Mun vauva on kuulemma lihava kierosilmä. Nyt mua vaan itkettää.
Mun sukulaiset pyysivät heidän mökilleen grillaamaan ja paikalla oli enemmänkin sukua. Mä sitten ylpeänä lähdin kuusiviikkoisen tyttöni kanssa mökille. Kotona puin neidille nätin mekon päälle ja hän näytti niin tavattoman sievältä.
Meillä tytöllä toinen silmä lievästi karsastaa.
No kommentit oli "miten se kattoo noin kieroon" "onko se sokea" "miten sillä on niin kierot silmät " ja paikalla oli myös mun serkku vauvansa kanssa ja mun vauvaa heti verrattiin serkun poikaan " kyllä tuolla pojalla on niin suuret komeat silmät". "Kyllä tuo poika on niin komea ". Mun serkku tosin oli ainut, joka kehui mun vauvaa ja pienen vauvan äitinä laittoi kyllä stoppia mun vauvan arvosteluille.
Sitten kun silmistä päästiin, niin alettiinkin puhumaan, kun mun tyttö on niin pullukka ja mun pitäs antaa vähemmän rintaa tytölle, ettei tule lihava lapsi. Ja Jestas mitkä paksuposket jne.
No oli aika nopea mökkivierailu, kun lähdettiin kotiin. Autossa multa tuli itku. Miten mä näen oman lapseni niin tavattoman kauniina.
Paras muuten oli erään vanhemman miehen kommentti " saatte kohta pistää insuliinia tytölle, kun noin punkero".
Tyttö kasvaa +1 käyrällä ja kasvaa äidinmaidolla.
Kommentit (79)
Turhaa itkeskellä ilkeilystä. Kysyt vain kuuluvalla, selkeällä äänellä "kuinka joku voi sanoa mitään noin ilkeää pienestä vauvasta, oletko tosiaan noin ilkeä vai yksinkertaisesti tyhmä?". Ja jos pahastutaan ettei mitään tarkoitettu ja oletko hormoneista herkkä niin käsket vaan miettimään vähän sanomisiaan ennen kuin suunsa aukaisee. Vauva pääsee eroon läskeistään mutta mites sinä pääset tuosta tyhmyydestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä on oikeasti silmät kierossa kannattaa puhua lääkärin kanssa. Se ei ole pelkästään kosmeettinen haitta vaan vaikuttaa näkökykyyn.
Kuusiviikkoinen ei vielä oikein osaa tarkentaa silmiään. Neuvolassa kyllä huomaavat sitten myöhemmin, jos on joitain ongelmia. Suurin osa kierosilmäisyydestä hoidetaan siten isompana ns. silmän (terveen) peittohoidolla.
Et viitsisi pelotella nuorta äitiä turhaan.
t. muusikon äiti, jonka lasta väitettiin vauvana kuuroksi:)
Ap, karsi tosiaan tapaamisia sukulaistesi kanssa ihan reilusti! Ei sinulla ole mitään velvollisuutta istua kuuntelemassa päänaukomista ja lapsesi haukkumista ihmisiltä vain sen takia, että kuulut heidän sukuunsa.
Itse olen joutunut tekemään niin vanhemman polven lähisukulaisteni kohdalla, koska he ovat yksinkertaisesti niin ilkeitä ja huonotapaisia ihmisinä. He haukkuvat kaikkia muita sukulaisia ja heidän perheitään muitta mutkitta joko kasvotusten tai selän takana. Jos joku epäonnistuu jossain asiassa, se on ilon ja ikuisen naljailun aihe heille. Vain he itse ovat omasta mielestään maailman täydellisimpiä olentoja, eivätkä he ujostele kertoa sitä muille, jos sille päälle sattuvat. Ihan päätöntä touhua.
Nuorempana olin todella stressaantunut aina, kun tapasin näitä ihmisiä, mitä tapahtui suht. usein. Nykyään elämä on parempaa, kun olen pitänyt tarkoituksellista hajurakoa heihin ja toivottelen suunnilleen vain hyvät joulut ja pääsiäiset heille.
Pikkuvauvat karsastavat paljonkin. Se on normaalia ja korjaantuu kuukausien myötä.
Meidän tytön kohdalla lähinnä ihmeteltiin, kun EI karsasta lainkaan. Ja meidänkin tytöllä on paksut posket, vaikka sopusuhtainen muuten onkin kropaltaan. Mielestäni se on vain terveesti kasvavan vauvan merkki.
Junttipuhetta nuo sukulaistesi kommentit. En välttämättä näkisi heitä enää.
Törkeää käytöstä sukulaisiltasi!
Pieni äidinmaitoa saava vauva kerää pientä pulleutta, kun saa hyvälaatuista äidinmaitoa. Maailman parasta ravintoa vauvalle.
Minulla on monta lasta, kaikki olivat rintamaitoaikaan pulleroita, mutta eivät myöhemmin. Pullero pikkuvauva ei ole ruma ja se kuuluu asiaan.
Pikkuisten silmät vaeltelee, eikä välttämättä jää kierosilmäisyyttä. Oma silmänkarsastajani on mitä kaunein lapsi.
Pahoitit varmasti mielesi, mutta sinulla on varmasti ihana pieni vauveli ❤️
Käsittämätöntä jengiä. Vauvat yleisesti ottaen ovat minusta suoraan sanoen aika karmivia, mutta ei tulis mieleenkään laukoa sitä vauvakohtaisesti kellekään tuoreelle äidille päin naamaa. :0 Kyllä siinä kohtaa kun joiu tuo vauvansa näytille sanotaan sitten että nätti vauva, vaikka olisi millainen ilmestys. Äidilleen se on rakas ja erinomainen kuitenkin.
Ap tässä
Nyt eräs sukulainen oli huomannut, että lähdin äkkiä ja vähän vaisuna ja loukkaanuinko jostain. Tämä siis se pahin mollaaja. Kerroin sitten asiallisesti ja suoraan, mistä kiikasti. Tämä nainen nyt sitten kokee olevansa loukattu ja "en minä sitten enää sano mitään. En tiedä miten päin tässä uskaltaa olla, kun minun sanomisia aina syynätään" pyysi anteeksi ja sanoin, että anteeksi annettu. En jaksa alkaa riitoihin, kun tämän perusluonne on sellainen marttyyri. Mutta sanojia oli monta muutakin ja tätä soittanutta sukulaista nyt taidan hetken vältellä.
Meidän suku ja tämä nainen ja mun vanhemmat ovat kyllä suustaan ajoittain pahoja. Eivät edes ymmärrä, miksi ei voi tokaista vaikkapa naapurille "ootpas sinä lihonut".
Tytön vasen silmä karsastaa enemmän, kuin toinen. Tätä silmää seurataan nyt kyllä neuvolalääkärin puolesta.
Juu, sukulaiset on ihania. Varsinkin vanhemmat. Kun " kyllä mulla on oikeus sanoa". Niinpä. Koveta nahkas ja pidä kunnon väli. Ja täytyy olla TOSI urpo jollei tajua että vauvoja kehutaan. VAIN kehutaan. Piste
Assburger kirjoitti:
1. kommentti, jonka serkkuni sai kuulla esikoisensa synnyttyä:
"Herrajumala, kun on ruma lapsi!"
Kätilöltäkö?
Vierailija kirjoitti:
Juu, sukulaiset on ihania. Varsinkin vanhemmat. Kun " kyllä mulla on oikeus sanoa". Niinpä. Koveta nahkas ja pidä kunnon väli. Ja täytyy olla TOSI urpo jollei tajua että vauvoja kehutaan. VAIN kehutaan. Piste
Totta! Ja siinä vaiheessa kun aletaan laukomaan, että "kyllä mulla on oikeus sanoa", voi surutta alkaa tekemään samaa takaisinpäin. Onhan sitä itselläkin oikeus sanoa. Vapaa maa, vapaa kansa. ;)
Kun toinen sitten marttyyrimaisesti ottaa nokkiinsa, niin sanoo hänelle minun sukulaisteni lempihokeman: "etkö sinä nyt vitsiä ymmärrä?". Väitän, että 99% varmuudella välit viilentyvät sen jälkeen sen verran nopeasti, ettei sinun tarvitse enää kauheasti stressata heidän läsnäolostaan ja kommenteistaan vastaisuudessa. He sietävät nimittäin harvoin omaa lääkettään.
Marttyyriloukkaantujilla on melko olemattomat sosiaaliset taidot, eikä minkäänlaista tahtoa saati mielenkiintoa kehittää niitä parempaan suuntaan. Miksi sellaisiin "täydellisyyksiin" täytyisi tuhlata energiaansa?
Minun äitini vei minua vaunuilla pihalla kaupungissa ja naapurin rouva ihmetteli, että minun pitäisi hänen mielestään jo kävellä eikä olla vaunuissa. Äitini sanoi vihaisesti että ei tarvitse ja jos ei kävele vielä teininäkään niin lykkää pyörätuolilla.
Moukkamaisia sukulaisia, ei kenenkään ulkonäköä tule kommentoida noin, todella epäkunnioittavaa ja ilkeää. Vauvasi on aivan satavarmasti ollut todella suloinen mekossaan! <3
Vauvasi on takuulla suloinen. Olen pahoillani sukulaisistasi, he eivät ole.
Marttyyrinaiselle, jos tuo marttyrointi jatkuu tai pahenee, voi vastata yliystävällisesti, että "no olipa hyvä, että tuli puheeksi, jollet itse huomaa, että itse asiassa monet juttusi ovat melko asiattomia, joten ystävällisenä neuvona siis tosiaan kannattaisi olla valtaosin hiljaa... Näin siis ihan ystävällisenä neuvona, turha pahastua, mutta tosiaan kannattaisi opetella puhumaan niin, ettei aina hämmästeltäisi käytöstäsi. "
Turha sinun on aikuisia opettaa, jos eivät ole itse oppineet, mutta saat pahastua ja vältellä heitä, siinä ei ole mitään väärää. Valitettavasti ihmisellä, joka on toiminut niin jo kauan, kestää usein kauan myös tajuta, että muut eivät arvosta moista. Sinun ei tarvitse kuulla tuollaista vauvastasi, ja vauvat ovat ihania pulleina ja hoikkina, kaikenlaisine silmineen, korvineen ja hiuksineen. Omanikin kasvoi +2-4-käyrillä vaihdellen, kaverin vauva oli aina - 1, ja ihania olivat molemmat. Hyvä vain, jos vauvasi on pyöreä, onpahan, mistä kasvuun ottaa energiaa - eikä +1 edes ole kamalan pyöreä. Hoikka tyttö on tuo minunkin palleroni nykyään, ei vauvapyöreys mitään insuliinia ennakoi! Lohdtuksia sinulle, pahoittelen sukusi toimintaa!
No se on joku evoluutiojuttu, että vanhemmat pitävät kammottavaa hirviövauvaansa jotenkin kauniina, outo juttu sinänsä.
Ihan hauskoja kommenttejahan lapsellesi on tullut, olisin itsekin nauranut mukana.
Ethän kuitenkaan imetä vauvaasi ravintoloissa? Jos siis syötät häntä liikaakin.
Vierailija kirjoitti:
No se on joku evoluutiojuttu, että vanhemmat pitävät kammottavaa hirviövauvaansa jotenkin kauniina, outo juttu sinänsä.
Ihan hauskoja kommenttejahan lapsellesi on tullut, olisin itsekin nauranut mukana.
Huono. Ettekö te provoolaiset parempaan pysty, vai onko helle tehnyt tepposet mielikuvituksellenne? Laitas sombrero päähäsi, istuudu jääpaloja täynnä olevaan saaviin ja koeta keksiä jotain laadukkaampaa settiä.
Hyi miten ilkeitä! Nauti lapsestasi ja sinullehan lapsi on maailman kaunein joten älä välitä ilkeiden ihmisten puheista. Muistan kun näytin vhyvälle ystävälle valokuvan lapsenlapsesta (joka on muuten todella kaunis lapsi) ja tämä ystävä tokaisi et "katsooko toi kieroon"..ajattelin silloin et voi helv.. mitä pässejä maailma kantaakin sisällään.
Ap, vauvasi on suloinen olento. Sukulaisesi ovat tyhmiä. Pahoittelut siitä. Onneksi sinä olet fiksu ja sinulla on ihana lapsi. Pidä sinun ja lapsesi puolia, vaadi kohteliasta käytöstä. Jos eivät suostu, älä tapaa heitä.
Kyllä muuten näkee. Joku päivä sitten järkytyin leikkipuistossa siitä miten monella oli kuulokoje.