Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vaatii, että tulostan yliopiston ”lukujärjestyksen” jääkaapin oveen

Vierailija
31.07.2019 |

Aloitan nyt syksyllä yliopisto-opinnot välivuoden jälkeen. Tapasimme pari vuotta sitten, yhteenmuutosta on vuosi. Mies on minua hieman vanhempi yrittäjä; hän siis tulee ja menee vähän miten sattuu, joskus menee myöhempään, joskus on kotona puoliltapäivin.

Kerroin, että huomenna pääsen ilmoittautumaan kursseille, jotka alkavat syyskuussa. Mies suhtautuu jotakuinkin nihkeästi opintoihini, ei siis halua keskustella asiasta vaikka se on minulle tärkeää.

Nyt vain tiuskaisi, että tulostanhan sitten lukujärjestykseni jääkaapin oveen.

Selitin, että tuo ”lukujärjestys” on hyvinkin liukuva ja muuttuva viikosta toiseen, ja ettei siitä olisi miehelle mitään iloa. Mies ei välittänyt, vaan vaatii nähdä lukujärjestyksen, että tietää milloin olen kotona.

Ehdotin, että annan hänelle tunnukset, että hän voi katsoa kurssejani netistä. Mies suostui ilomielin. Minulle jäi kuitenkin tästä vähän paha maku suuhun. Haluaako mies kytätä minua? Entä jos joskus meneekin myöhempään esimerkiksi ryhmätöiden merkeissä, joudunko selittelemään miksi en ole ajoissa kotona?

Seurustelenko mustasukkaisen friikin kanssa?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hoitamista siinä teidän kodissa on?

Vierailija
62/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykkäämistä, siivousta, ruuanlaittoa, sitä tavallista.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt minusta mitenkään outoa ole että haluaa tietää suunnilleen mihin aikaan kannattaa odottaa toista kotiin. Meillä ainakin on välillä iltaluentojakin, ja kivahan se on toisen tietää ettei turhaa istu kotona odottamassa ja sitten toisaalta välillä kun on tyhjempi päivä niin voi järjestää jotain yhteistä juttua. Itse en ole tarpeeksi järjestelmällinen tuollaisiin kalenterien tulostelemisiin, mutta kyllä joka aamu tai edellisenä iltana mainitsen puolisolle mihin aikaan suunnilleen on seuraavan päivän luennot ja menot kun ne kerran itselläni niin epäsäännölliset on. 

Minusta on vähän outoa kysyä tällä perusteella palstalta, että seurustelenko mustasukkaisen friikin kanssa. Ei kai sitä tuon perusteella voi kukaan sanoa, ja toisaalta ap:lla varmaan on jotain muutakin syytä ajatella noin että edes kysyy. Itsehän sinä sen miehesi tunnet, ei täällä kukaan muu.

Vierailija
64/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö epäily mustasukkaisuudesta herää, tai hän itse on holtittomilla reissuilla!

Vierailija
65/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi pyykätä kerran viikossa, ja kone itseasiassa pesee ne pyykit, siinä ei mene edes 15 min kun laittaa ne kuivumaan, siivota voi yhdessä kerran kk, mene tuntia kauempaa, ruokaa voi tehdä ison kattilallisen kaks kertaa viikossa, max 2 tuntia siis.

Nauran kaikille jotka valittaa kotitöiden tekemisestä. Itse teen kaiken mun taloudessa.

Vierailija
66/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies : Koska tulet kotiin?

Nainen:Olen nyt viikon Pariisissa.

