Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sairauksia teillä on, mistä ihmisillä tuntuu olevan väärät käsitykset tai eivät tiedä mitä se sairaus oikeasti on?

Vierailija
30.07.2019 |

Tämmöinen ketju. En laita omaani aloitukseen, ettei ketju ala pyörimään aapeen lyttäämisen ympärillä. Laitan sen sitten kun on tullut muidenkin sairauksia tänne.

Kommentit (1655)

Vierailija
1621/1655 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ko teini-ikäisellä lapsellani on pitkäaikainen ahdistuneisuushäiriö joka estää puhumasta joissain tilanteissa. Pidetään usein huonoina käytöstapoina tai uhmakkuutena. Ympäristö suhtautumisellaan ei tue toipumista, kun lapsi ohitetaan tai häneen turhaudutaan hyvin helposti. 

Vierailija
1622/1655 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkostyypin diabeteksesta tunnutaan aina ajattelevan, että se tulee siitä, kun syö itsensä ylipainoiseksi ja ei paljon muuta tee kuin istuu ja syö kakkuja ja sipsejä.

Monet suvussani, kuten minä, olemme kakkostyypin diabeetikkoja. Olemme hoikkia, urheilevia ja syömme enimmäkseen terveellisesti. En ole koskaan syönyt juurikaan mitään makeaa, suolaisia herkkuja joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/1655 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppinen ekseema. Luullaan, että se tarttuu ja että vähän rasvaillaan niin kyllä se siittä paranee. No ei parane ja hoitoa vaatii 24/7/365. Parantavaa hoitoa ei oikeastaan ole ja lisäksi on olemassa ns. ihmisallergia.

Vierailija
1624/1655 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on korkeat kolesteroliarvot ja niihin lääkitys, tätä pidetään aina elintapavalintana ja omana syynä. Minä syön pääasiassa samaa ruokaa (mutta herkuttelen enemmän ja syön työlounaaksi välillä eineksiä, mies kotiruuan jämiä) joka tehdään mahdollisuuksien mukaan pehmeät rasvat huomioiden (öljyä, ei voita; kaurakermaa, ei kuohukermaa). Minun kokonaiskolesterolini on alle 3, miehellä lääkittynäkin yli 6, minun LDL alle 1, miehellä yli 3. Meissä näkyy hyvin se geenien rooli. 

Vierailija
1625/1655 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Von Willebrand.

Porukka kuvittelee että vuodan kuiviin kun tulee pieninkin haava. Totuus on, että ihmettelin aikoinaan runsaita kuukautisiani, muuten en olisi edes tajunnut hakeutua tutkimuksiin. Ei ole vaikuttanut normaaliarkeeni mitenkään. Onneksi dg löytyi, koska se on elintärkeä leikkauksissa. Vereni ei siis hyydy normaalisti.

Minulla myös joku sektorin vajaus, perinnöllinen, lievä. Ei saa syödä Omaga3 ravintolisiä. Hyvä tietää ennen leikkauksia. Mustelmia tulee ehkä vähän helpommin. Lääkäritkin pelästyvät tätä, kun heillä ei ole tietoa. Luulen, että näitä on ihmisillä paljon enemmän kuin ymmärretäänkään.

Vierailija
1626/1655 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lada diabetes. Anoppi; onko sinulle syötetty herkkuja lapsena kun on diabetes? Argh!!! 

Vierailija
1627/1655 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diabetestä ihmiset jotenkin vähättelee. Elintapasairaus.

Liikkumaan- ja terveellisen ruoka- sillä sen elintavoista johtuvan diabeteksen muodon saa aisoihin.

Vaatii hieman viitseliäisyyttä.

Aina te kakkostyyppiläiset valehtelette. Kyllä se ihan elintavoista johtuu

Millähän pätevyydellä sinäkin tämän tiedät? Miksei huimassa voi olla toimintahäiriöstä, voihan esim. munuaisissa, maksassa, kilpirauhasessa jne. olla.

Vierailija
1628/1655 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diabetestä ihmiset jotenkin vähättelee. Elintapasairaus.

Liikkumaan- ja terveellisen ruoka- sillä sen elintavoista johtuvan diabeteksen muodon saa aisoihin.

Vaatii hieman viitseliäisyyttä.

Aina te kakkostyyppiläiset valehtelette. Kyllä se ihan elintavoista johtuu

Millähän pätevyydellä sinäkin tämän tiedät? Miksei huimassa voi olla toimintahäiriöstä, voihan esim. munuaisissa, maksassa, kilpirauhasessa jne. olla.

Pitkälti geeneistä kiinni. 

Vierailija
1629/1655 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bipolaarihäiriö. Moni kuvittelee, että maniassa ollaan täysin holtittomia ja petetään ja tuhlataan kaikki rahat. Todellisuudessa yöuneni menevät ja touhuan kotona enemmän kuin yleensä, eikä minulla ole ollut kuin kaksi tällaista viikon maniaa kymmenen vuoden aikana. Masennuskin on vähäoireinen, kiitos hyvän lääkityksen.

Kuulostaa enemmän hypomanialta kuin manialta.

Juuri kaltaistesi mutu ajattelijoiden vuoksi on paljon ennakkoluuloja ja juorutaan ihmisistä. Jos nyt olet kuitenkin kiinnostunut muita diagnosoimaan, niin masennukseen liittyvä psykoottisuus voi pitkittyessään muuttaa bipolaarihäiriön tyyppi 2 tyypiksi 1, jolloin puhutaan maniasta eikä hypomaniasta.

Ei vaan hypomania on manian lievin muoto. Mania on vakava asteisempi ja silloin ihminen ihan oikeasti sekoilee kaikennäköistä. Sitten on olemassa vakavin muoto psykoottinen mania, jolloin tulee kaiken näköistä harhaluuloa omasta jumaluudesta lähtien. On olemassa myös sekamuotoinen mania, jolloin on samaan aikaan masentunut ja maaninen 

T: maanis-depressiivinen jo lähes 30 vuotta 

Vierailija
1630/1655 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa persoonallisuushäiriö. 

Moni luulee että silloin on automaattisesti tunne kylmä ja väkivaltainen. Oikeasti empatia kyvyttömyys ei liity ko häiriöön millään tavalla ja vain pieni osa epävakaista on väkivaltaisia.

Vierailija
1631/1655 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lievä kehitysvamma. Ihmiset luulevat usein, että minä olen lapsen tasolla oleva aikuinen, että minä joudun asumaan asuntolassa, tarvitsen kaikessa muiden apua ja esimerkiksi minulla ei voi olla seksuaalista suuntautumista. Oikeasti minulla on halu olla parisuhteessa ja seksuaalisessa kanssakäymisessä toisen aikuisen ihmisen kanssa kuten monella muullakin ihmisellä. Lisäksi moni ihminen sanoo, että minä en voi olla kehitysvammainen, koska osaan kirjoittaa näin hyvin kuin kirjoitan.

Vierailija
1632/1655 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea masennus, kilpirauhasen vajaatoiminta, masennusta ei ymmärretä muuta kuin kengät jalkaan ja ulos. Eikä vajaatoimintaa, onhan sulla lääkitys mene ravitntoneuvojalle. Ongelma on se että oli paha korona joka muuttui longcovidiksi, ja jätti syömisongelman, eli syön linnunannoksia. Masennus estää lähes kaiken, saan paniikkikohtauksia jo kun ajattelen pitäisi lähteä jonnekkin. 

Vierailija
1633/1655 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atooppinen ekseema. Luullaan, että se tarttuu ja että vähän rasvaillaan niin kyllä se siittä paranee. No ei parane ja hoitoa vaatii 24/7/365. Parantavaa hoitoa ei oikeastaan ole ja lisäksi on olemassa ns. ihmisallergia.

Sama! Yksi naapuri ihmettelee, että kun iho uusiutuu x vuorokaudessa niin miten ekseema ei häviä. Ja kun olen lisäksi allerginen vähäm kaikelle, niin ehdotti jotain verkostomarkkinoinnissa myymäänsä siitepölytököttiä. 

Vierailija
1634/1655 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihosyöpä. Luullaan että se tarttuu. Ja ihmetellään miksi kasvain pitää leikata pois, eikö jollain rasvalla menisi pois. 

Ja toiset sanovat, että eihän se mikään oikea syöpä ole. 

Ihmiset eivät ymmärrä, että iho on tärkeä elin, ja että,jos se on aina rikki ja vereslihalla, niin se voi johtaa vakavampiin seurauksiin. 

Vierailija
1635/1655 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Uniapnea ja se oli jo silloin kun painoin 60 kiloa,mutta nyt kun painan 90 kiloa on helppo syyttää painoa. Todellisuudessa syynä leveä kieli ja kurkun rakenne,kieli painuu nieluun selälläni.Vaikka kuihduttaisin itseni 30 kiloiseksi minulla olisi yhä uniapnea

- Atooppinen ihottuma,kyse ei ole siitä että on vain kuiva iho joka vähän kutisee ja olisin multimiljonääri jos saisin euron aina kun joku  kehottaa laittamaan voidetta

- Vilja-allergia joka ei näy testeissä eikä ole sama kuin  keliakia,mutta tavallinen kaura ym tekee vesiripulin ja vatsanväänteitä

Vierailija
1636/1655 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reflyksitauti. Ihmiset luulee että se on vaan semmosta ettå vähän närästää ja se on siinä. Ehei! Kylkiä särkee, hengenahdistusta, herään yöllä kakomaan limaa, sappea nousee kurkusta ylös ja välillä oksennan. Sydän hakkaa, pahoinvointia, hampaat paskana ja äänihuulet ovat korventuneet hapon takia.

"äänihuulet ovat korventuneet hapon takia"

Vaikuttaako äänen tuloon, onko äänesi painuksissa?

Vierailija
1637/1655 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kiinnostava ja opettava ketju. Hyvä siis.

Vierailija
1638/1655 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1639/1655 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibs. Maha voi olla kipeä pahimmillaan monta viikkoa, välissä jokunen normaali päivä. Vessassa käynti voi olla 10 kertaa päivässä. Mihinkään ei kehtaa lähteä, jos ei ole mahdollisuutta päästä vessaan. Välillä taas voi olla oireettomana monta kuukautta. 

Työterveydessä katsotaan niin kuin ei olisi oikea vaiva. Ennen kuin vaiva todettiin sain kuulla miten minulla on korvien välissä vikaa. Kiitos kokeneiden hoitajien ja muualta Suomeen tulleen lääkärin sain diagnoosin. Se itsessään oli jo helpotus. 

Vierailija
1640/1655 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puheentuottamisongelmia ja mulle lässytetään. On mulla tajunta olemassa. Sanajärjestys vaan hukassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme