Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanheneminen ja ulkonäön muuttuminen ahdistaa

Vierailija
30.07.2019 |

Tiedän, aivan todella pinnallinen murehtimisen aihe, mutta on todella vaikea mukautua niihin muutoksiin, mitä vanheneminen tuo tullessaan. Olen 32-vuotias ja näyttänyt liki samalta useita vuosia, nyt iho kuitenkin ohenee, kasvoihin muodostuu ryppyjä, ihon koostumus on erilainen, kasvot eivät ole enää niin kiinteät.

Olen aina kokenut itseni riittämättömäksi ja pelännyt kovasti, etten kelpaa itsenäni. Nämä ikääntymisen tuomat muutokset ovat voimistaneet kovasti näitä jo olemassa olevia pelkojani. Tiedän, että itse ikääntyminen ei ole se varsinainen ongelmani, vaan pelkojeni syntysyyt ovat syvemmällä.

Haluaisin nyt kuitenkin kuulla, kuinka te muut ikätoverit ja vanhemmat ihmiset suhtaudutte ulkonäön muuttumiseen? Ahdistaako teitä? Ja kuinka olette löytäneet sisäistä vahvuutta ja riittävyyden tunnetta?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi teitä. Monet naiset on viiskymppisinä kauneimmillaan ja itsetuntokin on kohdillaan. Ei edes vaihdevuodet kaikkia vanhenna. Turha surra tulevaa, elämä on ihmeitä täynnä.

Sisäisesti vai ulkoisesti? Ei nyt sukulaisista ja tuttavista äkkiseltään tule mieleen yhtäkään naista, joka olisi ollut kauneimmillaan viisikymppisenä. Ehkäpä joku nuoremmista vielä yllättää.

Sekä että. Kaikki on kiinni naisen itsetunnosta.

Vierailija
22/37 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei naiset. On ihanan vapauttavaa vanheta. Kasvot tulevat persoonallisemmiksi. Tulet viisaammaksi elämänkokemuksien myötä. Nauti elämästä. Näin olen kokenut ja kohta 60 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei naiset. On ihanan vapauttavaa vanheta. Kasvot tulevat persoonallisemmiksi. Tulet viisaammaksi elämänkokemuksien myötä. Nauti elämästä. Näin olen kokenut ja kohta 60 v.

Tämä oli ehdottomasti ketjun ihanin kommentti, kiitos sinä ihana liki 60v!

On todella ikävä havaita, kuinka tässä(kin) ketjussa naiset nokitteleevat ihmistä, jolla selkeästi on meneillään asioita. Missä empatia? Aina ei voida ymmärtää muiden ajatuksia tai murheita, mutta tarkoittaako se sitä, että täytyy olla ikävä toiselle?

Vierailija
24/37 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ikääntyminen ja ulkonäön rapistuminen on ollut pelkästään positiivinen asia. Olen pienikokoinen ja nuorena mulla oli hyvin lapsenomaiset, vähän nukkemaisen sievät kasvot. Työelämässä tästä seurasi, että uskottavuuteni ammattilaisena oli erityisesti keski-ikäisten ja sitä vanhempien miespuolisten ihmisten kohdalla täysi nolla. Mun nimeäni ei vaivauduttu edes muistamaan vaan olin aina vain "tyttö". Kelpasin hyvin kahvinkeittoon, kirjeiden postittamiseen yms sekä oman alani yksinkertaisiin ja helppoihin työtehtäviin, mutta mihinkään vähänkään vaativampaan ei huolittu. Mietin jo välillä alan vaihtamista, koska koin opiskeluideni menneen ihan hukkaan. Vaikka olin jo kahden alakouluikäisen lapsen äiti, edelleenkin kohdeltiin työelämässä kuin jotain teini-ikäistä kesätyöntekijää. 

Kun aloin ikääntyä (noin 33-vuotiaana), lapsenomaisuus ja nukkemaisuus kasvoistani alkoi aika nopeaan tahtiin kadota. Tytöttely loppui ja mua alettiin kutsua etunimeltä. Mielipiteitäni alettiin kuunnella. Työtehtävät muuttuivat vaativimmiksi. Sain ylennyksiä ja palkankorotuksia. Vähän päälle nelikymppisenä kilpailevasta firmasta soitettiin ja kysyttiin, kiinnostaisiko mua vaihtaa työpaikkaa. Kiinnostipa hyvinkin. Olen ollut pelkästään tyytyväinen, että ulkonäköni alkoi muuttua. Olisi saanut muuttua jo vuosia aikaisemmin. 

Vierailija
25/37 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin 32v enkä ole edes tajunnut miettiä koko asiaa. Olen paremmassa kunnossa kuin koskaan aiemmin elämäni aikana, joten miksi kriiseillä

Vierailija
26/37 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ja harmaita on alkanut ilmestyä! Kamalaa. Olen 38...

Vierailija
27/37 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita saada itsetuntosi kuntoon! Ja ulkonäkö ei siihen valitettavasti hirveästi vaikuta. Minulla on kasvot alkaneet repsahtaa tässä ihan viime vuosien aikana, mutta edelleen vientiä olisi nuorempienkin taholta.

Se on se hymy ja terve pilke mikä kaunistaa, muista ap <3

N46

Vierailija
28/37 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh ja pöh, mun kummitäti oli vielä kahdeksankymppisenäkin tosi kaunis. Luultavasti terveelliset elintavat vaikuttivat asiaan sekä se, että hän oli hyvin hoikka. Rupsahtaminen on loppujen lopulta erittäin yksilöllistä. Muista suojata sun kasvot auringolta, sitä hän mulle aina sanoi ja nyt annan sulle ap saman ohjeen:)

Vierailija
29/37 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuli 24.v vaikea akne joka runnoi kasvot. Tuolloin oli kriisi ulkonäöstä. Olin tuolloin muutenkin sairas, ja siitä selvittyä kasvot ja ulkonäkö jäi taka-alalle. 32.v oli seuraavat ulkonäköpaineet kun tajusin kuinka aika on minua koulinut ja mieheni sen kuin komistuu rinnalla. Sitten tajusin kuinka hienoa oikeastaan on vanheta yhdessä ja hyvässä parisuhteessa voi ulkonäkö paineet unohtaa.

Vierailija
30/37 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa syy, miksi vanhenemisen _näkyminen_ masentaa: olen näkymätön miehille!

Olen sinkku ja haluaisin vielä parisuhteen, mutta olen jo 60 v.

Muuten vanheneminen ei minua haittaa yhtään. Pidän itseni hyvässä kunnossa, sikäli kuin se minusta riippuu. Hyväksyn itseni ja kehoni, kuolevaisuuden.

Vierailija
31/37 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli ehdottomasti ketjun ihanin kommentti, kiitos sinä ihana liki 60v!

On todella ikävä havaita, kuinka tässä(kin) ketjussa naiset nokitteleevat ihmistä, jolla selkeästi on meneillään asioita. Missä empatia? Aina ei voida ymmärtää muiden ajatuksia tai murheita, mutta tarkoittaako se sitä, että täytyy olla ikävä toiselle?

Nokittelee? Valtaosa kommenteista on naisilta, jotka ovat huomanneet vanhenemismuutoksia itsessään ja kirjoittavat niistä. Varsinaisia yksittäisiä nokitttelijoita löytyy aivan jokaisesta ketjusta, joillain on kai tarvetta sellaiseen. eri

Vierailija
32/37 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoikäinen kirjoitti:

Ihmettelen minäkin 32-vuotiaan huolia! Olen 71-vuotias.

Kaunis olen ollut aina ja edelleenkin - ikäisekseni - nätti. Ulkonäkö ei siis haittaa,

Vai niin Kuulostaa todellakin siltä, ettet tyhmänä ihmisenä pysyt ymmärtämään niitä, jotka ovat jo kolmikymppisenä vähemmän kauniita. 

Mene pois. 

Vierailija
33/37 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ulkonäön suhteen ei muutenkaan tullut lottovoittoa niin toivoisin kyllä edes vanhenevani tyylikkäästi. Tuntuu että kauniit saavat kaiken.

Vierailija
34/37 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ikääntyminen ja ulkonäön rapistuminen on ollut pelkästään positiivinen asia. Olen pienikokoinen ja nuorena mulla oli hyvin lapsenomaiset, vähän nukkemaisen sievät kasvot. Työelämässä tästä seurasi, että uskottavuuteni ammattilaisena oli erityisesti keski-ikäisten ja sitä vanhempien miespuolisten ihmisten kohdalla täysi nolla. Mun nimeäni ei vaivauduttu edes muistamaan vaan olin aina vain "tyttö". Kelpasin hyvin kahvinkeittoon, kirjeiden postittamiseen yms sekä oman alani yksinkertaisiin ja helppoihin työtehtäviin, mutta mihinkään vähänkään vaativampaan ei huolittu. Mietin jo välillä alan vaihtamista, koska koin opiskeluideni menneen ihan hukkaan. Vaikka olin jo kahden alakouluikäisen lapsen äiti, edelleenkin kohdeltiin työelämässä kuin jotain teini-ikäistä kesätyöntekijää. 

Kun aloin ikääntyä (noin 33-vuotiaana), lapsenomaisuus ja nukkemaisuus kasvoistani alkoi aika nopeaan tahtiin kadota. Tytöttely loppui ja mua alettiin kutsua etunimeltä. Mielipiteitäni alettiin kuunnella. Työtehtävät muuttuivat vaativimmiksi. Sain ylennyksiä ja palkankorotuksia. Vähän päälle nelikymppisenä kilpailevasta firmasta soitettiin ja kysyttiin, kiinnostaisiko mua vaihtaa työpaikkaa. Kiinnostipa hyvinkin. Olen ollut pelkästään tyytyväinen, että ulkonäköni alkoi muuttua. Olisi saanut muuttua jo vuosia aikaisemmin. 

Nythän on hyvä tilaisuus sitten katkerana menneisyydestä haistattaa ne ja alkaa vähän diivailla eikös vain.

Vierailija
35/37 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella vähän ryppyjä ja ainoat vakavat ulkonäköni muutokset on aikaansaanut erään miehen nyrkki nenään ja ohimoon.

Vierailija
36/37 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihastunut erääseen 50v naiseen joka tulee silloin tällöin vastaan oman koiransa kanssa kun olen oman koirani kanssa lenkillä. Olen melkein 30v mies. Ai miksi olen ihastunut tuohon naiseen? Koska hän on iloinen, hyvässä kunnossa, hyvä ryhtinen ja hymyileväinen. Hän keskustelee iloisesti ja hänellä on selvästikkin hyvä olla.

Entä jos hän joutuukin onnettomuuteen ja kävelee jatkossa kyyryselkäisenä?

Vierailija
37/37 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy leikkauttamassa itsellesi oikein iso kyömynenä, niin olet entistä persoonallisempi. Jos ei kelpaa, niin siinäpä on totuus valheellisesta hehkutuksesta.