Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen HS:ssa: Perustan perheen yksin, koska älykkäitä miehiä ei ole tarpeeksi

Vierailija
31.07.2019 |

Sinkkunainen kertoo turvautuneensa omasta kukkarostaan maksettaviin hedelmöityshoitoihin, sillä ei ole löytänyt itselleen "samassa intellektuellissa asemassa" olevaa miestä. Hänen mukaansa ongelma koskettaa yhä useampaa naista.
Akateeminen nainen kirjoittaa mielipidepalstalla, kuinka hän on päättänyt hakeutua hedelmöityshoitoihin yksin siksi, ettei hän halua parisuhdetta vain lapsen saamisen vuoksi.
Naisen mukaan ongelma on osittain sosiaalinen, sillä jokaiselle koulutetuille naiselle ei hänen mielestään riitä "samassa intellektuellissa asemassa" olevaa miestä.
NimimerkkiÄidiksi omalla rahalla kertoo torstaina Helsingin Sanomien mielipidepalstalla, kuinka yhä useamman korkeakoulutetun naisen lapsenhankintatoiveita jarruttaa sama sosiaalinen ongelma: se, että "samassa intellektuellissa asemassa olevia miehiä ei riitä kaikille".

Minulle ei löytynyt älykästä miestä, eikä heitä riitä muillekaan haluaville -otsikolla varustetussa tekstissä 35-vuotias nainen kertoo suorittaneensa tohtorin tutkinnon.

- Perheen saaminen on minullekin prioriteetti, joka tällä hetkellä menee kaiken edelle, hän kuvailee ja jatkaa, että on muun muassa päätynyt ottamaan lainaa hedelmöityshoitoihin hakeutumista varten.

Päätös hankkia lapsi yksin johtuu nimimerkin mukaan siitä, ettei hän halua hakeutua parisuhteeseen vain lapsen saadakseen. Hänen mukaansa moni muukin akateemisesti koulutettu nainen kärsii samasta tilanteesta.

- Samassa intellektuellissa asemassa olevia miehiä ei riitä kaikille. Voisi jopa sanoa, että monet korkeasti koulutetut naiset ovat kranttuja - ja syystäkin. Itsekin kuulun tähän joukkoon.

Oletko törmännyt samankaltaiseen ongelmaan?
Allekirjoitatko Helsingin Sanomien mielipidepalstalle kirjoittaneen naisen väitteen siitä, että samassa intellektuellissa asemassa olevan kumppanin löytäminen on haastavaa?

Haluatko, että kumppanisi koulutustausta on samankaltainen kuin itselläsi? Miksi? Onko tällä ollut vaikutuksia parisuhteen solmimiseen tai perheen perustamiseen?

Vai oletko eri mieltä nimimerkin kanssa? Arvostatko kumppanissasi koulutusta enemmän muita piirteitä? Mitä nämä ovat?

Kommentit (474)

Vierailija
441/474 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööööö? Aika monesta. Minä olisin karsiutunut jo alkuun.

Mistä tarkalleen?

Ja hyvähän se on, että sellaiset karsiutuvat pois, joiden kanssa en missään tapauksessa voisi harkitakaan parisuhdetta. Sehän on niinkuin se idea siinä karsiutumisessa.

Vierailija
442/474 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä halusin lapsen ja kun ei ollut sopivaa miestä, tein sen yksin hedelmöityshoidoilla, jotka maksoin itse. Myöhemmin tapasin sen oikean miehen ja meistä tuli uusperhe. Sen oikean tapaaminen vain oli niin vaikeaa, ettei ollut aikaa enää odotella kolmikymppisenä.

Olen iloinen, että toimin näin ja olin kranttu. Mitkä sitten olivat ne huimat vaatimukset miehelle? Se että on normaalipainoinen (karsii heti 70% miehistä pois), omaan silmään hyvännäköinen, sama älykkyystaso kuin itselläni, järkevät mielipiteet ja hyvä arvostelukyky, ei alkoholi- tai päihdeongelmaa, ei väkivaltainen, on mukava ja puolisoa kunnioittava luonne, tekee kotitöitä oma-aloitteisesti, on hyvä seksissä ja haluaa harrastaa sitä ja että meillä on oikeaa kemiaa. Ja että mies on halukas sitoutumaan ja luotettava, eikä pettäjä.

Tällaisia miehiä ei ole kuin kourallinen Suomessa ja kestää kauan tavata sellaista. En käsitä, mistä noista vaatimuksista olisi ollut edes mahdollista joustaa? Klassisesti kai kemiasta ja vetovoimasta, mutta silloin suhteesta olisi tullut täysin seksitön, jolloin miestä tuskin olisi kiinnostanut sitoutua saati edes seurustella. En voi harrastaa seksiä vastenmielisenä kokemani miehen kanssa. Kyllä platoninenkin suhde olisi minulle siis köynyt, mutta ei kenellekään miehelle.

Jokainen huomaa, ettei vaatimuksissani ole yhtään kohtaa koskien miehen koulutustasoa, ammattia tai varallisuutta. Itse olen akateeminen ja hyvintoimeentuleva, joten miehen ei tarvitse olla.

Siinä vaiheessa kun kriteerin perusteella karsiutuu 70% pois, miettisin uudemman kerran sen järkevyyttä. Toivottavasti arvioit miehen luotettavuuden oikein

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/474 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun kriteerin perusteella karsiutuu 70% pois, miettisin uudemman kerran sen järkevyyttä. Toivottavasti arvioit miehen luotettavuuden oikein

Suomalaisista 30 v ja vanhemmista miehistä on ylipainoisia 72%. He karsiutuvat heti pois, en voi kuvitella koskettavani ketään ylipainoista eikä mies luultavasti halua parisuhdetta ilman seksiä ja yhtään kosketusta. Mies muuten voi itse vaikuttaa painoonsa ja laihduttaa ja päästä heti siihen naisten haluamaan hoikkaan vähemmistöön. Kerrankin yksi valintakriteeri, johon voi vaikuttaa täydellisesti itse.

Vierailija
444/474 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo nainen tuossa jutussa ole vähän kuin palstan kusitolpat, peräkammarin pojat. Ei löydy kumppania.

Pojat tosin eivät syytä muita "ahdingostaan", jos tilannettaan nyt niin ahdinkona pitävätkään.

Niin, keitä ne peräkammarin pojat sitten oikeastaan ovatkaan? Ilmeisesti palstanaisen omia päänsisäisiä mörköjä tjsp.

Ai ei syytä vai? Johan vitsin murjaisit! :DDD

Joka päivä saa kuulla valitusta siitä kuinka naiset ovat muka nirsoja ja kranttuja ja juostaan vain alfojen perässä ja kuinka mikään ei mukaan kelpaa

T. Onnellisessa parisuhteessa oleva sivusta seuraaja

Ja tuo jutun nainen vahvistaa käsitystä. Mutta ei ole määritelmäsi mukainen peräkammarin tyttö.

Vierailija
445/474 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista 30 v ja vanhemmista miehistä on ylipainoisia 72%. He karsiutuvat heti pois, en voi kuvitella koskettavani ketään ylipainoista eikä mies luultavasti halua parisuhdetta ilman seksiä ja yhtään kosketusta. Mies muuten voi itse vaikuttaa painoonsa ja laihduttaa ja päästä heti siihen naisten haluamaan hoikkaan vähemmistöön. Kerrankin yksi valintakriteeri, johon voi vaikuttaa täydellisesti itse.

Naisilla tuo ylipaino johtuu kilpparista. Miehillä oma valinta?

Vierailija
446/474 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella ihmeellistä kuinka äärettömän pinnallisia ihan aikuiset ihmiset tuntuvat olevan. Ehkä te etsittekin vain lyhytaikaista kumppania jonka kanssa tehdä ne lapset ja erotaan heti kun joku asia alkaa ärsyttää? Jos ylipaino on syy erota, niin varmaankin myös joku ulkonäköön vaikuttava sairaus? Ihosyöpä? Avanne? Rinnan poisleikkaus rintasyövän vuoksi? Katselkaapa yli 50 v ihmisiä ja yökätkää. Ei todellakaan kannata haaveilla mistään elinikäisestä liitosta - ja ehkä eutanasia pitäisi sallia, että voi poistaa myös itsensä heti kun ulkonäköön tulee ensimmäinen poikkama ideaalista. Kuudenkymmenen vuoden iän kokemuksella väitän, että seksuaalinen viehätys pitkissä kumppanuuksissa lähtee jostain muusta kuin toisen virheettömästä ulkonäöstä.

Vierailija
447/474 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ydinongelma taitaa olla arvostusten eroavuudet.

On totta, että ns. monella tasolla korkealuokkaisia miehiä on määrällisesti vähän. He sitten ovatkin paljon tasokkaampia, ulkoisesti viehättävämpiä ja parempituloisia kuin keskimääräiset akateemiset naiset. Tuollaisilla miehillä ei tosiaan ole välttämätöntä hinkua lisääntyä tai jos on, niin se onnistuu kyllä vanhemmallakin iällä melko varmasti.

Naiset arvostavat koulutusta itsessään korkealle joo, mutta sitten tulee se kaikki muu eli miesten ulkonäkö- ja luonnepreferenssit. Aika monella omasta mielestään "tasokkaalla" (koulutetulla) naisella on jonkinlaisia ulkonäköongelmia, esim. ei ole kasvoista ja tyylillisesti kovin kaunis tai sitten vähintään lieviä paino-ongelmia. "Itsenäiset" (hallitsevat ja luonteeltaan vaikeahkot) naiset ovat myös harvoin miesten mielestä kaikkien viehättävimpiä. Omaan taso liittyy siis usein ainakin osittain narsistiseen sokeuteen ja kapea-alaiseen ajatteluun siitä, millainen on naisen arvolle sopiva mies. Omat vajavaisuus kielletään ja halutaan nähdä ongelmat tasottomissa miehissä.

Ja niin, onhan niitä oikeasti sellaisia koulutettuja naisia, joilla on kaikki palaset kohdillaan. Ainakin omalle kohdalle sattunut kuitenkin niin, että ne, joilla on kovimmat luulot itsestään, ovat harvoin todellisuudessa niitä kaikkein tasokkaimpia.

Mä en kyllä allekirjoita tuota koulutettujen miesten ulkoista viehättävyyttä . Kyllähän jokaisella raksatyömaalla on keskimäärin paremman näköisiä miehiä kuin yliopiston käytävillä näkee. Naisten tasoa en sitten ole miettinyt. Itse olen akateeminen nainen mutta suosinut aina ei-akatermisia miehiä deittailussa. Pitkälti näiden pinnallisten syiden vuoksi.

Et kovin akateemisenlta vaikuta koska en edes sisäistä näköjään lukemaasi.

Vierailija
448/474 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööööö? Aika monesta. Minä olisin karsiutunut jo alkuun.

Mistä tarkalleen?

Ja hyvähän se on, että sellaiset karsiutuvat pois, joiden kanssa en missään tapauksessa voisi harkitakaan parisuhdetta. Sehän on niinkuin se idea siinä karsiutumisessa.

Monestakin, mutta heti ylipaino. Olen hyvin ylipainoinen.

Vierailija
449/474 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella ihmeellistä kuinka äärettömän pinnallisia ihan aikuiset ihmiset tuntuvat olevan. Ehkä te etsittekin vain lyhytaikaista kumppania jonka kanssa tehdä ne lapset ja erotaan heti kun joku asia alkaa ärsyttää? Jos ylipaino on syy erota, niin varmaankin myös joku ulkonäköön vaikuttava sairaus? Ihosyöpä? Avanne? Rinnan poisleikkaus rintasyövän vuoksi? Katselkaapa yli 50 v ihmisiä ja yökätkää. Ei todellakaan kannata haaveilla mistään elinikäisestä liitosta - ja ehkä eutanasia pitäisi sallia, että voi poistaa myös itsensä heti kun ulkonäköön tulee ensimmäinen poikkama ideaalista. Kuudenkymmenen vuoden iän kokemuksella väitän, että seksuaalinen viehätys pitkissä kumppanuuksissa lähtee jostain muusta kuin toisen virheettömästä ulkonäöstä.

Aivan! Olen ollut yhdessä monen naisen kanssa, joilla monien ihmisten mielestä on varmaan joku näppy liikaa jossain, pienet tissit yms.. Minulle he kaikki olivat söpöjä.

Vierailija
450/474 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako siellä hedelmöityshoitolassa valita sopivan "intellektuellitason", ts. onko se printattuna spermapurkin kylkeen?  

Vierailija
451/474 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako siellä hedelmöityshoitolassa valita sopivan "intellektuellitason", ts. onko se printattuna spermapurkin kylkeen?  

Ei saa, mutta lapsen kanssa einolekaan tarkoitus muodostaa intiimiä seksuaalista suhdetta, jollet sitä tiennyt. Valintakriteerit parisuhteeseen ovat tiukkoja luonnostaan. Muutenhan valtion virastosta voitaisin osoittaa kaikille puolisot ja jokainen eläisi sen jälkeen elämänsä onnellisena puolisonsa kanssa. Valitettavasti nyt kuitenkinnvaannon niin, että joitakin kohtaan tuntee vetovoimaa ja joitakin kohtaan ei.

Vierailija
452/474 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta OK jos ihminen haluaa lapsen ilman sitä toista vanhempaa perhekuviossa. Mutta olisi todella kiinnostavaa kuulla kuinka ovat vanhemmuudesta selvinneet. Useammille ne ihan alkuvaiheet ovat varsin raskaita vaikka vanhempia olisi kaksi. Ja vaikka itse kokisi tekevänsä enemmän kuin puoliso, se totaaliyksinvastuu on aivan toista luokkaa raskaudessaan. Koin itse tuota kun lapset olivat molemmat alle 2 v (vastasyntynyt ja taapero) ja miehen piti lähteä Jenkkeihin pitkälle työmatkalle, ainakin minusta tuo lyhytaikainen yksinvastuu tuossa vaiheessa mielettömän univelkaisena tuntui raskaalta.

Toinen juttu mitä olen pohtinut: nämä naiset tietävät hyvin tarkasti mitä haluavat, ja siksi eivät kelpuuta mitään "sekundaa" elämäänsä. Ovat tottuneet kontrolloimaan lähes kaikkia osa-alueita elämässään. Kuinka elämä muuttuu kun siihen tulee täysin omanlaisia ihmisiä joiden luonnetta ja käyttäytymistä ei juurikaan voi valita? Kuinka nämä ihmiset sopeutuvat äitiyteen ja elämään jossa asioita tapahtuu halusi niitä tai ei ja lapset voivat olla ihan väärän näköisiä (lihavuuteen taipuvaisia?), väärän luonteisia tai vääränlaisia terveydeltään? 

Vierailija
453/474 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vaan pitää itseään älykkäänä ja on vain äärettömän itserakas ja itsekäs niin ettei saa ketään lapsen ollessa helpompi ihmissuhde kun lasta voi ohjailla. Narsistinen pärjää paremmin lapsen kanssa kuin aikuisen niin ettei tarvitse särmiä hioo eikä tehdä kompromisseja. 

Täydellistä ihmistä ei ole olemassakaan jos joku mainostaa sellaisen löytäneen niin naurattaa. Kuka haluaa olla täydellinen? Ja kuinka kauan jaksaa sellaista esittää. Ihminen muuttuu iän mukaan ja kukaan ei ole samanlainen kehdosta hautaan. 

No nykyäänhän eivät parisuhteet kestä kun jonkun kymmenen vuotta korkeintaan ja sitten on pakko vaihtaa kun halutaan taas uutta hekumaa. Mikä ihme se sitten on jos yksin tekee lapsen, ei mikään. Tavallisempaa on jo nämä erikoiset perheet kuin tavanomaiset. 

Vierailija
454/474 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko sen oman puolison on aina olla juuri sieltä samankoulutusasteen parista?? Tuntuu jotenkin niin egokeskeiseltä kun aina näitä samoja asioita vatvotaan. Onko noita kapeakatseisia ihmisiä oikeasti noin paljon kun täälläkin aina valitetaan sitä ettei yhtä "akateemista" kumppania löydetä? Onhan se luonnollisesti hyvä että on jotain yhteistä kumppanin kanssa, mutta eikö ne yhtäläisyydet voi löytyä muista asioista kuin sieltä monta vuotta joku on käyttänyt elämästään opiskeluun ja kirjojen pläräämiseen jne. Vai haetaanko näissä kuitenkin enemmän sitä "elintasoa"?

Vierailija
455/474 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavinta noissa älykkäiden naisten keinohedelmeityslapsissa on se että ne "luovuttajat" ovat 100% varmuudella tyhmempiä kuin mitä älykäs nainen voisi tavata muuta kautta

USA:ssa voit valita luovuttajan geenien perusteella mutta se maksaa, satatuhatta

Asia on vaan tabu, samoin kuin adoptio, ei kovin moni älykäs ja komea ja rikas pariskunta anna lapsiaan pois

Niin kauan kuin maailma vielä toimi siten että kaikki olivat yhtä älykkäistä ja yhtä urheilullisia ja samanlaisia, tällä ei ollut mitään väliä.

Nyt kuitenkin jo taviksetkin tuntee sanan, perimä ja todennäköisyys

Vierailija
456/474 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavinta noissa älykkäiden naisten keinohedelmeityslapsissa on se että ne "luovuttajat" ovat 100% varmuudella tyhmempiä kuin mitä älykäs nainen voisi tavata muuta kautta

USA:ssa voit valita luovuttajan geenien perusteella mutta se maksaa, satatuhatta

Asia on vaan tabu, samoin kuin adoptio, ei kovin moni älykäs ja komea ja rikas pariskunta anna lapsiaan pois

Niin kauan kuin maailma vielä toimi siten että kaikki olivat yhtä älykkäistä ja yhtä urheilullisia ja samanlaisia, tällä ei ollut mitään väliä.

Minkä verran nää naiset saa tietää siitä "luovuttajastaan" jos on täysin tuntematon kyseessä? Mua ainakin ahdistas jonku random ukon jälkeläinen, tiiä yhtää minkälaisesta tai minkänäkösestä ihmisestä on ees kyse vissiin??

457/474 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä, että jos nainen haluaa ehdottomasti vauvan, niin se on parempi hankkia hoidoilla yksin, kuin jonkun puolituntemattoman alkoholisoituneen idiootin kanssa.

Esim. Minulla on miesserkku, jolla on murrosikäinen lapsi ex-tyttöystävän kanssa, siis tämä nainen halusi lapsen, ja miesserkkuni on alkoholisti adhd:ta sairastava ja kantaa bipolääritautigeeniä, eikä hän ole missään tekemisissä lapsensa kanssa, joten eikö hänen ex-tyttöystävänsä olisi ollut parempi hankkia lapsi vaikka lahjoitetuilla siittiöillä kuin idiootti-serkkuni kanssa

Vierailija
458/474 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta OK jos ihminen haluaa lapsen ilman sitä toista vanhempaa perhekuviossa. Mutta olisi todella kiinnostavaa kuulla kuinka ovat vanhemmuudesta selvinneet. Useammille ne ihan alkuvaiheet ovat varsin raskaita vaikka vanhempia olisi kaksi. Ja vaikka itse kokisi tekevänsä enemmän kuin puoliso, se totaaliyksinvastuu on aivan toista luokkaa raskaudessaan. Koin itse tuota kun lapset olivat molemmat alle 2 v (vastasyntynyt ja taapero) ja miehen piti lähteä Jenkkeihin pitkälle työmatkalle, ainakin minusta tuo lyhytaikainen yksinvastuu tuossa vaiheessa mielettömän univelkaisena tuntui raskaalta.

Toinen juttu mitä olen pohtinut: nämä naiset tietävät hyvin tarkasti mitä haluavat, ja siksi eivät kelpuuta mitään "sekundaa" elämäänsä. Ovat tottuneet kontrolloimaan lähes kaikkia osa-alueita elämässään. Kuinka elämä muuttuu kun siihen tulee täysin omanlaisia ihmisiä joiden luonnetta ja käyttäytymistä ei juurikaan voi valita? Kuinka nämä ihmiset sopeutuvat äitiyteen ja elämään jossa asioita tapahtuu halusi niitä tai ei ja lapset voivat olla ihan väärän näköisiä (lihavuuteen taipuvaisia?), väärän luonteisia tai vääränlaisia terveydeltään? 

Hyviä pointteja.

Vauva-aika oli hyvin raskasta, mutta oli onneksi myös hyvät turvaverkot ja sain paljon apua. Eli en jäänyt kokonaan yksin. Olin myös hyvin motivoitunut tietenkin ja se helpottaa, koon että vauvan saaminennja hoitaminen oli se.elämäni tärkein asia, eli se oli itse valittua raskasta elämänvaihetta ja siksi meni hyvin ja onnellisesti.

Hyvä näkemys myös se vahvatahtoisuus ja pyrkimys kontrolloida ja hallita elämää. Olen juuri sellainen. Kävi kuitenkin niin, että olen relannut lapsen myötä ja muuttunut, lapsi on opettanut. On joutunut hyväksymään, ettei kaikkea voi hallita ja luottamaan elämään. Aloin myös joustaa muutenkin asenteissa niin paljon, että lapsen myötä tuli yhtäkkiä tilaa miehellekin elämässä. Aiemmin olisi ollut vaikea sopeutua elämäön jonkun muun kanssa ja sietää toista ihmistä ja hänen tapojaan jne. Lapsen saaminen kasvatti minua siinä ja kehityin joustavammaksi ja rennommaksi kaikin puolin.

Ja elämä on mennyt tosi hyvin meillä ksikilla ja lapsesta on kasvanut käsittämättömän fiksu ja hyvä tyyppi, jolla on paljon kavereita ja jolla on hieno omatunto jne.

Vierailija
459/474 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Spermaa luovuttavat eniten älykkäät ja koulutetut, esim lääketieteen opiskelijat jne. Eri asia niissä maissa, joissa siitä saa rahaa ja köyhät voivat tienata sillä. Suomessa ja länsimaissa ei saa palkkaa luovuttamisesta vaan se on hyväntekeväisyyttä kuten verenluovuttaminen.

Vierailija
460/474 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, tota.. eihän toi nainen tiedä kenen soluilla tulee hedelmöitetyksi. Voi olla vaikka naapurin ranen😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme