Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusaamismuoto naureskelu

Vierailija
31.07.2019 |

Työkaverini ovat minulle ystävällisiä, jopa sydämellisiä, olen työporukan ainakin edessäpäin ihan pidetty jäsen ja kaikki olisi hyvin, ellei tätä omituista ilmeilyä olisi. Huomaan heidän aika usein vaihtavan sellaisia hymyileviä katseita kun ajattelevat, etten huomaa. Joskus tuntuu, että varsinainen kiusaaminen olisi jopa helpompi kestää. Tähän ei voi puuttua mitenkään.
Onko jollain kokemusta tällaisesta?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy suoraan että milles te oikein naureskelette, jos huomaat heidän hymyilevän keskenään.

Vierailija
42/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen kommenttini OT, koska haluan vain vastauksia vastaavan kokeneilta, en muuta. Olen 49-vuotias. Ap

Olet samanlainen myös työelämässä? Minä haluan ja vain se kelpaa?

En pyytänyt mielipiteitä, vaan vertaistukea saman kokeneilta, en kaipaa kysymyksiä tai neuvoja sen kummemmin, kiitos vaan. Ihan vaan kokemuksia tällaisesta. Muuten olisin pyytänyt neuvoja ja vinkkejä. Ap

Joo joo tuo on jo niin kuultu. Miksi et itse tuo keskusteluun jotain uutta, jolla asiassa pääsi eteen päin? Sehän on keskustelun idea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useamman kerran katseiden vaihtajana ja kerran muistan kun pari työtoveria vaihtoi katseita puhuessani. Kysyin, että mitä nyt ja kuulin, että aihetta on jo käsitelty mutta en ollut tietoinen asiasta. Itse olen vaihtanut katseita mm. kun eräs työkaveri aloitti miljoonannen kerran saman tarinan ja kaikki olivat jo kuulleet sen. Hän itse asiassa puhui aina samoja asioita moneen kertaan.

Vierailija
44/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy suoraan että milles te oikein naureskelette, jos huomaat heidän hymyilevän keskenään.

Hei, ei ap kaipaa neuvoja :D

Vierailija
45/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut useamman kerran katseiden vaihtajana ja kerran muistan kun pari työtoveria vaihtoi katseita puhuessani. Kysyin, että mitä nyt ja kuulin, että aihetta on jo käsitelty mutta en ollut tietoinen asiasta. Itse olen vaihtanut katseita mm. kun eräs työkaveri aloitti miljoonannen kerran saman tarinan ja kaikki olivat jo kuulleet sen. Hän itse asiassa puhui aina samoja asioita moneen kertaan.

Aloittajallakin tuntuu jääneen sama levy päälle.

Vierailija
46/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tehty samoin, tosin ei työpaikalla vaan kaveriporukassa, johon kuuluu useita pariskuntia. Se oli aluksi niin vaivihkaista, etten edes huomannut sitä kunnolla. Pikku hiljaa muutama näistä naisista ryhtyi röyhkeämmin ja röyhkeämmin hymyilemään vinosti, kun luulivat, etten näe (tai ehkä ymmärsivät hyvin, että näen). Silmien muljauttelua, merkitseviä pitkiä katseita... olin aivan ymmälläni ja tunsin itseni todella kurjaksi. En ollut koskaan kokenut vastaavaa. Lopulta yksi näistä naisista, joka tuntui olevan priimus moottori tälle kaikelle ilkeilylle, alkoi sanomaan minulle pahasti ja loukkaavasti joka käänteessä. Minulle tultiin myös kertomaan, että kyseinen nainen puhuu minusta pahaa selän takana. Luulin, että olimme kavereita. Mitään syytä hänen käyttäytymiselleen en keksinyt. Kun erosin miehestäni, jätin myös tämän pariskuntaporukan, enkä ole kaivannut yhtäkään heistä. Suurin osa oli vain muutaman ilkeimmän naisen myötäilijöitä, mutta minua ällötti myös heidän käytöksensä katsoa muualle. Sen koommin en ole tuollaiseen törmännyt.

Kuulostaa niin tutulta. Niin outoa, kun itse on ihan tavallinen, juttelee mukana, on osa porukkaa ja silti ihan kuin olisi samaan aikaan ulkopuolinen, jota dissataan. Kerroit niin hyvin tuon, just tuollaista, vaikka (ainakin vielä) vasta katseasteella. Olen ollut tuossa työpaikassa pari vuotta. Hyvä kun itse pääsit eroon heistä. Ap

Vierailija
47/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajallakin tuntuu jääneen sama levy päälle.

Haters gonna hate. Jos sulla ei oo mitään mielenkiintoista annettavaa tähän ketjuun, niin katso jos löytyis sulle mieluisampi keskustelu muualta.

Vierailija
48/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen kommenttini OT, koska haluan vain vastauksia vastaavan kokeneilta, en muuta. Olen 49-vuotias. Ap

Tämä ei ole sinun henkilökohtainen päiväkirjasi vaan ajanvietteenä käyttettävä keskustelupalsta, jossa jokainen saa tuota mielipiteensä esille sellaisena kun aiheen näkee. 

Vierailija
49/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella että lähiomaisetkin tekee tuota.. Mun 2 serkkuani (molemmat naisia) loivat pitkän hymyt toisiinsa kun juttelin sukutapaamisella heidän veljensä tyttöystävän kanssa. Mietin pitkän aikaa että miksi? Ovatko saaneet musta niin sulkeutuneen kuvan aina että oli outoa että juttelin jonkun kanssa?

Vierailija
50/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltainen ala, arvaan?

Luultavasti. Kanalaumat käyttäytyy usein noin. Sitä ne herneen kokoiset aivot teettää. Fiksut on sitten erikseen.

Vierailija
51/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko niistä sanoa ääneen eikä pelkurimaisesti vain jättää toinen luuloon, että hänen juttunsa olisivat jotenkin kiinnostavia?

Vierailija
52/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua. Ensimmäiseksi tulee mieleen, että jos ne kaksi työkaveria ovat mukavia, mutta kolmannen mukaantulo aiheuttaa ongelman, niin se kolmas on jonkunlainen jengin johtaja. Ärsyttää tuollaiset ihmiset. Usein he tuntuvat hymyilevän, jos joku sanoo jotain aitoa ja vilpitöntä, koska he näkevät aitouden ja vilpittömyyden tyhmyytenä. Hymyilijät lähinnä keskittyvät pelaamaan sosiaalisia pelejä eikä aitoudesta ja vilpittömyydestä ole tietoakaan. Taas kerran mietin, että onpa ihanaa, kun saa tehdä töitä itsenäisesti eikä tarvi kärsiä työkavereista. :D

Vierailija
53/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa tästä(kin) ketjusta, että ihmiset oikeasti kiusaavat todella paljon muita ja nauttivat siitä. Oikein hyökkäävät kimppuun kun joku uskaltaa avautua.

Toiset nostattavat sitä egoaan sillä tavalla ja toisen sinun tavalla eli huonosti piilotetulla itsekorostuksella kuinka on suhteessa muita parempia ihmisiä. 

Tämä huonosti piilotettu itsekorostus tulee monta kertaa väärin ymmärrettyänä esille myös siellä työelämässä. Yritetään olla ihan liikaa kaikkea. Yritetään olla kaikkien kaveri, yritetään miellyttää, aherretaan, joustetaan, ollaan yliaktiivisia, yritään keksiä pyörä uudelleen aina uudestaan ja uudestaan ja täten saadaan muut näyttämään huonolta ja provosoidaan tietämättään tilanne siihen pisteeseen, että ollaan siellä muiden yläpuolella. Ja sitten tulee esille tämä tyttöjen yleisin tapa kiusata, jossa muut katsoo lempeästi hymyillen nenän varttaan pitkin.

Vierailija
54/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvistaa silmänpyörittäjien ja katseidenvaihtajien ryhmäytymistä, me-tunnetta. Useissa työpakoilla näin toimitaan ihan rutiinilla. Nokkimisjärjestys luodaan, toisiin suhtaudutaan nyreästi ja haukutaan selän takana synkeästi (on hierarkiassa korkeammalla, muttei pidetty), toisia kohtaan maireasti, mutta on hierarkiassa matalalla (puhutaan huvittuneen vähättelevästi tai kerrotaan naureskellen, mitä se taas teki), ihan arkipäivää, hoitoalalla varsinkin ja ylipäätään aloilla, jossa pitää olla sosiaaliset maskit ulospäin.

