Alan ymmärtää miksi lomilla ihmisillä palaa hermot puolisoon saati erot lisääntyvät - olen yksi heistä joka pohtii vakavissaan erillisiä asuntoja
Huomenna lähtisi lento lomakohteeseen ja mitä tekee mies - istuu koneella pelaamassa, vaikka pitäisi pestä pyykkiä, siivota, pakata ja tehdä melkoisen paljon lähdön eteen asioita. Kävi mielessä että kävisin vetämässä johdon irti seinästä, sen sijaan vain seurailen seurausten kypsymistä taustalta samalla kun pakkaan OMIA ja lapsen tavaroita.
Aiemmin lomalla kuvittelin että menemme aikuisten kesken jonnekin. Mies lupaili hotelliyötä yhdestä kaupungista tai menoa porijazzeille, kumpikaan ei toteutunut. Porijazzit menivät ohi, mutta hotelliyö vaihtui kahteen olueen kaupungilla. Tuntuu että millään omilla haluamisillani saati millään olisi mitään väliä, mutta olisi ollut hauska käydä kesällä pariskuntana jossain. Kyse ei ole tukiverkkojen puutteesta vaan miehen viitseliäisyydestä. Minua ei sitten kiinnosta lukea kommentteja siitä miten ette ole saaneet yhteistä aikaa viiteentoista vuoteen kun 19-vuotiaalle ei ole lapsenvahtia ja 15-vuotiasta ei voi jättää tunniksi yksin kotiin, koska meidän ongelmamme johtuvat yksistään siitä että toiveitani ei huomioida tai mikään ei vain järjesty.
Kommentit (313)
Meillä mies tahtoo kesäisin rampata eestaas kodin ja mökin väliä. Ei kuitenkaan yhtään ymmärrä, kuinka kova homma on pitää molemmat tönöt kunnossa. Elikkäs jääkaappi pitää aina tyhjentää pilaantuvista elintarvikkeista, roskikset muistaa viedä, kukat kastella niin että vesi riittää, tietyt kamat pitää raahata mukana jnejne. Kahta kättä heilutellen vaan mennään pihalle autoon istumaan, kun minä juoksen laittamassa vesikytkentöjä pois ja kaatamassa maidonjämiä viemäriin. Tuntuu, että kotityöt kaksinkertaistuu lomilla. Ja jos uskallan vähän sanoa, että eikö oliski kiva jäädä nyt pidemmäksi ajaksi kaupunkiin, niin alkaa mökötys. Ihan kuin pikkulapsi käyttäytyy, minä haluan nyt sitä ja tätä. Ja mikä tää juttu on, että suurin osa tuntemistani miehistä on varsinaisia mökkihulluja? Sinne pitää päästä, satoi tai paistoi. Pötkötetään riippukeinussa, lämmitetään saunaa ja erityisesti juodaan alkoholia kaksin käsin. Vaimo ja lapset ovat kätevästi hoitamassa kaupat ja ruuanlaiton, siivouksen ja pikkunikkaroinnit.
Vierailija kirjoitti:
Kyse näissä jutuissa on aina pohjimmiltaan kunnioituksessa toista kohtaan. Jos oikeasti kykenee elelemään siivellä, antaa toisen tehdä kaiken, tulee valmiille, se johtuu vain siitä, että toista ja toisen tekemää ei kunnioita. Siitä voi sitten molemmat osapuolet vetää johtopäätöksiään.
Tämä.
Kiitos, nyt tajusin asian paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tahtoo kesäisin rampata eestaas kodin ja mökin väliä. Ei kuitenkaan yhtään ymmärrä, kuinka kova homma on pitää molemmat tönöt kunnossa. Elikkäs jääkaappi pitää aina tyhjentää pilaantuvista elintarvikkeista, roskikset muistaa viedä, kukat kastella niin että vesi riittää, tietyt kamat pitää raahata mukana jnejne. Kahta kättä heilutellen vaan mennään pihalle autoon istumaan, kun minä juoksen laittamassa vesikytkentöjä pois ja kaatamassa maidonjämiä viemäriin. Tuntuu, että kotityöt kaksinkertaistuu lomilla. Ja jos uskallan vähän sanoa, että eikö oliski kiva jäädä nyt pidemmäksi ajaksi kaupunkiin, niin alkaa mökötys. Ihan kuin pikkulapsi käyttäytyy, minä haluan nyt sitä ja tätä. Ja mikä tää juttu on, että suurin osa tuntemistani miehistä on varsinaisia mökkihulluja? Sinne pitää päästä, satoi tai paistoi. Pötkötetään riippukeinussa, lämmitetään saunaa ja erityisesti juodaan alkoholia kaksin käsin. Vaimo ja lapset ovat kätevästi hoitamassa kaupat ja ruuanlaiton, siivouksen ja pikkunikkaroinnit.
No, olet kai puhunut miehellesi asiasta? Tee vaikka lista ja jaatte nuo hommat tasan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millaisia lomareissut teidän perheellänne ovat, mutta ymmärrän hyvin miestäsi, mikäli lomareissut ovat yhtä hel*ettiä säätämisineen ja touhuineen. Minäkin masentuisin mikäli pitäisi vielä raskaan työvuoden jälkeen lähteä johonkin reissuun kiristelemään hampaita, kun kakarat eivät tottele, aikataulut venyvät, unirytmi kääntyy lennon takia ja vaimo kälkättää kun ei tullutkaan täydellinen instagramloma. Anna miehesi jäädä kotiin lomailemaan, sitä hän sisimmässään tahtoo, eli hengähdystaukoa. Hän haluaa olla tekemättä mitään ja se on hänen tapansa rentoutua. Tee sinä sitä, mikä on sinun tapasi rentoutua, eli lähde sinne reissuun lastesi kanssa. Ihmiset eroavat siksi, etteivät osaa asettua toisen asemaan.
Voit jopa lähteä yksin reissuun ja jättää lapset miehelle. Vuoroin vieraissa. :-)
Vierailija kirjoitti:
naisten tehtävä on huolehtia perheest, mukaan lukien mies ja piste!
miestä jos pakottaa naisten hommiin, niin huonosti käy,
kuinka mini nainen esimerkiksi vaihtaa öljyt autoon tai vaihtaa vetoakselin?
kaikielle löytyy hommia luonnonmukaisesti
Juuri näin! Äänestäkää perussuomalaisia niin saadaan naiset takaisin luuttuamaan lattioita ja kokkailemaan ilmastolle tuhoisaa ruokaa meille huomattavan ylipainoisille nössönassukoille.
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehesi voisi käydä siellä mökillä joskus yksinkin? Jos hän haluaa olla siellä ja sinä kotona.
Ihmetys-I kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni mies oikeasti vaihtaa ne öljyt, vetoakselista puhumattakaan, siinä kerrostalon pihalla tammikuisena iltana? Kyllä tavallisista miehistä valtava enemmistö vie ne autonsa nykyään huoltoon ja se oma osaaminen rajoittuu laskun maksuun.
Kuka nainen ajaisi persuluuserin vaihtamalla vetoakselilla. Sellainen nössökkärassukka ei erota mutteria ruuvista. Kunhan raivoaa torakan lailla vauvelipalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin! Äänestäkää perussuomalaisia niin saadaan naiset takaisin luuttuamaan lattioita ja kokkailemaan ilmastolle tuhoisaa ruokaa meille huomattavan ylipainoisille nössönassukoille.
Eivät kaikki nössönassukkamaiset persut ole hyllyviä laardikasoja. Persujen kovin nössykkänassukka on hintelä sivari ja muinaiskirkkoslaavin tohtorinna.
Vierailija kirjoitti:
Kysy siltä mieheltäsi, että aikooko pakata mitään mukaansa, kun lähtö on kuitenkin jo huomenna. Kerro, että sinä olet laittanut omat ja lasten tavarat jo valmiiksi ja miehesi pitää nyt huolehtia omansa kuntoon.
Problem solved, next please
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehesi voisi käydä siellä mökillä joskus yksinkin? Jos hän haluaa olla siellä ja sinä kotona.
Tai miksei lasten kanssa?
Onneksi minulla on kotitöitä tekevä (lue: pyykkäävä, kokkaava ja tiskaava) mies, mutta kyllä minä silti teen valtaosan kotitöistä. Mies ei ole esimerkiksi kovin montaa kertaa vaivautunut siivoamaan oma-aloitteisesti. En ole itsekään mikään siivousfriikki, mutta saastan keskellä en ala elää. Autoa eikä pyöriäkään ole eli miehelle ei koidu mitään "huollettavaa". Ruohoa se sentään joskus leikkaa. Tasan ei siis todellakaan mene mutta onneksi hän tekee sentään jotain ja tekee sen hyvin.
Mies on vielä lomalla, minä olen palannut jo töihin. Mies lomailee ihan huolella, sillä kaikki kotityöt ovat tekemättä, sotkua ympäriinsä ja tavarat levällään lattioilla kun tulen kotiin työpäivän jälkeen. Kalja on vaikuttanut maistuvan mainiosti. Voisi sitä lomaillessaankin sentään jotain viitsiä tehdä kun kerran vain notkuu kotona. Minulla on parempi palkkakin...
Ihmeellistä!!!!! Ei sanaakaan anopista, ei anopin mollaamista. Joko ei ole anoppia, tai sitten aloittaja on oikeasti hyvän kasvatuksen saanut, fiksu ihminen. Hyvää illan jatkoa aloittaja. Toivottavasti reissunne menee upeasti.
En käsitä tota koko talon mukaan pakkaamista, koska rahalla saa tarvittaessa. En jaksa stressata lomamatkoilla, vaan lähdemme vaan lomalle. Enkä tee ruokaa, siivoa tai vaihda öljyjä tai renkaita.
Mulla on maailman paras aviomies, vaikka olenkin tällainen vetelä vaimo. Ihmettelen miten hän jaksaa olla kanssani vuodesta toiseen.
Ja,jatkan parhaasta miehestä sen verran, että anoppi on myös yksivparhaimmista anopeista äinini kanssa. Eivät ikinä puutu tai ohjaile tai tuppaannu elämäämme. Ihmettelen miltä planeetalta te oikeun olette, kun mikään ei ole hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ja,jatkan parhaasta miehestä sen verran, että anoppi on myös yksivparhaimmista anopeista äinini kanssa. Eivät ikinä puutu tai ohjaile tai tuppaannu elämäämme. Ihmettelen miltä planeetalta te oikeun olette, kun mikään ei ole hyvin.
Voi että, ihmettelen kun maailmassa on toisenlaisia ihmisiä kuin minä joiden elämä on erilaista. Miten voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voisi. Mutta kun ei halua. Mököttää hirmusen pitkään jos edes ehdotan. Ja joku kysyi, että oonko puhunut asiasta mieheni kanssa. No juu olen. 15 vuotta.
Erilliset asunnot kannattaa jos suhteenne on avoin. Muuten menee pettämiseksi kun tilaisuus harrastaa muidenkansa sänkymamboa on niin suuri. Ainakin näin meillä kävi. Muutettiin erilleen ja kun molemmat tunnusti useita suhteita ruvettiin polyamoriseksi. Suositan harkitsemaan! Polyamoria on niin ihanaa ja onnea! Kannattaa ehdottomasti lukea lisää ja menne miitteihin iskemään seuraa. Siellä on kunnon halukkaita oreja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voisi. Mutta kun ei halua. Mököttää hirmusen pitkään jos edes ehdotan. Ja joku kysyi, että oonko puhunut asiasta mieheni kanssa. No juu olen. 15 vuotta.
Korjaus. Oli kerran mökillä yksin. Seuraavan kerran kun tultiin paikalle, näky oli melkoinen. Leivät oli jääny pöydälle ja hiirulaiset oli pitänyt vuosisadan bileet. En tiennytkään että niin pienistä eläimistä lähtee niin paljon paskaa. Olivat syöneet jostain syystä myös keittiön maton lähes tunnistamattomaksi. Koko mökki haisi kuvottavalle myös siksi, että mies oli pissannut pyttyyn, muttei vetänyt eikä laittanut kantta kiinni. Mutta edelleenkin saisi minun puolestani mennä yksin, mutta kun haluaa palveluskuntansa mukaan. Ahdistavaa sellainen viiden päivän mykkäkoulu.
Vierailija kirjoitti:
Erilliset asunnot kannattaa jos suhteenne on avoin. Muuten menee pettämiseksi kun tilaisuus harrastaa muidenkansa sänkymamboa on niin suuri. Ainakin näin meillä kävi. Muutettiin erilleen ja kun molemmat tunnusti useita suhteita ruvettiin polyamoriseksi. Suositan harkitsemaan! Polyamoria on niin ihanaa ja onnea! Kannattaa ehdottomasti lukea lisää ja menne miitteihin iskemään seuraa. Siellä on kunnon halukkaita oreja.
No höpöhöpö, ehkä näin teillä.
Meillä on ollut viisi vuotta omat asunnot, eikä kummallakaan tulisi mieleenkään pettää. Tiedetään ihan hyvin, että kun on tuollaisen aarteen löytänyt, sitä ei halua riskeerata millään tyhjällä säädöllä.
Ennemmin, kun on eri asunnot, kumpikin tietää ettei eroon tarvita kuin että sanoo, ettei halua enää olla yhdessä. Ei tarvi miettiä, onko yhdessä vain koska asunnon myynti on niin hankalaa, tai ei olisi varaa elintasoon ilman että pitää siinä maksajaa. Aidosti pitää kohdella toista hyvin.
Kuinka moni mies oikeasti vaihtaa ne öljyt, vetoakselista puhumattakaan, siinä kerrostalon pihalla tammikuisena iltana? Kyllä tavallisista miehistä valtava enemmistö vie ne autonsa nykyään huoltoon ja se oma osaaminen rajoittuu laskun maksuun.