Nainen HS:ssa: Perustan perheen yksin, koska älykkäitä miehiä ei ole tarpeeksi
Sinkkunainen kertoo turvautuneensa omasta kukkarostaan maksettaviin hedelmöityshoitoihin, sillä ei ole löytänyt itselleen "samassa intellektuellissa asemassa" olevaa miestä. Hänen mukaansa ongelma koskettaa yhä useampaa naista.
Akateeminen nainen kirjoittaa mielipidepalstalla, kuinka hän on päättänyt hakeutua hedelmöityshoitoihin yksin siksi, ettei hän halua parisuhdetta vain lapsen saamisen vuoksi.
Naisen mukaan ongelma on osittain sosiaalinen, sillä jokaiselle koulutetuille naiselle ei hänen mielestään riitä "samassa intellektuellissa asemassa" olevaa miestä.
NimimerkkiÄidiksi omalla rahalla kertoo torstaina Helsingin Sanomien mielipidepalstalla, kuinka yhä useamman korkeakoulutetun naisen lapsenhankintatoiveita jarruttaa sama sosiaalinen ongelma: se, että "samassa intellektuellissa asemassa olevia miehiä ei riitä kaikille".
Minulle ei löytynyt älykästä miestä, eikä heitä riitä muillekaan haluaville -otsikolla varustetussa tekstissä 35-vuotias nainen kertoo suorittaneensa tohtorin tutkinnon.
- Perheen saaminen on minullekin prioriteetti, joka tällä hetkellä menee kaiken edelle, hän kuvailee ja jatkaa, että on muun muassa päätynyt ottamaan lainaa hedelmöityshoitoihin hakeutumista varten.
Päätös hankkia lapsi yksin johtuu nimimerkin mukaan siitä, ettei hän halua hakeutua parisuhteeseen vain lapsen saadakseen. Hänen mukaansa moni muukin akateemisesti koulutettu nainen kärsii samasta tilanteesta.
- Samassa intellektuellissa asemassa olevia miehiä ei riitä kaikille. Voisi jopa sanoa, että monet korkeasti koulutetut naiset ovat kranttuja - ja syystäkin. Itsekin kuulun tähän joukkoon.
Oletko törmännyt samankaltaiseen ongelmaan?
Allekirjoitatko Helsingin Sanomien mielipidepalstalle kirjoittaneen naisen väitteen siitä, että samassa intellektuellissa asemassa olevan kumppanin löytäminen on haastavaa?
Haluatko, että kumppanisi koulutustausta on samankaltainen kuin itselläsi? Miksi? Onko tällä ollut vaikutuksia parisuhteen solmimiseen tai perheen perustamiseen?
Vai oletko eri mieltä nimimerkin kanssa? Arvostatko kumppanissasi koulutusta enemmän muita piirteitä? Mitä nämä ovat?
Kommentit (474)
Vierailija kirjoitti:
Huvittavinta noissa älykkäiden naisten keinohedelmeityslapsissa on se että ne "luovuttajat" ovat 100% varmuudella tyhmempiä kuin mitä älykäs nainen voisi tavata muuta kautta
USA:ssa voit valita luovuttajan geenien perusteella mutta se maksaa, satatuhatta
Asia on vaan tabu, samoin kuin adoptio, ei kovin moni älykäs ja komea ja rikas pariskunta anna lapsiaan pois
Niin kauan kuin maailma vielä toimi siten että kaikki olivat yhtä älykkäistä ja yhtä urheilullisia ja samanlaisia, tällä ei ollut mitään väliä.
Nyt kuitenkin jo taviksetkin tuntee sanan, perimä ja todennäköisyys
Tanskalaisessa luovutusspermassa on tiedossa esim koulutus, pituus, silmien väri. Aika lailla voi etsiä sellaista, jonka etsisi luonnossakin lapsensa isäksi. Kaikilla meillä naisilla on miestyyppimme.
Vierailija kirjoitti:
Saako siellä hedelmöityshoitolassa valita sopivan "intellektuellitason", ts. onko se printattuna spermapurkin kylkeen?
Miesten ei pitäisi luovuttaa spermaa. Nämä yksin lapsen hankkivat naiset ovat itsekkyyden huipentuma.
Kristiina xx kirjoitti:
Mä olen sitä mieltä, että jos nainen haluaa ehdottomasti vauvan, niin se on parempi hankkia hoidoilla yksin, kuin jonkun puolituntemattoman alkoholisoituneen idiootin kanssa.
Esim. Minulla on miesserkku, jolla on murrosikäinen lapsi ex-tyttöystävän kanssa, siis tämä nainen halusi lapsen, ja miesserkkuni on alkoholisti adhd:ta sairastava ja kantaa bipolääritautigeeniä, eikä hän ole missään tekemisissä lapsensa kanssa, joten eikö hänen ex-tyttöystävänsä olisi ollut parempi hankkia lapsi vaikka lahjoitetuilla siittiöillä kuin idiootti-serkkuni kanssa
Jos joudut tuollaisen valintatilanteen eteen, niin tietenkin yksin.
Olisi kuitenkin hyvä tietää myös kuinka moni haluaa sen alkoholisoitruneen siementä oikeasti ja käytännössä? Tapahtuuko niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun lapsen saantiani jarruttaa sama asia, nyyh. :( Intellektuelleja miehiä on kyllä löytynyt, mutta ei ne vaan täällä pk-seudulla tahdo sitoutua. :/ Mietin ihan saman tekemistä kuin mitä jutun nainenkin tai sitten ulkomaalaista miestä. Toki lapsettomuuskin tai sijaisvanhemmuus ovat myös vaihtoehtoja. :)
Menestysoppaissakin sanotaan, että sinusta tulee keskiarvo niistä ihmisistä, keiden kanssa vietät aikaa. En halua viettää aikaa liikaa ihmisten kanssa, jotka eivät auta minua kehittymään ajattelussani tai vähintäänkin auta ylläpitämään tietynlaista ajattelun tasoa. Tuntuu vaan, että 30 % minusta jää näkymättä, jos en saa jutella sille toiselle omia syvällisiä ajatuksiani. Mutta toisaalta olen pohtinut, että ehtiikö sitä sitten mitään kovin älyllisiä rupattelemaankaan, jos on kiireinen lapsiperhearki pyöritettävänä?
Mainitse kolme asiaa, joista haluat käydä syvällisiä keskusteluja.
t. Fiksu mies
/Sijoittaminen, kansainvälinen politiikka ja filosofia
Vierailija kirjoitti:
Moni vaan pitää itseään älykkäänä ja on vain äärettömän itserakas ja itsekäs niin ettei saa ketään lapsen ollessa helpompi ihmissuhde kun lasta voi ohjailla. Narsistinen pärjää paremmin lapsen kanssa kuin aikuisen niin ettei tarvitse särmiä hioo eikä tehdä kompromisseja.
Täydellistä ihmistä ei ole olemassakaan jos joku mainostaa sellaisen löytäneen niin naurattaa. Kuka haluaa olla täydellinen? Ja kuinka kauan jaksaa sellaista esittää. Ihminen muuttuu iän mukaan ja kukaan ei ole samanlainen kehdosta hautaan.
No nykyäänhän eivät parisuhteet kestä kun jonkun kymmenen vuotta korkeintaan ja sitten on pakko vaihtaa kun halutaan taas uutta hekumaa. Mikä ihme se sitten on jos yksin tekee lapsen, ei mikään. Tavallisempaa on jo nämä erikoiset perheet kuin tavanomaiset.
Mä oon kans huomannu et porukka kyllästyy nykysin 2-3 vuoden sisällä. Tosin tää johtuu varmaan siitä että ihmiset seurustelevat seurustelemisen itsensä vuoksi, siksi että on kiva kun on joku, eivät siksi että olisivat rakastuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako siellä hedelmöityshoitolassa valita sopivan "intellektuellitason", ts. onko se printattuna spermapurkin kylkeen?
Miesten ei pitäisi luovuttaa spermaa. Nämä yksin lapsen hankkivat naiset ovat itsekkyyden huipentuma.
Eikö nää epätoivoiset miltei yli-ikäiset tätit tajua, että kaikki sperman luovuttajat on pelkkiä runkkareita?
Vierailija kirjoitti:
Öö, tota.. eihän toi nainen tiedä kenen soluilla tulee hedelmöitetyksi. Voi olla vaikka naapurin ranen😂
Geenit on vain yksi asia. Itse ainakin pidän sitä sosiaalista ja kulttuurista ympäristöä, jossa lapsi varttuu, huomattavasti merkityksellisempänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa, mutta lapsen kanssa einolekaan tarkoitus muodostaa intiimiä seksuaalista suhdetta, jollet sitä tiennyt. Valintakriteerit parisuhteeseen ovat tiukkoja luonnostaan. Muutenhan valtion virastosta voitaisin osoittaa kaikille puolisot ja jokainen eläisi sen jälkeen elämänsä onnellisena puolisonsa kanssa. Valitettavasti nyt kuitenkinnvaannon niin, että joitakin kohtaan tuntee vetovoimaa ja joitakin kohtaan ei.
Lisäksi spermanluovuttajille on yleensä jotain esikarsintaa, eli ihan kaikki ei sinne pääse.
Vierailija kirjoitti:
Minusta OK jos ihminen haluaa lapsen ilman sitä toista vanhempaa perhekuviossa. Mutta olisi todella kiinnostavaa kuulla kuinka ovat vanhemmuudesta selvinneet. Useammille ne ihan alkuvaiheet ovat varsin raskaita vaikka vanhempia olisi kaksi. Ja vaikka itse kokisi tekevänsä enemmän kuin puoliso, se totaaliyksinvastuu on aivan toista luokkaa raskaudessaan. Koin itse tuota kun lapset olivat molemmat alle 2 v (vastasyntynyt ja taapero) ja miehen piti lähteä Jenkkeihin pitkälle työmatkalle, ainakin minusta tuo lyhytaikainen yksinvastuu tuossa vaiheessa mielettömän univelkaisena tuntui raskaalta.
Toinen juttu mitä olen pohtinut: nämä naiset tietävät hyvin tarkasti mitä haluavat, ja siksi eivät kelpuuta mitään "sekundaa" elämäänsä. Ovat tottuneet kontrolloimaan lähes kaikkia osa-alueita elämässään. Kuinka elämä muuttuu kun siihen tulee täysin omanlaisia ihmisiä joiden luonnetta ja käyttäytymistä ei juurikaan voi valita? Kuinka nämä ihmiset sopeutuvat äitiyteen ja elämään jossa asioita tapahtuu halusi niitä tai ei ja lapset voivat olla ihan väärän näköisiä (lihavuuteen taipuvaisia?), väärän luonteisia tai vääränlaisia terveydeltään?
Mieluummin yksin kuin mieslapsen kanssa naimisissa. Näin 15 vuoden avioliiton ja useamman lapsen jälkeen. Normaalilla toimintakyvyllä varustettu ihminen pärjää kyllä vauvan ja lapsen kanssa yksin. Lisäksi turvaverkkoja on mahdollista muodostaa ja monesti yksin lapsen hankkiva näitä selvittääkin etukäteen. Lisäksi avuntarve on ulkopuolisille ilmeisempi. Harva esim. tietää ulospäin, millaista elämä on, kun toinen puoliso onkin mieslapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun lapsen saantiani jarruttaa sama asia, nyyh. :( Intellektuelleja miehiä on kyllä löytynyt, mutta ei ne vaan täällä pk-seudulla tahdo sitoutua. :/ Mietin ihan saman tekemistä kuin mitä jutun nainenkin tai sitten ulkomaalaista miestä. Toki lapsettomuuskin tai sijaisvanhemmuus ovat myös vaihtoehtoja. :)
Menestysoppaissakin sanotaan, että sinusta tulee keskiarvo niistä ihmisistä, keiden kanssa vietät aikaa. En halua viettää aikaa liikaa ihmisten kanssa, jotka eivät auta minua kehittymään ajattelussani tai vähintäänkin auta ylläpitämään tietynlaista ajattelun tasoa. Tuntuu vaan, että 30 % minusta jää näkymättä, jos en saa jutella sille toiselle omia syvällisiä ajatuksiani. Mutta toisaalta olen pohtinut, että ehtiikö sitä sitten mitään kovin älyllisiä rupattelemaankaan, jos on kiireinen lapsiperhearki pyöritettävänä?
Mainitse kolme asiaa, joista haluat käydä syvällisiä keskusteluja.
t. Fiksu mies/Sijoittaminen, kansainvälinen politiikka ja filosofia
Kirjallisuus, kuvataide, elokuvat, arkkitehtuuri, johtaminen, maailmanpolitiikka, psykologia, ai niin ja valokuvaus
Jos ketä asia kiinnostaa, niin googleta danish sperm clinic, ja kokeile esim Cryos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ydinongelma taitaa olla arvostusten eroavuudet.
On totta, että ns. monella tasolla korkealuokkaisia miehiä on määrällisesti vähän. He sitten ovatkin paljon tasokkaampia, ulkoisesti viehättävämpiä ja parempituloisia kuin keskimääräiset akateemiset naiset. Tuollaisilla miehillä ei tosiaan ole välttämätöntä hinkua lisääntyä tai jos on, niin se onnistuu kyllä vanhemmallakin iällä melko varmasti.
Naiset arvostavat koulutusta itsessään korkealle joo, mutta sitten tulee se kaikki muu eli miesten ulkonäkö- ja luonnepreferenssit. Aika monella omasta mielestään "tasokkaalla" (koulutetulla) naisella on jonkinlaisia ulkonäköongelmia, esim. ei ole kasvoista ja tyylillisesti kovin kaunis tai sitten vähintään lieviä paino-ongelmia. "Itsenäiset" (hallitsevat ja luonteeltaan vaikeahkot) naiset ovat myös harvoin miesten mielestä kaikkien viehättävimpiä. Omaan taso liittyy siis usein ainakin osittain narsistiseen sokeuteen ja kapea-alaiseen ajatteluun siitä, millainen on naisen arvolle sopiva mies. Omat vajavaisuus kielletään ja halutaan nähdä ongelmat tasottomissa miehissä.
Ja niin, onhan niitä oikeasti sellaisia koulutettuja naisia, joilla on kaikki palaset kohdillaan. Ainakin omalle kohdalle sattunut kuitenkin niin, että ne, joilla on kovimmat luulot itsestään, ovat harvoin todellisuudessa niitä kaikkein tasokkaimpia.
Mä en kyllä allekirjoita tuota koulutettujen miesten ulkoista viehättävyyttä . Kyllähän jokaisella raksatyömaalla on keskimäärin paremman näköisiä miehiä kuin yliopiston käytävillä näkee. Naisten tasoa en sitten ole miettinyt. Itse olen akateeminen nainen mutta suosinut aina ei-akatermisia miehiä deittailussa. Pitkälti näiden pinnallisten syiden vuoksi.
Tää kommentti sai mut jotenkin tajuamaan että kaikkein kivoimmat miehet mitä oon nähny on aina ollu jotain järjestyksenvalvojia. :D Ihan sama ovatko olleet jossain marketissa, isommassa ostoskeskuksessa tai huvipuistossa. Jotenkin miellyttävät kasvot ja olemus kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli naisen pitäisi huolia mies vaivoikseen, jos hän haluaa lapsia?
Entä jos nainen jää mieluummin lapsettomaksi kuin huolii huonon miehen tai miehen, jota ei rakasta?
Millä keinoilla naiset muka voidaan pakottaa huonoon diiliin, jossa heidän elämänsä on jossain määrin uhrattava typerän miehen ja tämän typerien lasten eteen?
Pakottamalla naiset naimisiin? Miten se käytännössä onnistuisi?
Samalla pitäis laillistaa r__skaus avioliittossa kuten ennen vanhaan...Väkivállalla ja oikeuksien riistolla niihin pakkoavioliittoihin ennen päästiin, eivätkä naiset silloin miehiään rakastaneet, vaan moni odotti leskeksi jäämistä, jos mieheltä jäänyt omaisuus riitti turvaamaan vanhuuden (naisen omaisuus kuului aina miehelle, miesholhoojalle eli isälle tai aviomiehelle, leskillä harvemmin oli molempia vaivoinaan).
Valintakriteerit isäksi pitäisi olla vielä kovemmat kuin kriteerit parisuhteeseen.