Mun vauva on kuulemma lihava kierosilmä. Nyt mua vaan itkettää.
Mun sukulaiset pyysivät heidän mökilleen grillaamaan ja paikalla oli enemmänkin sukua. Mä sitten ylpeänä lähdin kuusiviikkoisen tyttöni kanssa mökille. Kotona puin neidille nätin mekon päälle ja hän näytti niin tavattoman sievältä.
Meillä tytöllä toinen silmä lievästi karsastaa.
No kommentit oli "miten se kattoo noin kieroon" "onko se sokea" "miten sillä on niin kierot silmät " ja paikalla oli myös mun serkku vauvansa kanssa ja mun vauvaa heti verrattiin serkun poikaan " kyllä tuolla pojalla on niin suuret komeat silmät". "Kyllä tuo poika on niin komea ". Mun serkku tosin oli ainut, joka kehui mun vauvaa ja pienen vauvan äitinä laittoi kyllä stoppia mun vauvan arvosteluille.
Sitten kun silmistä päästiin, niin alettiinkin puhumaan, kun mun tyttö on niin pullukka ja mun pitäs antaa vähemmän rintaa tytölle, ettei tule lihava lapsi. Ja Jestas mitkä paksuposket jne.
No oli aika nopea mökkivierailu, kun lähdettiin kotiin. Autossa multa tuli itku. Miten mä näen oman lapseni niin tavattoman kauniina.
Paras muuten oli erään vanhemman miehen kommentti " saatte kohta pistää insuliinia tytölle, kun noin punkero".
Tyttö kasvaa +1 käyrällä ja kasvaa äidinmaidolla.
Kommentit (79)
Moukkamaisia ihmisiä riittää ja äidin on ihan luonnollista olla herkkä vauvansa suhteen. Ei vauvassasi ole mitään vikaa <3
Siskoni tytär oli pullukka kierosilmäinen vauva, nyt on 180-senttinen hoikka kaunis malli. Eikä mitään leikattu, luonnonkaunis! Vauvan silmät katsoo minne sattuu ja niiden kuuluu syödä vatsansa täyteen.
Karsastus voidaan leikata n 4 vuotiaana, jos vielä häiritsee.
Mä halusin lapsena kierot silmät, koska tiesin erään jolla oli ja ne oli niin tavattoman söpöt...
Meidän nuorimmalla on karsastavat silmät. Kaksi kertaa jo leikattu. Vain kerran oon saanu ruman kommentin niistä: kaupassa kaksi teinityttöä naureskeli niille, osoitteli sormella ja matki ym. Menin jotenkin niin jäihin ja häkellyin. Jälkeenpäin mietin montakin vastausta. Mut ehkä oli hyväkin etten menny samalle tasolle silloin.
Mulla on nimittäin tapana huomauttaa huomauttelijan olemuksesta jotain yhtä tahdikasta. Kerran sanoin eräälle mummolle, että ei ole varaa sanoa lasta lihavaksi (kauhisteli kuinka lihava vauva mulla on sanoin "ai kauhee miten LIHAVA!!"), kun on ite tommonen kurttunen, kyttyräselkäinen harakka. Ja sanoin muuten kovalla äänellä sekä seurasin katseella niin pitkään, että hävisi näkyvistä. En voi tajuta sitä, että ventovieras tulee huomauttelemaan ulkonäöstä, pukeutumisesta tms. Siis ihan vaunuihin asti kurkistaa ja sanoo jotain noin tylyä. Jos joku sukulainen tekisi saman, niin olisin aivan pöyristynyt! Mitä se kenenkään persettä kutittaa?
Niin ja mun kaksi pikkutyttöä kasvoi plussakäyrällä myös. Ihan normaali painoisia ovat nyt kouluikäisinä. Itsekin imetin pitkään. Nou hätä. Sulla on varmasti aivat ihana vauva, mutta hirveät sukulaiset.
On ihan normaalia, että noin pieni vauva karsastaa, älä ole huolissasi. Mainitse siitä neuvolassa, niin asiaa voidaan seurata. Pulleat vauvat ovat ihania!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmisessä joka arvostelee pikkuvauvaa on jotain vakavasti vialla itsessään.
Erittäin hyvin sanottu. Vastenmielistä myös tuo "se" -pronominin käyttäminen vauvasta. Vaikka sehän tuntuu olevan perinne tässä maassa, että lapsia saa puhutella vähän alentuvasti ja halventavasti.
t. vela
Sukulainen kylässä käydessään kertoi etteivät pulskat vauvat ole vauvan näköisiä, meillä on pyöreä rintaruokinnassa oleva ja hänellä laiha pullolapsi. Tehosti vielä, että jos lihava vauvana, lihava aina.
Aikaa on kulunut, minun ”vauva” on mallimitoissa oleva urheilullinen kaunotar, ja arvostelijan ”vauva” on ollut nuoruusvuosistaan asti sairaalloisen lihava, ja on nyt aikuisenakin.
Minä ja mieheni olemme olleet pyöreitä vauvoja, kasvettuamme aina hoikkia.
Kaikki vauvat eivät vaan ole söpöjä ja kauniita. Toki äidin mielestä oman pitääkin olla söpöin ja kaunein.
Mua on pienestä pitäien haukuttu ulkonäköni vuoksi ja omat sukulaiset ovat olleet pääosin asialla. Ensimmäinen kommentti sairaalassa oli kuulemma lähinnä vinosta nenästäni ja oudon mustista hiuksistani. Mulle oli naureskeltu, kun näytin "ulkomaalaisten lapselta" ym. Mitään positiivista ei sanottu, vaan pidettiin vain pudon näköisenä vauvana ja suhtauduttiin ihmettelevästi ja naureskellen -- ei siis hellien tai lempeästi. Olen ollut kuin joku elävä vitsi siis syntymästäni lähtien.
Koko lapsuuteni mua nimiteltiin ulkonäön perusteella, kun en näyttänyt keskivertosuomalaiselta. Tuloksena on ollut se, että vaikka aikuisena pääsin mallitoimiston listoille ja lpistin koulussa ja opiskeluissa, itsetuntoni on äärimmäisen heikko ja pidän itseäni rumana, huonona ja sellaisena, etten ansaitse välittämistä tai rakkautta.
Ihmissuhteissani olen ollut väkivallan ja pettämisen kohde, sillä itsetuntoni on äärimmäisen huono ja koen, etten ansaitse hyvää kohtelua tai välittämistä. Hakeudun sellaisten ihmisten seuraan, jotka suhtautuvat minuun ilkeästi ja vähättelevästi ja pysyn heidän seurassaan toivoen, että he muuttaisivat mielipiteensä minusta. En ehkä parane tästä koskaan edes terapialla. Mulla on myös ilmeisesti ns. kehonkuvan häiriö (pidän itseäni todella rumana, vaikkei se ole totta).
Suosittelen pitämään lastasi kaukana noin ilkeistä sukulaisista tai tekemään selväksi, ettei lastasi haukuta enää sanallakaan.
T. Synnytyssairaalasta lähtien sukulaistensa ilkkuma, hoikka ja oikeasti ihan ok-näköinen nainen
Kukaan täysipäinen ihminen ei pidä vauvan pyöreitä poskia negatiivisina asioina eikä edes kovin kiinnitä huomiota katsastukseen - joka on aika yleistä vauvoilla.
Vauvasi on kaunis. Sukusi on epänormaalia väkeä. Vähennä yhteydenpitoa rajusti. Ei kai tuossa ollut omia vanhempiasi ja sisaruksiasi mukana?
Miten olet yleensä kokenut elämäsi aikana sukusi ja suhtautumisesi sinuun?
Archiella on sisäänkarsastus ja Lady Louisalla. Silti kauniita lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vauvat eivät vaan ole söpöjä ja kauniita. Toki äidin mielestä oman pitääkin olla söpöin ja kaunein.
Täytyy kyllä olla aivan super wt, jos pitää kuusiviikkoisen vauvan ulkonäön negatiivista kommentointia normaalina, ihan sama mikä se oma mielipide oli sen vauvan ulkonäöstä.
Ja tuossa iässä ei edes vielä näy persoonalliset piirteet, vaan vauvat näyttävät, noh.. kuusiviikkoisilta vauvoilta.
Vähän ot, mutta lapsena olin isäni ja isosiskoni kiusaama "läskeydestäni". Nykyään tuo siskoni on lihava matami ja isään olen katkaissut välit, mutta sen verran tuo kiusaaminen vaikutti, että sairastuin nuorena anoreksiaan ja nykyäänkin ajattelen painoani koko ajan.
Suku on todella pahin!
N37
Tsemppiä ap, sukulaisesi ovat kateellisia ihanasta vauvastasi.
Inhottavia tyyppejä. Vauvasi on varmasti tosi söpö. Nauttikaa kesästä ja vauva-ajasta <3
Mä suosittelisin oikeasti myös, ettet enää altista lasta etkä itseäsi sukulaisille. Mä joudui koko lapsuuden kuuntelemaan itseeni kohdistuvaa arvostelua: olin joko lihonut tai laihtunut mammojen mielestä, ensimmäisenä arvosteltiin mun ulkonäkö, kun nähtiin. Vasta aikuisena olen tajunnut, miten äärettömän ahdistavaa se mulle oli ja miten kuspäitä mun vanhemmat olivat, kun eivät estäneet tätä eivätkä sanoneet mitään!!!!!! Oon ihan raivoissani siitä, millaista käytöstä se pieni tyttö mussa sai kestää!! En hyväksy yhtään tuollaista lapsiani kohtaan vaikka alkuun omila vanhemmillani olikin samanlaisia elkeitä..
Sun vauva on ap maailman ihanin!!! Älä enää murehdi tapahtunutta vaan ole onnellinen, että vauvallasi on sinut puolustajana ja huolen pitäjänä. Sukulaisiin ei tartte pitää yhteyttä enää koskaan, jos et halua.
Todella ikävää ja typerää arvostelua ja vertailemista. Ihan varmasti vauvasi on söpö ja ihana sekä sievä!
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Voi ei miten ikäviä kommentteja!
Sun vauvasi on varmasti todella ihana ja söpö juuri sellaisena kun se on. Pullaposkiset lapsethan sitä paitsi on niitä kunnon söpöliinejä. Jätä tollaset kommentit kuulematta ja keskity ihastelemaan ihanaa vauvaasi.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteet aiheuttaa kierosilmäisyyttä.
https://bmcinfectdis.biomedcentral.com/articles/10.1186/1471-2334-12-105
https://www.researchgate.net/publication/260380916_Isolated_abducens_ne…
Jännä juttu ettei kierosilmäisiä juurikaan näe, lapsista suurin osa rokotetaan. 🤔
No huhhuh. Välit poikki noihin sukulaisiin.