Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkanut ottaa pattiin kaverin alkoholinkäyttö, mitä sille voisi tehdä?

Vierailija
27.07.2019 |

Jos käydään yhdessä ruokakaupassa niin ostaa aina vähintään lavan kaljaa. Joka ikiseen tekemiseen täytyy ottaa se kaljatölkki mukaan, ei edes rannalla voi käydä ilman. Hänellä on perhettäkin mutta tuntuu että onko koskaan iltaakaan selvin päin lastensa ja miehensä kanssa? Eikä ole aina pelkkää kaljankittaamista jota sitäkin on paljon mutta myös hifistelee viineillä ruoan kanssa. Musta sekin tuntuu paljolta että ilman mitään erityisempää tiettyä tarkoitusta hakee Alkosta sellaisen viinitonkan. Mitä siinä on 3 litraako? Sitten kun vielä miettii kuinka paljon rahaa näihin juomisiin menee joilla saisi lapsille vaikka mitä kivaa elämystä hankittua.

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita sinäkin hieno viini- ja olutharrastus ystäväsi kanssa.

Vierailija
2/105 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita sinäkin hieno viini- ja olutharrastus ystäväsi kanssa.

Ei maistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta nyt ei käy ilmi kulutuksen määrä. Jos ottaa rannalle yhden tölkin olutta, niin ei kuulosta pahalle.

Vierailija
4/105 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta nyt ei käy ilmi kulutuksen määrä. Jos ottaa rannalle yhden tölkin olutta, niin ei kuulosta pahalle.

No mä en ihan tarkkaa määrää tiedä mutta nämä muutamat tölkit rannalla ottavat silmään kun en tiedä että kukaan muu vastaavaa tekisi lainkaan. Lisäksi heillä pyörii keittiössä tyhjien tölkkien pussi ihan siinä esillä, ihan kuin sekin olisi tavallista että niitä tölkkejä kertyy kassikaupalla.

Vierailija
5/105 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity omiin asioihin. Ota etäisyyttä.

Vierailija
6/105 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskity omiin asioihin. Ota etäisyyttä.

Jep sitä on tarkoituksella ollutkin mutta tässä kesälomalla on taas tullut oltua enemmän tekemisissä. Mutta itsellä kun alkoholi ei näyttele juuri minkäänlaista roolia normaalielämässä niin hämmmästyttää noin avoin suurkulutus ja se että koittaa yllyttää muitakin juomaan ihan kuin oma alkoholinkäyttönsä olisi hyväksyttävämpää jos kukaan ei olisi selvinpäin.

Vierailija
7/105 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin ahdistaa, niin älä näe kaveria. Hänen elämänsä, hän päättää omasta alkon käytöstään. Jos epäilet alkoholismia ja olette ystäviä, puhu suoraan, kysy asiasta.

Vierailija
8/105 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole itsekkyyttä vaatia ystävää toimimaan kuin itse tahtoo? Mitä jos ap:n ystävää ärsyttäisi hänen juomattomuutensa ja hän alkaisi tyrkyttää sihijuomia hänen huulilleen ja tekisi aloituksen AV:lle jossa hän kysyisi neuvoja miten saada ystävä rennommaksi.

Vierailija
9/105 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noin ahdistaa, niin älä näe kaveria. Hänen elämänsä, hän päättää omasta alkon käytöstään. Jos epäilet alkoholismia ja olette ystäviä, puhu suoraan, kysy asiasta.

No on siellä lapsiakin näkemässä tätä alkoholinkäyttöä ja oppimassa alkoholipainotteista elämäntapaa. Mutta joo, tässä kun alkaa taas työt ja opinnot, ei ole niin paljon enää aikaa kiinnittää huomiotaan muiden tekemisiin.

Vierailija
10/105 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi todennäköisesti tehdä mitään.

Jos sanot asiasta niin uskoisin, että suuttuu tai kieltää asian. Joko vähättelee asiaa itselleen tai sitten olet hänestä "ikävä ihminen", jos huomautat.

Sun pitää itse päättää, oletko tekemisissä. Huonoimmillaanhan tuossa käy niin, että ne, jotka eivät jaksa katsoa tuollaista, kaikkoavat ja jäljelle jäävät kaverit, joita ei haittaa, eli kenties ovat itsekin juoppoja.

Vierailija
11/105 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole itsekkyyttä vaatia ystävää toimimaan kuin itse tahtoo? Mitä jos ap:n ystävää ärsyttäisi hänen juomattomuutensa ja hän alkaisi tyrkyttää sihijuomia hänen huulilleen ja tekisi aloituksen AV:lle jossa hän kysyisi neuvoja miten saada ystävä rennommaksi.

Kyllä mä olen ihan rento ja hauska ilman alkoholiakin. Mutta joo, katsotaanhan täällä palstalla kieroon meitä vähemmän alkoholia käyttäviä muutenkin eli vastaukset eivät yllätä taaskaan. 

Vierailija
12/105 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei kaverin käytös muutu häiritseväksi tms. niin liekö tuo sen pahempi asia kuin että kaveri esim. mussuttaisi karkkia koko aika? Hittoako sinä sitä kyyläät, anna aikuisen ihmisen tehdä omat ratkaisunsa. Tai etsi itsellesi joku absolutistikaveri.

Vierailija
13/105 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidänkin porukassa jokaisella on tölkki tai kaksi mukana kun rannalla ollaan aikuisten kesken. Jollakin siideri, toisella alkoholiton olut, kolmannella pepsi ja neljännellä uusi erikoisolut. Porukasta kukaan ei taida koskaan juoda itseään humalaan koskaan. Laatikko oluita saatetaan ostaa kun tulee isompi porukka saunomaan. Onneksi toisten alkoholin käyttö tai käyttämättömyys ei ole kenellekään ongelma!

Vierailija
14/105 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako "lava kaljaa" tässä yhteydessä laatikkoa? Lava kun yleensä tarkoittaa aika helkatin suurta määrää. 

Vierailija
15/105 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen ihan rento ja hauska ilman alkoholiakin. Mutta joo, katsotaanhan täällä palstalla kieroon meitä vähemmän alkoholia käyttäviä muutenkin eli vastaukset eivät yllätä taaskaan. 

No tuollainen toisen tekemisten hysteerinen kyylääminen ei kuulosta kovin terveeltä. Itse olen tässä ollut 7kk juomatta tippaakaan, koska raskaus, mutta normaalisti olen kesäisin aikalailla kaverisi kaltainen ja minua ärsyttäisi todella, jos joku seurassani olisi koko ajan katselemassa happamana. Minua ei haittaa, jos muut seurassani ovat limulinjalla, jokainen päättää itse, mitä syö ja juo, kunhan nauttii omasta olostaan, eikä aiheuta harmia muille.

Vierailija
16/105 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollei kaverin käytös muutu häiritseväksi tms. niin liekö tuo sen pahempi asia kuin että kaveri esim. mussuttaisi karkkia koko aika? Hittoako sinä sitä kyyläät, anna aikuisen ihmisen tehdä omat ratkaisunsa. Tai etsi itsellesi joku absolutistikaveri.

No ihan työn puolesta tiedän runsaan alkoholin käytön aiheuttavan terveydellisiäkin haittoja vaikkei olisikaan häiritsevää. Mielenkiintoisia kyllä nämä vastaukset että läheiset eivät saa mitenkään puuttua kenenkään toisen alkoholinkäyttöön. Mutta sama se, jatketaan samaan malliin kaikki että kippis vaan.

Vierailija
17/105 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako "lava kaljaa" tässä yhteydessä laatikkoa? Lava kun yleensä tarkoittaa aika helkatin suurta määrää. 

No mikä se sellainen on, laatikko? Onko siinä 24 pulloa eli kori kaljaa? Onko tosiaan perheenäidille sopivaa ostaa kori kaljaa joka kauppareissu? Nyt kun ajattelee että sama määrähän tuo on kun entivanhanen kori. 

Vierailija
18/105 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisen kuulostaa keljulta tuollainen kyttäysmentaliteetti, että oikein mietit viinitonkan ostamista "ilman mitään syytä" tai että "hifistellään viinien kanssa". Onhan se toisaalta ihan hyvä, että välittää kaveristaan, mutta helposti tuo tosiaan kääntyy sinua itseäsi vastaan, vaikka kuinka hyvällä tarkoittaisit. Käyttämäsi sanavalinnat eivät tosin puhu hyvällä tarkoittamisen puolesta, vaan tavalliselta moralisoinnilta. 

Vierailija
19/105 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meidänkin porukassa jokaisella on tölkki tai kaksi mukana kun rannalla ollaan aikuisten kesken. Jollakin siideri, toisella alkoholiton olut, kolmannella pepsi ja neljännellä uusi erikoisolut. Porukasta kukaan ei taida koskaan juoda itseään humalaan koskaan. Laatikko oluita saatetaan ostaa kun tulee isompi porukka saunomaan. Onneksi toisten alkoholin käyttö tai käyttämättömyys ei ole kenellekään ongelma!

No me oltiin 2 aikuista ja hän oli kuski ja otti kaljaa ja minä hanttari enkä juonut. Niin on tuo nyt vähän outoa lähteä rannalle noin. Lapset takapenkillä. Hänen, ei minun.

Vierailija
20/105 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä se sellainen on, laatikko? Onko siinä 24 pulloa eli kori kaljaa? Onko tosiaan perheenäidille sopivaa ostaa kori kaljaa joka kauppareissu? Nyt kun ajattelee että sama määrähän tuo on kun entivanhanen kori. 

Joo, 24 tölkkiä tai pulloa on tosiaan laatikollinen tai korillinen, mutta lava on jotain ihan muuta, vaikkapa 50 laatikkoa. Kieltämättä joka kauppareissulla kuulostaa paljolta, etenkin jos kaupassa käydään vaikka kolme kertaa viikossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme