Mies haluaa ehdottomasti abortin, minä en
Sain viime viikolla tietää olevani raskaana. Aiemmin, kun ollaan keskusteltu miehen kanssa, ollaan molemmat oltu abortin kannalla. Kuitenkin nyt yllättäen asian konkretisoiduttua ajatus keskeytyksestä tuntuu ylitsepääsemättömän kamalalta ja on oikeastaan ajanut mut siihen tilaan, että olen aborttipapereiden hakemisen jälkeen maannut viimeisen viikon kotonani neljän seinän sisällä itkemässä ja pakenemassa ajatusta.
Mies on viikonloppureissussa kavereidensa kanssa, eilen illalla viestitellessämme kyseli, pitäisikö ensi viikolla vaan "käydä hoitamassa homma pois alta", koko ajatus raskaudesta on hänen mukaansa ihan kamala ja hän haluaa vain eroon siitä, totesi sivulauseessa myös että varmaan tappaisi itsensä hyvin pian, jos pidettäisiin lapsi.
Kaikki tuo sattui ihan älyttömästi, enkä ole edes varma miksi. Ahdistaa niin paljon. Lääkäri sanoi, etten voi antaa kenenkään muun tehdä päätöstä puolestani ja että on tehtävä se päätös, jonka kanssa pystyy elämään. En halua tuhota mieheni elämää, mutta samalla pelkään, että oma mielenterveyteni romahtaa abortin myötä. En kuitenkaan usko, että pystyisi äitiyteen yksin, olen tällä hetkellä työtön ja mulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö.
Ahdistaa niin saakelisti. Onko kukaan ollut esim. vastaavassa tilanteessa? Mikä oli ratkaisunne ja mitä siitä seurasi?
Kommentit (455)
Abortti. Lapsen saaminen on niin iso asia, että pitää olla oma elämä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on vielä aikaa miettiä ja puhua. Tuntuu kyllä kylmältä tuo, että mies on lähtenyt mökille pitämään hauskaa vaikka olet juuri kertonut raskaudesta ja kamppailet asian kanssa. Ei tuommoisen kanssa pitäisi jäädä yksin!
Työttömyys ja mielialahäiriöt ei estä äitiyttä, apua ja palveluja on saatavilla, joskin hienoa että pohdit asioita.
Päätöshän on loppupeleissä sinun. Mutta jos tulet miehen taholta painostetuksi aborttiin, niin se tulee katkeroittamaan sinut ja vaikuttaa suhteenne tuhoavasti joka tapauksessa. Joka joulu, juhannus ja juhlapyhä joudut miettimään sitä että ilman aborttia, jota et edes halunnut, niin teitä olis kolme, miettisit minkä ikäinen lapsi olisi ja mitä tekisi. Kumpaa katuisit enemmän?
Itse pitäisin lapsen ja mies saisi lähteä jos niin päättää.
Ei olis kolmea ku mies ei lasta halua. Ap haluaa pakottaa sen elättäjäksi.
Sinä sen päätät. Vaikka olitte aiemmin abortin puolesta. Erittäin ikävä asia miehelle, mutta ei mahda mitään. Olisi hänkin voinut huolehtia ehkäisystä, jos sinä et sitä tehnyt. Hirveä tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei saa isäksi pakottaa.
Aivan, ei saakaan.
Oma eksäni halusi, että teen abortin. Juuri samat jutut: hoida asia pois alta, teen jotain itselleni ja pälä pälä.
En hoitanut. Tai hoidin niin että pidin lapsen, hän on jo teini, otin yksinhuoltajuuden, eksä on vieläkin elossa. Yksin eikä halua nähdä kumpaakaan meistä. Oma on häviönsä. Meillä menee teinin kanssa hyvin. Isäksi ei pakotettu eikä huolita.
Ap, asiat järjestyvät aina jotenkin. Sinäkin selviät hienosti, mitä sitten päätätkään tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Miestäkin pitää kuunnella. Teet lapsen yksin jos teet, etkä ole vailla elareita. Ketään ei saa pakottaa isäksi.
Joka vapaaehtoisesti siemenensä antaa , se maksaa. Tottakai ao pitää lapsen, jättää miehen ja mies maksaa reilut elarit. Hän on ollut ihan yhtälailla panemassa lastaan alulle.
Abortti. Ne rahalliset tuet, mitä tulet saamaan, eivät ole todellakaan suuria. Pystyt tarjoamaan vaan ruuan ja asunnon, lapsi tulisi todennäköisesti olemaan kiusattu ja väliinputoaja. Surullinen tosiasia on, että rahaa menee lapseen todella paljon ja lapset huomaavat, milloin joku on heikoilla. Ja entäpä jos sairautesi pahenee, miten ajattelit, että lapsen käy? Mieti todella tarkkaan, mihin elämäntilanteeseen olet lapsen saattamassa, ja haluatko lapselle sellaisia lähtökohtia.
Mieti täysin miehen sekoiluista riippumatta mitä itse ihan oikeasti haluat. Mieti mitä haluaisit jos miestä ei olisikaan (olisi vaikka kuollut). Mieti mitä haluaisit jos mies haluaisi lapsen. Sitten nuku yön yli ja aamulla kuulostele mitä intuitiosi sanoo. Voimia.
Lapsiperheköyhyys kasvussa. Joka paikassa pyydetään apua köyhille perheille.
Semmoista elämää luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on vielä aikaa miettiä ja puhua. Tuntuu kyllä kylmältä tuo, että mies on lähtenyt mökille pitämään hauskaa vaikka olet juuri kertonut raskaudesta ja kamppailet asian kanssa. Ei tuommoisen kanssa pitäisi jäädä yksin!
Työttömyys ja mielialahäiriöt ei estä äitiyttä, apua ja palveluja on saatavilla, joskin hienoa että pohdit asioita.
Päätöshän on loppupeleissä sinun. Mutta jos tulet miehen taholta painostetuksi aborttiin, niin se tulee katkeroittamaan sinut ja vaikuttaa suhteenne tuhoavasti joka tapauksessa. Joka joulu, juhannus ja juhlapyhä joudut miettimään sitä että ilman aborttia, jota et edes halunnut, niin teitä olis kolme, miettisit minkä ikäinen lapsi olisi ja mitä tekisi. Kumpaa katuisit enemmän?
Itse pitäisin lapsen ja mies saisi lähteä jos niin päättää.Ei olis kolmea ku mies ei lasta halua. Ap haluaa pakottaa sen elättäjäksi.
Miehen olisi pitänyt miettiä niitä halujaan ennenkuin harrasti seksiä. Typeryydestä sakotetaan. Jätä se sika AP.
Vierailija kirjoitti:
Abortti. Ne rahalliset tuet, mitä tulet saamaan, eivät ole todellakaan suuria. Pystyt tarjoamaan vaan ruuan ja asunnon, lapsi tulisi todennäköisesti olemaan kiusattu ja väliinputoaja. Surullinen tosiasia on, että rahaa menee lapseen todella paljon ja lapset huomaavat, milloin joku on heikoilla. Ja entäpä jos sairautesi pahenee, miten ajattelit, että lapsen käy? Mieti todella tarkkaan, mihin elämäntilanteeseen olet lapsen saattamassa, ja haluatko lapselle sellaisia lähtökohtia.
Tokihan mies maksaa osuutensa lapsensa elatuksesta.
Jos eroat miehestä nyt. Sen jälkeen mietit itse mitä teet raskauden suhteen. Vanhempasi varmasti tukevat sinua ja muut. Mielialasi paranee vielä tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokihan mies maksaa osuutensa lapsensa elatuksesta.
Ei sillä minimisummalla kulutusjuhlaa vietetä. Nimenomaan riittää ruokaan ja asuntoon, iPhoneja ja jääkiekkoharrastuksia ei makseta.
Oletan, että kyse on aikuisista ihmisistä ja mies on tiennyt ehkäisyn puutteesta ja sen mitä siitä voi seurata kun tyhjentää kassinsa naiseen. Mies on siinä samalla myös hyväksynyt sen, että se lapsi mahdollisesti saa alkunsa. Silti mielummin panee ja pistää naisensa valitsemaan abortin ja miehen välillä. Ja vaan siksi, ettei huvittanut käyttää kumia kun "ei se tunnu yhtä hyvältä". Itsekäs kus ipää.
Ja täällä ollaan miehen puolella.
Kyllä, oikee aarre on tämä mies, pidä tiukasti kiinni!
Hopen ja Hurstin jonossa on onneksi aina tilaa :)
No jos raskaus tuhoaa miehen ja ajaa itsemurhan partaalle, niin silloin ei kannata seksiä harrastaa. (Miehen siis)
Ilmeisesti mies ei ole itse ehkäisyä käyttänyt vaan sinun on pitänyt hoitaa homma. Sitten kun siittiö kohtaakin munasolun niin järkytytään, säälittävää.
Mutta voimia sinulle, vain itse tiedät, mikä on oikea ratkaisu❤️
Työtön ja mielenterveysongelmainen, yh. Ei kovin hyviä perusteita lapsen pitämiseen. Abortti ei ole niin kamala asia, moni raskaus menee kesken muutenkin alussa. Kannattaa lähteä meittimällä ensisijaisesti LAPSEN parasta, ei vain omaa parasta, eikä niin että mikä oli itselle emotionaalisesti helpointa.
Raskaushormonit sekoittaa pääsi, siksi sinusta tuntuu tuollaiselta.
Itse pitäisin lapsen ja mies saisi lähteä jos niin päättää.