Haluaisiko joku mies elättää perheensä?
Hei,
Onko sellaisia miehiä vielä olemassa joilla olisi varallisuutta, mutta myös halua, elättää yksin perheensä. Naisen vastuulla olisi koti ja lapset, miehen vastuulla olisi töissä käynti ja elämisen rahoittaminen.
Älkää sekoittako nyt tasa-arvoa samankaltaisuuteen. Tälläinen suhde olisi hyvinkin tasa-arvoinen, sillä kummankin panos suhteeseen ja perheeseen olisi yhtä arvokasta, vain erilaista. Nykyään monesti halutaan samanlainen kumppani kuin itsekin on. Henkilö, jonka kanssa kaikki jaetaan tasan: minä imuroin viimeksi, nyt sinä. Minä imetin viimeksi, nyt sinä imetät tuttipullosta. Minä maksoin viimeksi, nyt sinä.
Naisilta on varmaan turha kysyä, monet naiset kun ei missään nimessä halua kotiäideiksi. Paisti sitten joskus on poikkeuksia, kuten minä. Onko minun unelma kotiäitiydestä aivan liian epärealistinen nykysuomessa? Onko miehiä jotka haluaa tällaista myös: tasa-arvoisen avioliiton, mutta kuitenkin erilaiset roolit.
Kommentit (27)
Kyllä tämä järjestely minulle sopii, mutta vain jos vaimo niin haluaa. Eli kotiin ei tarvitse jäädä.
Minun vaimo halusi olla kotiäiti ja se on ok, tienaan riittävästi, että pärjäämme.
Mutta jos hän haluaa muuttaa kuvioita, sekin sopii.
Tiedän muutamia muitakin, jotka elävät nykyajassa näin.
M36
Voisin mielellään, mutta en tiedä riittäisikö oma palkka siihen että kaltaisesi housewife lähtisi matkaan. Kyllä sillä nyt vuokrat ja ruuat saa hoidettua, mutta ulkomaanmatkat ja omakotitalot voi kyllä unohtaa.
Kyllä elätän, ulkoiluaika on vartti kun tulen töistä. Ovet on muuten takalukossa ja ristikot ikkunoissa. Akka pysyy kotona.
Mieheni olisi liittomme alussa näin halunnut, mutta itse en. Halusin ja haluan itse ansaita omat rahani.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan ja teen sitä
m40
Samoin minä elätän perheeni.
Minun tuntemieni kotiäitien liitto on epäonnistunut. Mies juoksee vieraissa, minkä ehtii. Ei ole kotona koskaa, koska hänellä ei ole siellä mitään virkaa. Piika hoitaa työpäivän jälkeenkin kodin ja lapset.
En haluaisi kokonaan jäädä toisen elätettäväksi ihan sen takia että millä sitten eletään jos se mies vaikka kuolee nuorena? Itse olisit ollut vain kotona eikä ole työkokemusta, koulutus on vanhentunut jne.
Mutta olen saanut vähentää töitä kun lapset oli koululaisia, mahdollistanut siten miehen hyväpalkkaisen työn ja hän on kantanut isomman taloudellisen vastuun.
Vierailija kirjoitti:
Voisin mielellään, mutta en tiedä riittäisikö oma palkka siihen että kaltaisesi housewife lähtisi matkaan. Kyllä sillä nyt vuokrat ja ruuat saa hoidettua, mutta ulkomaanmatkat ja omakotitalot voi kyllä unohtaa.
Mielestäni tärkeintä on ajattelutapasi. Sinulla olisi halu huolehtia vaimostasi ja perheestäsi rahallisesti. Et ole pihi, vaikket ole rikas. On olemassa rikkaita miehiä, jotka eivät anna senttiäkään naiselleen. Itse voisin ehdottomasti olla kaltaisesi miehen kanssa, koska arvostan mielenlaatuasi enemmän kuin rahojasi.
Toki toki. Akka pysyy nyrkin ja hellan välissä.
Minulle olisi tuo kelvannut. Mutta meillä minä olen töissä ja mies kotona työkyvyttömyyseläkkeellä. Ja minä teen liki kaikki kotityöt myös..
Tietenkin jos nainen hoitaa kodin ja lehmät ja lihakarjan navetassa niin ehdottomasti elätän!
Harvemmassa ovat naiset jotka haluavat elättää itsensä lisäksi koko rupusakin.
Vierailija kirjoitti:
Minun tuntemieni kotiäitien liitto on epäonnistunut. Mies juoksee vieraissa, minkä ehtii. Ei ole kotona koskaa, koska hänellä ei ole siellä mitään virkaa. Piika hoitaa työpäivän jälkeenkin kodin ja lapset.
Tulin juuri sanomaan että miehille on luonnollista paritella mahdollisimman monen naisen kanssa, mutta kun muija ei ole itsenäinen vaan miehestä riippuvainen lapsen tavoin eikä voi erota, niin mies voi pettää ihan avoimestikin.
Suomalaiset miehet odottavat että nainen tuo kotiin rahaa. Ja jos he tuovat ulkomailta naisen, niin hänen pitää olla nöyrä elättäjälleen.
On kyllä, mutta harvan palkka riittää siihen. Itse panostan omat 55-60t€/v. ansiot perheemme hyväksi, mutta ilman vaimon 40t€/v. tuloja melkoista kituuttamista olisi kolmilapsisessa perheessä pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmassa ovat naiset jotka haluavat elättää itsensä lisäksi koko rupusakin.
Se on maskuliinista energiaa, haluta huolehtia perheestään rahallisesti. Joiltain naisilta sitä löytyy, mutta useammin miehiltä - tosin ei kaikilta miehiltä, eikä kaikki naiset anna miehensä olla maskuliininen.
Meillä mies käy töissä tienaamassa ja minä hoidan kodin .
Yritin kyllä, mutta exältä paloi pinna kun tein kahta työtä enkä ollut koskaan kotona kuin syömässä ja nukkumassa.
Tuolla piika-keskustelussa sanottiin 90% miehistä haluavan kotihengetär-naisen. Mutta sitten kun nainen ilmoittautuu sellaiseksi, ryntäyksen sijasta onkin ihan hipi hiljaista..
Missä ne kaikki miehet ovat silloin kun se himoittu, harvinainen perinteinen nainen ilmoittautuu? Niiden piti olla niin harvinaisia, että joutuu ulkomailta hakemaan, joten miksei näitä sitten kuitenkaan revitä käsistä?