Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saisiko puolisosi syödä mitä vaan jos itse dieettaisit?

Vierailija
31.07.2019 |

Avokki on ekaa kertaa kisadieetillä ja suuttui kun tulin kotiin oman raflasta haetun sushiannokseni kanssa. En kuulemma sitten ajatellut yhtään häntä jonka ruuat on nyt aika kuivia ja ilkesin tulla mättään hänen nähtensä. Ihan oikeasti alkaa mun mielestä mennä yli tuo touhu jos ei saa syödä kotona muuta kuin hänen rahkamössöjään vaikken nyt tarkoituksella häntä provonnut. Ei sentään alkanut vegaaniksi tai VLCDlle. Oliko tää nyt mun vika vai onko aikusten oikeasti kohtuutonta syödä ite normaalisti jos toinen tekee ihmiskoetta??

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä dieettaa mutta jos niin tekisin, tietysti saisi syödä mitä haluaa.

Mistä lähtien hyvään suomen kieleen on kuulunut sana "dieetata"? Karmeaa finengelskaa.

dietti dietata

vattu vatuloida

Ihan normaalia sanan taivutusta, vaikka kyseessä onkin alkuperältään lainasana.

Vierailija
82/93 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, onpas kommenttini saanut paljon keskustelua aikaan. Olen siis se raskausdiabeteksesta kirjoittanut.

Voin vastata kaikille yhteisesti, että kyllä minä ihan pyysin miestä toimimaan näin. Ja mies ihan itse päätti, että se sopii hänelle, koska hän on huomaavainen kumppani ja haluaa tukea minua tässä molemmille tärkeässä asiassa eli lapsen (ja tietysti myös minun) terveydestä huolehtimisessa. Vaikka tämä on tietenkin yhteinen koti, minusta olisi melko ikävää, jos puolisoni olisi niin välinpitämätön omaa lastaan ja vaimoaan kohtaan, ettei ottaisi pyyntöäni ollenkaan huomioon.

Ok, siis päätöksen teit sinä, joten se ei ollut yhteinen. Sitä tässä on haettu.  Onnea odotukselle!

Lueppas nyt uudestaan kommenttini! En minä tehnyt päätöstä. Minä tein ehdotuksen ja mies teki päätöksen suostua tähän ehdotukseen. Jos tämä ei sinusta ole yhdessä päättämistä niin mikä sitten on?

Ilmeisesti elämäntapamuutos olisi ollut yhdessä päätetty jos olisitte miehen kanssa molemmat hihkaisseet samaan aikaan "ryhdytään elämään terveellisesti!" Eihän se nyt ihan niinkään toimi. Jonkun on pakko aloittaa keskustelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen raskaana ja sukurasitteen ja pco:n vuoksi iso riski sairastua raskausdiabetekseen. Meillä ei todellakaan mieskään tuo kotiin herkkuja tai muuta mitä minun ei kannata syödä. Tiedän kyllä, että töissä varmasti syö ihan mitä sattuu ja kauppamatkalle ostaa suklaapatukan ja tämä on tietenkin ok kunhan ei mainosta minulle mitä on syönyt.

Tämä meidän tilanne on kuitenkin minusta hieman eri asia, kun kyse on yhteisen lapsenkin terveydestä. Jos olisin jollain kisadieetillä niin mies saisi kyllä ihan itse valita, kuinka paljon haluaa tukea minua siinä.

Lapsi on yhteinen ja myös koti on yhteinen. Ei toinen voi alkaa määräilemään toisen syömisiä kodissa. Jotain rajaa!

He ovat yhdessä päättäneet, että mies ei tuo herkkuja kotiin. Miehelle ja lapsen tulevalle isälle on tuleva äiti näyttänyt korttinsa, ja mies fiksuna on ymmärtänyt oman kätensä heikkouden.

Ei kuulu meille.

Missä kohtaa sanottiin, että ovat yhdessä päättäneet?

Kommentissa johon vastasin?

Onko sulla jotain vaikeuksia luetun ymmärtämisessä, vai tulkitsetko lukemasi oman pääsi mukaan?

Kommentti johon vastasin:

"He ovat yhdessä päättäneet, että mies ei tuo herkkuja kotiin. Miehelle ja lapsen tulevalle isälle on tuleva äiti näyttänyt korttinsa, ja mies fiksuna on ymmärtänyt oman kätensä heikkouden.

