Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAMASUJEN SUNNUNTAI!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökyöpelinä kirjoittelen jo sunnuntaipinoa, mennäänhän jo toista tuntia sunnuntain puolta:) Kirjoittelin tuonne lauantain pinoon noista vaunuista ja en tietty ajatellut, että kuka muu nyt näin yöllä sinne enää kirjoittelee. kyselen nyt sitten uudelleen noista Emmaljungan vaunuista, eli kyseessä on ne Emmaljungan Cerox Sport vaunut. Onko niistä muilla mielipiteitä?? Ne vaikutti aika hyviltä ja menee pieneen tilaan. Heittoaisakin on. Pehmeällä kantokopalla olen ajatellut.. mitäs mielipiteitä siitä??

Sitten onko kellään sellaisia Hartanin vaunuja?? Oli kalliit mut varmaan hyvätkin.. Me ollaan ajateltu panostaa vaunuihin, muuta sitten voidaan hankkia käytettynäkin. Mut mitäs mieltä olette kyseisistä vaunuista? Ja onko Gessleineista mitään kokemuksia?

Aika paljon tuli kysymyksiä, mutta haluaisin tuon vaunuasian pois mielestä ja sitten voisi kesälomalla ostella muut jutut!

Omaa napaa sen verran, että ilmeisesti supistuksia mulla on aika useinkin. Masua kiristää ja pingottaa ja masu on kauhee pömppö. ne kestää jonkin aikaa, joskus melki vartinkin ja sitten menee ohi. Onko noi sit just supistuksia vai mitä?? Kertokaas kokeneemmat!!:)

Nyt täytyy mennä nukkumaan!

Aamuun sitten!!

t. Alisa + vauva 20+6

Vierailija
2/10 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alisa:

Vaunuista vaihdettiin kokemuksia tuossa joku viikko aiemmin..Löytyisköhän se haulla :)

Omasta kokemuksesta esikoisen kohdalla pehmeä kantokoppa kävi pieneksi tosi pian, harmitti paljon kun piti ostaa sitten uudet tilavammat vaunut. Päiväunia kun poika nukkui tuonne 2-vuotiaaksi asti ulkona =)

Mutta kuten muissakin asioissa, näissäkin on omat mielipiteet jokaisella että kumpi koppa on parempi.

Emmaljungat ainakin on tosi yleisiä ja kestäviä vaunuja. Ja niiden uudet vrisävyt on aivan ihanan herkullisia =)

Supistuksia mullakin, mutta ne on jo kipeitä =( Monena iltana on sängyssä tehnyt niin kipeetä ja samanaikaisesti tuntunut menkkakipuja aina jalkoihin asti. Eilen illallakin tuli ihan synnytys mieleen =/

Ens keskiviikkona on onneks neuvola, jos siellä sais vähän selvyyttä asiaan.

Supistukset on juurikin sellaisia mahan kovettumisia ja maha tuntuu ihan pinkeeltä. Se ikään kuin kiristyy. Sellaisia mulla oli viime raskaudessakin puolesta välistä ihan loppuun asti.

PItäis vaan osata vähän levätä kun niitä tuntuu, mutta se onkin helpommin sanottu kuin tehty.

Tänään pitäis mennä siskon luokse syömään, kivaa =) Ei tartte itse väkertää keittiössä ruokaa perheelle. Saadaan samalla siskon tytön vanhat vaunut meidän Touhulle.

Mutta mukavaa sunnuntaita ja nauttikaa auringon paisteesta =o)

Terkuin,

Camelot ja Touhu 19+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittiin miehen kanssa että mä saan nukkua aamulla vähän aikaa... tietysti 1v2kk heräsi superaikaisin ja alkoi jo puoli seitsemältä kiukkuisena huudella sängyssä. Seiskalta mies nousi. Puoli yhdeksältä minä, mutta hittovie kun koko 1,5 h typy kirkui ja karjui vähän väliä ja kävi takomassa ovea huutaen ÄÄTÄ... että oli ilo " nukkua" 1,5 h ylimääräistä!

).( - Mä lähdin teurastamaan JATKUVAA NÄLKÄÄ tänä viikonloppuna syömällä NIIN PALJON KUIN JAKSAN. Eilen olinkin niin täynnä jo ravintola-aterian jälkeen että luulin voittaneeni taistelun... ja hohhoh, kun tulin kotiin niin ensimmäisenä " oiskohan jotain leipää..." . No aion jatkaa sitä silti tänään niin että huomisesta lähtien vois syödä vähän kevyemmin :)

Oon aiemmin elämässä laihduttanut paljon (useampia kertoja vähän, mutta kerran tosi paljon ja se paino pysyi) ja oon havainnut että paras lähtölaukaus on se että täyttää itsensä ruoalla. Raportoin edistymisestä alkuviikosta sitten.

ALISAN vaunukysymykseen en osaa oikein vastata, kun en ole uusia vaunuja ostanut tai ostamassa... mutta antaapa taas tilaisuuden päivitellä uusien yhdistelmien hintaa :)

Siis jopa 700 euroa, huh! Mä siis sain ostettua tutulta 200 eurolla 3v vanhat Emmaljungan hyväkuntoiset yhdistelmät, nyt odottelen vaan varmistusta että milloin saisin nuo vaunut käyttöön tuolle esikoiselle. Toivottavasti jo viikon kuluttua :) Tuo 500 euron säästö - melkein 3000 vanhaa markkaa! - tekee kyllä terää meidän budjetille.

Nyt meen tekemään töitä... taas. Hyvää sunnuntaita kaikille!

Coe rv 19+0 (kääk nyt se 20:s viikko alkoi)

Vierailija
4/10 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän meinaa flunssaa pukata päälle ja tänään on tuttuja tulossa kylään. Kiva nähdä kaveria, jolla on pari päivää aikaisemmin laskettu aika :) Tosin meidän raskaudet on ollut niin erilaisia, että eipä olla pahemmin niitä vertailtu.

Masussa liikkeitä tuntuu onneks päivittäin jo (viikon ajan) ja kasvaa mukavasti. Joku joskus pari viikkoo sitten kirjoitti siittä, että ihmiset tuijottaa ja koskettelee raskaanaolevien masuja. Totta tuo! Vaikka onhan se kiva saada hieman ekstrahuomiota :) Ainakin tutuilta!

Paljon on ollut puhetta miehistä ja niiden osuudesta lastenhoitoon, kodinhoitoon jne. Mulla mies on kyllä tehnyt koko raskauden ajan (siis ensimmäinen tulossa) niin paljon mun eteen asioita, että olen ollut ihan yllättynyt. Aina olemme tasapuolisesti hommia tehneet, mutta nyt se aina huolehtii, että en vain rasita itseäni... Kiva näin!

Kiva on ollut lukea noita teidän vaunuvinkkejä ym. Tosiaan olin ihan yllättynyt, kun kävimme niitä katselemassa ja hintahaarukka oli ihan mieletön. Onneks Saksasta näyttäis saavan huomattavasti halvemmalla. Näin opiskelijabudjetille se sopii paremmi.

Kivaa päivää kaikille!

-Susuliini 18+1

Vierailija
5/10 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaas kenellä alkoi [b]LOMA[/b] =) IHANAAA!!!! Saa 8 päivää huilia just niin paljon ku hyvältä tuntuu!! Nyt ku ilmeisesti niitä kivuttomia suppareitakin tulee niin töissä tulee sellanen olo, että tarvis pysähtyä vaan kun ei voi/kerkee.

Ja sitten....Pikku-Isäntä näytti eilen miten potkitaan oikein kunnolla=) Sellasta mylläkkää ei ennen olekaan ollut. Potkasi välillä johki niin että vihlasikin. Todella vilkkaalla tuulella oli ja sitä ennen edelsi noin tunti täysin hiljasta aikaa, vaikka makasin sohvalla. Siinä se yleensä liikkuu koko aika.Melkein jo ehdin huolestua...No, okei, myönnän, että kyyneleitäkin vuodatettiin ihan salaa mieheltä =D

[b]VAUNUASIAA[/b] Me meinataan todennäköisimmin hankkia justiinsa nuo [b]Cerox Sportit[/b] (tai Combit mikäli pehmeellä kantokopalla). Mä olen tullut tässä tutkiskellessani siihen tulokseen, että ovat oikein mainiot ja mahtuvat autoon hienosti. Brio Novat eivät mahtuneet, oltaisiin ehkä päädytty muuten niihin. Toi Puna-Musta on ihana väri myöskin ja mikäli meille olisi tyttö ollut tulossa, oltaisiin päädytty siihen pinkkiin vaan kun masussa onkin poika niin luultavimmin väri tulee olemaan Soft Lime taikka Strike(hopeeta, oranssit kanttaukset). Menen nyt maanantaina kyselemään tarkemmin vielä hintoja. Tuo pehmeä kantokassi kyllä houkuttelee....en ole kyllä nähnyt minkänäköinen on tuolla kovalla kantokassilla, se saattaisi olla tilavampi..? Ja sitten vois hankkia sen jalkapeitteen jatkon kannalta, kun käypi kantokassit ahtaaksi.

