Mies vaatii, että tulostan yliopiston ”lukujärjestyksen” jääkaapin oveen
Aloitan nyt syksyllä yliopisto-opinnot välivuoden jälkeen. Tapasimme pari vuotta sitten, yhteenmuutosta on vuosi. Mies on minua hieman vanhempi yrittäjä; hän siis tulee ja menee vähän miten sattuu, joskus menee myöhempään, joskus on kotona puoliltapäivin.
Kerroin, että huomenna pääsen ilmoittautumaan kursseille, jotka alkavat syyskuussa. Mies suhtautuu jotakuinkin nihkeästi opintoihini, ei siis halua keskustella asiasta vaikka se on minulle tärkeää.
Nyt vain tiuskaisi, että tulostanhan sitten lukujärjestykseni jääkaapin oveen.
Selitin, että tuo ”lukujärjestys” on hyvinkin liukuva ja muuttuva viikosta toiseen, ja ettei siitä olisi miehelle mitään iloa. Mies ei välittänyt, vaan vaatii nähdä lukujärjestyksen, että tietää milloin olen kotona.
Ehdotin, että annan hänelle tunnukset, että hän voi katsoa kurssejani netistä. Mies suostui ilomielin. Minulle jäi kuitenkin tästä vähän paha maku suuhun. Haluaako mies kytätä minua? Entä jos joskus meneekin myöhempään esimerkiksi ryhmätöiden merkeissä, joudunko selittelemään miksi en ole ajoissa kotona?
Seurustelenko mustasukkaisen friikin kanssa?
Kommentit (79)
Joku kaunis päivä miehesi on luopunut puolestasi opinto-oikeudestasi tms.
Noin yleisesti kyttäämisestä ja mustasukkaisuudesta. Mies voi olla itse petturi ja luulee, että kaikki muutkin heti pettävät kun tilaisuus tulee. Siksi kokee tarpeelliseksi vahtia mustasukkaisesti muijaansa.
Ja mitään ristiriitaahan mies ei siinä näe, että itse pettää mutta jos nainen pettäis, niin se olisi kamalinta mitä nainen miehelle voi tehdä.
Lisäisin itse myös google kalenteriin kurssit ja voisin sen jakaa miehelle, jos hän haluaisi tietää aikatauluni. Mutta en usein ole mennyt edes oman kalenterini mukaan. Riippuu tietysti mitä opiskelet ja onko kursseilla läsnäolopakkoa. Itse opiskelen teknistä alaa, johon kuulu mukaan myös esim. isompia matikan kursseja, joista pidettiin massaluentoja. Näiltä luennoilta ei saanut paljoa irti, joten usein kävin vaan kurssiin kuuluvissa harkoissa. Näitäkin harkkoja oli useana eri päivänä eriaikoihin ja riittää, että ilmoaa vaan johonkin niistä ja käy niistä jollain. Eli pystyin käymään aika fiiliksen mukaan, eri viikkoina eri aikoihin. Joskus halusin pitää jonkun päivän vapaana, jolloin kävin sen päivän harkat eri päivänä, tai jos joku luento peruttiin keskeltä päivää kävin silloin toisen kurssin harkassa.
Yliopiston atk-tunnuksien antaminen toiselle henkilölle on kiellettyä. Ja lukujärjestykset voivat vaihdella viikoittain. Varsinkin nykyään kun opetustilat pitää käyttää tehokkaasti viimeisen päälle. Ja itsenäistä opiskelua on paljon. Koulumaisesti opiskellut ei tätä ymmärrä. Voi herättää alemmuudentuntoista epäluuloa. Ehkä omasta viikkokalenterista otetut kopiot / tulosteet siinä jääkaapinovessa olisivat mahdollisia? Miehen viikkokalenteri tietysti myös. Jos se toista osapuolta kiinnostaa.
Nää sikamiesprovot on kyllä tän palstan suola. Jotkut ihan tarttuu kunnolla, sitä on hauska vierestä seurata :D
Vierailija kirjoitti:
Joku kaunis päivä miehesi on luopunut puolestasi opinto-oikeudestasi tms.
Eläpäs nyt mene provossa asioiden edelle :D
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisella tulostimella voi tulostaa jääkaapin oveen?
:D Repesin :D
AP, meilla ainakin halutaan tietaa suurin piirtein, milloin toinen on kotona. Ihan ruokailuja ja yhteisia kauppareissuja ja yhteista aikaa ajatellen, vaikka meillakaan ei ole lapsia.
Meillä lapsettomina yliopisto-opiskelijoina tämä jotenkin aina selvisi kasvotusten, puhelimitse tai muilla viestintämenetelmillä.
Vierailija kirjoitti:
Nää sikamiesprovot on kyllä tän palstan suola. Jotkut ihan tarttuu kunnolla, sitä on hauska vierestä seurata :D
Vielä hauskempaa on provoojalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä hauskempaa on provoojalla!
Niin voi olla, kun välillä vähän heittää bensaa liekkeihin.
Käyttäjä6798 kirjoitti:
Yliopiston atk-tunnuksien antaminen toiselle henkilölle on kiellettyä. Ja lukujärjestykset voivat vaihdella viikoittain. Varsinkin nykyään kun opetustilat pitää käyttää tehokkaasti viimeisen päälle. Ja itsenäistä opiskelua on paljon. Koulumaisesti opiskellut ei tätä ymmärrä. Voi herättää alemmuudentuntoista epäluuloa. Ehkä omasta viikkokalenterista otetut kopiot / tulosteet siinä jääkaapinovessa olisivat mahdollisia? Miehen viikkokalenteri tietysti myös. Jos se toista osapuolta kiinnostaa.
Voi että, mitä tuli nyt tehtyä! Heitänkö jatimatikkini järveen? Plumpsis.
Ap
Eikö nyt jokaisessa parisuhteessa ole ihan yleisfiksua puolin ja toisin kertoa omat aikataulunsa? Kun tulen kotiin töistä, kyllä mina haluan tietää, onko vaimoni jo kotimatkalla (alan laittaa ruokaa), onko hän työmatkalla (syön yksin jotain), tulossa kotiin myöhemmin illalla (ehkä käyn lenkillä ja syömme vähän myöhemmin). Tänään esimerkiksi tiedän vaimon olevan poissa koko illan, joten voin hyvin jäädä töihin rästihommia tekemään (tai kirjoittelemaan näennäisviisaita kommentteja tänne). Jos tietäisin vaimon tulevan aikaisin kotiin, yrittäisin itsekin lopetella duunit ajoissa, jotta saamme olla yhdessä.
En pysty ymmärtämään tällaista salailutarvetta, joka joillain tuntuu olevan. Onko se siis jotain valtapeliä, jolla yritetään näyttää toiselle, että en ole millään tavalla riippuvainen sinusta eivätkä sinun tekemisesi saa vaikuttaa minun elämääni millään tavalla? Miksi sitten edes yrittää olla parisuhteessa, jos ei oikeasti halua toisen ihmisen kanssa olla?
Mies ei tykkää että sinä olet koulutetumpi kuin hän.
Helppo yleensäkin havaita, onko toinen kannustaja vai lannistaja.
Tässä lannistaja eli turhaa elämän tuhlausta olla tuon kans.
Te olette ihan sekaisin. Kai nyt jokaisella normaalissa parisuhteessa olevalla on jonkunlainen käsitys siitä milloin toisella puoliskolla on vapaata, milloin on vaikka joku harrastus tms. En itse ainakaan halua vaikka häiriköidä miestäni soittamalla juuri silloin kun sillä on joku meno. Ei se ole vielä mitään kyttäämistä, mutta jos ei edes yliopiston luentoaikatauluja halua jakaa, niin mistä sekin kertoo. Ei ne nyt joka päivä vaihdu. Ja itse pidin aikataulua Googlen kalenterissa, minkä voi myös jakaa tai vaikka pitää yhteistä, jos se helpottaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hieman samantyyppinen tilanne mun entisen poikaystävän kanssa. Häntä huolettaa mun liikkuminen iltaisin kampusalueelta asunnolleni, joten olen antanut hänelle tarkat tiedot mun kursseista, jotta hän tietää tulla mua oikeaan aikaan vastaan. Tätä on siis jatkunut jo muutaman vuoden ajan. Ehkäpä sun kannattaisi kysyä, mihin hän sun tarkkaa "lukujärjestystä" oikein tarvitsee:)
Heeeeiiii, kertokaa mulle nyt, mihin tämä alapeukutus perustuu.......
Täällä pyörii kyllä ihan kummallista sakkia. Miehen on ihan pakko haluta kontrolloida ap:n menemisiä, pyrkiä sabotoimaan opiskeluja tai vähintäänkin pettää. Voisko olla niinkin hurja selitys lukujärjestyksen pyytämiselle, että haluaa pyrkiä omalta osaltaan järjestämään yhteistä aikaa. Jos on kiireinen yrittäjä, niin ilman suunnittelua ei yhteistä aikaa ole varmaan ollenkaan.
Meillä on miehen kanssa molemmilla hyvin epäsäännölliset työt, erona se, että minä voin vaikuttaa työaikoihini, hän ei. Siksi pyydän aina miehen työvuorolistat, jotta voin suunnitella omat työni niin, että edes joskus nähtäisiin. Ei ole kyllä edes käynyt mielessä, että joku voisi nähdä tämän niin, että haluan työvuorot tietääkseni milloin voin tuoda muita miehiä kotiimme.
Mies : Koska tulet kotiin?
Nainen:Olen nyt viikon Pariisissa.
Mies:ok
Yliopiston it-säännöissä varmaankin sanotaan, että tunnusten ja salasanojen antaminen toisen käyttöön ei ole sallittua.
Annoit tunnuksesi? Höynä. Hän saa KAIKKI tietosi + voi torpedoida mitä vaan.
5/5
Onko aikaisemmin ollut viitteitä sairaanloisesta mustasukkaisuudesta, kyttäämisestä tms?