Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyrkkisääntö, että lapsi voi olla esim. isovanhemmilla hoidossa niin monta yötä kuin on ikävuosia

Vierailija
26.07.2019 |

Mutta missä kulkee raja, jolloin tämä ei enää päde? Voiko 7v oikeasti olla kokonaisen viikon erossa vanhemmista?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyrkkisääntö, että kaikki lapset ovat samanlaisia?

Vierailija
2/56 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta sekä ihan siitä, miten tuttuja isovanhemnat ovat. 7v voi olla leirilläkin vkon. Olis aika outoa, jos ei tutuilla isovanhemmilla vois olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ihmettelen, miksei jopa alle 1 v voisi jo olla muutaman päivän hoidossa isovanhemmilla...

Vierailija
4/56 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistetäänpä kolmikymppinen palvelutaloon papan hoitoon kuukaudeksi.

Vierailija
5/56 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiderivalas-mamman on pakko päästä bilettämään 1 kk lapsen syntymän jälkeen viimeistään, joten 1 v ikäisenä lapsi viettää jo helposti viikon isovanhempien luona, kun äidin pitää päästä ulkomaille. Ei täältä kannata kysyä, täällä ei ole lapsistaan välittäviä äitejä.

Vierailija
6/56 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuon on keksinyt?

Uskallan väittää että se perustuu yhtä paljon todellisuuteen kuin se iänikuinen "parisuhteesta yli pääseminen kestää puolet siitä ajasta jonka suhde on kestänyt". Ihmiset jostain syystä rakastavat tällaisia tuulesta temmattuja nyrkkisääntöjä.

Vierailija
7/56 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuullut tuon jutun niin, että pieni lapsi voi olla hoidossa niin monta tuntia, kuin on ikää kuukausissa. Ts. kuukauden vanha tunnin, kolmekuinen kolme tuntia. Vuoden ikäinen 12 tuntia, kaksi vuotias sen kokonaisen vuorokauden.

Vierailija
8/56 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Lapsi voi olla erossa vanhemmista yhden päivän ikävuotta kohden

Elämässä voi tulla eteen tilanteita, joissa pieni lapsi joutuu olemaan erossa vanhemmistaan. Yleisen kehityspsykologisen ajattelun mukaan lapsi voi olla erossa häntä hoitavasta vanhemmasta yhden vuorokauden lapsen ikävuotta kohti. Esimerkiksi vuoden ikäinen lapsi voi olla erossa vanhemmastaan korkeintaan vuorokauden ahdistumatta liikaa.”

Vierailija
9/56 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että apn mielestä tämä pätee 2-vuotiaaseen, mutta ei isoon lapseen enää. Kummallinen ajatusmalli.

Tottakai 7v voi olla viikon erossa vanhemmistaan, jos ei ole ihan tynnyrissä kasvatettu. Näitäkin toki on, ja sittenhän se ei käy.

Vierailija
10/56 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että apn mielestä tämä pätee 2-vuotiaaseen, mutta ei isoon lapseen enää. Kummallinen ajatusmalli.

Tottakai 7v voi olla viikon erossa vanhemmistaan, jos ei ole ihan tynnyrissä kasvatettu. Näitäkin toki on, ja sittenhän se ei käy.

Hienoa, ensi kesänä voimme lomailla kolme yötä pariskuntana! Seuraavana neljä jne. Tästä se elämä taas aukeaa pikku hiljaa.

Ap

Vierailija
11/56 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa ikävä kyllä huomannut ympärilläni sen trendin, että kovin pieniä vauvojakin viedään hoitoon ja yökylään, kun itse pitää päästä uraa tekemään tai sitten viettämään vapaa-aikaa. En ihmettele enää hyväksikäyttötapausten kasvua, kun vanhemmat ovat valmiita hyvin pieniäkin antamaan kummin kaimoille hoitoon. Kiintymyssuhde vanhempaan on yksi tärkeimpiä mitä lapsi elämässä rakentaa.

Vierailija
12/56 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. taas yksi iso syy pysyä velana. :'D Painajaismaista tuo touhu.

/6

Vierailija
13/56 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ihmettelen, miksei jopa alle 1 v voisi jo olla muutaman päivän hoidossa isovanhemmilla...

Koska kiintymyssuhde

Vierailija
14/56 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

/6

Mikä tuossa on painajaismaista?

Vierailija
15/56 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/6

Se, että ensin odotetaan kaksi vuotta että saa viettää YHDEN yön parisuhdeaikaa miehen kanssa keskenään. Tai jopa, herra siunaa, 2 yötä! :D Ei kiitos.

/6

Vierailija
16/56 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä voi tulla eteen tilanteita, joissa pieni lapsi joutuu olemaan erossa vanhemmistaan. Yleisen kehityspsykologisen ajattelun mukaan lapsi voi olla erossa häntä hoitavasta vanhemmasta yhden vuorokauden lapsen ikävuotta kohti. Esimerkiksi vuoden ikäinen lapsi voi olla erossa vanhemmastaan korkeintaan vuorokauden ahdistumatta liikaa.”

Tarkoittaako tämä, että lastaan kotona hoitava äiti ei voi jättää alle vuoden ikäistä yhdeksi päiväksi edes lapsen isälle? Olettaen, että isä on myös läsnä joka päivä lapsen elämässä.

Jos näin on, niin mahtaa meidän 2-vuotias tyttö olla nyt traumatisoitunut. Ei ole ollut meistä molemmista erossa koskaan muutamaa tuntia kauempaa, mutta kyllä on ollut sen ei-kotivanhemman kanssa pelkästään useammankin päivän putkeen (olemme siis kumpikin olleet vuorollamme kotona).

Vierailija
17/56 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolliaset nyrkkisäännöt voi niiden keksijä työntää takahanuriinsa.

Vierailija
18/56 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kanssa ikävä kyllä huomannut ympärilläni sen trendin, että kovin pieniä vauvojakin viedään hoitoon ja yökylään, kun itse pitää päästä uraa tekemään tai sitten viettämään vapaa-aikaa. En ihmettele enää hyväksikäyttötapausten kasvua, kun vanhemmat ovat valmiita hyvin pieniäkin antamaan kummin kaimoille hoitoon. Kiintymyssuhde vanhempaan on yksi tärkeimpiä mitä lapsi elämässä rakentaa.

No nyt oli laadukasta syyllistämistä. Pisteet siitä!

Vierailija
19/56 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako tämä, että lastaan kotona hoitava äiti ei voi jättää alle vuoden ikäistä yhdeksi päiväksi edes lapsen isälle? Olettaen, että isä on myös läsnä joka päivä lapsen elämässä.

Jos näin on, niin mahtaa meidän 2-vuotias tyttö olla nyt traumatisoitunut. Ei ole ollut meistä molemmista erossa koskaan muutamaa tuntia kauempaa, mutta kyllä on ollut sen ei-kotivanhemman kanssa pelkästään useammankin päivän putkeen (olemme siis kumpikin olleet vuorollamme kotona).

Ei tarkoita.

Vierailija
20/56 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/6

Se, että ensin odotetaan kaksi vuotta että saa viettää YHDEN yön parisuhdeaikaa miehen kanssa keskenään. Tai jopa, herra siunaa, 2 yötä! :D Ei kiitos.

/6

Näin se menee. Sitten ihmetellään syntyvyyden laskua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän