Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanheneminen ja ulkonäön muuttuminen ahdistaa

Vierailija
30.07.2019 |

Tiedän, aivan todella pinnallinen murehtimisen aihe, mutta on todella vaikea mukautua niihin muutoksiin, mitä vanheneminen tuo tullessaan. Olen 32-vuotias ja näyttänyt liki samalta useita vuosia, nyt iho kuitenkin ohenee, kasvoihin muodostuu ryppyjä, ihon koostumus on erilainen, kasvot eivät ole enää niin kiinteät.

Olen aina kokenut itseni riittämättömäksi ja pelännyt kovasti, etten kelpaa itsenäni. Nämä ikääntymisen tuomat muutokset ovat voimistaneet kovasti näitä jo olemassa olevia pelkojani. Tiedän, että itse ikääntyminen ei ole se varsinainen ongelmani, vaan pelkojeni syntysyyt ovat syvemmällä.

Haluaisin nyt kuitenkin kuulla, kuinka te muut ikätoverit ja vanhemmat ihmiset suhtaudutte ulkonäön muuttumiseen? Ahdistaako teitä? Ja kuinka olette löytäneet sisäistä vahvuutta ja riittävyyden tunnetta?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoppa  Yleb dokumentti Käsi, niin huomaat vinkuvasi turhasta.

Vierailija
42/43 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdullista on että kaikki muut asiat tulevat ikääntyessä tärkeämmäksi kuin ulkonäkö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vain syöt liian huonoa ravintoa? en usko että tuon ikäisenä kauhesti naama vielä valahtaa tai tulisi ryppyjä. Tietysti yksilöllistä, mutta on sitä tutkittu että ikääntyminen kiihtyy vasta päälle 55-vuotiaana.