Jos joku jatkuvasti katsoo toista, onko kiinnostunut positiivisessa mielessä?
Jos negatiivisessa mielessä katsoo, sen kyllä tunnistaa. Mutta entä sellainen hymytön mutta neutraali katse. Ei sentään tuijotus, mutta usein toistuva katse. Voiko sen tulkita positiiviseksi kiinnostuksesi? Henkilöistä riippuen joskus jopa seksuaaliseksi vetovoimaksi? Mistä sen tunnistaa ilman mitään sanoja tai merkkejä?
Kommentit (18)
No kyllähän sellainen ilmeetön jatkuva kyttäys on jonkinlaista "mmmhhh tuota kun vähän sais", eihän noin vakavissa ajatuksissa mitään hymyilyjä harrasteta
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän sellainen ilmeetön jatkuva kyttäys on jonkinlaista "mmmhhh tuota kun vähän sais", eihän noin vakavissa ajatuksissa mitään hymyilyjä harrasteta
No eikä muuten välttämättä ole. Voi olla täysin päinvastaistakin. Jos joku tyyppi tuntuu ahdistavalta, saatan vilkuilla suuntaan tarkistaen, ettei vaan tuijota minua - ja valitettavan usein tuijottaa. Näissä tilanteissa yleensä sitten poistun paikalta, jos suinkin mahdollista.
Toisaalta olen myös ihastukseni kohdetta katsonut neutraalilla ilmeellä, mutta uskoisin että erilaisella. Luulen myös, ettei siinä tarvitse kummankaan suuremmin arvuutella onko vetovoima molemminpuolista, sillä molemmat tietävät että on.
Tujotan itse ihmisiä joita pidän pöljinä. Pakko katsella miten tyhmiä ne on.
Olen miettinyt samaa. Siis jos joku katsoo samaa ihmistä usein eikä kaikkia.
Jatkuvasti näitä katseeseen liittyviä aiheita. Ette voi tietää, tai arvata toisen ihmisen todellisia ajatuksia ellette keskustele, kysy tai tutustu häneen. Toisten ajatuksia tai motiiveita Ei voi arvata.
Tylsä maailma jos aina mukamas "näkee" ja tietää kaiken, jopa muiden asiat ja ajatukset.
Kyllä mä katselen mielenkiintoisen näköisiä tyyppejä aina vähän pitempään ilman mitään seksuaalisia taka-ajatuksia, sukupuolesta riippumatta. Hymyilläkin saatan jos tyypin ulkonäössä tai vaatetuksessa on jotain hauskaa tai tyylikästä.
Silleen " hei, tosi hyvä tyyli sulla".
Itse sain joskus kaljuna naisena paljon semmosia katseita, en usko että miehet tai varsinkaan naiset kiihottuivat siitä :D enemmän se oli sitä et "vau, miten rohkeaa, siistiä!"
Kun menin äskettäin Nummelan Prismaan, naiskassa katsoi mua aivan suu ja silmät ammollaan pitkän aikaa - olen siis myös nainen.
Se oli aika kiusallista, kun meni pitään, että hän "tokeni" siitä toljotuksestaan.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvasti näitä katseeseen liittyviä aiheita. Ette voi tietää, tai arvata toisen ihmisen todellisia ajatuksia ellette keskustele, kysy tai tutustu häneen. Toisten ajatuksia tai motiiveita Ei voi arvata.
Tylsä maailma jos aina mukamas "näkee" ja tietää kaiken, jopa muiden asiat ja ajatukset.
Tarkasti ei voi tietää, mutta uskon kyllä että tiettyjä asioita pystyy toisinaan aistimaan.
No pyh. Jossain odotusauloissa ja julkisissa kulkimissa katselen ihmisiä vailla mitään ajatuksia tai aikeita. Tykkään vain katsella ihmisiä. Passiivisesti seurata kanssaeläjien elämää. Arvuutella ehkä, keitä he ovat, mistä tulossa ja mihin menossa. Rekisteröidä heidän asunsa, kantamansa tavarat, ulkoasunsa tyylin, huolitelluuden. Pohtia, millaisia ihmisiä he voisivat olla ja mitä ulkopinta siitä kertoo. En tuijota enkä yritä herättää heidän huomiotaan, mutta joskus jään kiinni katsomisesta jos olen ajatuksiini uppoutunut. Katselen ajankulukseeni mielummin ihmisiä kuin seiniä tai liian nopsaan ohi vilahtavia maisemia.
Jotkut vartoo tilaisuutta, eivätkä siis tee varsinaisesti aloitetta mutta antavat sille mahdollisuuden, koska sitten kun henkilö itse lähtee liikkeelle, tietty ratkaiseva kynnys on ylitetty ja se on kyttääjän etu, jota kannattaa odottaa.
Tarkoitatko ap siis että joku tuttu katsoo? .Tai niin minä ainakin ymmärsin ja silloin tulkitsen sen kyllä ihastukseksi jos katse aina harhailee tiettyyn henkilöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä muuten välttämättä ole. Voi olla täysin päinvastaistakin. Jos joku tyyppi tuntuu ahdistavalta, saatan vilkuilla suuntaan tarkistaen, ettei vaan tuijota minua - ja valitettavan usein tuijottaa. Näissä tilanteissa yleensä sitten poistun paikalta, jos suinkin mahdollista.
Toisaalta olen myös ihastukseni kohdetta katsonut neutraalilla ilmeellä, mutta uskoisin että erilaisella. Luulen myös, ettei siinä tarvitse kummankaan suuremmin arvuutella onko vetovoima molemminpuolista, sillä molemmat tietävät että on.
Kannattaisi varmaan olla tuijottelematta niitä ahdistavia tapauksia, saavat vain väärän käsityksen "uu se käy kuumana muhun" ja innostuvat vain lisää. Suorastaan kehoittelisin välttämään katsetta, sitä ei kukaan voi käsittää kiinnostukseksi.
Tuijottaa miten?
Jos katselen miestä kiinteästi silmiin, olen luultavasti kiinnostunut.
Jos tuijotan miestä muuten vain, luultavasti mietin minkälainen hän on, enkä ole ihmeemmin kiinnostunut.
Silmät on se tärkein osa.
Minusta katse ja ilmeet paljastavat kyllä aika paljonkin.
Itse vilkuilen usein vieraita ihmisiä kun haluan nähdä ettei kukaan vain katso minua, naura mulle tms.