Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin sijoittaa rahaa - mistä aloitan?

Vierailija
29.07.2019 |

Kysymys otsikossa. Haluaisin kokeilla ensin pienillä summilla ymmärtääkseni mekanismin ja jatkaisin sen jälkeen isommilla. En odota mitään huikeita tuottoja tietenkään, mutta on kivaa kun on jokin harrastus.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passiiviseen indeksirahastoon Jenkkeihin. Joutuu maksaa pieniä tilinhoitokuluja, mutta tuotot paljon paremmat kuin Suomessa.

Vierailija
2/49 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki teettää ensin sijoittajaprofiilin, jonka pohjalta suosittelee erilaisia vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Seligsonin indeksirahastoja. Niissä on pienet kulut. Lisätietoja Seligsonin sivuilta.

Vierailija
4/49 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Annan tilinumeroni

2.Tee tilisiirto minulle

Vierailija
5/49 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passiiviseen indeksirahastoon Jenkkeihin. Joutuu maksaa pieniä tilinhoitokuluja, mutta tuotot paljon paremmat kuin Suomessa.

Amerikka ja Aasia todella tuottavat nyt hyvin.

Vierailija
6/49 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1.Annan tilinumeroni

2.Tee tilisiirto minulle

Kuinka tässä oli tarkoitus tehdä tuottoa takaisin kotiinpäin? :D 

Vierailija
7/49 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordnetin Smart-rahastoista on helppo aloittaa.

Vierailija
8/49 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seligson ja Nordnet.

Vierailija
9/49 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordnetissä joku ETF-rahasto eli valmiiksi hajautettu sijoitusrahasto. Ei mene kaikki munat samaan koriin eikä tarvitse itse olla jatkuvasti perillä jonkin yhden yhtiön tekemisistä. Kulut tosiaan paljon pienemmät kun ei pankki vedä välistä. Siellä on suomalainenkin vaihtoehto, mutta amerikoissa näyttää olevan ainakin tällä hetkellä parempi meno.

Vierailija
10/49 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö noita sijoituksia seurata, ettei yllättäen huomaa olevansa pahasti miinuksella?

Mikä olisi minimiaika omistaa jotai rahastoa, että kannattaa myydä?

Vierailija
11/49 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekisteröidy Nordnetiin ja osta Suomalaisia osakkeita. Mukava seurata kun ihan uutisista kuulee missä mennään. Varo pankin "neuvoja". Pankin etu on vastakkainen omaasi verrattuna.

Vierailija
12/49 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä Nordnetin ETF:iä on nyt mainostettu raivokkaasti vähän joka tuutista, Rahapodikin tuntuu suorastaan tyrkyttävän. Toisaalta samassa podissa sanotaan myös, että mikäli pankki aggressiivisesti markkinoi jotain tiettyä rahastoa, kuuluu olla epäluuloinen. 

Vierailija
13/49 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisopistoissa on sijoittamisen alkeiskursseja, mites olisi jos kurkkaisit paikallista syksyn kurssitarjontaa?

Vierailija
14/49 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekisteröidy Nordnetiin ja osta Suomalaisia osakkeita. Mukava seurata kun ihan uutisista kuulee missä mennään. Varo pankin "neuvoja". Pankin etu on vastakkainen omaasi verrattuna.

Kannattaa kuitenkin varautua siihen että miinuksella vähintään käydään ainakin tällä hetkellä, eikä menetä hermojaan sen punaisen miinuksen takia.

Vierailija
15/49 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt todella varovainen.

Vierailija
16/49 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä Nordnetin ETF:iä on nyt mainostettu raivokkaasti vähän joka tuutista, Rahapodikin tuntuu suorastaan tyrkyttävän. Toisaalta samassa podissa sanotaan myös, että mikäli pankki aggressiivisesti markkinoi jotain tiettyä rahastoa, kuuluu olla epäluuloinen. 

Nordnet myy monen eri toimijan etf:iä. Etf on rahasto jonka saa ostaa pörssistä. Nordnet siis vain välittää kaupan (palkkio) ja säilyttää sun sijoitukset (ilmaiseksi). Voit ostaa etfiä vaikka oman pankkisi kautta, luultavasti se vain tulee sulle kalliimmaksi.

Vierailija
17/49 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei vaikuta järkevältä ostaa oikein mitään nyt, kaikki hinnat korkealla. Nousukausi jatkunut niin pitkään. Ja joka tuutista tulee hehkutusta sijoittamisen ihanuudesta.

Itse tein mitä sinäkin pohdit, olen ostanut Nordnetista Superrahastoa. Miinuksellahan se on koko ajan.

Vierailija
18/49 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunto

Vierailija
19/49 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhdy osakesijoittamiseen ja rahastoihin. Mieti sijoitusstrategiasi. Pysy siinä.

Vierailija
20/49 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suunnitelma: ostan osakkeita niin, että osinkoja tulee joka kuukausi.

Toinen peruste: yhtiökokouksen tarjoilut. Kuulemma Olvilla on hyvät.

Näillä ja pikkurahoilla on tullut kiinnostusta seurata kursseja ja suhdanteita, ehkä jonkun ajan päästä saatan päästä isompiin rahoihin kiinni.

Toistaiseksi tämä on ollut harrastus, mihin on lähinnä mennyt rahaa... nousukautta odotellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan