Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marrasmurut huhtikuussa!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaan täällä!

Sorry, en ole edes käynyt lukemassa kuulumisianne, kun on ollut menoa ja meininkiä. Ja pakollisia töitä myös.

Onnea Aotearoa! Meillä tää on kolmas on ehdottomasti vimppa. En malta odottaa, että pääsen tekemään kaikenlaisia juttuja ilman vaippaikäistä.

Meillä neiti on vaativainen; vain äidin syli kelpaa ja lattialla ollaan vain vähän aikaan. Kääntyi jo kk sitten, mutta ei halua kääntyä, koska siinä saattaa pää kolahtaa tai käsi jäädä jumiin, joten parempi vaan olla paikoillaan!

Huhtikuun alussa oli 5 kk neuvola. Painoa oli melkein 6,2 kg ja pituutta 63 cm.

Kiinteitä ollaan syöty jo pari kk ja nyt syödään jo 4-viljan juttuja sekä lihoja.

Meillä muuten sanoi terkka, että virallinen suositus ei ole enää 6 kk täysimetystä vaan allergiat kuulema vältetään paremmin, jos kiinteät aloitetaan aiemmin. Noh, meillä on aina aloitettu 3 kk iässä syömään, joten minä viis veisaan kaikista suosituksista.

Meillä on tämä kolmas vauva monessa asiassa ihan erilainen tapaus kuin kaksi aiempaa. Tutti ollaan nyt vasta opittu, vaikka ei vieläkään ole mikään hitti! Ja tämä vierastamisjuttu on ihan uusi homma. Neiti on vierastanut 3 kk iästä alkaen kaikkia. Vanhemmat lapset eivät ole koskaan vierastaneet eivätkä ketään.

Meillä tuo poika on kasvuseurannassa. Nyt 5 vuotiaana painaa 12,8 kg ja on 100,5 cm pitkä. Lääkärit miettivät kasvuhormooneja...

Hienoa Hulda, että diagnoosi löytyi. Ja sitä kautta sitten lääkityskin. Voimia!

Tässä me taas yhdessä neidin kanssa kirjoitellaan, kun niin surkeasti taas valitettiin lattialta. Taitaa tulla oikea äidin pikku sylikissa.

Nyt täytyy taas mennä, mutta koitan päästä lukemaan paremmin kuulumisia!

pp

Vierailija
2/20 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adara: meillä poika 5kk ja viikon. Pe keksi ihan yhtäkkiä kääntyä kyljelleen, lelukaaresta kinni pitäen pääsi tänään mahalleenkin. Tähän mennessä ei ole ollut mitään kiinnostusta kääntyä, katsellut vaan meidän touhuja tyytyväisenä :).

Meillä rupes poika syömään yöllä useammin, joten aloitin perunan tällä viikolla. Yötkin kyllä jo palautui norm., mutta tuntui nyt hyvältä aloitukselta tämä ikä meille!

Nyt poika heräsi, lisää myöhemmin,

Nyyny ja Aatu 5kk ja 1vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 5 kk. häämöttää ja aika menee hurjan lujaa. Ensimmäinen hammas rupes pilkottaan ihan vähän, mutta siihen se sit tyssäs. sitä kyllä tehtiinkin viikko öisin juoksutettiin...

Meijän poika on nyt neljännellä kerralla ruvennut tykkään vavauinnista, kun ruvettiin jo vähän sukellusta reenaamaan ja ensimmäinen vauva kerho loppuu kohta. niin ja ponkas poika jo istumaan itse sitterisä kaksi kertaa. tarvis varmaan syöttötuoli hankkia. rattaissakin jo välillä hetken istuu. kuinka teillä vauvat viihtyy rattaissa istumassa? tai yksin lattialla touhuamassa?

meillä soseet maistuu=) ja selkeä rytmikin on tullut takaisin, ihanaa ! on se oma vaavi vaan niin ihana ja rakas

Vierailija
4/20 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaapa kirjoittelemaan kuulumisia!

Meillä poika kääntyi eilen ekan kerran, hiphei! Ikää onkin jo melkein 5,5kk, joten on aikakin.

Meillä on nyt maisteltu perunaa ja porkkanaa, sellainen 0,5dl kerran pv. Ajattelin ehkä tänään kokeilla antaa illallakin vähän sosetta, josko auttais yöhön. Ensi viikolla aloitan vasta puuron.

Viikonlopun odotusta,

Nyyny ja Aatu pian 5,5kk

Vierailija
5/20 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö täytti muutama päivä sitten 5kk. Neiti on ihastuttava, todella rauhallinen möllöttelijä, joka viihtyy hienosti yksin lattialla lelukaaren alla tai muiden touhuja seuraillen. Vielä ei käänny eikä oikein jaksa yrittääkään kuin muutaman kerran päivässä. Neiti vain hymyilee ja tutkii varpaitaan. Juttelua tulee aika vähän, mutta toisaalta voisin itsekin enemmän panostaa siihen. Tuntuu ettei aika riitä kaikkeen,vaikka kovasti on elämä helpottanut tytön kanssa parin viimeisen viikon aikana.

Nyt on viimein kiinteätkin aloiteltu varovasti. Muutama päivä ollaan maisteltu luumusosetta ja ilmeet on edelleen aika hassut kun tyttö nyrpistelee. Ensi viikolla aloitellaan peruna-porkkanaa ja katsotaan myöhemmin mitä sen jälkeen. Mikään kiirus ei kyllä ole, joten kaikessa rauhassa edetään.

Nukutusrumba tuntuu menneen ohitse, sillä nykyisin tyttö nukahtaa ulos hyvin vaunuihin. Tosi iloinen olen, kun ei enää tarvitse pinna kireällä miettiä miten tällä kertaa saisi homman hoidettua ja kauanka vielä yritän lykätä vaunuissa uneen vai joko vaihdan taktiikkaa.

Yöt menee 3-4 heräämisellä eli ihan hyvin pysyn muun yhteiskunnan mukana :) Tässä olen yrittänyt lukea pääsykokeisiinkin aina kun ehdin, mutta katsotaan nyt miten ne menee. Mies on nyt lomalla ja jatkaa vielä muutaman viikon. Heti huomaa miten on välit tytön kanssa lähentyneet, kun on ottanut selkeän "ykköshoitajan" aseman mun keskittyessä lukemiseen. Pojallekaan ei tahdo mun syli enää kelvata, isänsä syli vain.

Eilen katselin Nelosen Sairaalaa ja alkoihan se vauvakuume nostaa päätään. Täytyy tunnustaa, että olen miettinyt jo nimeä seuraavalle tulokkaalle. Mistä tulikin mieleeni mitä Aotearoalle mahtaa kuulua? Joko on vessanpyttyä halailtu?

Riina, en ole vielä tyttöä istuttanut rattaissa, jos sitä tarkoitit, mutta muuten viihtyy hyvin tupliksissa hereilläkin kun nostaa selkänojaa vähän pystyasentoon.

Vierailija
6/20 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viiden kuukauden rajapyykki ylitetty. Tyttö on tällä viikolla jo yrittänyt kääntymistä selältä mahalleen. Pian varmaan onnistuu. Eilen otettiin ekaa kertaa broileria mukaan perunan, porkkanan ja palsternakan kanssa. Nyt on muutamana päivänä ollut tosi hankalaa syöttää sosetta ja puuroa. Luukku on ja pysyy kiinni. Ainoastaan hedelmäsoseet saa suun aukeamaan. Kaurapuuro meni monta päivää ihan hyvin, mutta nyt on stoppi tullut. Ajattelin huomenna aamulla koittaa riisipuuroa. Maitoa kyllä syö ihan hyvin. Viime yönä tyttö ei syönyt kertaakaan, mutta tokkopa siitä tapa tulee.

Päivät meillä menee näin:

6:00-6:30 herätys

7:00 puuroa + makeaa sosetta ja maitoa

7:30-10:00 välillä nukkuu 1,5-2 h ulkona

10:30 kasvissosetta ja maitoa

11:00-13:00 kärryttelyä ulkona; tyttö on puoli-istuvassa asennossa kunnes nukahtaa ja lasken pääpuolen alas

13:30 luumusose ja maitoa

14:00-17:00 päikkärit ulkona; 1/2 h - 2,5 h

16:30-17:00 hedelmää ja maitoa

alkuillasta puolen tunnin tirsat vaunuissa ulkona, jos vaikuttaa väsyneeltä

19:30-20:00 puuro + makeaa sosetta + maitoa

~20:00 yöunille omaan sänkyyn

Päivällä ei nuku lainkaan sisällä. Tämä kun tajuttiin, niin elämä muuttui helpommaksi. Suoraan vaan kärryyn pihalle. Nukahtaa yleensä ilman huutoja. Joskus pitää tehdä pieni unilenkki, mutta aika harvoin.

Vierailija
7/20 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin piti vielä kirjoitella noista unista, että olen tosi onnellinen kun tyttö nukahtaa syliin tai suoraan sänkyynsä illalla n. 9-10 paikkeilla. Yöllä juodaan pullo maitoa n kolmelta ja sitten yleensä seuraava herätys on 7.30-8.30.

Aamupäivällä ennen soseita ottaa pikkutirsat pinnasängyssä, kestää puolesta tunnista tuntiin. Sitten päiväunet ulkona 2-4 h ja illansuussa puolen tunnin tirsat sängyssään. Iltaunille on hankalinta rauhottua. Joskus auttaa pieni sively sormella ohimosta, joskus kunnon kikatussessio kutitusten kera.

Istumista ollaan harjoiteltu tuossa matkasyöttiksessä, joka korkea reunoiltaan. Se on sitten vuorattu pikkutyynyillä. Jossain vaiheessa, kun syö tuolissa niin siirrän sitten triptrappiin.

Onpa typy hassu, kun ei tykkää oikein hedelmäsoseista. Onkohan kirpeitä hänen makuunsa. Persikka-banaani menee, samoin mango.

Stressaan jo etukäteen, että kun keksii kontata, miten saan pidettyä kaikki tsiljoonat pikkulegot ja barbin haarukat ja kaikenlaiset helmet omissa purkeissaan. En mitenkään!

Ai niin, jäikö kellekään mitään ylimääräisiä kiloja??

Mulle jää aina. Tällä kertaa eniten, 6 kg. Todella tylsää. Lopetin imetyksen n. kk sitten ja nyt olen ollut tarkemmalla syömisellä pari viikkoa. Ts. en syö juurikaan herkkuja, rasvoja ja pienennän annoksia. Lisäksi yritän jossain välissä päivittäin harrastaa liikuntaa (yleensä päikkäreiden aikaan). Olisi niin mukava mahtua entisiin housuihin! Noh, tämä alku on hankalinta, hitaasti ja toivottavasti varmasti nämä tästä sulaa...peräti puol kiloa on jo voitettu.

pp

Vierailija
8/20 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tippui raskausaikana oma paino 2 kiloa. Nyt olen samoissa kiloissa, kuin ennen raskautta. Jotensakin kyllä näyttää ja tuntuu siltä, että lihas on muuttunut löysemmäksi...

Vierailija
9/20 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytön 5kk mitat oli n.6500g ja 63cm ja pipo tais olla 42,5cm. Rotarokotteen ja oliko sitten toinen se yhdistelmärokotteen tehoste toinen. Kummastakaan ei tullut minkäänlaisia oireita. En huomannut, et ois ollut edes tavallista väsyneempi.

Mullahan tuli raskauskiloja huimat 24kg ja niistä vielä 3kg ois jälellä. Hyvin ovat tippuneet kun olen syönyt joka päivä puoli litraa jäätelöä tai karkkipussin :) Tähän painoon olen ihan tyytyväinen. Jos toukokuussa jätän muutamaksi viikoksi herkut pois niin eiköhän nuo loputkin kilot lähde. Voi olla etten niin ruipeloksi enää kyllä edes halua. Löysää on täälläkin puhumattakaan raskausarvista eivätkä ne tuskin enää ikuna lähde mihinkään. Välillä suoraan sanottuna v***ttaa nämä raskauden jättämät jäljet, mutta yritän aina miettiä mitä hyvää ne tullessaan toivat.

Adara ja neiti 5kk

10/20 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä Adara: olen edelleen onnellisesti raskaana ja viikkoja on nyt 7+0. Vessanpönttö on ylin ystäväni. Pahoinvointi on ihan kamalaa. Väsyttää ja oksettaa ja kokoajan heikottaa.

Ansku on löytänyt nyt varpaat ja ne ovat suussa kokoajan. Kovasti yrittää myös ryömiä eteenpäin, jalat liikkuu niinkuin kuuluukin, mutta eteenpäin tyttö ei liikahdakaan.

Raskauskiloista: Anskusta minulle tuli vain kolme kiloa ja ne jäivät kaikki sairaalaan. Ja vähän ylimääräistäkin taisi silloin jäädä. Raskausarvet komistavat vatsaani kakkosen jäljiltä eli 2003 vuoden alkupuolelta. Valtavan suuret liilat viivat ovat haalistuneet vaaleiksi, mutta kyllä ne vielä näkyvät. Keskosista ei ehtinyt tulemaan arven arpea. En enää ole murehtinut niiden olemassaoloa, ne on kai vaan osa minua.

Hyviä vointeja kaikille ja nautitaan pienokaisistamme!

Aotearoa ja Ansku 6,5kk

Vierailija
11/20 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tyttö täytti 5 kk! :) Neuvolassa en ole vielä käynyt, mutta muutaman päivän päästä kuulen siellä vauvelin uudet mitat.

Meilläkin on löytyneet jalat, pitkän vahtaamisen jälkeen. :D Vaunuissa työnnän tyttöä puoli-istuvassa asennossa, kun haluaa sitä. Pyrkii kovasti istumaan. Omaa hyvät selkälihakset, joten nostaa selkää ihan itsekseenkin jo aika korkealle makuuasennossa. Tyttö kai rakastaa kovin varpaitaan, kun niitä kuikuilee, ja jo sen takia menee ikään kuin istumisasentoon mun sylissäkin ihan itsestään.

Mulla ei tullut tästä toisestakaan raskaudesta liikakiloja eikä raskausarpiakaan. Jostain olen joskus lukenut, että toisille niitä vaan tulee ja toisille ei, että niitä ei voi mitenkään estää(meinaan rasvoja yms. ihmeaineita). Olisi siis geeneissä menevä juttu ja ei mun äidilläkään ole ollut niitä 2 synnytyksen jälkeen. Ekassa raskaudessa rasvasin parillakin eri rasvalla raskausmassua ja ihmettelin, johtuiskohan sileä "virheetön" iho siitä. No, ei se kai sitä ollut, kun tässä toisessä raskaudessa olin patalaiska, enkä jaksanut mitään rasvailla. Oli ehkä vielä isompi massukka kuin ekassa raskaudessa ja silti ei mitään. Tämän halusin kertoa, että jos joku raskaana oleva nyt hirveesti miettii, että pitäiskö satsata joihinkin kalliisiin voidetuotteisiin, että mulle ainakin kävi näin. Muutenkaan mun ei tarvi mitenkään rasvata ihoa, sillä se on aika kimmoisia ja ei herkästi kuivuva. Joillekkin miehillekin saattaa tulla "raskausarpia", jos äkkiä lihoo ja laihtuu takaisin, että silloin on kai kyse jostain ihotyypistä, eikä raskaushormoneista. Saattaahan se asia kuitenkin jotenkin silti liittyä hormoneihin, kun ne säätelevät meidän ihoa, hiuslaatua ja vaikka mitä. Niistä vaan tiedetään vielä niin vähän.

Oikein mukavaa kevättä ja Vapun odotusta kaikille äideille ja vauvoille!

Vierailija
12/20 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Aotearoalle! Meilläkin olisi toiveissa toinen lapsi - toivottavasti raskaus alkaisi tämän vuoden aikana.

Meiän tyttö on viikkoa vaille 5 kk. Kasvis- ja hedelmäsoseet uppoaa hyvin. Vähän on kakka välillä tiukassa ja muutama viime yö on ollut tosi levoton. 1-2 tunnin välein tytöllä on ollut asiaa äidille... Saattaapi hampaitakin olla tulossa ja päivän leikitkin ehkä mielessä. Mutta sen tämä vauva-aika on opettanut, että mikään ei ole pysyvää.

Vierailija
13/20 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAU:) Ihan kylmät väreet meni, kun luin viestisi!! Teillä siis puuhaa piisaa jatkossakin:) Täällä kyllä kanssa hivenen vauvakuumetta, mutta luulen, ettei ihan vielä aktivoiduta tän asian kanssa.

Meillä on elo hivenen tasoittunut, kun keskimmäinen sai epilepsia diagnoosin muutama viikko sitten. Kummasti helpottaa, kun tietää, mistä kenkä puristaa! Diagnoosi oli lapsuusiän epi eli murkkuikään mennessä pitäisi olla historiaa.

Neito kasvaa edelleen pelkällä maidolla: 7400 ja 62 oli mitat. Liikkumistyyli kuulosti samalta kuin Anskulla, vaikka vielä ei istuma asentoon yritäkään. On alkanut jo kummasti tuntua isolta tytöltä, kun ei enää vaan olla möllöttele!! ONNEKSI neiti on välttynyt toistaiseksi taudeilta yhtä kuumetta lukuunottamatta, eikä meillä muilla pääsiäisen tienoolla ollut mahatautikaann tarttunut.. kop, kop.

Tsemppiä Fibsulle ja kaikille meille pienten yöheräilijöiden äideille! Täälläkin syömisiä on 2-5 krt/yössä, mutta eiköhän se vielä kuulu asiaan.

-HH ja neito 4 kk

Vierailija
14/20 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että teitä onnisti ja hienoa, että joku ehtii tuollaista toimintaa harrastaa ;). Meillä tuollainen aikuisten toiminta vaatii viikon suunnittelun, että molemmat jaksaa ja ehtii...

HH: Onneksi saitte diagnoosin, uskon että helpottaa mieltä! Kiva myös kuulla muita maidolla menijöitä.

Meillä oli eilen neuvola 5kk; 7,7kiloa ja 66 senttiä. Painoa oli tullut puoli kiloa ja pituutta pari senttiä. Kuulostaako teistä liian vähältä? Neuvolatädin sijainen tietysti rupesi heti tarjoamaan kiinteitä, kun käyrät lähenee 0... Vähän sen arvasin. Tuo 6kk ihanneimetyspuheet loppuu heti neuvolassa, kun käyrät ei sojota ylöspäin. No kaipa niitä joskus viikon päästä vois kokeilla. Ihme kyllä ei antanut kauheita jumppaohjeita, vaikkei poitsu käänny vielä mihinkään suuntaan. Neuvoi kyllä, mutta sanoi, ettei ole kiire, on muuten jäntevä. Saatiin syöttikseen istumislupa. Kovasti tykkää hyppiä sylissä, vaikka meilläkin tykätään pitää varpaita kippurassa. Ja hieman jo liikkuu kellonviisarina lattialla.

Meillä oli toinen nuha melekin putkeen Aatulla, mutta selvittiin yötuhinoilla. Päiväunet on ehkä piirun parantunut, tänäänkin oli varmaan ennätys, kun nukkui yli 1,5h vaunuissa inahtamatta, sitten jo lähdettiin esikon kanssa ulos, joten unet jatkui 2,5tuntiin.

Iltaunet kuuden maissa ei kyllä enää onnistu sisällä, vaunuihin suostuu nukkumaan 30-45min. Miten teillä on vimpat iltaunet? Meillä yöunille mennään puoli ysin-ysin maissa.

Hyvää viikonloppua kaikille,

Nyyny ja Aatu 5kk maanantaina

Vierailija
15/20 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan täältäkin plussauksesta! :) Meillä oli eilen 5kk neuvola ja painoa oli 8,5kg ja pituutta 65,5cm että iso tyttö jo. Mutta ollaanhan me syöty kiinteitä jo kuukauden verran ja sen on neiti kyllä näköinenkin :) Kääntyy jo kummallekkin puolelle,mutta mahalta selälleen ei vielä käänny. Mutta viikonloppuja kaikille!! Täytyy kirjoitella lisää kun on aikaa...

Mari ja Emilia 5kk

Vierailija
16/20 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Aotearoa!!

Ihan alkaa tulla itellekin vauvakuumetta, vaikka just tunti sitten manailin kaksi täyttä kurkkua karjuvaa lasta sylissäni ettei ikinä enää lisää lapsia tähän taloon. Itse voisin jo jättää ehkäisyn pois, mutta mies ei vielä. Tosin eipä ole menkatkaan alkaneet.

Meidän tyttö ei vieläkään käänny mihinkään suuntaan. Joskus pari kuukautta sitten kääntyi muutaman kerran vatsalta selälleen, mutta nekin tais olla vahinkoja. Milloin kannattaa huolestua jos ei ala kääntyilemään? Tuntuu hassulle kun tyttö ei käänny, vaikka on kohta 5kk. Poika alkoi ryömimään muutaman päivän yli 5kk ja kääntyi 2kk ikäsenä, joten tytön liikkumattomuus hieman kummastuttaa. Tyttö kyllä yrittää, mutta kun ei onnistu, antaa heti periksi.

Meillä mennään edelleen rintamaidolla. En ole jaksanut kiinteitä vielä antaa. Muutaman kerran olen antanut pienet maistiaiset pojan puuron päältä mustikkasoseesta. Luumulla ajattelin aloitella.

Meillä muuten nukutaan yöt nyt pääsääntöisesti hyvin!!!! Ihanaa!!! Kolme kertaa yön aikana tyttö vielä syö, mutta ei nuo hirveästi verota jaksamistani päivällä. Päiväunille nukahtaa joko rinnalle (jos on talo hiljainen) tai liikkuviin vaunuihin tai haalariin puettuna olkkarin lattialle katsoen äidin ja veljen touhuja. Se vaihtelee mikä menetelmä kulloinkin toimii parhaiten. Illalla tyttö torkkuu tunnin keinutuolissa rinnalla ennen kuin nukahtaa niin syvään uneen ettei laskettaessa herää. Yöt neiti nukkuu edelleen tiukasti äidin kainalossa. Ihanaa aamuisin herätä siihen kun tyttö läpsii kasvoille ja hymyilee =)

Adara ja neiti 4kk3vko

Vierailija
17/20 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adara: meidän tyttö täyttää 5 kk torstaina, eikä ole vielä kääntynyt. Muutaman kerran vahingossa kellahtanut mahalta selälleen.

Tapasin junassa naisen, jonka 8 kk tyttö ei kääntynyt, mutta osasi istua ja kontata. Että ei kai tässä kannata huolestua. :-)

Vierailija
18/20 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta kääntyilystä Adara minäkään;)

Meillä tänää 5kk täynnä. Iso ukko jo =D

Ei käänny selältä mahalleen, mutta yritys on jo kova ja ihan pienellä tuella kääntyy. Ei vaan saa painavaa pyllyä itse mukaan ;D Mahalta selälleen menee vauhdilla ja molempiin suuntiin osaa sen. Selällään ollessaan on keksinyt miten pääsee leluja lähemmäs: heiluttaa päätä, olkapäitä ja alakroppaa siten että menee viisarina ympäri ;) hassun näköistä. Ihan selkeä päämäärä jätkällä on aina kun alkaa vempuilla. Takaraivo kipinöillä hinkkaa ja menee lelujen luo, jos ne sattuu liian kaukana olemaan.

Ja tuosta kääntymisestä vielä... oma mummoni ei ole vielä vuosikkaana osannut selältä mahalleen kellahtaa vaikka jo juokseva on silloin ollut =D

19/20 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Anskulla oli tänään puolivuotisneuvola. Uudet mitat ovat 7810g ja pituutta 66cm. Suuttui kovasti terveydenhoitajalle kun tämä kokeili vieläkö on vauvarefleksejä ja Ansku pelästyi kovin. Huusi sitten seuraavat puolituntia aina kun näki terveydenhoitajan naaman. Oli aika huvittavan näköinen mutrusuu meillä kun mulkoili tätiä niin vihaisesti. Noh, ihan kunnialla saatiin käynti läpi kuitenkin.

Adara: en minäkään huolestuisi vielä. Meilläkin kolmonen oli sellainen "luovuttajatyyppi". Eli jos ei heti onnistunut niin sitten ei ollenkaan. Kuitenkin on oppinut kaikki taidot ajallaan, muttei millään kiireellä.

Kiitos kaikille onnitteluista!

Aotearoa ja Ansku 6kk ja yksi päivä

Vierailija
20/20 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kk ikä alkaa lähestyä! Kesää odotellessa tuntuu, että päivät vain hurahtavat vauhdilla. Tosin nyt tietysti alkoi sataa...

Kiva lukea, että muitakin on vielä, jotka jatkavat pelkällä maidolla. Välillä tuntuu, että ympäristö (=sukulaiset) painostaa kiinteiden aloittamiseen. En tajua miksi. Meillä tyttö nukkuu yöt kuin tukki ja on tyytyväinen aina tissittelyn jälkeen. Kyllä sen varmaan huomaa, jos ja kun maito ei jossain vaiheessa enää riitä. 7-8 imetyskertaa vuorokaudessa riittää meillä. Yöllä ei enää syödä. Olen itsekin aika ihmeissäni, miten mutkattomasti kaikki sujuu. Ei tulisi vielä mieleenkään ruveta "huvikseen" syöttämään soseita. Enkä nyt tarkoita mitään pahaa niitä äitejä kohtaan, jotka jo antavat kiinteitä (itsekin annoin tässä iässä jo kahdelle vanhemmalle lapselle). Tämän neidin kanssa äidinmaito riittää, mikäpä siinä.

Löysin muuten kirjastosta ihan huippuhyvän kirjan, jota Vauva-lehdessäkin mainostettiin. "Omin sormin ruokaa". Jos vaan teitä jotakuta kiinnostaa, niin suosittelen, vaikken kokonaan ole edes vielä ehtinyt lukea. Siinä hypätään koko sosevaiheen yli, ja aletaan suoraan tarjota lapselle paloja. Ei siis syötetä lasta ollenkaan lusikalla, vaan lapsi itse syö. Näin teoriassa ruokailuista pitäisi tulla mukavia kaikille, eikä missään vaiheessa mitään "väkisin syöttämistä"... Vois antaa siis esim. vaikka parsakaalin paloja, porkkanaa, perunaa, lihaa jne. Ajattelin kokeilla. Ei kuulemma ole ollenkaan tarpeen, että lapsella olisi hampaita, kun ikenet toimivat kuin hampaat... Saas nähdä, mitä siitä tulee. Ainakin sotkua joksikin aikaa!

Meilläkään ei tyttö vielä käänny!

Nyt kuuluu vaunuista jotain meininkiä, täytynee lopetella...

Aurinkoisia päiviä toivottaen...