Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla ei ole muuta elämää kuin mieheni - voin huonosti, ja mies ei ymmärrä sitä

Vierailija
31.07.2019 |

Valmistuin pari vuotta sitten yliopistosta, mutta töitä ei paikkakunnallamme ole tarjolla. Mies ei voi muuttaa omien töiden takia, ja etäsuhde ei ole meille vaihtoehto.

Olen hoitanut kotia ja yrittänyt harrastaa jotain. Haluaisin lähteä opiskelemaan, mutta en tiedä mitä alaa. Olen aivan eksyksissä, koska minulla ei ole mi-tään te-ke-mis-tä.

Mies ihmettelee, miksi minulla ei koskaan ole mitään asiaa. Helppohan hänen on jutella työasioista ja vaikkapa ihmisistä joita päivän aikana kohtaa. Minun elämäni on tiskejä ja pyykkiä, haluaako mies kuunnella miten lajittelin vaatteet?

Katkeroidun, tai olen jo katkeroitunut. Mies ei ymmärrä, kun sanon että voin huonosti. En syytä häntä työttömyydestäni, mutta siitä syytän, ettei minulla ole lupa voida huonosti, vaan minun pitäisi jotenkin hihkua ilosta joka päivä, olla elinvoimainen.

Potkikaa persiille, antakaa vastauksia. Mitä teen, tulen hulluksi.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites joku vapaaehtoistyo? Olisi mielekasta ja aikataulutettua tekemista ja ihan hyva lisa CV:hen myos. 

Vierailija
2/18 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäsuhde jos ei lapsia ole.

Vierailija
4/18 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirjoja. Saat ajateltavaa ja keskusteltavaa.

Vierailija
5/18 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen opiskelemaan lähtöä.

Lähihoitajaksi vaikka, ainakin luulisi töiden saannin olevan varmaa.

Vierailija
6/18 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin yliopisto? Paikkakunnasta riippumattomia opintoja voi suorittaa kotoa käsin.

Vierailija
7/18 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun täytyy nyt joku oman alan työpaikka (tai edes harjoittelupaikka) yrittää saada. Jos kerran olet maisteriksi itsesi lukenut. Jos et saa nyt "vastavalmistuneena" työkokemusta, niin pian menee koko tutkinto aivan hukkaan etkä koskaan enää saa oman alan työtä. Tai jos et saa työtä niin aloita heti saman alan jatko-opiskelijana yliopistolla ja yritä jossain tutkimusryhmässä saada tehtyä väikkäriä tms. 

Asu viikot isommassa kaupungissa jossa on sinun alan töitä, olkaa jomman kumman luona viikonloput. 

Muuten käy niin, että viidessä vuodessa masennut ja katkeroidut työn puutteesta ja kaiken mielekkään elämän puutteesta, että olet enää sängyssä makaava varjo entisestä itsestäsi ja sitten mies jättää sinut ja sitten olet aivan tyhjän päällä, masentuneena työttömänä tutkinnon hukanneena.

Vierailija
8/18 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi etäsuhde ei ole vaihtoehto? Olisit esim. arkiviikot toisessa kaupungissa töissä ja viikonlopuksi miehen luo?

Vierailija
9/18 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi etäsuhde ei ole vaihtoehto? Olisit esim. arkiviikot toisessa kaupungissa töissä ja viikonlopuksi miehen luo?

Koska miehen mielestä etäsuhde ei voi toimia. Jos muutan pois, eroamme.

Ap

Vierailija
10/18 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala pitämään blogia. Kirjoita runoja. Kirjoita satukirja. Opettele uusi harrastus (valokuvaus, geokätkeily, tanssi, ompelu, maalaus, tee remonttia jne.). Opettele uusi kieli. Kulje tarjousten perässä pyörällä. Käy ruokkimassa vanhuksia ja vie heitä ulos ja apteekkiin. Alkakaa tukiperheeksi lapselle. Lue äänikirjoja/sanomalehteä  sokeille, kysy tarkemmat ohjeet paikkakunnalta. Tuunaa kirpparilöydöistä uusia vaatteita, huonekaluja, kasveja, astiastoja. Kulje bussilla kaikki lähiseudun kylät ja taajamat.

Vain mielikuvitus on rajana.

Vierailija
11/18 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä matka teiltä on isompaan kaupunkiin? Varaa nyt heti huomenna aika sieltä joltain ammatinvalintapsykologilta, jotta voit miettiä mitä alaa lähdet opiskelemaan. Ja haet sitten tämän syksyn haussa. Lisäksi varaat teidän paikkakunnan terveyskeskuksesta ajan psykiatriselta sairaanhoitajalta, jotta voit hänen luona käydä säännöllisesti puhumassa pahasta olostasi ja hän "potkii sinua persuuksille" eli kannustaa harrastamaan ja menemään töihin.

Kirjoita jääkaapin oveen kolme asiaa, mitä sitoudut tekemään ennen joulua, esim.:

-hakemaan kiinnostaviin uusiin opintoihin

-hakemaan kolmeakymmentä uutta työpaikkaa

-aloittamaan opinnot avoimessa yliopistossa ja suorittamaan ainakin viisi kurssia

Alle kirjoitat sanktion, jos et toteuta noita. Sanktio voisi olla joku tosi nolo ja ikävä tehtävä, jota mies vahtii että se toteutuu.

Näet ne siinä joka päivä kun menet keittiöön etkä kehtaa olla niitä toteuttamatta.

Vierailija
12/18 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No erotkaa.

Vierailija
13/18 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huhhuh. Oletko miettinyt, että tuollaisesta kontrolloivasta miehestä ehkä kannattaakin erota?

Vierailija
14/18 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala pitämään blogia. Kirjoita runoja. Kirjoita satukirja. Opettele uusi harrastus (valokuvaus, geokätkeily, tanssi, ompelu, maalaus, tee remonttia jne.). Opettele uusi kieli. Kulje tarjousten perässä pyörällä. Käy ruokkimassa vanhuksia ja vie heitä ulos ja apteekkiin. Alkakaa tukiperheeksi lapselle. Lue äänikirjoja/sanomalehteä  sokeille, kysy tarkemmat ohjeet paikkakunnalta. Tuunaa kirpparilöydöistä uusia vaatteita, huonekaluja, kasveja, astiastoja. Kulje bussilla kaikki lähiseudun kylät ja taajamat.

Vain mielikuvitus on rajana.

En tarkoita nyt ilkeillä, mut mun mielestä nää on yhtä tyhjän kanssa.

Ap tarvitsee tavoitteellista ja päämäärätietoista tekemistä, ettei hän masennu.

Opiskelemaan hyvän työllisyyden ammatti, sellainen ala, joka itseäsi kiinnostaa.

Vierailija
15/18 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mieskö mieluummin haluaa, että olet vuosia ja taas vuosia vain työtön ja masentunut, kuin että asuisitte esim. 70 km päässä toisistanne viikot sinun työn takia ja viikonloput olisitte aina yhdessä?!

Vierailija
16/18 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kannattaisi opiskella lisää, jos jo on ammatti.

Eikö lisäopiskelusta tule ilman muuta etäsuhde. Eihän tuolla paikkakunnalla voi ola sopivia opiskelupaikkoja yliopistosta valmistuneelle, kun kerran täysin mahdoton saada työtäkään.

Vierailija
17/18 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ottaen huomioon tilanteesi (työttömyys) mies on törkeä, kun kieltäytyy sekä etäsuhteesta että muutosta pois kanssasi.

Ei pelkkä parisuhde riitä elämänsisällöksi , kuten olet jo huomannut. Muuta ja jos se johtaa eroon , anna sen johtaa

Vierailija
18/18 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kannattaisi opiskella lisää, jos jo on ammatti.

Eikö lisäopiskelusta tule ilman muuta etäsuhde. Eihän tuolla paikkakunnalla voi ola sopivia opiskelupaikkoja yliopistosta valmistuneelle, kun kerran täysin mahdoton saada työtäkään.

Öö no koska ammatti ei työllistä kotipaikkakunnalla?

Etäsuhde ei tule kysymykseen?

Näillä spekseillä uus ammatti.