Ihmisillä on pakkomielle kengistäni?
Yleisin lause, jota olen kuullut koko elämäni on "kivat kengät". Se on jo alkanut vaivaamaan, oikeastaan ihan helvetisti. Enkä voi olla miettimättä että koko elämäni on joku vitsi tai Truman show tyyppinen vedätys.
Lakkasin käyttämästä "kivoja kenkiä" jo teininä tämän takia. Nyt olen yli 30. Ostan vain mahdollisimman blaah ja tylsiä kenkiä. Yleensä cittarista tai prismasta tms, mustat tennarit, perussaappaat, mustat talvikengät. Ei ikinä koroja, värejä, glittereitä tms. Vältän tietoisesti "kivoja kenkiä" ja myös sitä että ihmiset erityisesti näkisi kenkäni. Koetan seistä vähän puskan takana, otan kengät pois, kotona säilytän kaikki kengät kaapissa eikä esillä.
Ja silti jatkuvasti ihmiset sanoo "kivat kengät, kivat kengät, kivat kengät, kivat kengät". Kun kuolen, se lukee varmaan mun hautakivessä.
Mitä tää kaikki tarkoittaa ja miten sen saa loppumaan.
Ja kyllä mä tiedän miten idiootilta tämä kuulostaa. Juuri siksi tästä ei voi ikinä puhua miehen, perheen tai ystävien kanssa. Tämä on outo, hidas kidutus, joka ajaa mut vähitellen hulluksi.
Eka lapsi on nyt 5kk. Näen toistuvaa painajaista, jossa sen ekat sanat on "kivat kengät".
Kommentit (144)
Kerro lisää esimerkkejä miten ihmiset sanoo sun kengistä. Jos kerrot 5 viimesintä kertaa tarkemmin niin olisi helpompi tietää onko niissä jotain outoa veetuilua.
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää esimerkkejä miten ihmiset sanoo sun kengistä. Jos kerrot 5 viimesintä kertaa tarkemmin niin olisi helpompi tietää onko niissä jotain outoa veetuilua.
En muista noin tarkkaan että mitkä oli just viimesimmät viisi kertaa.. palaan asiaan, mutta suurin osa siis ohimennen sanottuja ns normitilanteessa. Mutta ihan liian usein, kun kenkäni eivät ole mitenkään kivat tai erityiset. Sitten välillä ihan oudoissa tilanteissa, mistä tulee se tunne että tää ei voi olla todellista! Mutta viimeksi oli siellä kaupassa ja asiakkaan luona, eli tilanteissa joissa ei voi alkaa kyselemään tai tekemään isoa kohtausta.
Joskus myös sellaisia kommentteja, jotka tavallaan voi laskea samaan kategoriaan, vaikka eivät sano "kivat kengät!". Joku ihaili vauvan töppösiä, tai anoppi kysyi missä meidän kaikki kengät on tms mitkä ei ole siis sama asia, mutta jos eläisin jossain Truman Showssa niin nämäkin pätkät näytettäisiin naururaidan kanssa.
Ehkäpä sinulla on vaat kauniit jalat?
Mengel kirjoitti:
Ehkäpä sinulla on vaat kauniit jalat?
Miten ne jalat näkyy sieltä farkkujen ja kenkien alta..? Farkut ja tennarit, farkut ja nokian saappaat. Kuitenkin sanotaan kivat kengät, kivat kengät, kivat kengät.
Ocd-tyyppinen häiriö. Olet poiminut jotenkin sanan kengät triggeriksi, niin että kun kuka tahansa sanoo mitään jalkineisiin tyyppiä ahdistut. Oliko ensimmäinen kivakenkäkokemuksesi jotenkin ahdistava, koitko sen esim. lähentelynä? Naisilla Freudin mukaan kengät symboloivat vaginaa, onko sinulla mahdollisesti jotain ongelmia seksuaalisuutesi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ocd-tyyppinen häiriö. Olet poiminut jotenkin sanan kengät triggeriksi, niin että kun kuka tahansa sanoo mitään jalkineisiin tyyppiä ahdistut. Oliko ensimmäinen kivakenkäkokemuksesi jotenkin ahdistava, koitko sen esim. lähentelynä? Naisilla Freudin mukaan kengät symboloivat vaginaa, onko sinulla mahdollisesti jotain ongelmia seksuaalisuutesi kanssa?
No nyt on kovat teoriat :D kengät symboloi vaginaa, Freud, ongelmia seksuaalisuuden kanssa.
Ei, minulla ei mielestäni ole mitään traumaa, eikä ainakaan ongelmia seksielämässä.
Enkä ole hullu tai liioittele tätä. Se vain häiritsee kun joku/jokin/jotkut piinaa minua näin vuodesta toiseen. Sekä se, että jos siitä puhuu niin heti muut olettaa että olen mielisairas, joku vaginakenkäinen traumatapaus tms.
Pian lähdetään kaupoille. Pistän perussuorat tummat farkut ja tummat (mustanharmaa) kävelykengät. Katsotaan miten käy. Vauvan töppöset saa olla viltin alla piilossa, sitä ei tarvitse sekoittaa tähän.
NO MITÄ MINÄ SANOIN!!!!