Vierailija
55/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa tästä(kin) ketjusta, että ihmiset oikeasti kiusaavat todella paljon muita ja nauttivat siitä. Oikein hyökkäävät kimppuun kun joku uskaltaa avautua.

Toiset nostattavat sitä egoaan sillä tavalla ja toisen sinun tavalla eli huonosti piilotetulla itsekorostuksella kuinka on suhteessa muita parempia ihmisiä. 

Tämä huonosti piilotettu itsekorostus tulee monta kertaa väärin ymmärrettyänä esille myös siellä työelämässä. Yritetään olla ihan liikaa kaikkea. Yritetään olla kaikkien kaveri, yritetään miellyttää, aherretaan, joustetaan, ollaan yliaktiivisia, yritään keksiä pyörä uudelleen aina uudestaan ja uudestaan ja täten saadaan muut näyttämään huonolta ja provosoidaan tietämättään tilanne siihen pisteeseen, että ollaan siellä muiden yläpuolella. Ja sitten tulee esille tämä tyttöjen yleisin tapa kiusata, jossa muut katsoo lempeästi hymyillen nenän varttaan pitkin.

Siis että pitäisi tehdä työnsä yhtä huonosti kuin muut ettei olla muiden yläpuolella? Tää on niin suomalaista ajattelua, tällä menolla me kaikki ollaan kohta sossun luukulla ja työttömiä. Koska sehän olis ihan kauheeta että ahkeroidaan ja joustetaan tai oltais peräti miellyttäviä muita kohtaan! Kyllä sietävätkin tommoset tyypit saada silmienpyörittelyä ja vinoja hymyjä :-D

Vierailija
56/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi katselin tämmöistä naureskelua selän takana Finskin loungessa, kun kolme emäntää tai mitä lie hoitivat siellä vierailjoiden vastaanottamisen ja paikan siisteyden. Yksi joka oli kaikkein ahkerin, pyyhki ja pesi ja huseerasi tarmokkaasti, kaksi taas juoruili keskenään ja naureskeli ahkera-liisan selän takana. Tällä me saadaan Suomi nousuun, kunnon kyräilyä vaan kehiin.

Vierailija
57/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi katselin tämmöistä naureskelua selän takana Finskin loungessa, kun kolme emäntää tai mitä lie hoitivat siellä vierailjoiden vastaanottamisen ja paikan siisteyden. Yksi joka oli kaikkein ahkerin, pyyhki ja pesi ja huseerasi tarmokkaasti, kaksi taas juoruili keskenään ja naureskeli ahkera-liisan selän takana. Tällä me saadaan Suomi nousuun, kunnon kyräilyä vaan kehiin.

En usko. Sillä ahkeraliisalla oli itsetunto-ongelma ja monia henkisen alueen ongelmia. Ja varmaan myös sulla, kun olit tällaista näkevinäsi. Terapiaan!

Vierailija
58/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis että pitäisi tehdä työnsä yhtä huonosti kuin muut ettei olla muiden yläpuolella? Tää on niin suomalaista ajattelua, tällä menolla me kaikki ollaan kohta sossun luukulla ja työttömiä. Koska sehän olis ihan kauheeta että ahkeroidaan ja joustetaan tai oltais peräti miellyttäviä muita kohtaan! Kyllä sietävätkin tommoset tyypit saada silmienpyörittelyä ja vinoja hymyjä :-D

Sinä pilkkaat nyt muiden mielipiteitä tuolla naureskelulla eli kiusaat.

Vierailija
59/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta kiusaaminen on naurun asia?

Vierailija
60/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Sillä ahkeraliisalla oli itsetunto-ongelma ja monia henkisen alueen ongelmia. Ja varmaan myös sulla, kun olit tällaista näkevinäsi. Terapiaan!

En usko minäkään. Näet mörköjä keskellä päivää. Oletko ajatellut tehdä tolle ongelmalles jotain? Iloisia naisia hommissaan ja sä näet vaikka mitä katseita jne.