Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minulle tulee aina ”vaiheita”, jolloin persoonallisuuteni muuttuu

Vierailija
28.07.2019 |

Tyylini, arvot, ajattelutapa ja ihmiset joiden seurassa haluan olla, minusta tulee aivan eri ihminen. Otan kuin uuden persoonan, sitä kestää jonkin aikaa kunnes persoona vaihtuu uuteen. Minulla on tiettyjä vaiheita, jotka uusiutuvat, koskaan en kuitenkaan tiedä, milloin mikäkin vaihe alkaa ja päättyy. Tämä on oikeasti uuvuttavaa.
Puhuin tästä psykiatrille, sain diagnoosiksi epävakaan persoonallisuushäiriön. Apua siihen en kuitenkaan saanut, enkä ymmärrä mitä se kohdallani tarkoittaa.

Haluan tietää ja ymmärtää, miksi minulle tulee näitä eri vaiheita, jolloin indentiteettini vaihtuu radikaalisti. Pääseekö tästä eroon mitenkään?

Olen 25-vuotias nainen, eli en kuitenkaan mikään teini, joka hakee identiteettiään.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulu-opinnot eivät tule kysymykseen tai vieraan kielen hallinta. Ei pysty opiskelemaan uutta kieltä jos keskittyminen ei sen vertaa toimi eikä ole pitkäjänteisyyttä. Siinä oikeita asioita.

Vierailija
62/68 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette nyt ymmärrä, en muuta persoonallisuuttani eri ihmisten seurassa, vaan kun persoonallisuuteni muuttuu, se myös pitää koko sen vaiheen ajan, olin ihmisten seurassa tai en.

Esimerkkejä vaiheistani:

1) Ariana Grande - Halusin olla _täysin_ samanlainen, ulkonäöstä ja pukeutumistyylistä käyttäytymiseen. Halusin olla yhtä ihailtu ja rakastettu. Värjäsin hiukset, pistin meikkityylin ja pukeutumistyylin ja jopa puhetavan uusiksi.

2) Lolita - Haluan olla viaton ja tyttömäinen ja hakeudun vanhempien miesten seuraan (todella haitallinen vaihe mielenterveydelleni.) Pukeudun, meikkaan ja laitan hiukset tyttömäisesti ja käyttäydyn ”söpöillen”. Tämä vaihe toistuu jostain syystä useasti.

3) Vampyyri tai noita - ns. goottimainen persoona. Pukeudun tummiin, käytän tummempaa meikkiä, katselen vampyyri- ja noitaelokuvia ja -sarjoja. Käyttäydyin kuin oikeasti osaisin kontrolloida ihmisiä ja harjoittaisin taikuutta. Haluan, että ihmiset luulisivat minua vampyyriksi tai noidaksi. Nolottaa ihan myöntää, kun tää on niin lapsellista käytöstä aikuiselta naiselta.

4) Lapsellinen vaiheeni - Tämä on kytköksissä tuohon Lolita -vaiheeseen. Tykkään pukeutua teinimäisesti ja lapsekkaasti, halailen pehmolelua ja haluan pehmoleluja lisää. Käyttäydyn esim. vanhempieni edessä kuin pikkulapsi.

5) Satunnaiset päähänpistot olla samanlainen kuin jokin julkisuuden henkilö, kuten näyttelijä tai youtubettaja. Yleensä kohteet ovat ulkomaalaisia ja jollain tavalla erikoisia/kauniita. Matkiminen menee sairaalloisen puolelle, editoin instagram-kuvat samanlaisiksi, värjään hiukset samanvärisiksi, pukeutuminen muuttuu, meikkityyli..

Tässä nyt nämä isoimmat.

Ap

Mun mielestä nää ei niin liity persoonallisuuteen. Persoonallisuuspiirteisiinhän kuuluu avoimuus, tunnollisuus, neuroottisuus, sovinnollisuus ja ekstroversio.

.. Enemmän sun identiteetti kuvautuu pinnallisena ja mielenkiinnonkohteissasi on voimakkaasti tyyliasiat ja ulkonäön muokkaaminen. Tuntuu, että sulla elämän keskiössä on turhanpäiväisemmät asiat, kuten just meikki-, hius- ja pukeutumistyyli.

Vaikutat myös, anteeksi vain, hieman kehittymättömältä ja luulisin tekstin perusteella että näitä kirjoittaa alle 15v. henkilö.

Nyt sekoitat persoonallisuushäiriöt viiteen suureen persoonallisuuspiirteeseen, ns. Big five teoriaan. Persoonallisuushäiriöt ovat emootioiden tai impulssikontrollin säätelyhäiriöitä, kehityksellisiä tiloja ja ne eivät ole suoraan rinnastettavissa big five piirteisiin. Ap on täysin tyypillinen epävakaa persoonallisuus.

Ahaa kiitos tarkennuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään ystävyyssuhdetta lapsuudesta eikä nuoruudesta. Ei kykene ylläpitämään ihmissuhteita paria vuotta pidempään. Siinä häiriötä.

Vierailija
64/68 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään tavoitteellinen harrastus ei onnistu. Ei kestävyysharjoittelu tai mikään muukaan pitkäjänteisyyttä ja säännöllistä osallistumista vaativa harrastus. Ei pysty käymään useita kertoja viikossa samassa harrastuksessa samoihin kellonaikoihin vuosien ajan. Ei kykene toimimaan harrastusryhmissä normaalisti. Ei kykene valmennukseen tai noudattamaan valmentajan ohjeita.

Vierailija
65/68 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat kaatuvat niskaan ja täytyy lainata lähipiiriltä koska taloudenpito ei onnistu. Säästäminen ei onnistu.

Vierailija
66/68 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva riitely lähipiirin kanssa. Viesteillä pommittaminen ilman selkeää syytä, öiset herätykset ilman syytä, täydellinen muiden haukkuminen ilman mitään syytä. Täydellinen ennakoimattomuus ja epäluotettavuus aina välillä. Ystävien kumppaneiden iskeminen, ystävien sisarusten haukkuminen. Ystävien autojen ajaminen ojaan.

Vierailija
67/68 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirin omaisuuden rikkominen. Lähipiirin rahojen tuhlaaminen. Kykenemätön noudattamaan sääntöjä.

Vierailija
68/68 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset sentään voivat edes myöntää sen että saavat toisesta itselleen virtaa. Toiset eivät millään voi sitä myöntää. Heille pitäisi olla sellainen hyvän energian tuoja.

Kaikki eivät saa virtaansa samalla tavalla, koitapa itse myöntää se ensin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän