Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun vauva on kuulemma lihava kierosilmä. Nyt mua vaan itkettää.

Vierailija
25.07.2019 |

Mun sukulaiset pyysivät heidän mökilleen grillaamaan ja paikalla oli enemmänkin sukua. Mä sitten ylpeänä lähdin kuusiviikkoisen tyttöni kanssa mökille. Kotona puin neidille nätin mekon päälle ja hän näytti niin tavattoman sievältä.
Meillä tytöllä toinen silmä lievästi karsastaa.

No kommentit oli "miten se kattoo noin kieroon" "onko se sokea" "miten sillä on niin kierot silmät " ja paikalla oli myös mun serkku vauvansa kanssa ja mun vauvaa heti verrattiin serkun poikaan " kyllä tuolla pojalla on niin suuret komeat silmät". "Kyllä tuo poika on niin komea ". Mun serkku tosin oli ainut, joka kehui mun vauvaa ja pienen vauvan äitinä laittoi kyllä stoppia mun vauvan arvosteluille.

Sitten kun silmistä päästiin, niin alettiinkin puhumaan, kun mun tyttö on niin pullukka ja mun pitäs antaa vähemmän rintaa tytölle, ettei tule lihava lapsi. Ja Jestas mitkä paksuposket jne.

No oli aika nopea mökkivierailu, kun lähdettiin kotiin. Autossa multa tuli itku. Miten mä näen oman lapseni niin tavattoman kauniina.

Paras muuten oli erään vanhemman miehen kommentti " saatte kohta pistää insuliinia tytölle, kun noin punkero".

Tyttö kasvaa +1 käyrällä ja kasvaa äidinmaidolla.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sano neuvolan täti aikanaan että en tuu koskaan käveleen normaalisti, mutta just heitin 5 km:n juoksulenkin :) ja täysin terve olen

Vierailija
62/79 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vauvani silmät olivat niin erikoiset, että häntä pidettiin rumana. No täytyy myöntää, että ei hän mikään prinsessa ollut. Myönnän, että harmittikin vähän, surin lapsen puolesta, koska oli sitten pullea ja myöhemmin koulukiusattukin.

Mutta kylläpä tädit alkoivat kehumaan rippijuhlissa, kuinka tytöstä on tullut joutsen (siis ruma ankanpoikanen -systeemi), ihmettelivät, kuinka tuo on mahdollista. Pahinta oli, kun tyttöä pidettiin jotenkin typeryksenäkin ulkonäkönsä vuoksi. Minä ja opettajat tiesimme, että kyseessä on lahjakas likka. Tiesin, että urheilu ei ole hänen juttunsa, mutta ehkä kirjat ovat. 

Edelleen lapseni kasvot ovat erikoiset, mutta hän on näyttävän näköinen nuori nainen. Ja nuo piirteet tekevätkin hänestä persoonallisen verrattuna peruspissiksiin. Ja luonne, herkkyys. Koulukiusattuna olemisen ainut hyvä puoli on se, että siinä voi kuitenkin voittaa luonteeseen empatiaa ja erityistä herkkyyttä.

No nyt on jo aikuinen ja yliopistomaailmassa. Muut lapseni ovat normaalisilmäisiä, mutta tietenkin yhtä rakkaita. 

Voi hitsi, itse kuulin monenlaista kommenttia vauvastani, ja sydämeni melkein särkyi, kun luin aloituksesi. Vauvasi on sinun lapsesi, täydellinen juuri sen vuoksi! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nuorena äitinä vastailin naapurien kommentteihin vauvasta "onpa se pullukka vauva, taitaa tulla tuhti tyttö, jalatkin ovat kuin makkarat" että niin tätä meidän tyttöä, huolettaa jo etukäteen, että mitenhän se tyttö sitten pärjää tässä maailmassa kun on niin paljon tyhmiä, sydämettömiä ja ilkeitä ihmisiä olemassa, eivät ne yhtään mieti mitä suustaan päästelevät. Sitten sellainen äidin huoli -katse naapuriin ja hei hei matka jatkuu. Muutama naapuri lakkasi tervehtimästä.

Vierailija
64/79 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan ulkonäkö ei mitenkään enteile tulevaa, nehän on melkein kaikki hassun näköisiä ja se on söpöä.

Vierailija
65/79 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy ap tosiasia; lapsesi on ruma. Kaikki lapset eivät ole kauniita, kuin vain oman äidin silmissä.

Vierailija
66/79 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. Minunkin pientä parìn viikon ikäistä sanottiin rotanpojaksi. Hänestäkin on tullut oikein kaunis. Niin on sinunkin lapsesi.

Vierailija
67/79 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vauvat on ihan hirveitä pökäleitä aluksi, mutta kyllä ne ajan myötä paranee.

Vierailija
68/79 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva lapsi on tuossa iässä vielä oikeasti kaunis. Anna pari vuotta.

Vierailija
69/79 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Tuttua. Mun esikoinen oli pullukka vielä taaperonakin. Kyllä sitä siunailtiin, vaikka se verhottiin kehuihin. "Oi kuinka söpö; hän on aika jytky, oi mitkä pulleat posket, täähän on oikea mötkäle"...

Nyt on 9v ja solakka, ehkä jopa liian luikku johtuen hyvin valikoivasta ruokavaliosta (lue: nirso).

Tsemppiä.

Vierailija
70/79 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotteet aiheuttaa kierosilmäisyyttä.

https://bmcinfectdis.biomedcentral.com/articles/10.1186/1471-2334-12-105

https://www.researchgate.net/publication/260380916_Isolated_abducens_ne…

Jännä juttu ettei kierosilmäisiä juurikaan näe, lapsista suurin osa rokotetaan. 🤔

Kyllä muuten näkee. Joku päivä sitten järkytyin leikkipuistossa siitä miten monella oli kuulokoje.

Niin, sitä rokotteen aiheuttamaa kierosilmäisyyttä hoidetaan kuulokojeella, siksi niitä on melkein kaikilla lapsilla.

Vierailija
71/79 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin valtavan pullea vauvana ja karsastin kovastikkin, minulle tehtiin karsastusleikkaus vuoden ikäisenä. En ymmärrä miten kukaan voi sanoa noin ilkeästi niin pienestä vauvasta. Minun kuopukseni on kuukauden ikäinen ja kyllä hänkin katsoo välillä miten sattuu, samoin kuin esikoinen vauvana. Eikä kumpikaan mitään laihoja ole, sopiva vauvan pyöreys. Minä varmaan välttäisin vierailuja sukulaisten seuraan jos eivät osaa käyttäytyä. 😊

Vierailija
72/79 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu ettei kierosilmäisiä juurikaan näe, lapsista suurin osa rokotetaan. 🤔

Kyllä muuten näkee. Joku päivä sitten järkytyin leikkipuistossa siitä miten monella oli kuulokoje.

Niin, sitä rokotteen aiheuttamaa kierosilmäisyyttä hoidetaan kuulokojeella, siksi niitä on melkein kaikilla lapsilla.

Niin, tai sitten niitä rokotteen aiheuttamia jatkuvia korvatulehduksia hoidetaan ensin putkittamalla ja loppuviimen joudutaan asentamaan kuulokoje.

Vierailija
73/79 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vauvat eivät vaan ole söpöjä ja kauniita. Toki äidin mielestä oman pitääkin olla söpöin ja kaunein.

No ei olekaan, mutta melkoiselta junttiporukalta kuulostaa kyllä koko suku, kum oikein ryhmässä aletaan ääneen arvostelemaan vauvaa tämän äidille. Jokaista ajatusta ei tarvitse sanoa ääneen ja myös muiden tunteet voisi huomioida.

En kutsuisi noita nimiäisiin/ristiäisiin ja ottaisin muutenkin etäisyyttä. Jos kyselisivät kutsun perään , sanoisin vain, etten halua pilata onneani vauvan haukkumisella.

Vierailija
74/79 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä

Nyt eräs sukulainen oli huomannut, että lähdin äkkiä ja vähän vaisuna ja loukkaanuinko jostain. Tämä siis se pahin mollaaja. Kerroin sitten asiallisesti ja suoraan, mistä kiikasti. Tämä nainen nyt sitten kokee olevansa loukattu ja "en minä sitten enää sano mitään. En tiedä miten päin tässä uskaltaa olla, kun minun sanomisia aina syynätään" pyysi anteeksi ja sanoin, että anteeksi annettu. En jaksa alkaa riitoihin, kun tämän perusluonne on sellainen marttyyri. Mutta sanojia oli monta muutakin ja tätä soittanutta sukulaista nyt taidan hetken vältellä.

Meidän suku ja tämä nainen ja mun vanhemmat ovat kyllä suustaan ajoittain pahoja. Eivät edes ymmärrä, miksi ei voi tokaista vaikkapa naapurille "ootpas sinä lihonut".

Tytön vasen silmä karsastaa enemmän, kuin toinen. Tätä silmää seurataan nyt kyllä neuvolalääkärin puolesta.

Varmasti vaan parempi, ettei sano enää mitään, jos se ulosanti on tuollaista rapaa. :D

Vierailija
75/79 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli varmaan joku erityisryhmä kyseessä.

Vierailija
76/79 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vauvat eivät vaan ole söpöjä ja kauniita. Toki äidin mielestä oman pitääkin olla söpöin ja kaunein.

Anoppi suuttui verisesti, kun sanoin tiedostavani, ettei oma vauvani ole maailman kaunein, kun noin niinkun yleisistä kauneusihanteiden mukaan. Täsmensin vielä, että tarkoitan, että minusta hän on ihanin kaikista, mutta tiedän, ettei muu maailma löydä hänestä piirteitä jotka tekisivät hänestä KAIKISTA kauneimman vauvan maailmassa. Sehän olisi jo ihmeellistä että juuri minulle olisi se maailman kaunein sattunut.

Ei saa missään tapauksessa sanoa noin! Anopin mukaan jokaisen äidin on oltava sitä mieltä, että oma lapsi on maailman kaunein.

Ihmettelen vaan, miksi? Eikö tavallisen näköistä voisi rakastaa yli kaiken? Onko pakko olla harhainen käsitys lapsesta? 

Vierailija
77/79 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi suuttui verisesti, kun sanoin tiedostavani, ettei oma vauvani ole maailman kaunein, kun noin niinkun yleisistä kauneusihanteiden mukaan. Täsmensin vielä, että tarkoitan, että minusta hän on ihanin kaikista, mutta tiedän, ettei muu maailma löydä hänestä piirteitä jotka tekisivät hänestä KAIKISTA kauneimman vauvan maailmassa. Sehän olisi jo ihmeellistä että juuri minulle olisi se maailman kaunein sattunut.

Ei saa missään tapauksessa sanoa noin! Anopin mukaan jokaisen äidin on oltava sitä mieltä, että oma lapsi on maailman kaunein.

Ihmettelen vaan, miksi? Eikö tavallisen näköistä voisi rakastaa yli kaiken? Onko pakko olla harhainen käsitys lapsesta? 

Pikku Prinssissä sanottiin, että ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä. Mielestäni se on totta ja juuri tähän asiaan sopiva. Mä järjellä tiedän, että mun mies ja lapsi eivät ole maailman ihanimpia tai komeimpia/söpöimpiä ihmisiä, mutta mun ei ole edes tarkoitus katsoa heitä silmillä. Rakastan heitä ja katson heitä sydämellä, joka tekee heistä minulle maailman ihanimpia ja söpöimpiä ihmisiä. Tai onhan se vähän surullista katsella rakkaimpiaan ja miettiä, että eihän ne mitään erityisiä ole.

Vierailija
78/79 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

1. kommentti, jonka serkkuni sai kuulla esikoisensa synnyttyä:

"Herrajumala, kun on ruma lapsi!"

:((( Minulta olisi tullut automaattisesti vastauksena ennenkuin olisin ehtinyt ajatella, että ei onneksi yhtä ruma kuin sinä! 

Vierailija
79/79 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi nyt tulla sulle yllätyksenä, mutta kierosilmäisyyttä ei hoideta kuulokojeella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän