Kuinka monta lemmikkiä köyhän on järkevä pitää?
Itse kysymys on siis tuo otsikko: kuinka monta lemmikkiä köyhän on järkevä pitää?
Tausta: kotikaupungissa omien sanojensa mukaan toimeentulotuella elävällä naisella on vaikeuksia saada kissoilleen tarpeeksi ruokaa. Kissoja vissiin 5 kpl. Osa tarvitsisi lääkärihoitoa, mutta entisten velkojen takia ei onnistu.
Porukka nyt sitten into piukeana on kerännyt safkaa.
Mutta, anteeksi nyt tunnekylmyyteni, onko tässä yhtään mitään järkeä?? Yksi kissa, sen ymmärrän. Mutta senkin vain jos kissan normaalikunto on sellainen, jonka vaatimaan hoitoon on varaa. Eli ymmärrän senkin, että voi tulla yllättävä liian kallis meno.
Mutta VIISI elikkoa ja osa niistä kroonisesti sairaita - menee minusta pitkäksi että rapsahtaa! En nyt ole kommentoinut suoraan ko henkilölle, mutta minusta ainoa tapa jo ihan eläintenkin takia olisi se, että yksi jää tälle henkilölle ja muille etsitään uusi koti.
Kommentit (5)
Nolla. Nolla lemmikkiä on köyhälle hyvä määrä.
Eläimistä on aina kustannuksia, sekä jatkuvia että yllättäviä. Niihin pitää pyrkiä vastaamaan. Pahimmassa tapauksessa usean lemmikin eläinlääkärikulut ovat tonnitolkulla vuodessa. Kuten aloituksenkin tapauksessa.
Ei riitä empatiaa yhtään tuollaisia elämänhallinnan ongelmien kanssa painivia eläinhamstraajia kohtaan. Eläimiä käy kyllä sääliksi.
Itse harkitsin kissan ottamista 7 vuotta osittain juuri mahdollisten eläinlääkärikulujen vuoksi. No, otin terveen nuoren maatiaiskissan ja sille vakuutuksen (tosin vakuutusmyyjä sanoi että ei välttämättä tarvitse koska on maatiaiskissa, harvoin sairastelevat). No, kissa muutti meille 7 kk sitten ja nyt eläinlääkärikuluihin on mennyt hiukan reilu tonni, ja ollaan ehkä vasta alussa. Keuhkotulehdus. Luojan kiitos on se vakuutus.
Vaikeahan se varmasti on luopua yhdestäkään.
Eikö noihin eläinlääkäri maksuhinkin vois startata jonkun keräyksen. Kyllä kissaihmiset toisistaan huolrn pitävät.
Etsitään uusi koti, salli mun nauraa! Tarkista ensin, että kaikilla niillä Suomen 20 000 kodittomalla kissalla on koti ennen kuin alat nuita uudelleen sijoittamaan. Hän sentään välittää henkisesti elukoista, vaikka rahat ovat vähissä. Lahjoittajat on ihan hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Etsitään uusi koti, salli mun nauraa! Tarkista ensin, että kaikilla niillä Suomen 20 000 kodittomalla kissalla on koti ennen kuin alat nuita uudelleen sijoittamaan. Hän sentään välittää henkisesti elukoista, vaikka rahat ovat vähissä. Lahjoittajat on ihan hyvä juttu.
"Henkinen välittäminen" ei poista sairaan kissan pahoinvointia. Välittämiseen sisältyy myös kärsivän kissan terveydenhoito.
/2
Uppista