Kiusaamismuoto naureskelu
Työkaverini ovat minulle ystävällisiä, jopa sydämellisiä, olen työporukan ainakin edessäpäin ihan pidetty jäsen ja kaikki olisi hyvin, ellei tätä omituista ilmeilyä olisi. Huomaan heidän aika usein vaihtavan sellaisia hymyileviä katseita kun ajattelevat, etten huomaa. Joskus tuntuu, että varsinainen kiusaaminen olisi jopa helpompi kestää. Tähän ei voi puuttua mitenkään.
Onko jollain kokemusta tällaisesta?
Kommentit (79)
Kiitos vastauksestasi. Jäitkö työpaikkaan? Otitko asiaa koskaan esille?Ap
Sellaista työpaikkakiusaamista on vaikea osoittaa. Jos joku kippaa purkillisen suolaa eväsrasiaasi, sinulla on peruste ottaa asia vakavasti puheeksi. Mutta jos sinut suljetaan porukoiden ulkopuolelle (vahingossa unohdetaan kutsua mukaan) niin kiusaamista on vaikea näyttää toteen.
En ottanut ja en ole enää töissä siellä. Hyvät välit on vieläkin entisiin kollegoihin, mutta nuo katseet jäi mieleen kyllä. Veikkaus on etteivät voineet suoraan sanoa päin naamaa asioita koska tiesivät itsekin että puhun pelkkää asiaa, mutta kokivat sitten jotenkin välttämättömänä muistutella toisilleen että siinä se yks taas pauhaa.
Nro1
En ole porukoiden ulkopuolella. Minua kohdellaan sydämellisesti ja ystävällisesti. Kahden kollegan kanssa aina hirmu mukavaa. Jos kolmas tulee siihen, kohta pitkät hymykatseet alkavat. Se aiheuttaa minussa hirveän epävarman olon. Tulee tunne, että mitä helvettiä tässä tapahtuu? Ap
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltainen ala, arvaan?
Kyllä, pelkkiä naisia. Ap
Vierailija kirjoitti:
En ole porukoiden ulkopuolella. Minua kohdellaan sydämellisesti ja ystävällisesti. Kahden kollegan kanssa aina hirmu mukavaa. Jos kolmas tulee siihen, kohta pitkät hymykatseet alkavat. Se aiheuttaa minussa hirveän epävarman olon. Tulee tunne, että mitä helvettiä tässä tapahtuu? Ap
Itsetunto?
Nyrkki vessassa naamaan pyyhkäisee hymyn pois.
Olen kysynyt ystäviltäni ja mieheltäni, mutta kaikki vakuuttavat, ettei minussa ole vikaa, ja paras olla välittämättä jne. Mutta kyllä tämä tekee minusta vähitellen epävarman. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsetunto?
Mitä itsetunnosta. Kyllä huo katseet huomaa. Kerran mukana oli silmäniskukin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsetunto?
Samaa mieltä. Käyttäytyjän puutteellisuuden piikkiin ja teet työsi niin kuin tähänkin asti. Sillä tuo ei ole mitenkään pois siltä työltä. Nykykulttuuri nyt vaan on tätä, että kaikki haluavat kokea olevansa jollain tavalla uhreja ja liioittelevat itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita.
Päivän naisena esiintyminen/naisten morkkaaminen. Hanki luuseri elämä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kysynyt ystäviltäni ja mieheltäni, mutta kaikki vakuuttavat, ettei minussa ole vikaa, ja paras olla välittämättä jne. Mutta kyllä tämä tekee minusta vähitellen epävarman. Ap
Itsetunto?
Itse asiassa en pyytänyt mielipiteitä, vaan vertaistukea saman kokeneilta, en kaipaa neuvoja sen kummemmin, kiitos vaan. Ihan vaan kokemuksia tällaisesta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsetunto?
Mitä itsetunnosta. Kyllä huo katseet huomaa. Kerran mukana oli silmäniskukin. Ap
Ja kuten huomataan sinun epävarmuutesekin, joten kehitä sitä itsetuntoasi niin näet niitä peikkoja ympärillä vähemmän.
Mitä he on sanonut, kun olet tästä heidän kanssa keskustellut?
Pelien pelaamista, ryhmädynamiikkaa, nokkimisjärjestystä. Olet kiva, mutta alhaalla arvoasteikossa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä he on sanonut, kun olet tästä heidän kanssa keskustellut?
Itse asiassa en pyytänyt mielipiteitä, vaan vertaistukea saman kokeneilta, en kaipaa neuvoja sen kummemmin, kiitos vaan. Ihan vaan kokemuksia tällaisesta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Pelien pelaamista, ryhmädynamiikkaa, nokkimisjärjestystä. Olet kiva, mutta alhaalla arvoasteikossa.
Tämä.
Olen ollut täsmälleen samassa tilanteessa enkä ratkaisua keksinyt. Olin tunnollisin ja ahkerin työntekijä, kun muut menivät välillä vähän sinnepäin-asenteella.