Mitä sairauksia teillä on, mistä ihmisillä tuntuu olevan väärät käsitykset tai eivät tiedä mitä se sairaus oikeasti on?
Tämmöinen ketju. En laita omaani aloitukseen, ettei ketju ala pyörimään aapeen lyttäämisen ympärillä. Laitan sen sitten kun on tullut muidenkin sairauksia tänne.
Kommentit (1655)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä minulla olisi jotain sairauksia? Elämä on paljon helpompaa kun pitää itsensä terveenä.
Jotkut vaan osaa, ettei käännytetä heti tk:n ovelta.
Skitsofrenia.
Ensinnäkin psykooseista useimmilla, jopa terveydenhuollon ammattilaisilla on se käsitys, että se joko on tai ei ole ja psykoosissa oleva ei voi itse ymmärtää tilaansa.
Oikeasti näin ei ole. Harvoin psykoosi alkaa naps vain kuin valokatkaisijasta painamalla. Oireet alkaa ja ne voimistuu tai ei voimistu. Psykoosiin mennään syvemmälle ja syvemmälle ja jossain vaiheessa voi olla, ettei enää ymmärrä tilaansa, mutta alkuvaiheessa voi ymmärtää ja voi itse osata pyytää siihen apua.
Aika vähän verisuoni- ja sydäntauteja vaikka Suomessa niiden pitäisi olla kansantauteja.
Vierailija kirjoitti:
-Uniapnea ja se oli jo silloin kun painoin 60 kiloa,mutta nyt kun painan 90 kiloa on helppo syyttää painoa. Todellisuudessa syynä leveä kieli ja kurkun rakenne,kieli painuu nieluun selälläni.Vaikka kuihduttaisin itseni 30 kiloiseksi minulla olisi yhä uniapnea
- Atooppinen ihottuma,kyse ei ole siitä että on vain kuiva iho joka vähän kutisee ja olisin multimiljonääri jos saisin euron aina kun joku kehottaa laittamaan voidetta
- Vilja-allergia joka ei näy testeissä eikä ole sama kuin keliakia,mutta tavallinen kaura ym tekee vesiripulin ja vatsanväänteitä
Miksi nukut selälläsi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä minulla olisi jotain sairauksia? Elämä on paljon helpompaa kun pitää itsensä terveenä.
Keskustellaan asiasta uudelleen parinkymmenen vuoden päästä : ) Takuulla et ole terve enää.
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä mitään, mutta olenkin vasta 75 (nainen).
Älä valehtele. Mutta lääkitykset takuulla on.
Vierailija kirjoitti:
Joko olet provo tai idi ootti. Esim. reuma tai ms-tauti eivät liity mitenkään elintapoihin, Pösilö.
Nivelreuma. Ei kuulemma uskoisi kun en kävele kumarassa eikä sormet ole käppyrät.
Tervetuloa vaan katsomaan,kun itken kivusta koettassani kuoria perunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko olet provo tai idi ootti. Esim. reuma tai ms-tauti eivät liity mitenkään elintapoihin, Pösilö.
Totta kai ne liittyy, plösö.
Pcos... Ei, se ei tarkoita samaa asiaa kuin ylipainon takia poisjääneet kuukautiset. Ja ei, se ei ole tila joka katoaa laihduttamalla. Ja kyllä se on ihan todellinen diagnoosi joka vaikuttaa terveyteen ja esim. aineenvaihduntaan niin, että sitä sairastava ihminen kuluttaa vähemmän energiaa, jolloin laihtuminen on vaikeampaa, ihan oikeasti. Ja kyllä, vaikka olen normaalipainoinen niin minulla voi silti olla pcos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai ne liittyy, plösö.
No kerrohan mitä pitää tehdä väärin että saa selkärankareuman tai migreenin?
Migreeni. "On mullakin joskus pää vähän kipeä"..
Monikemikaaliyliherkkyys.
Monella on ylimielinen asenne, että esim. valtavaa parfyymipilveä pitäisi sietää tai että valitan turhasta.
No, se parfyymipilvi tai muu vastaava aiheuttaa sen, etten voi hengittää kunnolla, suun limakalvot ja iho polttaa kuin olisi chiliä iholla/suussa ja virtsa alkaa karkailla. Oireet jatkuu usein koko päivän, vaikka altistuksesta pääsisikin pois.
Homeyliherkkyys.
Jotkut pitää luulotautisena, jotkut ymmärtää. Reagoin hometoksiineille, vaikka ei hajua olisi, ja se on monelle vaikea käsittää. Jos saan allergiaoireita hometalossa asuvan ihmisen vaatteista, joku saattaa loukkaantua, "haisenko minä".
Vaikkei home haisisi, saatan alkaa välittömästi niiskuttaa ja poskiontelot mennä tukkoon hometaloihmisen vaatteiden lähellä kuin vaurioisessa tilassakin. Ja ei - oireilu ei ole psykosomaattista ja ei - en voi siedättää itseäni hermomyrkyille.
Jopa omien vanhempien ollut vaikea ymmärtää reagoinnin herkkyyttä, mutta yllättäen aina jos/kun on tutkittu mun oireilun perusteella asiaa, niin ihmisen asunnosta on löytynyt jotain (vaurio), mikä on selittänyt mun oireet.
T. Ruokakomeron "ominaishaju" = kostunut ulkoseinä ja "vanhan talon ominaishaju" = mustuneet kattovillat.