyiseltä - varmasti tuo hahmottamishäiriö ja masennus vaikuttivat tuohon testiin negatiivisesti.

Äläkä ota noita ollenkaan vakavasti - ne ovat vaan tuollaisia puutteellisten ihmisten keksimiä heikkoja testejä, jossa näkyy vaan joku suppea matemaattinen älykkyys, mutta maailma on täynnä niin monenlaista älykkyyttä ja osaavuutta.

Sitäpaitsi järjestelmälliset ihmiset ovat tylsiä - taiteelliset, mielikuvituksekkaat ihmiset ovat kaikkein rennoimpia ja ihanimpia ihmisiä, joiden kanssa elämä on hauskaa ja jännittävää.

Ei kannattaisi kritisoida psykologisia tutkimuksia, jos ei niistä tai siitä mitä kaikkea niillä mitataan mitään tiedä...

Vierailija
20/40 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työelämässä masennuksen vuoksi. Kaduttaa, että menin noihin testeihin. Ei tuosta saanut kuin paskan mielen. En uskonut, että olen oikeasti noin surkea. Hahmottamiseen liittyvät testit ovat minulle vaikeita, samoiten ne, mitä mensan testissäkin on, eli mikä kuvio tulee seuraavaksi. Myös kaikki matematiikkaan liittyvä on hankalaa. Ehkä jännittäminenkin jonkun verran vaikuttaa noihin testeihin. 

Olen syvästi järkyttynyt, jos älykkyysosamääräni oikeasti on jotain 70-79 vaiheilla. Tekisi mieli vain kuolla pois.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme