Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alan ymmärtää miksi lomilla ihmisillä palaa hermot puolisoon saati erot lisääntyvät - olen yksi heistä joka pohtii vakavissaan erillisiä asuntoja

Vierailija
30.07.2019 |

Huomenna lähtisi lento lomakohteeseen ja mitä tekee mies - istuu koneella pelaamassa, vaikka pitäisi pestä pyykkiä, siivota, pakata ja tehdä melkoisen paljon lähdön eteen asioita. Kävi mielessä että kävisin vetämässä johdon irti seinästä, sen sijaan vain seurailen seurausten kypsymistä taustalta samalla kun pakkaan OMIA ja lapsen tavaroita.
Aiemmin lomalla kuvittelin että menemme aikuisten kesken jonnekin. Mies lupaili hotelliyötä yhdestä kaupungista tai menoa porijazzeille, kumpikaan ei toteutunut. Porijazzit menivät ohi, mutta hotelliyö vaihtui kahteen olueen kaupungilla. Tuntuu että millään omilla haluamisillani saati millään olisi mitään väliä, mutta olisi ollut hauska käydä kesällä pariskuntana jossain. Kyse ei ole tukiverkkojen puutteesta vaan miehen viitseliäisyydestä. Minua ei sitten kiinnosta lukea kommentteja siitä miten ette ole saaneet yhteistä aikaa viiteentoista vuoteen kun 19-vuotiaalle ei ole lapsenvahtia ja 15-vuotiasta ei voi jättää tunniksi yksin kotiin, koska meidän ongelmamme johtuvat yksistään siitä että toiveitani ei huomioida tai mikään ei vain järjesty.

Kommentit (313)

Vierailija
181/313 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo pakkausasia edes pitää ottaa esiin? Kyllä nyt aikuiset osaavat pakata omat tavaransa. En minä ainakaan osaa valita, mitä vaatteita toinen haluaa käyttää lomalla. Jos jättää viime tippaan, niin turha siitä on toisen närkästyä ja vetää herne nenään.

Mies sitten joko lähtee ilman vaatteita tai heittää jotai laukkuun. Ja jos ei ole huolehtinut haluamiensa vaatteiden pesusta, niin miksi uhraudutte toisen pyykkiä pesemään?

Virhe on se, että kuvitellaan , että pitäisi hoitaa toisen kaikki asiat, ja sitten on lupa närkästyä kun mitään ei tapahdu.

Antakaa olla , jos haluaa lähteä pelkkä hammasharja mukana, niin se on oma asia.

Jos myös toisen puolesta lähtökohtaisestikin tehdään. niin totta kai se toinen ei tee mitään, kun odottaa valmista.

Ja viimeiselle pakkauspäivälle ei kannattaisi jättää koko asunnon siivousta ja pesua. Pakkauskin olisi hyvä miettiä

vaikka viikkoa ennen.

Ja jos tähän vielä työpäivä, niin good luck.

Vierailija
182/313 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut omat osoitteet jo yli 10 vuotta. Toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/313 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me odotamme aina yhteistä lomaa kovasti, ja tapana on ollut yhdessä huolehtia kaikki lomaan ja lomailuun liittyvät asiat. Usein on paljon järjesteltävää ja huolehdittavia asioita, joten kyllä siinä molempien puolisoiden osallistumista tarvitaan. Pakkaaminen on usein se vähäisin asia, ja siitä ei saa mitenkään erimielisyyttä aikaiseksi. Kumpikin osaa katsoa omat henkilökohtaiset tavaransa ja vaatetuksesta saatetaan kysyä toisen mielipidettä. Yksi loman sykähdyttävimpiä asioita on juuri nämä lomalle lähtö valmistelut, sillä siitä se lomafiilis herää.

Vierailija
184/313 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka teidän petheessä tienaa eniten? Kuka vaihtaa öljyt autoon sun muuta autoon liittyvää kuten renkaan vaihdot? Kuka pesee matot? Ikkunat? Tekee ruoan ja imuroi? Lumityöt ja syksyllä haravoi pihan? Ruohonleikkuu? Tietokoneeseen tulee häikkää? Huonekalujen siirtely? Remppojen teko ainakin nk pienet rempat? Kuka maalaa kodissa seiniä.kattoja jne?

antaa miehen pelata ja jos ei älyä itsr pakata niin herättää aamulla tuntia aiemnin että lähteekö kultsi matkalle ja pusuttelua. Ei pidä ottaa ongelmaa pakkaamisesta.

Tulikohan tuohon kommentin kirjoittajalla joku ajatusvirhe? Tuskin hänen oli tarkoitus kirjoittaa, että nainen herättää miehen aamulla tuntia aikaisemmin. Kai nyt aikuinen ihminen osaa itse laittaa herätyksen päälle?

Vierailija
185/313 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen homma pakkaaminen oikein on? Tavarat kaapista laukkuun ja laukku kiinni. Ihan mieluusti kasaan miehenkin vaatteet, jotta reissussa päällä on minusta kivoja vaatteita. Mies sitten puolestaan hoitaa muita asioita.

Vierailija
186/313 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän myös, että lomalla erot kasvaa. Meillä oli miehen kanssa 3 viikkoa yhteistä lomaa ja meinasin tulla jo hulluksi. Ei erottu, koska meillähän on hyvä arki ja elämä on kivaa, mutta lomailu yhdessä ei selvästi meille sovi.

Mies on.. no se on oma ja kiva, mutta aamusta iltaan kun vietetään yhdessä aikaa niin se on kaikesta valittava, päälle puhuva, itsekäs, aina huonolla tuulella, lihava ja sotkuinen ruokailija, seksistinen, kaikin puolin ärsyttävä. Siis sellaisena alan sen nähdä. Näin ihanaa unta, jossa kiljuin sille että nyt tuli ero, näkemiin. Ja oikeasti katsoin jo vuokrakämppien hintoja ja tein laskelmia millainen talous olisi omillaan.

Loma oli ihan perseestä. Itkin myös kaksi päivää loman keskivaiheilla kun iski väsymys ja epätoivo tästä tilanteesta, että rakastaa toista eikä halua olla erossa, mutta toisaalta vihaa sitä ärsyttävää kusipäätä.

Nyt ollaan molemmat taas töissä ja on mukavaa.

Vierailija
187/313 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka teidän petheessä tienaa eniten? Kuka vaihtaa öljyt autoon sun muuta autoon liittyvää kuten renkaan vaihdot? Kuka pesee matot? Ikkunat? Tekee ruoan ja imuroi? Lumityöt ja syksyllä haravoi pihan? Ruohonleikkuu? Tietokoneeseen tulee häikkää? Huonekalujen siirtely? Remppojen teko ainakin nk pienet rempat? Kuka maalaa kodissa seiniä.kattoja jne?

antaa miehen pelata ja jos ei älyä itsr pakata niin herättää aamulla tuntia aiemnin että lähteekö kultsi matkalle ja pusuttelua. Ei pidä ottaa ongelmaa pakkaamisesta.

Tulikohan tuohon kommentin kirjoittajalla joku ajatusvirhe? Tuskin hänen oli tarkoitus kirjoittaa, että nainen herättää miehen aamulla tuntia aikaisemmin. Kai nyt aikuinen ihminen osaa itse laittaa herätyksen päälle?

Ei tullut ajatusvirhe. Toki voi itse herätä mutta varmemmin herää kun suukon antaa 😂

Vierailija
188/313 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TotuusSattuu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YksÄ-Vaan kirjoitti:

Ihmiset (mukaanlukien miehet) tekevät asioita joiden tekemiseen heillä on motivaatiota. Jos se puoliso ei tee haluamiasi asioita, kyse on vain ja ainoastaan siitä että hänellä ei ole syystä tai toisesta siihen motivaatiota. Jos se kumppanisi ei tunnu innostuvan lainkaan mistään yhteisestä tekemisestä niin se ei välttämättä tarkoita että hän ei rakastaisi sinua vaan että hän ei saa siitä tekemisestä jota sinä odotat oikein mitään itselleen. Älä siis kiukuttele vaan mieti ihan oikeasti mistä se puolisosi pitää tai innostuu ja katsokaa miten voisitten yhdistää molempien intressit. Liian usein naiset odottavat että miesten pitää lavastaa heille täydellinen yhteinen aika ja vain se todistaa miehen rakkauden. Mutta kyllä sen naisen pitäisi aivan samalla tavalla todistaa se rakkaus miehelle niin että se yhteinen aika ja yhteinen tekeminen olisi samalla tavalla myös miehelle mielekästä ja motivoivaa. Vaikka inhoaisit jääkiekkoa niin mies voi oikeasti pitää tärkeänä että sinä istut siinä vieressä sen pari tuntia ja hän saa jakaa sen oman kiinostuksensa sinun kanssasi. Ja näyttää sinulle mikä häntä kiinnostaa ja innostaa.

Tässä on nyt kyse siitä säälittävästä tilanteesta, että useilla miehillä ei näytä olevan motivaatiota tehdä mitään yhteistä itse haluamansa perheen hyvinvoinnin eteen. Jos ei vaimon, niin tsemppaisivat edes niiden lasten vuoksi.

Johonkin se motivaatio on mennyt ja siihen menemiseen on myös joku syy. Vai haluatteko te naiset tosissanne uskoa että miehet ovat aina ihan vain luonnostaan täysin patalaiskoja olentoja joita ei kiinnosta mikään?

Eihän tämä ole mikään sukupuolikysymys! Ylipäätään aikuisen ihmisen täytyy itse kaivaa se motivaationsa tehdä jotakin puolisonsa ja lastensa hyväksi eikä lössähtää ajattelemaan vain itseään ja tietokonettaan!

Mies rentoutuu on varmaan tehnyt duunia niska limassa ja kenties ansaitsee enemmän. Älkää nyt miestä polkeko.

Vierailija
189/313 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se loma näyttää yleensä aika hyvin sen miten yhteensopiva pariskunta on. Ne jotka onnistuvat sen 4 viikkoa olemaan yhdessä kohtuullisen sopuisasti ja vielä nauttimaan siitä yhdessäolosta, sopivat kyllä oikeasti hyvin yhteen.

Itse en muista että puolison naama olisi minkään loman aikan alkanut ärsyttää. On vielä arkeakin mukavampi ihminen kun saa lomalla nukkua riittävästi eikä ole aina kiire.

Vierailija
190/313 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa :DD

Vierailija
191/313 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies osaa kyllä pakata ja suunnitella lomia ja on niistä innoissaan. Siis silloin kun kyse on sen omista kalastus- tai metsästysretkistä. Yhteisiä lomia ei koskaan suunnittele eikä varmaan niin kaipaakaan, jos olen jonkun reissun järjestänyt, selvittää kyllä innoissaan että missä siellä lähellä olisi hyvä kalastuspaikka. Jos olen poissa, pärjää hyvin myös lasten kanssa, lähti esim. yksivuotiaan kanssa viikonlopuksi eräkämpälle kun olin itse reissussa ja esikoinen mummolassa.

Mutta jos minä olen lähdössä mukaan, ei tee elettäkään pakatakseen lasten tavaroita tai suunnitellakseen mitään. Omat tavaransa pakkaa, yleensä edellisenä yönä ennen lähtöä ja siinä menee kauemmin kuin minulla omien ja lasten tavaroissa yhteensä. Tosin on sillä tavaraa mukanakin sitten yleensä vähintään tuplasti enemmän kuin minulla. Ei siinä muuten mitään, mutta kun autoon pitäisi mahtua kaksi lasta turvaistuimissaan, koira, rattaat, mahdollisesti matkasänky ja muuta lasten tavaraa, ja kaikkien matkatavarat ja olisi ihan kiva jos ne saisi vielä pakattua turvallisesti takakonttiin eikä niin että mahdollisessa kolarissa lentää kaikki tavarat niskaan.

Juu, lomalla tahtoo mennä hermot kun mies haluais vaan istua ja kun siltä kysyy mitä se haluais lomallaan tehdä, vastaus on aina että kalastaa tai pelata pleikkaria aamusta iltaan. Ihan kiva, mutta kun meillä on kaksi pientä lasta joille pitää jotain ohjelmaa keksiä. Voisi edes esittää olevansa kiinnostunut jostain yhteisestä tekemisestä eikä vaan huokaillen suostuisi mukaan. Sitten kun johonkin lähdetään niin sanoo kyllä että oli kivaa.

Vierailija
192/313 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On puolisoita jotka eivät luota puolisonsa kykyyn selviytyä arjen haasteista, ja jotka päsmäröivät oman tyylinsä mukaan. Mulla on ollut exän kanssa ihan normaalia, että kun on aamulla lähtö johonkin ja olen asettanut herätyksen sopivaan aikaan, niin exä tuli herättelemään puoli tuntia tai tunnin aikaisemmin jankuttaen, ettenkö aio ollenkaan herätä/lähteä. Joka kerta otti aivoon. Hänelle ehkä oli tarpeen pitempi valmistautuminen, fine, mutta hän vaati minut myötäheräämään kanssaan vaikka siihen ei mitään syytä ollut. Siinä sitten odottelin peukaloita pyöritellen turhaan tunnin lähtökuopissani exän valmistautumista. Uniongelmaiselle joskus hyvin rasittavaa.

Vierailija
193/313 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut ajatusvirhe. Toki voi itse herätä mutta varmemmin herää kun suukon antaa 😂

Miksei mies herätä vaimoaan pusuttelemalla, että hei kulta, pakkasin jo, niin päästään kohta lähtemään? Eihän naisella ole aamulla mikään kiire, koska hänen tavarat on jo pakattu.

Vierailija
194/313 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän myös, että lomalla erot kasvaa. Meillä oli miehen kanssa 3 viikkoa yhteistä lomaa ja meinasin tulla jo hulluksi. Ei erottu, koska meillähän on hyvä arki ja elämä on kivaa, mutta lomailu yhdessä ei selvästi meille sovi.

Mies on.. no se on oma ja kiva, mutta aamusta iltaan kun vietetään yhdessä aikaa niin se on kaikesta valittava, päälle puhuva, itsekäs, aina huonolla tuulella, lihava ja sotkuinen ruokailija, seksistinen, kaikin puolin ärsyttävä. Siis sellaisena alan sen nähdä. Näin ihanaa unta, jossa kiljuin sille että nyt tuli ero, näkemiin. Ja oikeasti katsoin jo vuokrakämppien hintoja ja tein laskelmia millainen talous olisi omillaan.

Loma oli ihan perseestä. Itkin myös kaksi päivää loman keskivaiheilla kun iski väsymys ja epätoivo tästä tilanteesta, että rakastaa toista eikä halua olla erossa, mutta toisaalta vihaa sitä ärsyttävää kusipäätä.

Nyt ollaan molemmat taas töissä ja on mukavaa.

Kannattaa nyt kuitenkin miettiä, että te olette sitten eläkkeellä kaiket päivät toistenne seurassa. En itse näkisi tulevaisuutta parisuhteessa, jota kestää vain kun pääsee säännöllisesti töihin pakoon.

Vierailija
195/313 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan että nainen ei osaa vaihtaa auton renkaita jossain perheessä ja mies sanoo että menehän vaihtamaan renkaat. Eli pakkaat suosiolla miehen matka-askin muutamat kalsarit jotka oot laittanut miehen kaapiin. Tt paitoja muutama ja sortsit. Siinä se on. Ottakoot muut tilpehöörit tai olkoot ottamatta.

Vierailija
196/313 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletetaan että nainen ei osaa vaihtaa auton renkaita jossain perheessä ja mies sanoo että menehän vaihtamaan renkaat. Eli pakkaat suosiolla miehen matka-askin muutamat kalsarit jotka oot laittanut miehen kaapiin. Tt paitoja muutama ja sortsit. Siinä se on. Ottakoot muut tilpehöörit tai olkoot ottamatta.

Nainen voi varata netissä renkaanvaihtoajan ja ajaa paikalle sovittiin aikaan. Mies voi sillä aikaa pestä ne vaatteet, jotka aikoo ottaa reissuun mukaan.

Vierailija
197/313 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkaatko nyt sitten likaisia vaatteita?

No kai mies pesee vaatteensa jos tahtoo puhtaita?

Vierailija
198/313 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestä itse, äläkä odota vain toisen tekevän.

Kuulostaa että ap järjestää kaiken jo muutenkin. Miksei mies voisi järjestää ITSE ehdottomaansa asiaa?!

Vierailija
199/313 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin järjestän reissut ja menemiset mielelläni itse kun minulla on myös tiukat kriteerit ja miehellä ei.

Yleensä minä etsin pari vaihtoehtoa ja mies sitten valitsee niistä. 

Tämä sopii meille koska olen kontrollifriikki ja mies on rennompi eikä häntä kiinnosta miettiä/etsiä meille reissuja mutta lähtee mielellään mukaan.

Esim. viime viikolla olimme festareilla ja jos mies olisi ostanut liput niin olisi tasan tarkkaan ostanut tavisliput kun minä  ostin vip-liput. Ja ei siis ole rahasta kiinni...mies vaan ei olisi tullut ajatelleeksi koko asiaa sen tarkemmin.

Vierailija
200/313 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap tietenkään halua kuulla kommentteja muiden ongelmista, koska hänen ongelmansa ovat paljon suurempia kuin muiden. Ja kaikki on tietenkin muiden vika. - - >narsisti