Me tilataan työkaverin kanssa Missy Momin nettikaupasta mammavaatteita...Vitsit, että siellä on mun mielestä ihania vaatteita ja jotkut on ihan inhimillisen hintasiakin =) Tään samaisen kaverin kanssa lähdetään maanantaina kiertelemään Turun vauvaliikkeitä, katotaan mitä kaikkee kivaa tarttuu matkaan.

Mitäs muuta mun vielä piti...hmmmm...kun aloitin niin oli tuhat asiaa mistä piti kirjotella...Kaippa ne kaikista tärkeimmät sitte jo tuli tuossa ja tuskinpa tää nyt jää ihan vikaks viestiks tänään =)

Täällä tuli taas täydet viikot täyteen, ihanaa=) Taas ollaan viikkoa pidemmällä.

Täällä Satakunnassa muuten taitaa tänään olla aikas lämmin päivä eikä sadekaan näytä ainakaan vielä ajankohtaiselta!

Oikein mukavaa päivää kaikille Lokamasuille!!

Toivottelee: Je_Ni & Pikku-Isäntä [size=2][color=blue]22+0[/size][/color]

Vierailija
6/10 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ankeeta aamua!(siis ilman puolesta vaan tosin=))huippuaamu muuten,esikoinen antoi nukkua tänään puolysiin!!yleensä noustaan viiden jälkeen,ihan viimeistään puoliseiskalta.no,tosin tankkasin sen tossa aamusella,mutta oli niin väsy että laitoin takas nukkuun ja menin itekkin.nyt onkin sitten tarmoa täynnä!

puutun heti tohon vaunukeskusteluun ennenkun unohdan.mä olen aina ollut kauhea vaunu-ja ratasintoilija.mutta oman vaunuvalintani tein kuitenkin ihmeen hätiköidysti,jo vähän puolenvälin jälkeen.teutoniat olin halunnu,ja ne myös ostettiin.vaan eipä oo osoittautuneetkaan mikskään mersuiks.nitisee ja natisee(no silikonispray auttaa,mutta silti..),onneton tavarakori,ja minä olen se joka käy kaupassa,blaah.nyt on jotain vikaa ja vaunut heiluu puolelta toiselle,kauppaan pitäis jättää huoltoon kolmeks päiväks,ja kun ei poika matkiksissa viihdy niin ollaan nyt lenksuteltu vielä noilla.pehmee kantokassi oli ja se oli ihan hyvä,mutta sitten kun siitä tehtiin se lämpöpussi,niin ne yläreunat jäi ärsyttävästi tielle ja pojalla oli ahdasta.ostettiin sitte lampaantalja ja käytettiin jalkapeittoa ja vilttiä.mutta pehmeen ottasin vieläki,varsinki syksyvauvalle,niin paljon kätevämpi napata mukaan kun kova.meilläkin täytyi jättää vaunut alas.ja ärsyttävin miinus on,että pystymmässäkin asennossa selkänoja jää liian takakenoon,ja sekös lasta ärsyttää.sama ongelma kuulemma brioissa,mutta emmaljungissa ei,joten ne taitaisin ottaa jos nyt valkkais,tai sitten gessleinit jotka oli tokana listallaa,niissäkin aivan namuvärejä!!

no se siitä,omaan masuun kuuluu hyvää,liikkeet tuntuu päivittäin.masullaan ei voi nukkua,heti töytäistään.maanantaina siis huomenna rakenneultra,sitä odotellessa.jahas,kutsu kävi...mukavaa sunnuntaita mahakkaat!

lilanda ja ipana rv19

Vierailija
7/10 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alisalle vielä vaunuista: Gessleinit on siskolla ja ovat kyllä todella kätevät! Menevät nopeasti kasaan ja pieneen tilaan. Ei mitään pahaa sanottavaa niistä! Olen niitä työnnellyt jonkun verran oikein, kun hoidin hänen lastaan. Heittoaisa on kyllä tosi kätsy =)

Mä kattelin kans niitä Hartanin vaunuja ja olivat komeita, mutta aika vähän niistä kuulee mitään puhuttavan..mutta varmasti ovat laadukkaita ja hyviä! Olis tosiaan kiva kuulla niistä kokemusta kans=)

Ja niistä suppareista...Niin mä luulen, että ne on niitä samoja ku mullakin ja ilmeisesti siis juuri noita harjotussuppareita =( No, onneks ei pitäis mitään huolta olla niin kauan ku ovat kivuttomia!!

Että näin....

Sii Ya!

-Je_Ni-

Vierailija
8/10 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tääl on puhuttu painosta ennemminkin,mut nyt on pakko tulla kyseleen kuinka muilla on..Siis tää on ihan kauheeta!Alkuun mulla paino nousi 4kg ja pysy siinä kauan,mut nyt on joku aivan kauhee pyräkkä jo 3 viikkoa..Mul on paíno noussu jo 7,5 kg!!!!!!!!Ja on menossa 18+4..Paino vaan niinku nousee ja nousee ja tuntuu et sitä ei saa pysäytettyä!?On noussu 1kg viikko vauhdilla nää viimeset viikot..Oon päättäny jättää kaikki mehut pois,pitää karkkipäivän kerran viikossa ja käydä 45min kävelyllä vähintään 3:sti viikossa..Onko teillä jotain vinkkejä et sais ton painon kuriin ettei se nyt noin vauhdilla nousis?Kummallisinta on se etten mä mun mielestä oo " lihonnu" tai no ehkä reidet on vähän levinny ja vatsa tietenki kasvaa..Oon ollu ihan normaalikokoinen ennen raskautta..

Niin niistä vaunuista..Aion ostaa 2004 vuoden mallin hartonit kolmella pyörällä mun kaverilta.Kaveri ollu tosi tyytyväinen ja mun mielestä ne on niinku niin hienot.Ihastuin niihin jo silloin ku se osti ne omallensa..ne on siniset mis on sit raidallista kangasta myös (valko/v.sini/siniset)Olis isän äiti ostanu meille uudet vanut,mut kieltäydyin kohteliaasti,kun nämä on niin hienot ja hyväs kunnossa..Oon tääl ruotsis käyny kiertelees vaunukauppoja ja en oo vielä yhtiäkään miellyttäviä löytäny.Tuntuu et kaikki uudet mallit on ihan kumman näkösiä,mustia tai muuten vaan ruman värisiä..

Oli muuten ihanaa herätä eilen potkuihin!Nukuin puoli mahallani niin et prinsessa siellä alko potkiin ja vaatiin enemmän tilaa:)On se kumma miten tästä raskaudesta alkaa nauttimaan ihan erillälailla ku niitä liikkeitä alkaa tuntumaan:)

Hyvää sunnuntai päivän jatkoa kaikille!

Vierailija
9/10 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunuista nyt ekaksi: Minä oon varmaan tosi outo, kun en oo koskaan ollu innostunut mistään vaunuvertailuista. Tosin, ei ois ollu kyllä koskaan rahaakaan ostaa mitään 700¿ yhdistelmiä, mutta en oo kyllä semmosista haaveillukaan. Kolmen lapsen kokemukselle minusta on kaikkein paras ratkaisu kunnon vanhanajan makuuvaunut + hyvät matkarattaat. Meillä on kaikki 3 nukkuneet n. vuoden ikäiseksi tavallisissa makuuvaunuissa. Ovat ihanan tilavat vauvalle. Ja tosiaan sitten isompana ovat istuneet matkarattaissa. Mun äiti osti meidän kakkoselle uuden ABC:n matkarattaat ja niistä oon tykänny TOSI paljon. Ovat hyvät työntää ja tilavat lapselle.

Nyt tosiaan tulokas saa matkustaa nuissa Brion tuplissa nykyisen kuopuksen kans ja pihalla nukkumistarkoitukseen yritän löytää jotku kivat makuuvaunut kirpparilta.

(.) Vaavi on alkanut liikkua enemmän ja eilen illalla tuli ekaa kertaa pari voimakasta muksua, jotka tuntu ihan käteen. Rakenneultraan 8 päivää, jee :) Mulla on _koko_ ajan taas nälkä, himolistan top3 on Pitsa, mansikkarahka ja suklaa. Öö...MIKSIHÄN mun perä leviää :))) No, oikeesti tammikuusta on tullu " vaan" 4kg ja se on ihan hyvin se.

Muuta: Tuo ukkokulta on ollut aivan iiihana. Eilen tuli kotiin jo klo 15 ja käytiin sitte kaupassa, hampurilaisella ja vielä mun porukoiden luona. Illalla käytiin ilta-ajelulla nukuttamassa tytöt ja tänään se on tosi kovasti touhunnu tyttöjen kans ja minä oon saanu ottaa relax. Eli kannatti kyllä se torstain pulttaaminen :D

Jotainhan mulla piti vielä laittaa, mutta ei nyt millään muista että mitä. Noo, illalla sitten uusiksi, jos tulee mieleen.

Mianni 19+1

Vierailija
10/10 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä täällä kummempia,hiljaista ollut tuolla kirjoittelu puolella mutta joka päivä käynyt lukemassa kuitenkin pinon..

Vaunuista:Meillä on nuo kuopuksen emmaljunga edget ja en aio ostaa tuplia tai mitään muutakaan lisäjuttuja vauvan tultua.Seisomateline meillä on ja saa isompi tuolloin 1v10kk mennä sillä,ja sit ois kyllä mahdollisuus että ottaisin kuopuksen kummitädiltä niiden tuplat emmeljungan v.2003 käyttöön kun eivät tarvi,mutta tosiaan katotaan että onko tarvetta sitten niillä.Meillä on toiset pienet rattaat ja kun vauvan synnyttyä mies jää 1-2kk lomalle niin isompi menee noissä rattaissa sitten.Tosin tosi harvoin mennään vaunuilla ees 100m pitemmälle,kuopus kun ei viihdy ollenkaan vaan kävelee mielellään:)

Vaatteita olen uskaltanut ostella jo pari kappaletta,ja ajatuksena tosiaan että kun pe 2.6 menen uudelleen 4d ultraan niin jos käykin ilmi että kerttu onkin poika niin voin palauttaa nuo tyttöjen vaatteet..Soitinkin sitten hetken mielijohteesta nkl:n ja pyysin päässä sinne 4d ultraan mielenrauhan/vauvan terveyden vuoksi ja he antoivatkin ajan sieltä heti seuraavana päivänä,että eipä sitten tarvitsekkaan mennä Brunolle ja maksaa,vaan säästyn toisaan 150¿ summalta ja käytän sen siihen autobabyyn.

Vkl käytiin jo testaamassa nuita lastentarvikkeessa ja oli niin mahtava että=) Tosin onhan se vauvan asento hieman pysty mutta niin se myyjän mielestä mukavampi vauvalle,selitti jotain että paino ei kertyisi liiaksi niskaan jos olisi sellanen normaali vauvan kaukalo.

Siinä vain tuli mieleen että hyvin ne on nuo meidän muutkin lapset menneet rock-a-totilla ilman kitinöitä ja luulisi että jos vauvalla huono olla niin kitisisi ja mekin kuitenkin n.3-4krt vuodessa matkustamme n.1000km pohjoiseen ja aina matkat menneet todella hyvin!

Mutta tosiaan päädyttiin tuohon autobabyyn kun sen saa takapenkille niin hyvin turvallisesti kiinni kun muut kaukalot eivät käy lyhyiden turvavöiden vuoksi..Ja haluan vielä kuopuksen menevän etupenkillä selkä menosuuntaan.

Ostoksista muuten:Lisää vaatteita pitää ostaa-onneksi saan kavereilta lainaan hyväkuntoisia tyttöjen vaatteita ja muutaman tottakai itsekkin ostan ja samaten sukulaiset kun on eka tyttö mummoille:) Siis jos ultraan luottaminen.Ja jos on poika niin on se kiva hänellekkin ostaa sitten uusia vaatteita muutaman..Sitten ostan sen 1-2-3 sitterin ja siinäpä ne onkin ne hankinnat.

Suuri patjakeskustelu ollut tuolla eka sivuilla mutta meillä mennään kuopuksen vanhoilla patjoilla,puhtaita ovat (suojat ollu aina päällä) ja pesen vielä ennen vauvalle laittoa,samaten sängyt on ja vaatekaappiin pitää ostaa muutama lisähylly ja sellanen yläkaappi systeemi niin että mahtuu kaikki pikkusten vaatteet sinne.

" Kerttu" potkii kovasti ja nyt tuntuu miehen kädellekkin jo nuo,kovin vain alhaalla potkii ja aina samassa paikassa.On löytänyt neiti lempiasennon=)

Torstaina ois neuvola ja saan kelan paperit ja täytyykin viedä heti ne kelalle jos saisi jo seuraavalla viikolla äitiysavustus rahat niin pääsisi sitterin ostoksille,kamala hoppu laittaa jo kaikki kuntoon:/

Supistukset alkaneet, ei onneksi kivuliaita..Edellisissä raskauksissa olen joutunut sairaalaan vuodelepoon ja täytyy toivoa että nyt en joudu..bd Edellisissä alkanut supisteleen rv 26-28 ja vuodelevossa ollut rv38 asti.Nyt tosiaan alkanut jo rv20, ja näiden ennenaikasten suppareiden takia olen laitellut jo hyvissä ajoin kaikki kun ei ole ollut minusta miksikään sitten loppuraskaudessa..

Mutta nyt menoksi,kohta pitäisi lähteä kummitytön synttäreille:)

Jemin rv ?,kai 21+3?? (rv ihan sekaisin)