Käytiin lapsen kanssa ulkona ja syömässä paikassa, jossa oli myös lasten leikkinurkkaus. Istuin siinä vieressä ja nostin muksulle leluja maasta samaan tahiin kun se heitteli niitä takaisin alas ja söin leipääni. Leikkinurkkauksessa myös päälle vuosikas lapsi, joka pyörremyrskynä kikattaen remusi ympäriinsä ja tuli koko ajan meidän pöydän viereen katsomaan vauvaa, ojentamaan lelua JA koputtelemaan mun kenkiä lelulla!!!! Sitten kun isänsä tuli noutamaan kolmatta kertaa lastaan poispäin ja sanoin ettei haittaa, saa katsoa vauvaa niin kuulin sen puhuvan lapselle tyyliin "on juu tädillä kivat kengät, mutta jätetään ne nyt hetkeksi rauhaan, annetaanhan muille ruokarauha".
Tämä. Ei. Voi. Jumaliste. Olla. Todellista. Pakko nauraa, täysin absurdia. Ja en kai mä sille LAPSELLE ala selittämään että "mikäs stna mun kengissä niin kiehtoo!?!". Ja ei se isäkään sanonut mitään mikä ei ole tuossa tilanteessa 100% luonnollista, joten mitä muuta olisin voinut sanoa kuin "heh heh, eipä haittaa". En mitään. Ja silti, miten tällaista voi sattua yhdelle ihmiselle koko ajan. Miten tää on mahdollista?????
Komppaan OCD:stä maininnutta. Kengät triggeröivät jotain ei-ihan-normaalia kirjoittajan pääkopassa ja aiheuttavat jumitusta. Jos hän pystyy suhtautumaan tähän asiaan naurulla, niin asia lienee kunnossa. Jos menee _vähääkään_ ahdistuksen ja vainareiden puolelle, kannattaa käydä puhumassa nämä tapaukset sopivan ammattihenkilön kanssa läpi, ennen kuin siirrytään omassa elämässä nextille levelille, missä alkaa eläminen mennä vaikeaksi, työt kärsimään, ihmissuhteet pilalle jne.
No kenties toi kaikki on vain sattumaa?
Täällä kyllä menee kaikenlaiset trollaukset läpi.
Veikkaan, että olet sen verran näyttävän ja empaattisen näköinen, että halutaan jotain kivaa kommentoida. Kenties olet pitkäsääärinen ja kengät tulevat kauniisti esiin.
Halutaan olla osa siitä kauneudesta.
Älä nyt oikeesti traumaa saa, jos sinulle yritetään jotain kivaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Psykoanalyysi on puhdasta pseudotiedettä vailla mitään legimiteettisyyttä. Sillä ei ole tieteellistä pohjaa nimeksikään. Freud oli psykopaatti kokaiiniaddikti, joka oli viehtynyt alaikäiseen tyttöön. En ottaisi tuollaisia teorioita todesta. Sama kuin uskoisi horoskooppeihin.
Ongelma jota aloittaja on kuvaillut ihan omin sanoin, on todentuntuinen mutta hyvin eriskummallinen. En usko että hänen sanomansa asiat ovat hänen oman päänsä tuotosta enkä sitä, että hän liioittelisi asiaa millään tavoin tai että hän etsisi normaaleista tilanteista tai asioista piilomerkityksiä.
Hänen sanomisiaan vääristellään ihan jatkuvasti, ja asioita otetaan pois kontekstista. Kehitellään jotain hölmöjä teorioita hänestä, vaikka hän vain kuvailee tällaista outoa ilmiötä, jonka hän kykenee itse kuulemaan omin korvin ja että sitä tapahtuu poikkeuksellisen usein.
No kyllä on tädillä sitten kivat kengät!
Oikein mielellään katselee.Ja koskeittaisikin mielelllään.
Ole ylpeä kintuistasi ja kanavoi huomio posotiiviseksi voimavaraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykoanalyysi on puhdasta pseudotiedettä vailla mitään legimiteettisyyttä. Sillä ei ole tieteellistä pohjaa nimeksikään. Freud oli psykopaatti kokaiiniaddikti, joka oli viehtynyt alaikäiseen tyttöön. En ottaisi tuollaisia teorioita todesta. Sama kuin uskoisi horoskooppeihin.
Ongelma jota aloittaja on kuvaillut ihan omin sanoin, on todentuntuinen mutta hyvin eriskummallinen. En usko että hänen sanomansa asiat ovat hänen oman päänsä tuotosta enkä sitä, että hän liioittelisi asiaa millään tavoin tai että hän etsisi normaaleista tilanteista tai asioista piilomerkityksiä.
Hänen sanomisiaan vääristellään ihan jatkuvasti, ja asioita otetaan pois kontekstista. Kehitellään jotain hölmöjä teorioita hänestä, vaikka hän vain kuvailee tällaista outoa ilmiötä, jonka hän kykenee itse kuulemaan omin korvin ja että sitä tapahtuu poikkeuksellisen usein.
Täysin samaa mieltä! Heti nauretaan tai voivotellaan että on vähintään psykoosissa, kun on joku hiemankin oudompi juttu (eikä edes kovin outo, toista vaan ärsyttää se fraasi).
No, mitenkäs täällä sujuu, joko on täydellinen psyykkinen romahdus suoritettu?
Up