Ei kuulu meille."

Osaatko lukea?

Niin tuossa viestissä lukee, mutta sehän on sen viestittäjän oma tulkinta.

Niin. Ja vastasin tämän tulkinnan tehneelle viestittäjälle.

Yritä kestää että olet väärässä. Jaxuhali!

Vierailija
84/93 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti.Jos hän itse ei ole dieetillä,niin miksi ei saisi?outo kysymys.

Vierailija
85/93 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut dieetillä, jolloin mies ja lapset saivat syödä ihan niin kuin halusivat ja en todellakaan pistänyt sitä pahakseni. Jos he joskus herkuttelisivat, niin kiva juttu, pääosin he kuitenkin syövät ihan normaalia ruokaa. Jos siis lapset haluaisivat oikein kunnon rasvaisia lettuja ja syödä ne kermavaahdon ja mansikkahillon kanssa, niin saattaisin hyvinkin heille paistaa ne letut. Ei koko perheen tarvitse yhden pillin mukaan tanssia.

Ihan sama juttu alkoholin kanssa. Mieheni ei juo alkoholia oikeastaan enää yhtään, mutta ihan hyvin hän saattaa käydä ostamassa minulle jonkun hyvän viinipullon tai tuoda työmatkaltaan vaikka jotain paikallista juomaa ja juotavaksi se on tarkoitettu, ei koristeeksi.

Ja jos vielä pitemmälle mennään, niin tottakai sitä voisi mielensä pahoittaa ihan mistä vain, vaikka muiden etelän lomista, hienosta autosta, isommasta kodista tai vaikka merkkivaatteista. Olen oikein onnellinen ilmankin ja muiden matkustellut tai kodin neliöt eivät ole minulta pois mitenkään.

Aikuisia ihmisiä olemme, kaikki eivät näköjään ole.

Vierailija
86/93 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheeni saa syödä mitä haluaa, jääkaappiin saa ostaa mitä vain ja mitä vain voi syödä. Minä päätän ihan itse vain sen mitä omaan suuhuni työnnän ja minun mahdollinen dieettiini ei ole muiden ongelma. Tietenkin.

Vierailija
87/93 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies sais ja saakin syödä ihan mitä huvittaa, se ei multa ole pois. Tehdään usein kyllä niin, että mä teen ruoan kun oon aiemmin kotona, niin hänelle on kyllä kelvannut kaikki ihan mukisematta. Jos ihan tosissani dieettaisin ja jotkut ruoka-aineet olisivat kiellettyjä, niin mies saisi kyllä edelleenkin syödä mitä vaan, itsehän minä sitten lipsuisin jos lipsuisin.

Vierailija
88/93 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen raskaana ja sukurasitteen ja pco:n vuoksi iso riski sairastua raskausdiabetekseen. Meillä ei todellakaan mieskään tuo kotiin herkkuja tai muuta mitä minun ei kannata syödä. Tiedän kyllä, että töissä varmasti syö ihan mitä sattuu ja kauppamatkalle ostaa suklaapatukan ja tämä on tietenkin ok kunhan ei mainosta minulle mitä on syönyt.

Tämä meidän tilanne on kuitenkin minusta hieman eri asia, kun kyse on yhteisen lapsenkin terveydestä. Jos olisin jollain kisadieetillä niin mies saisi kyllä ihan itse valita, kuinka paljon haluaa tukea minua siinä.

Lapsi on yhteinen ja myös koti on yhteinen. Ei toinen voi alkaa määräilemään toisen syömisiä kodissa. Jotain rajaa!

He ovat yhdessä päättäneet, että mies ei tuo herkkuja kotiin. Miehelle ja lapsen tulevalle isälle on tuleva äiti näyttänyt korttinsa, ja mies fiksuna on ymmärtänyt oman kätensä heikkouden.

Ei kuulu meille.

Missä kohtaa sanottiin, että ovat yhdessä päättäneet?

Kommentissa johon vastasin?

Onko sulla jotain vaikeuksia luetun ymmärtämisessä, vai tulkitsetko lukemasi oman pääsi mukaan?

Kommentti johon vastasin:

"He ovat yhdessä päättäneet, että mies ei tuo herkkuja kotiin. Miehelle ja lapsen tulevalle isälle on tuleva äiti näyttänyt korttinsa, ja mies fiksuna on ymmärtänyt oman kätensä heikkouden.

