Huomautin työkaverille eräästä asiasta. Hän kiisti, loukkaantui ja otti hyökkäävän asenteen.
Tarkoittaako se sitä, että olen oikeassa ja hän todellisuudessa tiedosti ongelman vaikka muuta väittää?
Kertokaa mielipiteenne arvon palstalaiset.
Kommentit (13)
Täytyisi kyllä tietää vähän tarkemmin mitä sanoit.
Huomautitko pienestä huolimattomuusvirheestä tyylillä joka kuulostaa että pidät työkaveria idioottina tai tyhmänä joka ei ymmärrä miten asiat tehdään?
vai huomautitko asiasta mikä on esim. Ohjeiden vastaista
Mistä oli kyse ja mitä sinä sanoit?
Palataan sitten takaisin sinun kysymykseesi.
Työkaverille ei saa huomauttaa mistään. Jokainen tekee omat työnsä tai ei tee.
Ei, ei se tarkoita sitä. Se tarkoittaa vain, että hän koki sinun huomautuksesi ärsyttäväksi. Se voi johtua joko huomautuksen sisällöstä, tai tavasta jolla esitit sen, tai molemmista.
Jos on oikeasti huomautettavaa, uskoudu esihenkilölle. Huomautukset kuuluvat hänen alaansa.
Työpaikalla ei saa huomauttaa toisia yhtään mistään. Jokainen valitsee itse tekeekö vai eikö tee töitä!
Esimies johtaa ja nähtävästi et ole siinä asemassa.
Rauhallinen työkaveri aloittajalla. Joku kiivaampi olisi vetänyt turpaan.
Maksetaanko sulle työkavereille huomauttelemisesta?
Paha sanoa kumpi teistä oli oikeassa tietämättä.itse asiasta mitään. Jotkut meistä kestää kritiikkiä huonommin, toiset paremmin. Huonosti kritiikkiä kestävä käyttäytyy helposti juuri noin, että loukkaantuu, nousee takajaloilleen ja hyökkää takaisin.
Toisaalta työkaverin tehtävä ei välttämättä ole "huomautella" toista. Jos työkaverin työtavoissa on huomautettavaa, kannattaisi ehkä mieluummin jutella esimiehen kanssa.
No riippuu nyt ihan siitä, kommentoitko työtä vai yksityiselämää ja onko työssäkään kommentoiminen sinun asiasi?