Mies:ok

Hahahaha! Tää vois oikeesti olla meidän elämästä. Mies ihan aidosti tekstasi kerran ollessani Lontoossa, että missä oot? :D

Kerron kyllä miehelle menoistani ja laitan ne seinäkalenteriin, mutta eihän tää yks muista tai hoksaa katsoa. Meillä on joskus vielä niin ristiin menevät aikataulut, ettei usein osaa kuin vasta aamulla ruveta kaipaamaan, että missäs se vaimo/mies muuten on? :)

Vierailija
67/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoja on useita mitä tässä voi olla taustalla:

-Mies on sairaalloinen mustasukkainen kyttääjä ja kontrollinhaluinen

-Mies pettää, ja vieläpä teidän yhteisessä asunnossa

-Mies puuhaa jotain arkaluontoista, ehkä laitonta mikä ei kestä päivänvaloa

-Mies on kateellinen tai katkera opiskeluistasi ja yrittää sabotoida niitä

Nämä tuli ensimmäisinä mieleen. Joka tapauksessa, alkaisin katsella omaa asuntoa jotta saan rauhassa keskittyä opintoihin. Opiskelu on sijoitus omaan tulevaisuuteen. Ja ei, en itse ikinä luopuisi omasta yksityisyydestä noin halvalla. Ja ne opiskelutunnukset, mene nyt äkkiä vaihtamaan ne. Jos joku saa tietää että olet levitellyt tunnuksiasi siitä tulee varmasti sanktio. 

Mutta se että mies haluaisi että justeerata omia menojaan ja suunnitella yhteistä ajanviettoa yms, se ei AV-landiassa ole edes mahdollisuus. Onkohan tämä Suomen sairain palsta?

Aloituksessa luki "hän siis tulee ja menee vähän miten sattuu". En minä tuosta saanut sitä käsitystä, että mies ilmoittelisi omista aikatauluistaan. On kummallista, jos naisen pitää ilmoittaa omat menonsa tarkkaan, mutta mies ei sitä tee. Yhteisen ajanvieton suunnitteleminen sujuu parhaiten niin, että kysyy toiselta milloin hänellä on vapaata.

Vierailija
68/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi pyykätä kerran viikossa, ja kone itseasiassa pesee ne pyykit, siinä ei mene edes 15 min kun laittaa ne kuivumaan, siivota voi yhdessä kerran kk, mene tuntia kauempaa, ruokaa voi tehdä ison kattilallisen kaks kertaa viikossa, max 2 tuntia siis.

Nauran kaikille jotka valittaa kotitöiden tekemisestä. Itse teen kaiken mun taloudessa.

Olenko valittanut?

Ap

Vierailija
69/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksei muut perheenjäsenet tee kotona mitään?

Vierailija
70/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joiden mielestä on normaalia haluta tietää milloin toinen on kotona: joo toki, mutta

-aikuisen ihmisen lukujärjestys jääkaapin oveen?

-mies ilahtuu kun ap ehdottaa antavansa tunnukset ja on valmis ottamaan ne, normaali reaktio olisi että "en mä nyt sitä tarkoittanut, mitä hemmettiä?" Lisäksi mitä mies niillä tunnuksilla tekee, ei niiden kautta tule mitään lukujärjestystä + aika hirveä homma alkaa etsiä kursseja joille ap on ilmoittautunut, selvittää mille on oikeasti menossa, samat hommat uudelleen joka periodin alussa...

Vierailija
71/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä6798 kirjoitti:

Yliopiston atk-tunnuksien antaminen toiselle henkilölle on kiellettyä. Ja lukujärjestykset voivat vaihdella viikoittain. Varsinkin nykyään kun opetustilat pitää käyttää tehokkaasti viimeisen päälle. Ja itsenäistä opiskelua on paljon. Koulumaisesti opiskellut ei tätä ymmärrä. Voi herättää alemmuudentuntoista epäluuloa. Ehkä omasta viikkokalenterista otetut kopiot / tulosteet siinä jääkaapinovessa olisivat mahdollisia? Miehen viikkokalenteri tietysti myös. Jos se toista osapuolta kiinnostaa.

Voi että, mitä tuli nyt tehtyä! Heitänkö jatimatikkini järveen? Plumpsis.

Ap

Mikä on jatimatikki? Vaikka olisi autocorrectin tekosia, en pysty tulkitsemaan.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Jatimatic

Vierailija
72/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli nyt sellainen viba että mies pettää itse....

Vierailija
73/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä6798 kirjoitti:

Yliopiston atk-tunnuksien antaminen toiselle henkilölle on kiellettyä. Ja lukujärjestykset voivat vaihdella viikoittain. Varsinkin nykyään kun opetustilat pitää käyttää tehokkaasti viimeisen päälle. Ja itsenäistä opiskelua on paljon. Koulumaisesti opiskellut ei tätä ymmärrä. Voi herättää alemmuudentuntoista epäluuloa. Ehkä omasta viikkokalenterista otetut kopiot / tulosteet siinä jääkaapinovessa olisivat mahdollisia? Miehen viikkokalenteri tietysti myös. Jos se toista osapuolta kiinnostaa.

Voi että, mitä tuli nyt tehtyä! Heitänkö jatimatikkini järveen? Plumpsis.

Ap

Mikä on jatimatikki? Vaikka olisi autocorrectin tekosia, en pysty tulkitsemaan.

Oot ehkä liian nuori :) katso sketsisarja Vintiöt/Tervasaaren kesäteatteri.

Vierailija
74/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi mitä mies niillä tunnuksilla tekee, ei niiden kautta tule mitään lukujärjestystä + aika hirveä homma alkaa etsiä kursseja joille ap on ilmoittautunut, selvittää mille on oikeasti menossa, samat hommat uudelleen joka periodin alussa...

Mistä tiedät saako vai ei, kun ei ap ole kertonut edes missä opiskelee? Ainakin Helsingin yliopistossa saa kun kirjautuu opintoni-sivuille (jota kaikki ei tosin tajua käyttää vaan kaivelee niitä aikatauluja kurssi kerrallaan jostain weboodista). Siinä se aikataulu on heti ekana ja siinä on listattuna automaattisesti kaikki päivän luennot ja tentit kursseilta joille on oodissa ilmoittautuneena. Kyllä se nyt ainakin suuntaa-antavana aikatauluna toimii, vaikka kaikki muutokset ei sinne päivittyisikään ajoissa. 

Siitä toki olen samaa mieltä, että niitä tunnuksia ei pidä eikä saa antaa kellekään ja on vähän outoa jo se että joku on innoissaan ottamassa vastaan toisen tunnuksia. Toisaalta jos ei ole koskaan opiskellut yliopistossa, ei välttämättä tajua miten monikäyttöinen ja henkilökohtainen se tunnus on, eikä välttämättä osaa ajatella että siinä on mitään outoa jos toinen kerran sitä itse ehdottaa.

Vierailija
75/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tuota, entäs sitten vaikka se vaatii ?  en nyt käsitä tätä asiaa.

käske sen pitää turpansa kiinni

Vierailija
76/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni miehen vaatimus on kohtuuton, kerran hän ei itsekään viitsi ilmoittaa menoistaan erityisen huolellisesti. Miksi sinun tarkka olinpaikka ja kotiintuloaika tulisi olla tiedossa, mutta mies saa huidella missä tahansa huvittaa? Miesystäväsi vaikuttaa kontrolloivalta.

Vierailija
77/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa sinällään mitään - oma äitini vaati minua toimittamaan Hänelle työvuorolistani vedoten siihen, ettei soita minulle turhaan jos satunkin olemaan töissä...

Vierailija
78/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sillä ihan merkittävä ero, haluaako tietää suurin piirtein milloin olet opiskeluissa kiinni, vai rupeaako kyttäämään ja soittelemaan perään heti jos jäätkin luentojen jälkeen vaikka syömään tai salille tai kirjastoon. Itse kai sinä sen tiedät minkä tyyppinen on, tai ainakin tulet kohta näkemään jos et kerran niin hyvin vielä tunne. Ja jos asia häiritsi sinua niin paljon niin olisit sanonut että ei onnistu. Pidä puolesi äläkä vaan tottele ja kerää kaunaa ja katkeruutta.

Vierailija
79/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä ei ole mitää käsitystä yliopisto-opinnoista, niin miksi ihmeessä et tulostanut mitä tahansa koodisykkyrää siihen jääkaapin oveen? Alku aina klo 8 ja päättyminen klo 20 ja omituisia kirjainyhdistelmiä tyyliin valinnR, RT, PRT/2 jne. ja sitten sanot miehelle, että katso siitä lukujärjestyksestä, jos se kyselee perään.

Tämä, juuri näin!