Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä sellaisia jotka käyttävät rautatabletteja?

Vierailija
07.01.2025 |

Onko teille uoste muuttunut hyvin tummaksi melkeimpä mustaksi? Käytin muutaman päivän Makrobios vahva Fe+c rautavalmistetta ja tummaksi muuttui uloste, johtunee niistä tableteista? En keksi muuta syytä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kuuluu asiaan.

Vierailija
2/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä saa helposti ummetuksen joka on tympeä.

Onko kokemusta rautasuihkeesta, ei pitäisi tuottaa vatsavaivoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni käytössä Vitabalansin extra vahva rauta. Siinä on samassa myös c- vitamiini. On pitkävaikutteinen ja vatsaystävällinen. Itselleni on sopinut hyvin, eikä ole ollut mitään vaivoja. Lisäksi on myös edullinen.

Vierailija
4/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

E tiennytkään että ne käyvät. Aina oppii uutta!

Vierailija
5/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsin joskus lisärautaa. Silloin Kräuterblutsaft (tai jtn sinnepäin) ei aiheuttanut vatsaongelmia. 

Vierailija
6/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni käytössä Vitabalansin extra vahva rauta. Siinä on samassa myös c- vitamiini. On pitkävaikutteinen ja vatsaystävällinen. Itselleni on sopinut hyvin, eikä ole ollut mitään vaivoja. Lisäksi on myös edullinen.

Oli kaikkea muuta kuin vatsaystävällinen mulla. Ehkä jos ottais vaan joka toinen päivä niin saattais mennä. Nyt käytössä Maltofer, en ole huomannut oireita.

Vierailija
7/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kaikkea muuta kuin vatsaystävällinen mulla. Ehkä jos ottais vaan joka toinen päivä niin saattais mennä. Nyt käytössä Maltofer, en ole huomannut oireita.

Mitä oireita sinulle tuli?

Vierailija
8/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva meistä on rautaa!

-Reetu

Vierailija
9/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin muutaman kuukauden ajan lääkärin määräyksestä Sideral Fortea. Se on vatsaystävällinen mutta kallis. Hemoglobiini nousi nopeasti 103 -> 144. Mulla on leukemia.

Vierailija
10/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistä saa helposti ummetuksen joka on tympeä.

Onko kokemusta rautasuihkeesta, ei pitäisi tuottaa vatsavaivoja.

Ei tuota vatsavaivoja mutta eipä juuri tehoakaan. Rauta ei imeydy suun limakalvolta. 

Vierailija
11/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obsidan aiheutti aivan infernaalista mahakipua ja maha oli sekaisin. Ferrodan aiheutti siedettävää kipua, mutta maha saattoi mennä siitäkin aivan yhtäkkiä sekaisin ja piti päästä minuuteissa vessaan, ettei tullut housuun.

En edes tiedä, mitä rautavalmistetta uskallan enää kokeilla, jos pitää syödä taas kuuri, kun töissä ei pysty käymään em. vaivojen kanssa.

Vierailija
12/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin muutaman kuukauden ajan lääkärin määräyksestä Sideral Fortea. Se on vatsaystävällinen mutta kallis. Hemoglobiini nousi nopeasti 103 -> 144. Mulla on leukemia.

Mulle tuo oli kaikkein huonoin kaikista kokeilemistani. Tuli hirveä turvotus, järkyt ilmavaivat, raskauspahoinvoinnin kaltainen yökötys ja vatsakrampit. Pystyin syömään 3-4 päivää, kunnes piti pitää saman verran taukoa, että oireet helpotti. Hemoglobiini kyllä nousi, mutta matala ferritiini ei noussut lainkaan.

Nykyään käytössä bertils hemoglobin, aivan karsean makuinen, mutta ei aiheuta muita oireita kuin jätöksen ja menkkaveren tummumisen.

Vierailija
13/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hema-Plex II on paras rautavalmiste, imeytyy hitaasti, ei värjää ulostetta eikä sekoita vatsaa. Otan aina kuurin kun anemia iskee.

Tilaan ulkomailta.

Vierailija
14/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ennen käytin Obsidania ja se luki ohjeessa, että näin käy ja se ei ole vaarallista. 

Nykyään Ferrodan, ehkä parempi mahalle. Mutta sama efekti 

Vierailija
15/15 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen herkkävatsainen, mutta Ferrodan on sopinut minulle.