Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri pakottaa hakemaan työpaikkaa joka ei kiinnosta pätkääkään

Vierailija
26.07.2019 |

Mitä hyviä keinoja tiedätte välttyä työllistymistä kyseiseen paikkaan?

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kysytään hyviä puoliasi, niin sano, että olet hyvä saikuttaja. 

Vierailija
2/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene haastatteluun ja näyttele hullua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen paikka? Kirjoita tylsä, lyhyt ja geneerinen hakemus, jos paikka on muuta kuin puhelinmyyntiä niin joku on kyllä kirjoittanut paremman

Vierailija
4/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinne pääse kuitenkaan, hae vaan. Jos pääset haastatteluun asti, niin kyllä sen saa tyrittyä.

Vierailija
5/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hae paikkaa, kärsi karenssi.

Vierailija
6/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haastattelija kysyy miksi hait paikkaa niin voiko siihen vastata rehellisesti, että työkkäri pakotti?

Vierailija
7/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaako ilmaisen rahan vastaanottaminen?

Vierailija
8/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen paikka? Kirjoita tylsä, lyhyt ja geneerinen hakemus, jos paikka on muuta kuin puhelinmyyntiä niin joku on kyllä kirjoittanut paremman

Itse aikoinaan kirjoitin viiden lauseen pituisen hakemuksen paikkaan, johon halusin töihin. Olin vasta valmistunut yliopistosta, joten työkokemusta ei alalta juuri ollut ja varmasti pätevämpiä hakijoita työhön oli. Haastatteluun oli kutsuttu 8 henkilöä ja jotenkin kummasti he valitsivat minut. Ehkä tein haastattelussa vaikutuksen. Mutta joo siis yritän vain sanoa, että tylsä, lyhyt ja yleisluontoinen hakemuskaan ei välttämättä riitä, jos haluat vältellä töitä.

Vierailija
9/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä, että firma laajentaa nopeasti ja yrittää palkata huomattavaa määrää työntekijöitä täysin kusisella palkalla. Koska se ei tuottanut tulosta niin firma on hakenut myös kaikkien rekrytointifirmojen kautta työntekijöitä heikolla menestyksellä ja itse sain työkkärin kautta "pakko hakea työpaikkaa" viestin postissa.  Näyttää erittäin uhkaavalta, että rekryfirman työhaastattelussa kysytään lähinnä housujen kokoa ja toivotetaan tervetulleeksi firmaan.

Vierailija kirjoitti:

Et sinne pääse kuitenkaan, hae vaan. Jos pääset haastatteluun asti, niin kyllä sen saa tyrittyä.

Vierailija
10/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä, geneerinen hakemus. Laita yläreunaan kilpailevan firman nimi. Ilmoita palkkatoive selkeästi yläkanttiin.

Vierailija
11/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tähän asti aina miettinyt, että sosiaaliturvajärjestelmä on hyvä asia, koska jokaisella on oikeus riittävään toimeentuloon. Systeemi kuitenkin toimii vain niin kauan, kun ihmisillä on tavoitteenaan työllistyä ja hankkia toimeentulonsa itse. Nykyisin loisien määrä vaan kasvaa, eikä töihin viitsitä mennä. Onko ap:lla koulutusta vai miksi olet työttömänä? Miksi ei työpaikka kiinnosta? 

Olen tullut siihen tulokseen, että nykyinen järjestelmä vaan mahdollistaa tämän loisimisen ja toisten rahoilla ryyppäämisen ja makoilun. Vastikkeellinen työttömyyskorvaus ja kaikki mahdolliset toimeentulotuet pois kaikilta laiskimuksilta. Vain tekemisestä palkitaan, ei loikoilusta. 

t. Tympiintynyt veroja maksava sossu, joka on nähnyt liikaa loisia työssään...

Vierailija
12/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole flegmaattinen ja innoton. Katsele väsynein silmin eteesi ja vastaile monotonisella äänellä niin että saavat kuvan että olet väsynyt kaikkeen

Vierailija
13/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt. Eli jos valtio maksaa elämisesi, niin teet juuri niinkuin työkkäristä käsketään.

Vierailija
14/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan työpaikka on kyseessä?

Vierailija
15/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haastattelija kysyy miksi hait paikkaa niin voiko siihen vastata rehellisesti, että työkkäri pakotti?

Jos olisin työnantaja, antaisi tällainen kommentti epäasiallisen kuvan. Mitä jos samaan firmaan avautuu myöhemmin toinen paikka, jonka oikeasti haluaisit?

Ja jos saat työn, mikä ei ole unelmien työ, voihan siitä päästä vaihtamaan työtehtävää tai etenemään. Tai hakea uutta työtä toisaalta.

Hakisin, ja olisin asiallinen haastattelussa.

T. TE-toimiston asiantuntija

Vierailija
16/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka ei kiinnosta koska firma maksaa tes mukaista palkkaa ja kuukausipalkka on noin 1400 euroa. Ansiosidonnainen päivärahani on tällä hetkellä 1250 euroa kuukaudessa. Joten työnteolla saisin vain 150 euroa enemmän kuukaudessa. Työttömänä olen koska aiempi määräaikainen sopimus päättyi. Töitä kyllä haen mutta palkan pitäisi olla hieman järkevämpi.

Vierailija kirjoitti:

Olen tähän asti aina miettinyt, että sosiaaliturvajärjestelmä on hyvä asia, koska jokaisella on oikeus riittävään toimeentuloon. Systeemi kuitenkin toimii vain niin kauan, kun ihmisillä on tavoitteenaan työllistyä ja hankkia toimeentulonsa itse. Nykyisin loisien määrä vaan kasvaa, eikä töihin viitsitä mennä. Onko ap:lla koulutusta vai miksi olet työttömänä? Miksi ei työpaikka kiinnosta? 

Olen tullut siihen tulokseen, että nykyinen järjestelmä vaan mahdollistaa tämän loisimisen ja toisten rahoilla ryyppäämisen ja makoilun. Vastikkeellinen työttömyyskorvaus ja kaikki mahdolliset toimeentulotuet pois kaikilta laiskimuksilta. Vain tekemisestä palkitaan, ei loikoilusta. 

t. Tympiintynyt veroja maksava sossu, joka on nähnyt liikaa loisia työssään...

Vierailija
17/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene haastatteluun ja ole vain oma itsesi, ei ole pelkoa että tulet valituksi 👍

Vierailija
18/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene kännissä haastatteluun ja sano, ettei voisi vähempää kiinnostaa työpaikka.

Tai sitten kerrot että sulla on migreeni, joka puhkeaa esim. jostain sellaisesta, mitä on työpaikalla. Ja kerrot että migreenin kourissa menee helposti sitten aina muutama päivä. Ja uusii helposti...

Vierailija
19/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkenna koska palstalla on näköjään työvoimatoimiston vainukoira joka on saanut vihiä suunnitelmastani. :D

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
20/120 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että firma laajentaa nopeasti ja yrittää palkata huomattavaa määrää työntekijöitä täysin kusisella palkalla. Koska se ei tuottanut tulosta niin firma on hakenut myös kaikkien rekrytointifirmojen kautta työntekijöitä heikolla menestyksellä ja itse sain työkkärin kautta "pakko hakea työpaikkaa" viestin postissa.  Näyttää erittäin uhkaavalta, että rekryfirman työhaastattelussa kysytään lähinnä housujen kokoa ja toivotetaan tervetulleeksi firmaan.

Vierailija kirjoitti:

Menet sinne likaisena ja haisevana, et ymmärrä kysymyksiä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän