Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri pakottaa hakemaan työpaikkaa joka ei kiinnosta pätkääkään

Vierailija
26.07.2019 |

Mitä hyviä keinoja tiedätte välttyä työllistymistä kyseiseen paikkaan?

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemukseen teksti "Haen paikkaa vain ja ainoastaan TE-toimiston velvoittamana". Ei varmasti tule haastattelukutsua. 

Vierailija
22/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikka ei kiinnosta koska firma maksaa tes mukaista palkkaa ja kuukausipalkka on noin 1400 euroa. Ansiosidonnainen päivärahani on tällä hetkellä 1250 euroa kuukaudessa. Joten työnteolla saisin vain 150 euroa enemmän kuukaudessa. Työttömänä olen koska aiempi määräaikainen sopimus päättyi. Töitä kyllä haen mutta palkan pitäisi olla hieman järkevämpi.

Vierailija kirjoitti:

Olen tähän asti aina miettinyt, että sosiaaliturvajärjestelmä on hyvä asia, koska jokaisella on oikeus riittävään toimeentuloon. Systeemi kuitenkin toimii vain niin kauan, kun ihmisillä on tavoitteenaan työllistyä ja hankkia toimeentulonsa itse. Nykyisin loisien määrä vaan kasvaa, eikä töihin viitsitä mennä. Onko ap:lla koulutusta vai miksi olet työttömänä? Miksi ei työpaikka kiinnosta? 

Olen tullut siihen tulokseen, että nykyinen järjestelmä vaan mahdollistaa tämän loisimisen ja toisten rahoilla ryyppäämisen ja makoilun. Vastikkeellinen työttömyyskorvaus ja kaikki mahdolliset toimeentulotuet pois kaikilta laiskimuksilta. Vain tekemisestä palkitaan, ei loikoilusta. 

t. Tympiintynyt veroja maksava sossu, joka on nähnyt liikaa loisia työssään...

Ok, sitten ymmärrä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakemukseen teksti "Haen paikkaa vain ja ainoastaan TE-toimiston velvoittamana". Ei varmasti tule haastattelukutsua. 

Heh, laita vaan, niin tulee karenssia. Itse olen mukana erään keskisuuren yhtiön rekrytointitiimissä ja muutaman kerran meille on tullut tuollainen hakemus. Aina olemme tiedottaneet TE-toimistoa asiasta ja lätkeisevät kuulemma karenssin hakijalle päälle.

Vierailija
24/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haastattelija kysyy miksi hait paikkaa niin voiko siihen vastata rehellisesti, että työkkäri pakotti?

Tietysti. Itse hain töitä erään rekrytointifirman kautta ja siellä oli valmiissa hakemuspohjassa jopa kohta "Haen työtä vain te-toimiston työtarjouksen vuoksi". Ihan tarkkaa sanamuotoa en muista, mutta hiukkasen huvitti tuo vaihtoehto.

Vierailija
25/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, laita vaan, niin tulee karenssia. Itse olen mukana erään keskisuuren yhtiön rekrytointitiimissä ja muutaman kerran meille on tullut tuollainen hakemus. Aina olemme tiedottaneet TE-toimistoa asiasta ja lätkeisevät kuulemma karenssin hakijalle päälle.

Kerropa vielä firmasi sini niin tiedän välttää teitä, jos tulee tarvetta työnhaulle. 

Vierailija
26/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisia helmineuvoja: mene kännissä, "työkkäri pakotti", mene likaisena ja haisevana. Kuvitteletteko tosiaan, että näillä välttyy karenssilta?

Vierailija
27/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikka ei kiinnosta koska firma maksaa tes mukaista palkkaa ja kuukausipalkka on noin 1400 euroa. Ansiosidonnainen päivärahani on tällä hetkellä 1250 euroa kuukaudessa. Joten työnteolla saisin vain 150 euroa enemmän kuukaudessa. Työttömänä olen koska aiempi määräaikainen sopimus päättyi. Töitä kyllä haen mutta palkan pitäisi olla hieman järkevämpi.

Vierailija kirjoitti:

Olen tähän asti aina miettinyt, että sosiaaliturvajärjestelmä on hyvä asia, koska jokaisella on oikeus riittävään toimeentuloon. Systeemi kuitenkin toimii vain niin kauan, kun ihmisillä on tavoitteenaan työllistyä ja hankkia toimeentulonsa itse. Nykyisin loisien määrä vaan kasvaa, eikä töihin viitsitä mennä. Onko ap:lla koulutusta vai miksi olet työttömänä? Miksi ei työpaikka kiinnosta? 

Olen tullut siihen tulokseen, että nykyinen järjestelmä vaan mahdollistaa tämän loisimisen ja toisten rahoilla ryyppäämisen ja makoilun. Vastikkeellinen työttömyyskorvaus ja kaikki mahdolliset toimeentulotuet pois kaikilta laiskimuksilta. Vain tekemisestä palkitaan, ei loikoilusta. 

[/quote

Palkasta veroprosentti on huomattavasti pienempi kuin tuista..

Vierailija
28/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haastattelija kysyy miksi hait paikkaa niin voiko siihen vastata rehellisesti, että työkkäri pakotti?

Jos olisin työnantaja, antaisi tällainen kommentti epäasiallisen kuvan. Mitä jos samaan firmaan avautuu myöhemmin toinen paikka, jonka oikeasti haluaisit?

Ja jos saat työn, mikä ei ole unelmien työ, voihan siitä päästä vaihtamaan työtehtävää tai etenemään. Tai hakea uutta työtä toisaalta.

Hakisin, ja olisin asiallinen haastattelussa.

T. TE-toimiston asiantuntija

Huomaa kyllä, että olet TE-toimistossa töissä. Asiantuntija on teillä synonyymi työttömien kyykyttäjälle. Hakisitko muka itse paikkaa, joka ei kiinnosta sinua pätkääkään?

Vierailija
29/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisia helmineuvoja: mene kännissä, "työkkäri pakotti", mene likaisena ja haisevana. Kuvitteletteko tosiaan, että näillä välttyy karenssilta?

Minkä sitä ominaishajulleen ja kirpparin rentuille voi? Tuo kännissä tai työkkäri pakotti eivät ole hyviä vaihtoehtoja.

Vierailija
30/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla "työkkäri pakotti"-kortilla itse vältyin. En tosin ihan tuota sanamuotoa käyttänyt, mutta ihan suoraan kerroin, että haen työpaikkaa te-toimiston kehotuksesta. Miksipä olisin valehdellut, kun totuus oli te-toimisto nimenomaan sitä paikkaa kehotti hakemaan. 

Vierailija
31/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Haluat olla yhteiskunnan elättinä koska se työ ei ole tarpeeksi kivaa ja kiinnostavaa? Ei sen itsensä elättämisen tarvitse aina olla mielenkiintoista, tehdään sitä työtä mitä on tarjolla ja minkä saa ja samalla voi etsiä jos sattuisi tulemaan joku omasta mielestä parempi paikka vastaan. Ei tällä yhteiskunnalla ole varaa elättää kaikkia jotka koko ajan odottavat että tulisi kiva paikka eteen. Nyt reippaasti hakemaan töitä jokainen paikka on aina eteenpäin.

Vierailija
32/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli teillä on toivottavaa, että työntekijät valehtelevat hakemuksessaan? Omituinen lähestymistapa rekrytointiin. 

Vierailija
33/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin työnantaja, antaisi tällainen kommentti epäasiallisen kuvan. Mitä jos samaan firmaan avautuu myöhemmin toinen paikka, jonka oikeasti haluaisit?

Ja jos saat työn, mikä ei ole unelmien työ, voihan siitä päästä vaihtamaan työtehtävää tai etenemään. Tai hakea uutta työtä toisaalta.

Hakisin, ja olisin asiallinen haastattelussa.

T. TE-toimiston asiantuntija

Menisin myös akateemisena 25-vuotta työelämässä olleena ,innokkaana kuuntelemaan TE-toimiston ikioman vastuuvirkailija-asiantuntijan lähettämään tehoa työnhakuun turhanpäiväisllä luennoilla- karenssin uhalla-tilaisuuteen jossa  joku huuhaa-tyyppi kertoo kuinka googlettamalla "töitä" voit löytää työpaikan ja työllistyä. 

T.   TEE-toimiston paskat oikeasti asiakkaasta välittävä suojatyölyyli joka vain haluaa näyttää tarpelliselta että saa nostaa itse kk-palkkaa ihan mitättömästä duunista.

Vierailija
34/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että firma laajentaa nopeasti ja yrittää palkata huomattavaa määrää työntekijöitä täysin kusisella palkalla. Koska se ei tuottanut tulosta niin firma on hakenut myös kaikkien rekrytointifirmojen kautta työntekijöitä heikolla menestyksellä ja itse sain työkkärin kautta "pakko hakea työpaikkaa" viestin postissa.  Näyttää erittäin uhkaavalta, että rekryfirman työhaastattelussa kysytään lähinnä housujen kokoa ja toivotetaan tervetulleeksi firmaan.

Vierailija kirjoitti:

Et sinne pääse kuitenkaan, hae vaan. Jos pääset haastatteluun asti, niin kyllä sen saa tyrittyä.

Kuulostaa siivousfirmalta?

Helppoa, laita että ehdoton palkkavaatimus on 15 euroa, sen alle et tee. Rekrytoija pyörtyy kauhusta...

Vierailija
35/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Haluat olla yhteiskunnan elättinä koska se työ ei ole tarpeeksi kivaa ja kiinnostavaa? Ei sen itsensä elättämisen tarvitse aina olla mielenkiintoista, tehdään sitä työtä mitä on tarjolla ja minkä saa ja samalla voi etsiä jos sattuisi tulemaan joku omasta mielestä parempi paikka vastaan. Ei tällä yhteiskunnalla ole varaa elättää kaikkia jotka koko ajan odottavat että tulisi kiva paikka eteen. Nyt reippaasti hakemaan töitä jokainen paikka on aina eteenpäin.

Terve työtön tulee yhteiskunnalle halvemmaksi kuin epämieluisassa työssä mielenterveytensä menettänyt työkyvytön. Se työtön kun voi joskus työllistyä itselleen sopivalle alalle, mutta se mielenterveytensä menettänyt ei välttämättä enää koskaan ole työkykyinen millään alalla. 

Vierailija
36/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/4 työpaikkaan valituista on työpaikan vaihtajia, tilastojen mukaan. Samoin tilastot tietävät, että kolmen kuukauden työttömyyden jälkeen työn saanti vaikeutuu merkittävästi. Sinuna ottaisin siis mielelläni nyt vastaan tuon työn, jos ylipäänsä tulisin siihen valituksi, ja hakisin samaan aikaan parempaa.

Vierailija
37/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli teillä on toivottavaa, että työntekijät valehtelevat hakemuksessaan? Omituinen lähestymistapa rekrytointiin. 

Voisiko asian vielä enemmän väärin käsittää?

Vierailija
38/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unissasi olet jossain rekrytointitiimissä!

Kuule keskisuuren firman rekrytyypit focusoi motivoituneihin hakijoihin ! Ei ole aikaa soitella tyhmänä käräytysmielessä työkkäriin toivoen hankaluuksia hakijoille  tai tiedotella ihmisistä jotka eivät vilpittömästi halua alalle!

Vierailija
39/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs v'ttua? Te-toimistoko oikeasti antaa karenssia, jos hakija hakee heidän velvoittamanaan työpaikkaa ja kertoo rehellisesti, mistä sai tiedon työpaikasta? Nyt en enää yhtään ihmettele, että TE-toimistosta puhutaan niin paljon paskaa. Se on tuolla menettelyllä kyllä täysin ansaittua. 

Vierailija
40/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin oikeus? Mikä oikeus kenelläkään on automaattiseen ylöspitoon? Sosiaaliturva on valtava etuoikeus, jota pitäisi suuresti jokaisen arvostaa, eikä sitä pitäisi ihmisten käyttää härskisti hyväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän