Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vain otat vettä hautausmaan paljusta kastelukannuun, etkä laske hanasta yhtään tilalle...?

Vierailija
25.07.2019 |

Siinähän on se hana josta laskea vettä, mutta se on kai hauskaa teettää asiat muilla? Tänään(kin) oli kirkkomaalla vesiastiat tyhjinä ja ihmiset tuskailivat niitä viimeisiä pisareita sieltä paljun pohjalta kastelukannuihinsa, eikä kukaan laskenut vettä ottamansa tilalle.... Miksi?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli paremmin. 

Lehtien yleisönosastoihin oli vähän korkeampi kynnys kirjoittaa oman elämän murskaavista epäkohdista.

Vierailija
2/52 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, olen kai luullut että kävijät eivät saa koskea niihin hanoihin, henkilökunta vain...? Vesiastia ei kyllä ole koskaan ollut tyhjä käydessäni vaan vähintään puolillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin..vähän sama asia kuin seuraavalle saunojalle on kohteliasta täyttää kiulu.

Peruskäytöstapoja ei enää ole. Kaarina Suonperää kaivataan.

Vierailija
4/52 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, olen kai luullut että kävijät eivät saa koskea niihin hanoihin, henkilökunta vain...? Vesiastia ei kyllä ole koskaan ollut tyhjä käydessäni vaan vähintään puolillaan.

Öö miksei saisi koskea?  Meidän työmaalla ei ole edes mitään paljuja, kastelukannuja vaan. t: hautausmaan työntekijä

Vierailija
5/52 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, ihanan erilainen esimerkki uusavuttomuudesta!

Vierailija
6/52 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niinkus miten? Sehän on isoastia jossa on hana kyljessä. Eli sama ottaako kastelukannulla vettä siitä astiasta vai valuttaako hanasta vettä. Ihan sama vesi.

Sitten kun isoastia tyhjenee tiettyyn rajaan asti niin automaattisesti aukeaa paljussa oleva hana mistä tulee vettä astiaan/paljuun.

Vierailija
7/52 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin jos hautakynttilä on palanut loppuun niin siihen ei saa itse mennä koskemaan vaan odottaa kunnes hautaustyömaan työntekijä siirtää sen roskiin.

Vierailija
8/52 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmaalla oleviin haravoihin EI SAA koskea, haravat on tarkoitettu vain hautausmaan työntekijöille.

Vierailija
9/52 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?! Mä en ole ikinä koskaan nähnyt niitä tyhjänä. Päinvastoin ihmettelin aina ettei miksi sitä vettä pitää aina päästää eikä oteta sieltä paljusta. Meidän hautausmaalla taitaa siis käydä vaan fiksuja ihmisiä.

Vierailija
10/52 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina veden suoraan hanasta, en koskaan haisevaa, seisonutta vettä paljusta.

Vierailija
11/52 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö miksei saisi koskea?  Meidän työmaalla ei ole edes mitään paljuja, kastelukannuja vaan. t: hautausmaan työntekijä

Täällä on noita vesipisteitä joista saa ottaa itse vettä kastelukannuun sekä automaattisesti täyttyviä "kaivoja" (vähän sama periaate kuin wc pöntöissä).

Vierailija
12/52 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän hautausmaallapa onkin pumppukaivo

Vierailija
13/52 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen hautuumaalla. Pissatti kovasti, niin laskin vedet paljuun :)

Vierailija
14/52 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sellanen vanha käsipumppukaivo

mikä se nyt on oikealta nimeltään

Vierailija
15/52 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso astia ei ole yhdyssana :D

Vähän kuten laulu Pieni mies ei kirjoiteta pienimies.

Vierailija
16/52 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan vettä hanasta suoraan kastelukannuun, niin ei ole kannun ulkopuoli ihan märkä.

Vierailija
17/52 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan aina veden suoraan hanasta, en koskaan haisevaa, seisonutta vettä paljusta.

Kraanavettä kannattaa hetken aikaa seisottaa kraanasta ottamisen jälkeen. Tällöin vesi hapettuu, klooria haihtuu ja veden lämpötila tasaantuu. Muista nyt jatkossa ettei kasteluvedeksi käy kraanavesi suoraan siinä missä seisonut, ummehtunut vesikään.

Vierailija
18/52 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis sellanen vanha käsipumppukaivo

mikä se nyt on oikealta nimeltään

Pumppukaivo :D

(Tää on oikeesti hilpein ketju moneen viikkoon)

Vierailija
19/52 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan vettä hanasta suoraan kastelukannuun, niin ei ole kannun ulkopuoli ihan märkä.

Sillä ulkopuolelta märkä kastelukannu on saatanasta :D

Vierailija
20/52 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuunkantaja kirjoitti:

Kävin eilen hautuumaalla. Pissatti kovasti, niin laskin vedet paljuun :)

Missähän tällainen hautausmaa sijaitsee, palju hautausmaalla, erikoinen ratkaisu. Onko saunakin? Onhan se varmaan mukava katsella kuolleiden ihmisten muistomerkkejä ja lillua lämpimässä paljussa.