Ei kuulu meille."

Osaatko lukea?

Niin tuossa viestissä lukee, mutta sehän on sen viestittäjän oma tulkinta.

Niin. Ja vastasin tämän tulkinnan tehneelle viestittäjälle.

Yritä kestää että olet väärässä. Jaxuhali!

Tämä meni sillä lailla että tässä on 2 henkilöä ollut toisella puolelle vastaamassa ja sitten yksi toisella.  Meni aika sekavaksi niin sekavaksi etten enää saa tolkkua että kuka mitäkin mieltä on.

Minun tulkitaan vastanneen jotain mitä en kuitenkaan ole tehnyt, ja joku toinen on vastannut puolestani.

Vierailija
89/93 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko puolisosi 5 vee ? ?

ei ymmärrä ..ei ei …

Vierailija
90/93 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avokkisi on pahalla päällä, koska hänellä on hirvittävä nälkä ja paha olo. En puutu kumppanini ruokiin, mutta kun nyt puolisosi on siinä tilassa, että hän dieettinsä takia ei ehkä ole ihan oma itsensä, kannattaa ehkä syödä herkut jossain muualla kuin hänen lähellään. Eri asia sitten se, onko tuollainen kisadiettaaminen järkevää, mutta ei kuulu tähän keskusteluun.

Miten niin syödä muualla?  Jokainen voi syödä kotonaan mitä haluaa, ilman rajoituksia.

Et taida pahemmin kunnioittaa ihmisoikeuksia, kun noin topakkana olet niitä rajoittamassa?

En kirjoittanut aiempaa viestiä, mutta kyse on huomaavaisuudesta ja empatiasta, ei väkisin rajoittamisesta. Toisinaan sitä välittää niin paljon kumppanistaan, että tahtoo omasta vapaasta tahdostaan tukea tätä vaikean paikan tullen.

Suuttuminen aloittajan ruuista oli kuitenkin typerää, ei voi vain asiasta mitään keskustelematta odottaa että kumppani ryhtyy kisadieetille kun toinenkin ryhtyy. Yhteiset pelisäännöt olisi hyvä sopia riitojen välttämiseksi. Ei se tietenkään mene niin että toinen määrää yksin kaiken mitä kaapista löytyy, vaan tilanteeseen pitäisi löytää molempia tyydyttävä ratkaisu. Loppujen lopuksi koti on kuitenkin yhteinen ja molempien viihtyvyys yhtä tärkeää.

Katsot asiaa ihan väärältä kantilta. 

Tuo dietinpitäjä on se jonka luuluisi viljellä sitä empatiaa ja tehdä toiselle osapuolelle täysin selväksi että saa elää kuten ennenkin, ja hän se tässä on dietillä ja saattaa tämän takia olla myös hiukan kiukkuinen mutta ei pidä välittää.

Näin se empatia toimii.

Täysin samaa mieltä. En kyllä haluaisi, että mies joutuu rajoittamaan elämäänsä minun dieetin takia. 

Vierailija
91/93 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt omasta dieetistä johtuisi, mutta puuttuisin kyllä syömisiin, jos ne selvästi ovat epäterveellisiä. Ihan vaan tukeakseni ja kannustaakseni, itsestähän nuo muutokset pitää viime kädessä lähteä.

Vierailija
92/93 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelleni tehdään aika ajoin kolonoskopia ja sen takia hänen pitää muuttaa ruokavaliotaan jo hyvissä ajoin aika paljon. Esimerkiksi siemeniä ei saa syödä ollenkaan ja niitähän on joka paikassa, hedelmissä, vihanneksista, marjoissa, viljoissa, leivissä, myslissä jne. Edellisenä iltana pitää aloittaa suolen tyhjennys ihan kunnolla. Mies huolehtii silloin ihan itse sapuskastaan ja siitä mitä suuhunsa pistää ja me perheessä syömme niin kuin ennenkin.

Vai pitäisikö meidän sittenkin koko perheen pysyä samassa ruokavaliossa miehen kanssa ettei hänelle tule paha mieli? Pitäisikö meidän ihan miehen tunteita ajatellen suorittaa itsellemme myös se tyhjennys?

Joo ei.

Vierailija
93/93 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän