Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vaatii, että tulostan yliopiston ”lukujärjestyksen” jääkaapin oveen

Vierailija
31.07.2019 |

Aloitan nyt syksyllä yliopisto-opinnot välivuoden jälkeen. Tapasimme pari vuotta sitten, yhteenmuutosta on vuosi. Mies on minua hieman vanhempi yrittäjä; hän siis tulee ja menee vähän miten sattuu, joskus menee myöhempään, joskus on kotona puoliltapäivin.

Kerroin, että huomenna pääsen ilmoittautumaan kursseille, jotka alkavat syyskuussa. Mies suhtautuu jotakuinkin nihkeästi opintoihini, ei siis halua keskustella asiasta vaikka se on minulle tärkeää.

Nyt vain tiuskaisi, että tulostanhan sitten lukujärjestykseni jääkaapin oveen.

Selitin, että tuo ”lukujärjestys” on hyvinkin liukuva ja muuttuva viikosta toiseen, ja ettei siitä olisi miehelle mitään iloa. Mies ei välittänyt, vaan vaatii nähdä lukujärjestyksen, että tietää milloin olen kotona.

Ehdotin, että annan hänelle tunnukset, että hän voi katsoa kurssejani netistä. Mies suostui ilomielin. Minulle jäi kuitenkin tästä vähän paha maku suuhun. Haluaako mies kytätä minua? Entä jos joskus meneekin myöhempään esimerkiksi ryhmätöiden merkeissä, joudunko selittelemään miksi en ole ajoissa kotona?

Seurustelenko mustasukkaisen friikin kanssa?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nyt jokaisessa parisuhteessa ole ihan yleisfiksua puolin ja toisin kertoa omat aikataulunsa? Kun tulen kotiin töistä, kyllä mina haluan tietää, onko vaimoni jo kotimatkalla (alan laittaa ruokaa), onko hän työmatkalla (syön yksin jotain), tulossa kotiin myöhemmin illalla (ehkä käyn lenkillä ja syömme vähän myöhemmin). Tänään esimerkiksi tiedän vaimon olevan poissa koko illan, joten voin hyvin jäädä töihin rästihommia tekemään (tai kirjoittelemaan näennäisviisaita kommentteja tänne). Jos tietäisin vaimon tulevan aikaisin kotiin, yrittäisin itsekin lopetella duunit ajoissa, jotta saamme olla yhdessä. 

En pysty ymmärtämään tällaista salailutarvetta, joka joillain tuntuu olevan. Onko se siis jotain valtapeliä, jolla yritetään näyttää toiselle, että en ole millään tavalla riippuvainen sinusta eivätkä sinun tekemisesi saa vaikuttaa minun elämääni millään tavalla? Miksi sitten edes yrittää olla parisuhteessa, jos ei oikeasti halua toisen ihmisen kanssa olla?

Salailutarvetta :D

Vierailija
42/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkainen ja epävarma setämies, pelkää että teet ryhmätöitä jonkun omanikäisen hunkin kanssa ja sitten vähän muutakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka tiuskii ja äksyilee on samalla sekunnilla entinen. Hyvästi ja seuraavaa näkemistä ei tule!

Vierailija
44/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua tässä tarinassa häiritsee se, että miksi juuri jääkaapin oveen?

Vierailija
45/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuommoinen ukko. Väsäsin itse kalenterin ja merkkasin täyteen kaikkea, vaikkei ollutkaan koko ajan menoa. Sit vaan chillailin kaiket päivät yliopistolla välillä opiskellen.

Vierailija
46/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että en tulosta ja vedä käteen!

Vierailija
47/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, nyt on kursseille ilmoittauduttu. Lukujärjestys todella muuttuu näköjään koko ajan (joinain viikkoina ei ole tiettyjä luentoja jne.) mutta valitsin täysimmän viikon syksyltä ja jäljensin sen jääkaapin oveen. Mies on tyytyväinen.

Täytyy varmaan vaan mennä ”chillailemaan” yliopistolle silloinkin kun luentoja ei ole, ettei synny kysymyksiä.

Ap

Vierailija
48/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin, nyt on kursseille ilmoittauduttu. Lukujärjestys todella muuttuu näköjään koko ajan (joinain viikkoina ei ole tiettyjä luentoja jne.) mutta valitsin täysimmän viikon syksyltä ja jäljensin sen jääkaapin oveen. Mies on tyytyväinen.

Täytyy varmaan vaan mennä ”chillailemaan” yliopistolle silloinkin kun luentoja ei ole, ettei synny kysymyksiä.

Ap

Ja miehellä on sin tunnarit? Ja tämä on nyt sitä, mitä parisuhteelta haluat?

Vierailija
49/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä kuitenkin haluat jatkaa tuollaisen miehen kanssa..

Vierailija
50/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vaihdoithan salasanasi?

Vierailija
51/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies suhtautuu jotakuinkin nihkeästi opintoihini, ei siis halua keskustella asiasta vaikka se on minulle tärkeää."

Onpa sinulla aarre.

Vierailija
52/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja miehellä on sin tunnarit? Ja tämä on nyt sitä, mitä parisuhteelta haluat?

Teidän vastaustenne perusteella jätin tunnukset antamatta. Sanoin, että ovat kuin pankkitunnukset, niitä ei saa antaa, ja miehelle riitti että jäljensin lukujärjestyksen.

En tiedä haluanko olla tässä enää. Katson nyt kuitenkin ihan ensin mitä tästä opiskelusta tulee.

Ap

Vierailija
53/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä ei ole mitää käsitystä yliopisto-opinnoista, niin miksi ihmeessä et tulostanut mitä tahansa koodisykkyrää siihen jääkaapin oveen? Alku aina klo 8 ja päättyminen klo 20 ja omituisia kirjainyhdistelmiä tyyliin valinnR, RT, PRT/2 jne. ja sitten sanot miehelle, että katso siitä lukujärjestyksestä, jos se kyselee perään.

Joka päivä yllätyn kuinka lapsellisia suomalaiset naiset voivat olla.

Vierailija
54/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hieman samantyyppinen tilanne mun entisen poikaystävän kanssa. Häntä huolettaa mun liikkuminen iltaisin kampusalueelta asunnolleni, joten olen antanut hänelle tarkat tiedot mun kursseista, jotta hän tietää tulla mua oikeaan aikaan vastaan. Tätä on siis jatkunut jo muutaman vuoden ajan. Ehkäpä sun kannattaisi kysyä, mihin hän sun tarkkaa "lukujärjestystä" oikein tarvitsee:)

Heeeeiiii, kertokaa mulle nyt, mihin tämä alapeukutus perustuu.......

No ihan siitä syystä, että tuo on outoa. Eikö sinun eksällä ole mitään muuta tekemistä kuin saattaa sinua ja vielä vuosien ajan? Ehkä hän joskus haluaisi lähteä reissuun, elokuviin tai viettää aikaa kavereiden kanssa? Tai sinä?

Vierailija
55/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä6798 kirjoitti:

Yliopiston atk-tunnuksien antaminen toiselle henkilölle on kiellettyä. Ja lukujärjestykset voivat vaihdella viikoittain. Varsinkin nykyään kun opetustilat pitää käyttää tehokkaasti viimeisen päälle. Ja itsenäistä opiskelua on paljon. Koulumaisesti opiskellut ei tätä ymmärrä. Voi herättää alemmuudentuntoista epäluuloa. Ehkä omasta viikkokalenterista otetut kopiot / tulosteet siinä jääkaapinovessa olisivat mahdollisia? Miehen viikkokalenteri tietysti myös. Jos se toista osapuolta kiinnostaa.

Voi että, mitä tuli nyt tehtyä! Heitänkö jatimatikkini järveen? Plumpsis.

Ap

Mikä on jatimatikki? Vaikka olisi autocorrectin tekosia, en pysty tulkitsemaan.

Vierailija
56/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi antaa miehelle tunnuksiasi, ne on yliopiston systeemissä yhtä tärkeät kuin pankkitunnukset.

Sen sijaan ehdotan, että laitatte seinälle tai jääkaapin oveen viikko/kuukausi kalenterin, johon voit merkitä kullekin päivälle sen päivän ohjelmasi. Muista merkitä myös itsenäiseen opiskeluun ja rylhmätyötapaamisiin varattava aika. Sen voi tehdä joko painetulle ”oikealle kalenterille, tai ruutupaperille tehdylle omatekoiselle, pääasia, että joka oäivälle on oma tilansa. Samalla voit pyytää miestäsi laittamaan kalenteriin näkyviin kaiken, mitä hänen menoistaan pitää ottaa huomioon.

Tämmöisellä systeemillä meillä on pysytty selvillä toisten perheenjäsenten vaihtuvista ja tiheistä menoista ja systeemi on oikeasti hyvä. Etenkin silloin kun mitään säännöllistä lukujärjestystä ei ole ja kun osa menoista on iltaisin.

Ja mies laittaa toki omista menoistaa, eikö?

Mitä ap on tähän asti tehnyt vai eikö sinulla ole ollut mitään aikatauluja?

Vierailija
57/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole lapsia, joiden hoidon takia pitää tietää toisen aikataulut, niin en kyllä ihan ymmärrä.

Meillä ei ole vielä lapsia, joten tämä on mielestäni puhdasta kyttäystä.

Ap

Tämä on puhdasta kyttäystä.

Seuraavaksi saatat huomata tekeväsi minuutintarkkaa selvitystä, missä olet päivän aikana ollut, kenen kanssa puhunut ja mistä, istuuko vieressäsi (täpötäydessä luentosalissa) kuka ja mitä teit hänen kanssaan (kuitenkin petit siellä täpötäydessä luentosalissa) ja miten voi tänään kulua 13 minuuttia ”koulumatkaan”, kun eilen siihen kului vain 11 minuuttia, jne. Tietenkin tulee pyyntöjä lähettää kuvia, että olet todellakin opinnoissa siellä luentosalissa...

Vierailija
58/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoja on useita mitä tässä voi olla taustalla:

-Mies on sairaalloinen mustasukkainen kyttääjä ja kontrollinhaluinen

-Mies pettää, ja vieläpä teidän yhteisessä asunnossa

-Mies puuhaa jotain arkaluontoista, ehkä laitonta mikä ei kestä päivänvaloa

-Mies on kateellinen tai katkera opiskeluistasi ja yrittää sabotoida niitä

Nämä tuli ensimmäisinä mieleen. Joka tapauksessa, alkaisin katsella omaa asuntoa jotta saan rauhassa keskittyä opintoihin. Opiskelu on sijoitus omaan tulevaisuuteen. Ja ei, en itse ikinä luopuisi omasta yksityisyydestä noin halvalla. Ja ne opiskelutunnukset, mene nyt äkkiä vaihtamaan ne. Jos joku saa tietää että olet levitellyt tunnuksiasi siitä tulee varmasti sanktio. 

Mutta se että mies haluaisi että justeerata omia menojaan ja suunnitella yhteistä ajanviettoa yms, se ei AV-landiassa ole edes mahdollisuus. Onkohan tämä Suomen sairain palsta?

Vierailija
59/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nyt jokaisessa parisuhteessa ole ihan yleisfiksua puolin ja toisin kertoa omat aikataulunsa? Kun tulen kotiin töistä, kyllä mina haluan tietää, onko vaimoni jo kotimatkalla (alan laittaa ruokaa), onko hän työmatkalla (syön yksin jotain), tulossa kotiin myöhemmin illalla (ehkä käyn lenkillä ja syömme vähän myöhemmin). Tänään esimerkiksi tiedän vaimon olevan poissa koko illan, joten voin hyvin jäädä töihin rästihommia tekemään (tai kirjoittelemaan näennäisviisaita kommentteja tänne). Jos tietäisin vaimon tulevan aikaisin kotiin, yrittäisin itsekin lopetella duunit ajoissa, jotta saamme olla yhdessä. 

En pysty ymmärtämään tällaista salailutarvetta, joka joillain tuntuu olevan. Onko se siis jotain valtapeliä, jolla yritetään näyttää toiselle, että en ole millään tavalla riippuvainen sinusta eivätkä sinun tekemisesi saa vaikuttaa minun elämääni millään tavalla? Miksi sitten edes yrittää olla parisuhteessa, jos ei oikeasti halua toisen ihmisen kanssa olla?

Salailutarvetta :D

Ei meillä ole koskaan tarvittu tunnontarkkaa lukujärjestystä jääkaapin oveen. Ihan merkintä seinäkalenterissa; ”iltameno” ”kokous klo 16,30” jne, riittävät kertomaan, kuka tekee illalla ruokaa. Tai sitten ihan vain aamulla mainitaan, että nyt on rästihommia töissä, sopiiko, että jään illaksi töihin.

Aikataulujen kertominen on ihan eri asia kuin tarkan lukujärjestyksen vaatiminen ja kyttääminen. Ehkä se meille normaaleille vain on niin itsestään selvä asia, ettei sitä edes ajattele ennen kuin kuulee ne toisenlaiset tarinat.

Vierailija
60/79 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi antaa miehelle tunnuksiasi, ne on yliopiston systeemissä yhtä tärkeät kuin pankkitunnukset.

Sen sijaan ehdotan, että laitatte seinälle tai jääkaapin oveen viikko/kuukausi kalenterin, johon voit merkitä kullekin päivälle sen päivän ohjelmasi. Muista merkitä myös itsenäiseen opiskeluun ja rylhmätyötapaamisiin varattava aika. Sen voi tehdä joko painetulle ”oikealle kalenterille, tai ruutupaperille tehdylle omatekoiselle, pääasia, että joka oäivälle on oma tilansa. Samalla voit pyytää miestäsi laittamaan kalenteriin näkyviin kaiken, mitä hänen menoistaan pitää ottaa huomioon.

Tämmöisellä systeemillä meillä on pysytty selvillä toisten perheenjäsenten vaihtuvista ja tiheistä menoista ja systeemi on oikeasti hyvä. Etenkin silloin kun mitään säännöllistä lukujärjestystä ei ole ja kun osa menoista on iltaisin.

Ja mies laittaa toki omista menoistaa, eikö?

Mitä ap on tähän asti tehnyt vai eikö sinulla ole ollut mitään aikatauluja?

Miehen menoja on aika vaikea ennustaa, niitä tulee ja menee niin nopealla tahdilla. Ei kylläkään kirjoita edes varmoja, sovittuja lääkäri- tai vaikka hierojakäyntejä seinäkalenteriinkaan, vaikka olen sen tuohon meitä molempia varten ostanut.

Pidin siis välivuoden (oliko se järkevää, ei varmaankaan) ja hoidin vuoden yhteistä kotiamme. Seurusteluvaiheessa menoni eivät vielä kiinnostaneet läheskään niin paljon.

Tämä muutos kai järkyttää...

Ap