Kyllä näin 60kg ylipainoisena on raskaita nämä helteet
Kommentit (140)
Oon huomannut että ihmiset ihan raivoissaan jos joku ylipainoinen onkin ylväs ja rohkea ja tyytyväinen kokoonsa. Sitten vaan kelpaa kun lihava on nöyrä, huonoitsetuntoinen ja yrittää laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannut että ihmiset ihan raivoissaan jos joku ylipainoinen onkin ylväs ja rohkea ja tyytyväinen kokoonsa. Sitten vaan kelpaa kun lihava on nöyrä, huonoitsetuntoinen ja yrittää laihduttaa.
Minusta saa olla tyytyväinen painoonsa ja olla laihduttamatta. Itse vain näin reissussa, tällä helteellä tajusin kuinka raskasta tämä on kun painoa on näin paljon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sulla AP on ikää?
Kohta 46v
Okei, olen pahoillani vuoksesi! T: se 100kg+/ikää 50v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta 46v
Minä olen enemmän sinun puolestasi pahoillaan kun sulla npin valtava ylipaino, etkä välitä siitä. Oletko aina ollut ylipainoinen? Itse olin 28v asti hoikka/normaalipainoinen, sitten söin suruuni. Nyt olen ollut n 18v ylipainoinen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta 46v
Minä olen enemmän sinun puolestasi pahoillaan kun sulla npin valtava ylipaino, etkä välitä siitä. Oletko aina ollut ylipainoinen? Itse olin 28v asti hoikka/normaalipainoinen, sitten söin suruuni. Nyt olen ollut n 18v ylipainoinen. Ap
Ainakin olen pitänyt itseäni aina ylipainoisena. Ja miten niin en välitä asiasta? En tietääkseni niin sanonut
Vierailija kirjoitti:
Miksi lihavan muka pitää syödä sydänlääkkeitä? Mihin vaivaan? T. Se 150 kg
Hyvä jos sydän jaksaa pumpata verta sinun kohdallasi. Olen aiemminkin kirjoittanut näille palstoille, minkä näin ja kuulin nuorena sairaanhoitajana päivystyksessä.
Erittäin pyöreä nainen ( n60v)ja melkein yhtä pitkä kuin paksu, pääsi lääkärin juttusille sydänvaivojensa vuoksi. Oli kesä ja helle kuten nytkin.
Nainen pääsi autettuna seisomaan lattialle, kun lääkäri oli lopettanut tutkimukset, auskultaatiot jne. Lääkäri sanoi suorat sanat eli : Kenenkään ihmisen sydän ei jaksa pumpata verta noin valtavaan määrään ihmislihaa! Nainen tyrskyi itkuaan ja vatsamakkarat hyllyivät itkun tahtiin.
En muista mitä sanoin, yritin jotenkin lohdutella.
Juu, sydämen vajaatoiminta voi tulla, mutta ei ainakaan tarvi paskavaipoissaan ja makuuhaavoissaan pyöriä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on rytmihäiriöitä niin onko kilpirauhanen tutkittu?
On. Se on ihan kunnossa.
Voivat olla raskaita, vaikka olisit normaali- tai alipainoinenkin. Voimia ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Se on ihan kunnossa.
Entäs ferritiini?
Kyllä ferritiinitaso kannattaa tarkistaa,mutta voi lihomiseen olla syynä myös liikasyöminen
Vierailija kirjoitti:
Miksi lihavan muka pitää syödä sydänlääkkeitä? Mihin vaivaan? T. Se 150 kg
Sairauksiin syödään yleensä lääkkeitä.
Jos ylität 60 kiloisena ylipainon rajan, olet varmaan aika lyhyt?
Voin kuvitella, että helteet tosiaan ovat raskaita tuossa painossa. Tsemppiä sinulle, onneksi kesä alkaa olla loppusuoralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Se on ihan kunnossa.
Entäs ferritiini?
Ei ole otettu mutta hemoglobiini oli alhainen 115.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ferritiinitaso kannattaa tarkistaa,mutta voi lihomiseen olla syynä myös liikasyöminen
Kyllä, toki. Mutta liikasyöminenkin voi johtua siitä, että keho ei ole tasapainossa. Itsellä näyttää vaaka laskusuhdannetta kun aloitin rautakuurin, nyt kun on kilpurauhasarvot kunnossa. Fe 33, TSH 1-2, T4V 20.
Oho, mulla on 100kg ylipainoa ja eilenkin festareilla monta tuntia suorassa auringon paisteessa.