Toisesta hääkeskustelusta inspiroituneena: mitä asuksi epänaiselliselle, pelkkään mustaan pukeutujalle?
( Alkuperäinen keskustelu täällä: https://www.vauva.fi/keskustelu/3520960/miehen-veljen-tulevat-haat-ja-v… )
Minusta tuo AP:n esimerkkiasu, eli mustat suorat housut ja valkoinen kauluspaita kuulosti "ihan tarpeeksi hienolta" häihin, mutta suurin osa vastaajista olikin sitä mieltä, että ehdottomasti pitää hääpukeutumisessa olla jotain väriä tai vähintään edes hame! Itse taas olisin ihan muitta mutkitta saattanut valita juurikin tuollaisen asun, mitä nyt beigejen kenkien sijaan mustat, kun jo beige on minulle liian värikäs.
Joten, arvon AV-raati, millaisen hääasun (vieraalle) loihtisitte näillä kriteereillä:
- todella kaukana omasta elementistään missään liian naisellisessa
- käyttää arjessa vain mekkoja (ei siis lainkaan housuja tai hameita), mutta hyvin arkisia tai jopa homssuisia
- väreinä VAIN musta (tai valkoinen, mutta sitähän ei saa muilla kuin morsiamella olla?)
- ei korkoja
- mikäli pitäisi *todella* panostaa, laittaisi mieluummin miesten puvun kuin kukkamekon
Kommentit (26)
Oho, tännehän oli tullut vielä myöhemminkin lisää viestejä!
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran mekoista ja mustasta pidät, niin musta mekko sitten. Valikoimaa löytyy pituuden, mallin ja materiaalin mukaan varmasti hyvä kirjo, joten nyt vaan kauppoja kiertelemään.
Tulisikohan kokonaisuudesta liian synkkä mustan mekon kanssa, kun kirjaimellisesti kaikki muukin olisi sitten mustaa? Sukkahousut, kengät, asusteet... (jopa alusvaatteet, vaikkei sillä olekaan väliä). Meikki sentään ei, kun en meikkaa ollenkaan. :D
Joku tuolla kyseli sitäkin, että miksi pitää olla nimenomaan *miesten* puku, niin minusta naisten puvut ovat näyttäneet aina jotenkin liian tyköistuvilta tai muotoonsaleikatuilta, eli niistä erottaa, että nyt on nimenomaan Naisten puku. Pidän miesten pukujen suoremmasta linjasta ehkä vähän enemmän.
Mutta kiitos kaikille vastauksista! Ap
Kysy kavereilta tai sukulaisilta lainamekkoa
Mä olen ollut suurimmassa osassa häistä mustassa mekossa. Ensin mulla oli tätini tekemä pellavamekko, sitten sifonkimekko. Jos sut sinne häihin kutsutaan, kutsujat tuntevat sun vaatetyylisi, eli sen, että pukeudut mustaan. He osaavat odottaa sitä.
Miksi naisella ei saisi olla valkoista puseroa häissä esim. jonkun mustan jakun alla? Onhan monella miehelläkin mustan puvuntakin alla valkoinen kauluspaita.
Miesten puku on loisto idea.
Minä suosin myös voimakkaasti mustaa, mutta olen löytänyt muutaman värin, jotka myös käyvät: tietty oliivinvihreän sävy ja haaleansininen. Ehkä sinullekin löytyisi joku vastaava?
Tai sitten lainaat tai vuokraat mekon, pk-seudulla toimii ainakin vaatelainaamo(ja?) tai fb:n alueryhmistä voi myös löytyä.