Aivot saattavat toimia kuoleman jälkeen
Mitäs nyt tuumitte?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/aivot-saattavat-toimia-vaikka-keho-…
Kommentit (47)
Kun esim kaula katkaistaan giljotiinilla ja pää irtoaa on aina tiedettykin että suukin voi vielä muodostaa sanoja ja ihminen elää silminnähden puoli minuuttia!
Mun aivot ei ainakaan tee noin. Kun mä kuolen, lähen täältä ikuisesti enkä takas oo tulos.
Persuilla päinvastoin. Aivot kuolleet, mutta ruumis jatkaa toimintaa selkäydinjatkeella.
Niin olen aina sanonut että ihmisen ruumiille ei saa tehdä väkivaltaa mitenkään ja sen on annettava olla koskematon. Koska emme tiedä miten kuolema menee.
Paitsi että Jeesus lopetti kuoleman niiltä jotka uskovat, ainakin näin ja kenties vielä on muitakin.
Kun olin läsnä äitini kuoleman hetkellä tiesin koko ajan että hän tajuaa ja kuuntelee loppuun asti ja senkin jälkeen vielä. juttelin ja silittelin.
Kun me synnymme olemme ikuisesti vastuussa ihan omana itsenämme eikä kuolemaan pääse edes karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Mun aivot ei ainakaan tee noin. Kun mä kuolen, lähen täältä ikuisesti enkä takas oo tulos.
Ei ole sinun vallassasi enempää kuin se mitä unia näet.
Tältä osin jos ruuminosat ovat viellä tallessa niin vahva chili on paras pelastus monien kuolemien syiden estämiseen viellä kuin aivot pelaa.
Pitäisikö pää siis ottaa talteen lasipurkkiin, kun ei voi olla varma kropan perusteella että onko kuollut vai ei?
Tuossa tutkimuksessa kuolema määritellään olevan se hetki kun sydän pysähtyy. Tietenkin aivot toimivat vielä jonkun aikaa sydämen pysähdyksen jälkeen. Sydämen tehtävä on pumpata happea veren mukana aivoille, ensinnäkin se happi ei heti häviä aivosoluista ja toiseksi aivosolu ei heti kuole kun happi loppuu.
Raamatussa on kerrottu tarkasti miten me kuollaan:
Me kaikki muutumme ja saamme ylösnousemusruumiin ja olemme tietoisia sieluina. Meidän ei tule pelästyä kun muutumme vaikka se on tuntematon taahtuma.
Sitten toiset menevät Paratiisin puolelle (nejotka antoivat Jeesuksen viedä heidät sinne) Ja toiset menevät Tuonelaan.
Jeesus meni alas Tuonelaan saarnaamaan vielä vangittuina oleville sieluille eikä tiedetä ketä he livat ja miksi näin.
Mutta Paratiisin ja Tuonelan välillä ei voi ihminen liikkua ilman Jumalan tahtoa se on varmaa.
Sitten kun aika on täysi meidät kaikki kutsutaan Jumalan eteen ja Jeesuksen tuomittaviksi, toiset ikuisesti elämään ja toiset kadotukseen.
Valitse siis jo nyt kumpaan tartut. Olemme ikuisesti vastuullisia.
Aivot tuhoutuvat hapenpuutteeseen 10-30 minuutissa kun sydän pysähtyy ja veri ei tuo uutta happea niille. Nämä kuolemanraja kokemukset ovat aivojen hapenpuutteessa tuottamia harhoja. Kuoleman rajan takaa ei ole paluuta.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tutkimuksessa kuolema määritellään olevan se hetki kun sydän pysähtyy. Tietenkin aivot toimivat vielä jonkun aikaa sydämen pysähdyksen jälkeen. Sydämen tehtävä on pumpata happea veren mukana aivoille, ensinnäkin se happi ei heti häviä aivosoluista ja toiseksi aivosolu ei heti kuole kun happi loppuu.
Eli voisimme elää paljon pitempään jos vaan aivoissa veri kiertäisi. Sydänpysähdykseen kai sitten yleensä kuollaan ja verenkierto loppuu, joten sydämen voisi korvata jonkinlaisella sähköpumpulla.
Vierailija kirjoitti:
Sikojen aivot saatiin virkoamaan 10 tuntia teurastuksesta .
Hyvä Jumala mitä me teemmekään eläimillekin ja muille ihmisille. Jeesus anna anteeksi kaikille.
Kun Egyptissä ottivat kuoleman erityisenä tapahtumana ja huolsivat ruumistakin - ei tiedä miksi .
Vierailija kirjoitti:
Aivot tuhoutuvat hapenpuutteeseen 10-30 minuutissa kun sydän pysähtyy ja veri ei tuo uutta happea niille. Nämä kuolemanraja kokemukset ovat aivojen hapenpuutteessa tuottamia harhoja. Kuoleman rajan takaa ei ole paluuta.
Se on vähän kuin elektroniikka joka alkaa sekoilla jos laitteen syöttöjännitettä pudotetaan vaikka säätömuuntajalla pikkuhiljaa alaspäin kunnes tullaan rajalle jossa toiminta melkein lakkaa.
Huonosti suunniteltu elektroniikka voi alijännitteellä käytettäessä jopa tuhoutua koska esim. transistorit joita käytetään kytkimenä ei ohjaudu täysin johtavaksi ja silloin niissä alkaa syntyä lämpöä jos virrat on isompia. Alijännitetilanteet on suhteellisen pahoja erilaisille vehkeille, usein pahempia kuin vastaavat ylijännitteet.
Kurko kirjoitti:
Persuilla päinvastoin. Aivot kuolleet, mutta ruumis jatkaa toimintaa selkäydinjatkeella.
Joillakin aivotoiminta loppuu näköjään jo elinaikana. Osanotto menetyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli voisimme elää paljon pitempään jos vaan aivoissa veri kiertäisi. Sydänpysähdykseen kai sitten yleensä kuollaan ja verenkierto loppuu, joten sydämen voisi korvata jonkinlaisella sähköpumpulla.
Ihminen on huonosti suunniteltu. Jos minä suunnittelisin niin noinkin tärkeään kohteeseen kuin aivot olisi kaksi redundanttia verenkiertoa, eli kaksi sydäntä, kahdet verisuonet jne. toiseen puoleen voisi tulla mikä vika tahansa ja vielä homma pelaa. Jos vaikka sydän pysähtyisi niin toinen sydän olisi vielä kunnossa ja sitten vaan lääkäriin ja vaihdetaan sydänimplantti paikalleen ja taas on varaa toisen puolen hajota.
Tai jos tulee vuoto niin kestää vaikka kuivaksi vuotaa ja sitten vaan tikataan suoni umpeen ja pussista uutta verta. Sekin on ihmeellistä että aivot mittaa esim. verenpainetta monesta kohtaa ja ohjaa sydäntä mutta siitä huolimatta paineet ja pulssit ei kuitenkaan ole ihmisen tiedossa vaan täytyy käyttää erillistä mittaria vaikka on omatkin anturoinnit olemassa. Ihan kuin ei olisi admin-oikeuksia omaan kehoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Mina en suostu pilkkaamaan aaretonta, joata olen lahtoisin. Aaretonta, joka ymparoi kaiken alkua. Aaretonta loputonta, rengasta joka on kaiken ymparilla. Ikuista: Elamaa:
O
Mina jatkan elamaani, enka kuole. Mina joka olen sielu. Ihan voin ottaa tasta lapparistakin virrat pois ja silti mita olen kirjoitellutei valttamatta katoa.
Saati mina joka olen ikuisesta:
O
Mutta toisaalta miksi sitten varjonikaan: Se mita olen tehnyt. Kun kerran itse en katoa.
t.jmn
Varmaan kamalaa tajuta, miten elimiä irrotetaan varaosiksi sen sijaan, että haluttaisiin auttaa.