Laskin juuri että minulle jää rahaa 4 viikossa 240 euroa.
Vuoden loppuun asti, eli 60 euroa viikko. Kaikki laskut on huomioitu pois.
Toimeentulotuella.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleen sama tilanne itsellä, tosin olen kuntoutustuella tammikuusta lähtien (olin sitä ennen samassa työssä 11 vuotta).
Käteen jää vuokran omavastuun jälkeen noin 250 euroa per kuukausi ihan kaikkiin menoihin.
En pysyisi hengissä elleivät vanhemmat auttaisi taloudellisesti.
Miksi et hae toimeentulotukea?
Haenkin, mutta vuokran omavastuuta menee yli parisataa koska asunto menee yli asumistukinormien (650 kuussa Helsingissä). Saan siis tt-tukea 497e/kk josta vuokraa varten joudun itse nipistämään n. 250
Olen ollut asuntojonossa jo vuoden alusta lähtien mutta sanoivat että saatan joutua jonottamaan vuosikausia, jono ei vedä tällä hetkellä (asuntoja saa n. 4% jonosta per vuosi).
Hae loppuvuokra harkinnanvaraisena, niin muutkin tekevät. Ei kukaan sossun asiakas maksaa perusosastaan tuota ylimenevää vuokraa. Se menee pk-seudulla useilla yli normien ja saavat siihen harkinnanvaraista kun halvempaa asuntoa ei vaan saa.
Ei todellakaan myönnetä harkinnanvaraisena jos menee parisataa yli normien. Et selkeästi ole ollut sossun ja kelan kanssa tekemisissä. Ovat erittäin tiukkoja jopa 20e harkinnanvaraisten tukien kanssa ja usein eväävät niitä pästäkertoimella.
Minulla jää vuokran jälkeen käteen 497e. Tästä puhelinlasku pois 20e, joten kuukautta kohden käytössä 477e, ei paha. As.tuki, työmarkkinatuki ja vähän tt-tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleen sama tilanne itsellä, tosin olen kuntoutustuella tammikuusta lähtien (olin sitä ennen samassa työssä 11 vuotta).
Käteen jää vuokran omavastuun jälkeen noin 250 euroa per kuukausi ihan kaikkiin menoihin.
En pysyisi hengissä elleivät vanhemmat auttaisi taloudellisesti.
Miksi et hae toimeentulotukea?
Haenkin, mutta vuokran omavastuuta menee yli parisataa koska asunto menee yli asumistukinormien (650 kuussa Helsingissä). Saan siis tt-tukea 497e/kk josta vuokraa varten joudun itse nipistämään n. 250
Olen ollut asuntojonossa jo vuoden alusta lähtien mutta sanoivat että saatan joutua jonottamaan vuosikausia, jono ei vedä tällä hetkellä (asuntoja saa n. 4% jonosta per vuosi).
Hae loppuvuokra harkinnanvaraisena, niin muutkin tekevät. Ei kukaan sossun asiakas maksaa perusosastaan tuota ylimenevää vuokraa. Se menee pk-seudulla useilla yli normien ja saavat siihen harkinnanvaraista kun halvempaa asuntoa ei vaan saa.
Ei todellakaan myönnetä harkinnanvaraisena jos menee parisataa yli normien. Et selkeästi ole ollut sossun ja kelan kanssa tekemisissä. Ovat erittäin tiukkoja jopa 20e harkinnanvaraisten tukien kanssa ja usein eväävät niitä pästäkertoimella.
Kyllä myönnetään ainakin Helsingissä ja Vantaalla. En ole itse sossussa töissä mutta paras ystäväni on ja niihin vuokriin on pakko myöntää ylimääräistä etteivät ihmiset kuole nälkään, heitä ei voi myöskään katuojaan antaa. Tiedän myös mihin kaikkeen muuhun harkinnanvaraista voi saada. Myös serkkuni saa vuokraan ylimääräistä sossusta koska kertakaikkiaan halvempaa vuokra-asuntoa ei löydy ja on yh. En usko että kaikkialla on tarpeen mutta ainakin Helsingissä näin on, tiedän sen. Oikeasti jopa vapaarahoitteiset vuokra-asunnot voivat olla halvempia kuin esim ex-vvo:n kämpät. On uskomatonta miten vuokrayhtiöt kiskovat järkyttäviä vuokria epätoivoisilta tarvitsijoilta.
Eli 20 viikossa sinulle jää jo 1200 e.