Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puuh. Taas selostava curling-äiti junassa edessä istumassa. Toivottavasti ei koko 4 tuntia.

Vierailija
26.07.2019 |

Ottaisitsä sitä ottaisitko tätä katsopaskun mitässä nyt tekisit muumi vai haisuli katso ikkunasta mutä tuolla näkyy onko se bambi.

Mitenkähän itse jaksoin aikanani reissut mummin luo Pmäeltä Helsinkiin. Äiti luki kirjaa ja kerroin, milloin näkyi lehmä tai hevonen. Ja puolessa välissä käytiin syömässä jäätelö.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut lapsena koskaan tylsää junassa, autossa ym. koska annoin mielikuvituksen laukata maisemia katsellessa, saatoin myös lukea kirjaa tai värittää tmv. Se että lapsi on hiljaa ei tarkoita että olisi tylsää, antakaa lapsille tilaa.

Vierailija
2/80 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junanaapurisi on vaan jännittynyt ja stressaantunut matkasta. Ei hän välttämättä kotona ole tuollainen. Hän ei ehkä matkusta usein lapsen kanssa junalla. Anna armoa, ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että vanhempi puhuu lapselle eikä koko ajan tuijota hiljaa kännykkäänsä.

Vierailija
4/80 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen äiti edessäsi.

Haista paska!!@

Vierailija
5/80 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos äiti selaisi puhelintaan ja antaisi lapsensa olla itsekseen, haukuttaisi hänet silloinkin.

Vierailija
6/80 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai omalle lapselle juttelu on curling-vanhemmuutta....?

Vierailija
7/80 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoittaako se myös lapsen tunteita? "Äiti näkee, että sinä olet iloinen?" "Nyt sinä olet kiukkuinen".

Vierailija
8/80 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ollut lapsena koskaan tylsää junassa, autossa ym. koska annoin mielikuvituksen laukata maisemia katsellessa, saatoin myös lukea kirjaa tai värittää tmv. Se että lapsi on hiljaa ei tarkoita että olisi tylsää, antakaa lapsille tilaa.

Minulla oli aina tylsää mökkimatkoilla, todella tylsää. 

Vierailija
9/80 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ymmärrän, tuollainen selostaminen yleensä korotetulla äänellä on tosi ärsyttävää. Siinä jotenkin mamma haluaa kaikkien olevan tietoisia kuinka hyvä äiti hän on, niin osallistuva ja ohjaava🤮

Sen kännykän selaamisen ja tuon välissä on kokonainen maailma, ei tarvitse olla kahta ääripäätä.

Vierailija
10/80 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset pahoittavat mielensä aina, jos näkevät lapsia, oli lapsen/heidän kanssaan olevan aikuisen käytös sitten millaista vain. Ap saattaa mahdollisesti kuulua tähän mielensäpahoittajien varianttiin.

Vierailija
11/80 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole hyvä, että äiti viihdyttää lasta? Onko parempi, jos lapsi huutaisi tai kiukkuaisi?

Vierailija
12/80 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen huomioiminen curling vanhemmuutta?

Vierailija
13/80 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruuden kitkerää höttöä, kun äiti ei huomioinut sinua kun olit lapsi?

Vierailija
14/80 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä törmään näihin lentokoneessa. Ja sitten on joskus vielä niin, että istun käytäväpaikalla ja joudun nousemaan koko ajan, kun laukusta ylhäältä haetaan viihdykettä. Ja miksi en ehdota paikan vaihtoa? Koska omat lapseni istuvat siinä käytävän toisella puolella.

15/80 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen omat lapsuuden automatkat. Meitä oli takapenkki täynnä ja välillä mahtui koirakin joukkoon ( bernhardilainen). Mitenköhän meidän vanhemmat kesti silloin? Tosin me taidettiin vaan ottaa ylös rekkareita, harrastikohan joku muukin tätä ajanvietettä? Ja välillä joku ilmoitti 'oksettaa!'

Vierailija
16/80 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei siis istukaan luurit päässä 🙄

Vierailija
17/80 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta ymmärrän, tuollainen selostaminen yleensä korotetulla äänellä on tosi ärsyttävää. Siinä jotenkin mamma haluaa kaikkien olevan tietoisia kuinka hyvä äiti hän on, niin osallistuva ja ohjaava🤮

Sen kännykän selaamisen ja tuon välissä on kokonainen maailma, ei tarvitse olla kahta ääripäätä.

Onko sinulla itselläsi itsetunto-ongelmia vai miksi kuvittelet äituen esittävän jotain roolia sinulle? Oma äitisi oli erilainen?

Vierailija
18/80 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatana, vuoden aloitus....

Vierailija
19/80 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset pahoittavat mielensä aina, jos näkevät lapsia, oli lapsen/heidän kanssaan olevan aikuisen käytös sitten millaista vain. Ap saattaa mahdollisesti kuulua tähän mielensäpahoittajien varianttiin.

Kyllä minä pahoittaisin mieleni myös siitä jos joku aikuinen taukoamatta höpöttäisi noin toiselle aikuiselle.

Vierailija
20/80 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että kärsii myös sosiaalisten tilanteiden pelosta.

Itse kärsin, ja esim junassa saatan jauhaa paskaa lapselleni tai valittaa kaikesta (jo teini) vaikka siltä menee toisesta korvasta ulos, tietää minun jännitykseni joten ei menetä hermojaan.

Normaalisti kotioloissa tms en ole sellanen. 

Toisaalta voi olla että se on kuin onkin curlingvanhempi. Ne ne on helvetin ärsyttäviä, koita kestää jos näin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi